Pääosin samaa mieltä kuin
@#71 edellä. Mun on vain vaikea käsittää tuota persereikää, jota HIFK:ksikin kutsutaan. Kuvailenpas kaksi punapaidoille yleisintä suoritusta tällä kaudella:
- Kiekko saadaan yli siniviivan. Mahdollisuus olisi haastaa ja painella kohti maalia. Lopputuloksena helvetinmoinen kaarros kohti kulmaa
- Kiekko on kulmassa ja sieltä olisi mahdollisuus nousta maalintekosektorille. Lopputuloksena no-look-pass takaisin kulmaan
Mun on aivan käsittämättömän vaikea uskoa, että tämä olisi sitä jääkiekkoa, jota Törmänen haluaa kundien pelaavan. Airhockey oli kuitenkin nopeiden kääntöjen jälkeistä suoraviivaista maalille ajamista ja vastustajan puolustajien paineistamista. Tänään HIFK taisi tehdä Suomen ennätyksen peräkkäisten rännikiekkojen määrässä, kun neljään otteeseen ajettiin tilanne nollille tuolla toimenpiteellä. Ymmärtäisin, mikäli vastassa olisi askeleen perässä oleva pakki joka saattaisi rikkoa, mutta se kiekon hakkaaminen sinne ruuhkan keskelle on yksinkertaisesti typerää. Toki Törmänen on vastuussa siitäkin, mikäli jätkät eivät toteuta sovittua kaavaa, mutta kyllä mä olisin valmis kaivamaan Kiben naftaliinista. Ei kentälle, mutta pukukoppiin peilien kanssa.
Tänään kentällä oli kaksi miestä, jotka oikeasti halusivat maaleja. Aaltonen ja Leino. Yrityksestä pisteet Luttiselle, jonka Vehviläinen tylytti lopun ohjauksessa sekä Grillforsille, jolla oli parikin maukasta paikkaa. Annetaan nyt varauksella pisteet myös Heiskaselle, kun kehtasi tehdä maalinkin. Maalinteon ulkopuolelta tänään pisteet Salmelle. Yksi parhaista peleistä, jonka Salmi on pelannut, vaikka pari kertaa kiekko polttelikin. Kokonaisuutena kuitenkin jämäkkää pelaamista.
Erosella puolestaan oli puolenkymmentä hyvää laukaisupaikkaa, mutta "jos mä viel kerran leivon" ja kiekko jossain hevonkuusessa. Syöttöjen laatu ajoittain täyttä paskaa, eikä kaikesta voi syyttää surkeaa jäätä. Sama koskee Raskia. Pariin otteeseen oli hyvä paikka lähteä hakemaan edes laukausta, niin ei muuta kuin 180 asteen käännös ja takaisin laidan tuntumaan. Tässä kohtaa tekisi mieli haukkua Raskia "hackeriksi". Tuo Pohjois-Amerikan lahja HIFK:lle, joka tunnettiin myös nimellä "pirteä" (nimestä pisteet:
@JHag). Vauhtin on kuin Monzassa, järkeä kuin sammakolla. Kokonaisuutena HIFK on koko Liigan joukkueista varmaan vähiten kiekollisena maalintekosektorissa. Voi helvetti kun iskee pojille oikein hätä, mikäli ollaan alle viiden metrin päässä maalista muuten kuin kulmassa.
Loppuun on vielä pakko todeta, että Ainalin onneksi mies valitsi Jokereiden junnut ennen HIFK:n junnuja, kun palasi P-Amerikan matkaltaan. Mikäli junnu olisi valinnut HIFK:n pelaisi hän nyt II-divaria jossain Shakersissa, sen verran laadukasta on ollut Kollien hyökkäystalenttien kehittäminen. Jokereissa A-junnujen pistepörssin kärkipaikka ja sieltä mutkan kautta Liigaan ja tässä ajassa jo suht kantavaan rooliin. No, onneksi meille palkattiin valmennuspäälliköksi Ville Peltonen, niin saatiin korkeimman luokan näkemystä ja jatkuvuutta sillekin puolelle.