Peliesitykset kaudella 2015–2016

  • 567 711
  • 3 676

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alko olemaan hauskaa katsottavaa, kun peli alkoi YV:llä käymään yhä enemmän Joonas (0+3) Raskin kautta, kuin Ramun. Ei voi muuta sanoa, kuin että kaveri on nyt ihan liekeissä.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkosta leikittelyä tuo meidän peli, varsinkin YV:llä. Hyvin peli pyörii ja kaikilla on kivaa, mikäs siinä. Tässä vaiheessa voi kokeilla niitä erikoisempia kuvioita jos haluaa. Zaborskylta ja Raskilta todella hyvä peli so far. Molemmat nälkäisiä ja hakee paikkaa jatkuvasti.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Yhden maalin peli tänään. Ei niin että päättyisi yhden maalin erolla, vaan niin että on pelattu vain yhteen maaliin. Kolme?perättäistä yv:tä, yhteenmenoon pyöritystä. Hyvä se. Ei kuitenkaan maalia. Toivottavasti työmoraali säilyy kolmannessa erässä meillä, tällä pelillä vierailijan matka Lahteen kulkee Porvoon, Riihimäen ja Mikkelin kautta ennen kuin löytävät himaansa, sen verran pyörryksissä ehkä.
 

henkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Ramun noin 10 kiekonmenetystä ensimmäisessä erässä ei tunnu missään kun joukkue johtaa. Mutta silmät kertovat ettei Ramun peli tällä hetkellä suju ja poffit ovat aivan oven takana.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Gene-Matti on kyllä ehdottomasti HIFK:n pelaavassa kokoonpanossa. Varsinkin näissä kevään matseissa. Niinpä noi jorinat huilaamisesta ovat sumuverhoa, pelkäänpä että on oikeasti loukkaantunut ja itsekin puhuu mystisestä "alavartalovammasta" :(. Geneä tarvitaan!

edit: Samaan aikaan matsiselostaja huutaa, että nyt tapahtuu kosinta. Meikäläinen menee muna pystyssä katsomaan ketkä myllyttää, niin ei jumalauta!! Joku surullinen nysvö katsoja kosii tyttöystäväänsä, blaah!! Musta nää tällaiset kisscamit ja muut vastaavat homoilut kuuluvat ihan yhteen toiseen halliin...
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ramun noin 10 kiekonmenetystä ensimmäisessä erässä ei tunnu missään kun joukkue johtaa. Mutta kertovat ettei Ramun peli tällä hetkellä suju ja poffit ovat aivan oven takana.
Oliko kymmenen? Sitten sellainen huomio, että Juuso "korva"Puustinen kuten 6vee poikani häntä kutsuu, ei tänä keväänä pelaavaan kokoonpanoon mun mielestä enää ilman loukkaantumisia mahdu.
 

jeani

Jäsen
Okei, en nähnyt ensimmäistä erää, mutta kyllhän tuo paljon parjattu Ramstedt on jatkuvasti mukana vaarallisen oloisissa hyökkäyksissä. Siis hyökkäyssuuntaantaan. Eikä vain mukana vaan järjestelee niitä. En olisi huolissani hänen suorituksestaan.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
3-1 päättyi, vaikka olisi pitänyt päättyä jotain 6,7,8-1. Nyt kanava Kärpät peliin katsomaan lähdetäänkö karkuun.

TPS:lle jatkoaikavoitto, eli vain piste meille. Saatanan Spina, kun otit idioottijäähyn.
 
Viimeksi muokattu:

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
3-1 päättyi, vaikka olisi pitänyt päättyä jotain 6,7,8-1. Nyt kanava Kärpät peliin katsomaan lähdetäänkö karkuun.

TPS:lle jatkoaikavoitto, eli vain piste meille. Saatanan Spina, kun otit idioottijäähyn.
Tappio kuitenkin TPS:lle. Tässä ei tarvita muilta apuja. Kun omat matsit hoidetaan, niin runkosarjan voitto tulee
himaan.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään ylivoimainen esitys ja ylivoimaa tosiaan oli reilusti - laukauksia saatiin ylivoimalla reilusti ja ihmettelen, että Taimelle liigan tilasto näyttää tänään vain kuutta laukausta sillä omien tilastojen mukaan niitä oli muutama enemmän.

Puolustuspelaamisen osalta pelisysteemi on mielestäni kehittynyt viimeisen 10 ottelun aikana edelleen. Olisiko syy siinä, että on päästy pelaamaan aika paljon samoilla pareilla.

Ihmetyttää isokokoisen Pelicansin vaisuus - ei oikein mitään yritystä tulla mukaan peliin kahdessa vika erässä, jäähytkin huomioiden.

