Mä olen hieman eri mieltä tuosta prioriteettijärjestyksestä: siis iso sydän edellä-lähestymistavasta. Mun mielestä (toki voin olla väärässäkin) osa pelaajista on alkanut olemaan ei-sitoutunutta (icke-nybondage) juuri tuon pelitavan takia. Ja tuo pelitaktiikkaan sitoutumattomuus on tullut esille vasta viime peleissä, jengihän pelasi isolla sydämellä alkukaudesta, mutta silloin voitettiin. Ja kyllä jengi vielä noudatti pelityyliä tammikuun tappiorumbassakin. Eli jos syy sluibailuun on pelitaktiikka, ei ratkaisu ole se, että sitoudutaan samaan pelitaktiikkaan ja lopetetaan sluibailu.
Tilanne on hieman sama kuin Arttu Wiskari (kuvitteellinen laulaja) keksisi oivan taktiikan alkaa tehdä helvetin yksinkertaisia biisejä, joissa lauletaan kosiskellen suomalaisille tärkeistä ja tutuista asioista (kesä, köyhyys, sauna, maunokoivisto) eppunormaali-riimityksin ja helvetin huonolla lauluäänellä. Niin kauan kun levyt myisivät, voisi kaikilla ammattimuusikoilla bändissä olla kivaa, toki ennemmin tai myöhemmin heitä varmasti alkaisi tökkiä tuollainen yksinkertainen paska. Mutta viimeistään silloin, kun levymyynti loppuisi, alkaisi basisti myöhästellä keikoilta, rumpali soittaa pelkkää marssikomppia, ja kitaristi vääntää hirveitä sooloja jokaisessa biisissä . Tällöin ratkaisu ei olisi, että nyt jätkät skarppaatte vaan se, että Arttu kertoisi, että keikoilla aletaan soittamaan myös esim. rokkia, humppaa ja bluesia, biisien sanoituksissa ei kosiskella enää ja biisit laulaa ammattilaulaja, jonka ääniala on yli oktaavin.
Eli itse näen, että Stögön täytyy nyt antaa jotain järkeviä vaihtoehtoja ja porkkanoita niille pelaajille, joille tuo AirHockey ei oikein iske tällä hetkellä.
Ja Cobolin pohdintaan liittyen, mun mielestä noi pakkien ja hyökkääjien etäisyydet on tarkoituksella noin isot, ovat olleet sitä koko kauden.