Vänttinen on ollut suurin positiivinen yllätys. Odotin kaverista sellaista 20-25 pisteen pelaajaa, mutta nyt näyttää siltä, että on ruvennut Sportin maalitykiksi. Osittain näitä loistavia otteita varmaan selittää Vänttisen parantunut kunto.
Eilisessä pressitilaisuudessa Tomekilta kysyttiin Vänttisestä ja Tomek vastasi, että Vänttinen pudotti kesällä painoa ja nosti voimatasojaan reippaasti ja teki kovasti töitä, minkä kyllä nyt huomaa.
Sen lisäksi, että Vänttinen on hyvä ylivoima ja alivoima pelaaja, niin on kuulemma mahtava persoona kaukalon ulkopuolella ja todellinen hengen luoja. Hienoa, että sopimus jatkuu ensi kaudellekin.
Negatiivisesti eniten on yllättänyt Henrik Koivisto. Viime kauden lopussa näytti tekeminen jo hyvältä ja olin itse ajatellut, että Koivisto nousee Sportissa isoon rooliin ja tekee läpimurron tällä kaudella, mutta toistaiseksi on ollut todella vaisu. Melkeinpä se ainoa ei toimiva kenttä on Koiviston kenttä joka pelissä. Ei tuo puolustussuuntaan juuri mitään ja hyökkäyspäässä on ollut todella tehoton. Jos ei paranna, niin ei jatkoa tulevalle kaudelle.
Muutenkin mitäs mieltä muut on näillä nykyisillä otteilla, että kelle pitäisi tehdä jatkot?
Itse laittaisin jatkosopimusta pöytään Newtonille, Tallbergille, Riskalle, Bertrandille, Peltolalle ja Immoselle.
Sellaisia epävarmoja tapauksi on Brennan, joka ei ole tällä kaudella pahemmin pelannut, joten ei tuon otteista voi suuria johtopäätöksiä vetää. Hinta varmasti laskee, kun tuskin tekee niin kovia tehoja tällä kaudella. Viihdyttävä pelaaja ja hieno persoona. Spilar on loistava täytepelaaja juurikin kolmoskenttään ja tuo alempiin kenttiin juonikkuutta ja nopeutta. Myös ylivoimalla käyttökelpoinen. Itse ehkä tekisin jopa jatkot, jos pelaisi yhtä halvalla, kuin huhut kertoo hänen pelaavan tämän kauden. Kokkala olisi hyvä, jos pysyisi paremmin kunnossa, joten katsotaan pysyykö tämän kauden ehjänä ja sen jälkeen tehdään ratkaisu.