No, ensi perjantaina onkin sitten huippumielenkiintoinen ottelu ja yhden asian tiedän - halli on silloin loppuunmyyty.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No, ensi perjantaina onkin sitten huippumielenkiintoinen ottelu ja yhden asian tiedän - halli on silloin loppuunmyyty.

Tulee kyllä sellanen peli että alta pois. Todennäköisesti runkosarjan voiton suhteen tossa on The Peli suuntaan tai toiseen. Sitä odotellessa :)
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jeeee! Voitto tuli! Paikkoja oli vaikka tusinaan maaliin, mutta olipa hieno kenraali ennen pudotuspeleja! Runkosarjan voitto (tai ainakin kakkospaikka tai ehkä kolmospaikka) on varma! Tänään hyviä olivat lähes kaikki, jos katsotaan pelkkiä pelitilanteita. Jos ollaan realisteja, Pelicans oli aika heikko vastustaja, varsinkin jäähysuman jälkeen, kun jalat painoivat kakkoserässä. Vastus ehkä ei ihan PO-luokkaa, mutta uskaltaisin väittää että meijän kundit yritti tosissaan kerrankin tehdä niitä maaleja. Ja jos niitä ei onnistu päivän vastustajaa vastaan tekemään tuon enempää, voi käydä kylmät playoffs-peleissä.
Ville oli hyvä. Puolustus yleisesti hyvä.
Teppo teki tänään pari hyvää juttua hyökkäyspäässä, Aulie teki maalin! Hyökkäyspäässä osattiin aika hyvin pitää kiekkoa ja Rask oli hyvä. Hintzin ketju pelaa tasaisesti ja oli ok tänään. Zaborsky teki ja hukkasi. Muuten aika tasapaksua.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
(tai ainakin kakkospaikka tai ehkä kolmospaikka)
Vaatimattomuus kaunistaa silloin kun on sen paikka, mutta "kolmospaikka"? Sinä: HIFK, runkosarjan kolmospaikka tai alempi = 3000 eur, ja minä runkosarjan 1. tai 2. 12 000eur. Ok? Noh yleensä olen skeptinen, mutta en tässä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jos niitä ei onnistu päivän vastustajaa vastaan tekemään tuon enempää, voi käydä kylmät playoffs-peleissä.

Itse en ole tippaakaan huolissani tämän päivän tuhlailusta. Toki olisi maaleja pitänyt tehdä enemmän, mutta nyt oli paikkoja välillä suorastaan liukuhihnalta ja niin pitkään, kun maalipaikkoja pystytään luomaan, niin ei ole mitään hätää. HIFK:ssa on kuitenkin leveä kärki maalintekijöiden suhteen. jakun mestoja luodaan, niin kyllä ne enneen pitkää sinne menee. Enemmän itse olen ollut huolissani siitä, että välillä ei ole pystytty niitä maalipaikkoja luomaan. Esim. tuossa hävityssä Tappara pelissä tuli pitkiä jaksoja, että HIFK ei saanut mitään aikaiseksi ja sitten niitä maalipaikkoja laskeskeltiin, että jos siitä tai siitä olisi tehnyt, niin olisi ollut eri peli. Välillä on ollut todellisten maalipaikkojen luominen jopa häntäpään jengejä vastaan sellaista satunnaista. Joka pelissä jokainen joukkue jonkun maalipaikan saa, mutta hyvin todennäköisesti sen voittaa se joukkue, joka niitä tasaisemmin luo.

Siitä ei pääse mihinkään, että Matikaisen Pelicans oli ihan täysi paska jääkiekkojoukkue. Tuli niin mieleen kaverin HIFK kausi, kun paskalla viisikkotasapainolla väksiin hyökätään ja menetellään kiekkoja, niin vastustaja iskee vastaiskuilla. HIFK sai tänään yhdellä läpisyötöllä ihan karmean määrän ylivoimahyökkäyksiä. Pelsut olisi pelillisesti paras vastustaja avauskierroksella.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Itseni yllätti, että @Bafforosso tuli negailemaan. @Dev hoitaa omaa osuuttaan Ramun ketjussa, ja Baffo täällä. Te ette ainakaan pety koskaan elämässänne, koska noin pessimistis/negatiivisella ajattelulla pettymyksiä ei voi kerta kaikkiaan tulla....-kaikki mikä voi mennä pieleen, menee pieleen-ajattelulla on elämä melko raskasta, joten koittakaa välillä olla tyytyväisiä johonkin, edes hetken. Se piristää!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Itseni yllätti, että @Bafforosso tuli negailemaan. @Dev hoitaa omaa osuuttaan Ramun ketjussa, ja Baffo täällä. Te ette ainakaan pety koskaan elämässänne, koska noin pessimistis/negatiivisella ajattelulla pettymyksiä ei voi kerta kaikkiaan tulla....-kaikki mikä voi mennä pieleen, menee pieleen-ajattelulla on elämä melko raskasta, joten koittakaa välillä olla tyytyväisiä johonkin, edes hetken. Se piristää!
Näihin negailuihin IFKn pelistä en lähde mukaan niin kauan kuin pelataan voittavaa kiekkoa! @Bafforosso muutenkin lienee aika yksin noiden mielipiteidensä kanssa! Yleisesti ottaen IFKn kannattaminen tekee ihmisen jollain tavalla negatiiviseksi/pessimistiseksi! Nyt pitäisi osata nauttia eilisen kaltaisesta dominoimisesta ja Liigan kärkipaikasta, mutta takaraivossa on ainakin minulla pienesti aina ne lukuisat perseilyt takavuosilta!

