Pari päivää on pitänyt ottaa etäisyyttä niin HIFK:hon kuin tähän palstaan tiistaisen persraiskauksen jälkeen. Pakko se on myöntää, että esitys Ilvestä vastaan aiheutti ison kolhun tämän kauden odotuksille. Niistä 18 pisteestä mitä olin budjetoinut jengille kauden viimeisestä 9 matsista on nyt ryssitty 5 ja lienee ihan selvää, että minun odotukseni eivät runkosarjan osalta enää tule täyttymään. Optimisti minussa ei kuitenkaan suostu kuolemaan. Jotenkin näen jengin nyt olevan vedenjakajalla. Pohjakosketus otettiin himassa tiistaina ja nyt alkaa sitten nousu. Edelleen jaksan uskoa suoraan pudotuspelipaikkaan ja jopa kotietuun ensimmäisellä pudotuspelirundilla. Finaaliin asti venymiseen pitää pienen pientä toivonkipinää hengissä Törmäsen varsin kova recordi pudotuspeleistä. Realisti alkaa kuitenkin osoittamaan heräämisen merkkejä, joten pakko se kai on ääneen todeta, että välieriin pääseminen olisi jo itsessään saavutus.
Kyllähän se valonpilkahdus mitä olin pelissä näkevinäni Rauman vierailun ja Kärppä-pelin aikoihin taisikin olla pelkkää harhaa. Hyökkäyspelistä ei ole ollut tietoakaan parissa viime matsissa. Ylivoima on ollut varsin heikkoa vaikka muutama maali sillä on tullutkin. Varsinkin Ramun ja Zabon ympärille rakennettu YV on ollut jäässä, ja peli on mennyt näiden kahden kaiffarin keskinäiseksi kikkailuksi. Toinen ylivoimakentällinen on pelannut huomattavan yksinkertaista YV:tä, mikä onkin ollut ainoa positiivinen asia mikä minun silmiini on sattunut viimeisissä otteluissa. No okei, pelaahan meillä myös jumalainen Daniel Grillfors. Viimeksi kirjoitin, että en muista Ville Husson hävinneen yhtään peliä omalla surkealla suorituksellaan. Nyt sitten viimeisessä kahdessa matsissa mies on hävinnyt taistelunsa vastustajan maalivahdille selkeästi, ja Porin tappio menee kyllä melkolailla puhtaasti herran piikkiin. Lankisella pitäisi mennä tästä eteenpäin kausi loppuuun. Hussolle vielä matsi tai kaksi runkkarissa, mutta nyt selkeästi ykkösen viitta Lankisen harteille. Jos ei muuta, niin saisipahan myös ensi kaudella meillä pelaava maalivahti lisää kokemusta.