@Dev sen sijaan puhuu Ramstedtin-ketjussa ihan asiaa: tärkeimmät pelit lähestyvät ja Ramun peli on todella paskaa pelistä toiseen! Tähän otti muistaakseni Nelosen studiotiimikin kiinni pari viikkoa sitten.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No pahoittelut jos teksti kuulosti negailulta. Kyllä mä ihan tosissani olen yltiöpäisen iloinen joukkueen menestyksestä, mutta mielestäni tällaisessa tilanteessa ei saa myöskään sokaistua ongelma kohdilta. En minä Ramstedtia miksikään isoksi ongelmaksi näe, mutta kun poffeissa kaikille tulee se 1-2 napsua vielä lisää pelaamiseen, maalipaikat vähenee ja aletaan pelaamaan puolustuksen kautta, niin olisi ihan elintärkeätä että Ramstedt pääsisi iskuun. Tällä hetkellä miehen luistelutyöskentely on heikkoa ja syöttötyöskentely suurimman osan pelistä luokatonta. Esim. eilenkin juuri Ramstedtin takia hyvä ylivoima pyöritys kosahti siihen, että mies antoi epätarkan syötön, pari kertaa Taimille viivaan ja sitten haki niitä naurettavia mailaviidakon läpi yrityksiä.

Jos joku haluaa olla sokea ja katsoa vain pistepörssiä Ramun kohdalla, niin olkoot sitten. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että viime kauteen verrattuna mies on heikompi, vaikka pisteitä on enemmän. Siihen en ota kantaa, johtuuko sairauksista vai mistä, esim. tuo heikentynyt liike.

E: Ramstedt on kuitenkin yksi niistä pelaajista joiden pelaamiseen tämä kausi voi ratketa. Kyseessä on joukkueen ykkössentteri, joka on maalivahdin ja Taimin ohella yksi tärkeimmistä pelaajista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olen täysin @Apassi :n linjoilla siinä, että olennaisinta on maalipaikkojen syntyminen. Niin kauan kuin HIFK tekee paljon maalipaikkoja, ottelut päättyvät hyvin. Ei kande tavoitella kuuta taivaalta, se riittää ihan hyvin että tekee 4 maalia matsiin. Kaikista avopaikoista ei tule NHL:ssäkään maalia. On olemassa myös vastustajan maalivahti ja se pieni tuurielementti - kiekko voikin napsahtaa tolppaan tai yläputkeen. Mutta ei tässä ole toistaiseksi kauheaa angstailun ainesta kokonaiskuvan suhteen.

@Dev puhuu myöskin asiaa. Nyt on niin hyvä kokonaisuus kasassa ja mahdollisuus mennä tappiin, että silmien sulkeminen tietyiltä haparoivilta alueilta (joita jokaisella jääkiekkojoukkueella on aina!) on myöskin ihan turhaa. Ramun on parannettava otettaan pleijareissa. Mä näen ennemmin niin, että koska tässä talossa on suuri osa perustuksista huippukondiksessa, niin tippuvasta hanasta saa nillittää. Vaikka kaikki tajuavatkin, että tippuva hana on pikkudetalji kokonaisuudessa. Parempi niin, että HIFK:lla on tässä kokonaisuudessa enää hienosäätöä. Mutta sekin kandee tehdä. Aiempina vuosina meillä on saattanut olla loistava vesihana, mutta itse talo on seissyt vinossa, huterana, umpihomeisena ja purkutuomiota odotellen.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Onpa mahtava kevät alkamassa. Koko ajan kutina päällä, että milloin seuraava peli alkaa...

Todella kova hyökkäyskalusto, jossa leveyttä, joka kestää aika hyvin Ramun huonot päivät.
Pakisto, jossa nyt leveyttä. Oikeastaan Bisnes-Tommin loukkaantuminen olisi ainoa harmillinen takaisku, mutta Patonkikin parantaa koko ajan ja teki piste-ennätyksensä. Aulie oli erinomainen haku. Leveyttä on.
Veskat alkaa olla kevätkunnossa ja pelaa todella vähän huonoja pelejä.

Joukkueessa on valtava itseluottamus ja laukauksia maalia kohti tulee per peli 40. Me ollaan nopeita, kovia ja taitavia. Sellainen pitää olla jos mielii mestariksi.

Jos pelivire säilyy niin oikeasti en näe muuta haastajaa kuin Kärpät. Tapparaankaan en usko, että pystyvät voittamaan meitä neljästi.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Itse en ole tippaakaan huolissani tämän päivän tuhlailusta. Toki olisi maaleja pitänyt tehdä enemmän, mutta nyt oli paikkoja välillä suorastaan liukuhihnalta ja niin pitkään, kun maalipaikkoja pystytään luomaan, niin ei ole mitään hätää. HIFK:ssa on kuitenkin leveä kärki maalintekijöiden suhteen. jakun mestoja luodaan, niin kyllä ne enneen pitkää sinne menee. Enemmän itse olen ollut huolissani siitä, että välillä ei ole pystytty niitä maalipaikkoja luomaan. Esim. tuossa hävityssä Tappara pelissä tuli pitkiä jaksoja, että HIFK ei saanut mitään aikaiseksi ja sitten niitä maalipaikkoja laskeskeltiin, että jos siitä tai siitä olisi tehnyt, niin olisi ollut eri peli. Välillä on ollut todellisten maalipaikkojen luominen jopa häntäpään jengejä vastaan sellaista satunnaista. Joka pelissä jokainen joukkue jonkun maalipaikan saa, mutta hyvin todennäköisesti sen voittaa se joukkue, joka niitä tasaisemmin luo.

Siitä ei pääse mihinkään, että Matikaisen Pelicans oli ihan täysi paska jääkiekkojoukkue. Tuli niin mieleen kaverin HIFK kausi, kun paskalla viisikkotasapainolla väksiin hyökätään ja menetellään kiekkoja, niin vastustaja iskee vastaiskuilla. HIFK sai tänään yhdellä läpisyötöllä ihan karmean määrän ylivoimahyökkäyksiä. Pelsut olisi pelillisesti paras vastustaja avauskierroksella.
Olen jälleen pitkälti samaa mieltä kanssasi ja voisin jopa korjata mielipidettäni tuosta tuhlailusta. Olet oikeassa, että jos pidetään "pallo hallussa" ei vastustaja pysty tekemään maaleja, mutta toisaalta jos emme itse pysty tekemään riittävällä prosentilla ja vastustaja osaa trapilla eliminoida meidän paikat, silloin voi tulla noutaja. En tosin usko monen joukkueen siihen pystyvän - Tappara, Kärpät, SaiPa ja Lukko? - pian se nähdään.
Ja @Kake74: en ole negailija, enkä pessimisti, en myöskään yltiöpäinen optimisti. Olen iloinen suosikkijoukkueeni tähänastisesta menestyksestä. Olen kuitenkin myös realisti monen, monen vuoden kokemuksella jääkiekon parissa. Koska itse olet alkanut seurata HIFK:ta tai ryhtynyt kannattajaksi? Eipä sillä merkitystä, mutta olisi kiva tietää.
No hard feelings!
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Olen jälleen pitkälti samaa mieltä kanssasi ja voisin jopa korjata mielipidettäni tuosta tuhlailusta. Olet oikeassa, että jos pidetään "pallo hallussa" ei vastustaja pysty tekemään maaleja, mutta toisaalta jos emme itse pysty tekemään riittävällä prosentilla ja vastustaja osaa trapilla eliminoida meidän paikat, silloin voi tulla noutaja. En tosin usko monen joukkueen siihen pystyvän - Tappara, Kärpät, SaiPa ja Lukko? - pian se nähdään.
Ja @Kake74: en ole negailija, enkä pessimisti, en myöskään yltiöpäinen optimisti. Olen iloinen suosikkijoukkueeni tähänastisesta menestyksestä. Olen kuitenkin myös realisti monen, monen vuoden kokemuksella jääkiekon parissa. Koska itse olet alkanut seurata HIFK:ta tai ryhtynyt kannattajaksi? Eipä sillä merkitystä, mutta olisi kiva tietää.
No hard feelings!
1983, sillon olin Nordiksella eka kerran. Ja samoin, no hard fiilings :-D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös