Peliesitykset 2023–2024

  • 260 616
  • 3 829

Yarbba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Ei ole menetetty, mutta ei ole myöskään varaa odotella viikko tolkulla, että kaikki avainpelaajat palaavat kokoonpanoon. Jokainen hävitty peli on muille joukkueille pisteitä laariin.
Joo, pitäis varmaan vaan löytää joku pelaaja joka ottaa jengin reppu selkään ja kääntää pelit voitoksi tässä mm. Heti

Mä en tiedä ketä tähän listais
  1. Kuka
  2. Kuka
  3. Kuka
  4. Kuka
 

Keyser

Jäsen
Paajanen tällä hetkellä 1+1. Vähän enemmän odotettiin, mutta jospa se siitä.

Joka tapauksessa tämän tason (ja odotusarvon) ukoilla ei ole varaa flopata KooKoossa, muutenhan tästä hommasta ei tule mitään.
En nyt tiedä voiko Paajaselta odottaa tuon enempää?

Ihan sellainen potentiaalinen 20-30 pinnan puolustava sentteri, mutta minusta menee ihan odotuksien mukaisesti tällä hetkellä.
 

Yarbba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Jollekin riittää tsemppi. Winners never quit, quitters never win - näin se vain on - sanoisi Tami.

Tekosyitä riittää aina, dominointia ei vaadita, mutta aivan selvä fakta on se, että millä tahansa kokoonpanolla näistä kahdesta ensimmäisestä viikosta olisi pitänyt enemmän pisteitä ottaa.
Hyvin tässä myös aliarvioitu samantien vastustajia.

Mä taisin tossa myös mainita että mielummin katsoisin voittava kiekkoa illasta toiseen mutta tässä mennään nyt vaikeaa alkua. It is what it is.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Parempaan suuntaan mennään. Olisi suonut Nurmelle maalin, kun paikka oli. Mutta vielä niitä tulee. Eteenpäin.

Jossain se raja menee, jos kuka tahansa hyökkääjä noilla minuuteilla vetää esim 15 peliä maalitta, niin tällöin ei tarvitse enää kysyä, että riittääkö taso vaan vastaus on ilmiselvä. Ei riitä siihen rooliin.

Onhan näitä ollut - vaikka Oden, putki liikkui ja paikkoja oli. Nurmi on vasta käyrän alussa ja pelaa tosi lupaavasti, toivotaan ketsupin aukeavan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Silti, ei tässä vielä ole menetetty yhtään mitään.
No koko kautta ajatellen ei vielä, mutta tässä on menetetty pisteitä lähtökohtaisesti huonommille tai korkeintaan samantasoisille vastustajille, poislukien se IFK. Jos näistä ei tule pisteitä, niin ne pitää raapia kärkipään joukkueilta. KooKoon alkuohjelma on ollut melko helppo.

En nyt tiedä voiko Paajaselta odottaa tuon enempää?

Ihan sellainen potentiaalinen 20-30 pinnan puolustava sentteri, mutta minusta menee ihan odotuksien mukaisesti tällä hetkellä.
Paajanen on pelannut monta yli 30 pinnan kautta ja paras oli 37 pinnaa. Eikä kaveri ole vielä vanhakaan, 31-vuotiaana pystyy kyllä vielä tekemään komeasti tulosta. Tällä hetkellä Paajanen on sellaisessa reilun 20 pinnan vauhdissa, ja minusta siihen ei voi olla tyytyväinen. Vahvistukseksi hänet on hankittu, ja tuskin ihan ilmaiseksi pelaa. Mutta jospa se siitä.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Paajanen tällä hetkellä 1+1. Vähän enemmän odotettiin, mutta jospa se siitä.

Joka tapauksessa tämän tason (ja odotusarvon) ukoilla ei ole varaa flopata KooKoossa, muutenhan tästä hommasta ei tule mitään.
60 peliä 20 paunaa.

Itse odotin juuri tätä ja sitä johtajuutta höystettynä hyvällä kulma- ja maalineduspelillä. Sitä olen saanutkin.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Kolmannessa erässä oli yritystä, mutta kuten @teroz mainitsi, pelkkä tsemppi ei nyt enää riitä. Kausi on onneksi vasta alussa, mutta nyt pitää pian tsempin alkaa tuottaa myös pisteitä. Helmikuussa voi aina harmitella, että kun vain olisi viisi pinnaa enemmän. Nyt niitä pitää ottaa. Loukkaantumisia on jatkossakin, niidenkin kanssa on pystyttävä pärjäämään.

Ei kyllä mitenkään erityisen hauskaa, että kaudesta toiseen Salon joukkueet aloittavat pelit näin, oli syy sitten mikä tahansa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
60 peliä 20 paunaa.

Itse odotin juuri tätä ja sitä johtajuutta höystettynä hyvällä kulma- ja maalineduspelillä. Sitä olen saanutkin.
Tähän voisi olla tyytyväinen, jos Paajanen olisi roolipelaaja jossain isommassa joukkueessa. Mutta KooKoossa roolia on tarjolla paljon enemmän. Se on myös Paajasen kaltaisille pelaajille mahdollisuus. Jos Paajasen rooli on noin kapea, olisimme varmasti saaneet samanlaisen pelaajan halvemmallakin.
 

Puli-Cher

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hei, ei mitään hätää. Onhan se ihan oletettavaa, että meidän nipulla ei voi haastaa ketään joten ollaan tyytyväisiä ja toivotaan, ettei liiga ikinä aukea. Ei kritisoida ettei tartu jätkiin apatia ja ollaan iloisia että Salon valmennuksessa on pelitavan ja tsempin sijaan demokratiaa. Voi ammattiurheilu olla myös kivaa ja kaikille turvallista puuhastelua.
 

Yarbba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Hei, ei mitään hätää. Onhan se ihan oletettavaa, että meidän nipulla ei voi haastaa ketään joten ollaan tyytyväisiä ja toivotaan, ettei liiga ikinä aukea. Ei kritisoida ettei tartu jätkiin apatia ja ollaan iloisia että Salon valmennuksessa on pelitavan ja tsempin sijaan demokratiaa. Voi ammattiurheilu olla myös kivaa ja kaikille turvallista puuhastelua.
Oliko sulla jotain ratkaisua tilanteeseen joka lieventäisi harmia? Niinku sillai konkreettisia ja toteutettavia joista olisi varmasti nyt jotain hyötyä ja korjaisi kurssin? Ihan vaan mielenkiinnosta.

Jengi varmasti pystyy haastamaan kenet vaan tälläkin hetkellä. Pelit lajista riippumatta on vähän sellaisia että toinen voittaa ja toinen häviää. Välillä ansaitusti välillä vähemmän.

Liigan pitää olla auki. Tipahtaa tästä sarjasta sitten KooKoo tai joku muu, tai ei kukaan.
 

Puli-Cher

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oliko sulla jotain ratkaisua tilanteeseen joka lieventäisi harmia? Niinku sillai konkreettisia ja toteutettavia joista olisi varmasti nyt jotain hyötyä ja korjaisi kurssin? Ihan vaan mielenkiinnosta.

Jengi varmasti pystyy haastamaan kenet vaan tälläkin hetkellä. Pelit lajista riippumatta on vähän sellaisia että toinen voittaa ja toinen häviää. Välillä ansaitusti välillä vähemmän.

Liigan pitää olla auki. Tipahtaa tästä sarjasta sitten KooKoo tai joku muu, tai ei kukaan.
Ei mulla sinänsä ole muuta kuin se, että minusta tulosta pitää vaatia ja KooKoon pitää pystyä haastamaan kovimmatkin liigassa. Mä nyt oon kuin risa levysoitin ja juuttunut siihen, että valmentajan vastuulla on pelitapa ja erikoistilanteet. Nämä ei toimi ja siitä pitää olla vastuussa Olli Salo. Mulla on tunne, että valmennuksen pitää olla vaativampaa.

Tarkoitus ei ole vittuilla ja räksyttää vaan haluaisin nähdä aktiivisen ja taistelevan KooKoon, joka toteuttaisi selkeää pelitapaa. Tietysti Salolla on vyöllään hyviä sijoituksia, mutta minusta tuloksen takana ei ole hyvää peliä vaan enemmän sattumaa.

Anteeksi oikeesti kaikille jos vaikuttaa että lyön vaan lyötyä. Se ei oikeasti ole tarkoitukseni.
 

Pelitukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oliko sulla jotain ratkaisua tilanteeseen joka lieventäisi harmia? Niinku sillai konkreettisia ja toteutettavia joista olisi varmasti nyt jotain hyötyä ja korjaisi kurssin? Ihan vaan mielenkiinnosta.

Jengi varmasti pystyy haastamaan kenet vaan tälläkin hetkellä. Pelit lajista riippumatta on vähän sellaisia että toinen voittaa ja toinen häviää. Välillä ansaitusti välillä vähemmän.

Liigan pitää olla auki. Tipahtaa tästä sarjasta sitten KooKoo tai joku muu, tai ei kukaan.
JOS liiga olisi auki ja JOS KooKoo tippuisi, niin sinne mestikseen jäätäisiin sukupolven ajaksi. Sieltä olisi kiekko-espoota ja jokereita tulossa tilalle ja jäämässä liigaan. Tälläistä lauantai-illan jossittelua tällä kertaa :)
 

Puli-Cher

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oliko sulla jotain ratkaisua tilanteeseen joka lieventäisi harmia? Niinku sillai konkreettisia ja toteutettavia joista olisi varmasti nyt jotain hyötyä ja korjaisi kurssin? Ihan vaan mielenkiinnosta.

Jengi varmasti pystyy haastamaan kenet vaan tälläkin hetkellä. Pelit lajista riippumatta on vähän sellaisia että toinen voittaa ja toinen häviää. Välillä ansaitusti välillä vähemmän.

Liigan pitää olla auki. Tipahtaa tästä sarjasta sitten KooKoo tai joku muu, tai ei kukaan.
Ja kiitos asiallisesta vastauksesta, arvostan todella.
 

Yarbba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Ei mulla sinänsä ole muuta kuin se, että minusta tulosta pitää vaatia ja KooKoon pitää pystyä haastamaan kovimmatkin liigassa. Mä nyt oon kuin risa levysoitin ja juuttunut siihen, että valmentajan vastuulla on pelitapa ja erikoistilanteet. Nämä ei toimi ja siitä pitää olla vastuussa Olli Salo. Mulla on tunne, että valmennuksen pitää olla vaativampaa.

Tarkoitus ei ole vittuilla ja räksyttää vaan haluaisin nähdä aktiivisen ja taistelevan KooKoon, joka toteuttaisi selkeää pelitapaa. Tietysti Salolla on vyöllään hyviä sijoituksia, mutta minusta tuloksen takana ei ole hyvää peliä vaan enemmän sattumaa.

Anteeksi oikeesti kaikille jos vaikuttaa että lyön vaan lyötyä. Se ei oikeasti ole tarkoitukseni.
Tottakai pitää ja saa vaatia. KooKoon pitäisi sillä nipulla joka on kasattu, olla varmasti liigan keskikastin jengi. Mutta kun aina se ei mene niin. Se on nähty Kärpillä ja muilla megajengeillä aikoinaan.

Mä kiroilen ihan varmasti yhtä paljon tai enemmän sitä että yv:llä hierotaan sellaista kyläsarja tason YV:tä ja Av:lla mikä tahansa vastustajajengi korjailee omia YV prosenttejaan. Se nyt on ollut tuollaista viimeiset kaudet ja tottakai siitä kantaa lopullisen vastuun Olli Salo.
Huudan vittusaatanaa kun Nurmi ei laita kiekkoja sisään ja Kukkonen ei saa edes metrin syöttöä omille.
Jostain syystä ollaan silti kammettu sinne jengin tavoitteisiin viimekaudet. Ei kauniisti, mutta tuloksellisesti.

Nyt vaan jotenkin nään, että on tässä alkukauden ja harkkakauden sairastelussa ja loukeissa, ja henkilökohtaisissa tragedioissa syyt siihen että kaikki näyttää perseelle viiden matsin otannalla mutta ei siitä paniikkia kannata vielä kantaa. Valmentajan vaihtokaan ei tuota välttämättä korjaa. Harvemmin se on lopullisesti mitään korjannut. Vahvistuksia jengiin varmasti haluan itsekin, mutta kyllä sen tarttee olla siitten jengiin sopiva tyyppi.

En mä tiedä - en vaan vielä jaksa olla kauhuissani.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Hyvää keskustelua ihmiset. Tätä on mukava seurata.

Minä kuten varmasti muukin toivoo ja jopa vaatii KooKoolta raikkaan näköistä peliä joka lopulta voitetaan 4-1 tai jotain sinne päin. Se ei aina ole mahdollista, koska urheilussa tulee niitä kirkkaita ja synkkiä hetkiä. Toinen on aina voittaja ja toinen häviäjä.

KooKoo ei pysty aina voittamaan. Tykkään ajatella niin että häviöitä ja synkkiä hetkiä seuraa valo tunnelin päässä. Ymmärrän sen täysin, että haluaa joukkueen jättävän kaiken jäälle sekä että tämä välittyy katsojille. Sitä KooKoo minun silmään tarjosi tällä viikolla.

Tuo poissaolokierre höystettynä flunssakierroksella harkkakaudella näkyy vahvasti ja niin sen pitääkin. Se näkyi tuloksissa ja pelissä tällä viikolla. Koen kuitenkin että tämä oli aikalailla paras mihin tällä hetkellä pystyttiin. Se voi olla vaikea asia hyväksyä. En toki ajattele että minun kantani on ainut oikea tässä maailmassa ja niitä on useampi. En edes koe olevani oikeassa asian suhteen.

Ensi viikolla pitäisi tulla muutoksia kokoonpanoon, hyvällä tavalla. Sitten suhtaudun jälleen KooKoon pelitapaan ja pieniin nyansseihin kriittisemmin.
 

Puli-Cher

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mä oon tosi tyytyväinen jos Salo saa homman jiiriin. Mulla on vaan ollut ihan koko Salon kauden ajan ajan ollut sellainen olo, että porukka syttyy vasta pudotuspeleissä kunnolla ja että joukkue ei ihan ole valmennuksen hyppysissä. Mä en pohjaa tätä tuloksiin vaan tosiaan arvostin Ahokkaan aikaa, koska pelissä oli ryhtiä ja toisteisuutta ja vaikutti, että penkin takana oli johtaja.

En tiedä pohjautuuko nämä faktaan vai fiilikseen, mutta jotain vaan puuttuu. Tottakai mä seison KooKoon takana anyway ja kannatan omaa joukkuettani hyvänä ja huonona hetkenä.
 

Kuuskasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Realistinen odotus on kuitenkin se, että KooKoo olisi vähintään keskitason jengi, ja näihin odotuksiin joukkue ei ole vielä vastannut.
Jos tämän päivän kokoonpano olisi ollut se millä kauteen lähdettiin, ja jonka perusteella olisi tehty kausiennakko, niin kukaan ei olisi arvioinut KooKoota keskitason jengiksi.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Puolustus on Dödökin mukana Liigan huonoin. Pitäisi päästä omista vähän paremmin, että näkisi vähän hyökkäystä.

Jep - räpellystä se on, kun kiekollista taitoa puuttuu ja hyökkäykset ei lähde kuten pelikirjassa pitäisi. Eilenkin oli liikaa harhasyöttöjä, surkeita haltuunottoja ja muita tilanteita, jossa aloite luovutettiin vastustajalle.
 

Kuuskasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikä tuossa eilisessä rosterissa ole myöskään mitenkään häikäisevästi maalitekopotentiaalikaan. Ykkösen Paajanen on pelannut liigassa 619 matsia, joissa on syntynyt 112 maalia. Muut hyökkääjät Liigassa yhteensä 933 matsia, joissa ovat "mättäneet" 124 maalia....eli tuossa porukassa Paajanen on varsinainen maalitykki.
 
Viimeksi muokattu:

Puli-Cher

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jep - räpellystä se on, kun kiekollista taitoa puuttuu ja hyökkäykset ei lähde kuten pelikirjassa pitäisi. Eilenkin oli liikaa harhasyöttöjä, surkeita haltuunottoja ja muita tilanteita, jossa aloite luovutettiin vastustajalle.
Tätä itse tarkoitan, että se pelikirja täytyy luoda sen mukaan millaista taitoa jengissä on. Jollei ole pakeissa käsiä niin ei voi edes vaatia nättiä pelinavaamista vaan sit pitää keksiä keinot tehdä jotain mikä onnistuu esim. siirtokiekoista vastahyökkäykset. Eihän se helppoa ole mutta siinä se valmentaja mitataan.
 

Chigagooo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Vaikka kuinka synkältä tämä näyttää niin ei nyt isossa kuvassa ehkä kuitenkaan kovin kusessa olla. Loukeista ja sairasteluista huolimatta Kookoo olisi maaliodottaman perusteella voittanut 4 ottelua. Viimeistely ontuu, mutta välillä se on sellaista. Nurmea ollaan laittamassa jo täällä melkein mestikseen, mutta hieman onnea ja terävyyttä mukaan niin kaverilla saattaisi olla 3-5 maalia tällä hetkellä ja ylistettäisiin Jumalasta seuraavana. Eka erä eilen oli ihan karmaiseva ja siihen pitää Salon löytää valmennuksen kautta keinot. Sitten vaan kiekkoa pussiin ja ylimääräiset jäähyt pois niin sarjapisteitä alkaa tulemaan. Ja yv tietysti kuntoon, se on pääosin aivan karmeaa.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Vaikka kuinka synkältä tämä näyttää niin ei nyt isossa kuvassa ehkä kuitenkaan kovin kusessa olla. Loukeista ja sairasteluista huolimatta Kookoo olisi maaliodottaman perusteella voittanut 4 ottelua. Viimeistely ontuu, mutta välillä se on sellaista. Nurmea ollaan laittamassa jo täällä melkein mestikseen, mutta hieman onnea ja terävyyttä mukaan niin kaverilla saattaisi olla 3-5 maalia tällä hetkellä ja ylistettäisiin Jumalasta seuraavana. Eka erä eilen oli ihan karmaiseva ja siihen pitää Salon löytää valmennuksen kautta keinot. Sitten vaan kiekkoa pussiin ja ylimääräiset jäähyt pois niin sarjapisteitä alkaa tulemaan. Ja yv tietysti kuntoon, se on pääosin aivan karmeaa.
Suoraan meikäläisen näppäimistöltä. Näitä samoja asioita selittelin kaverille peliin mentäessä, pelin aikana sekä pelin jälkeen.

Nurmella voisi olla ihan hyvinkin useampi maali. Paikkoja tulee ja se on positiivista. Minkäköhän seurauksena niitä paikkoja voisi tulla? Oikein, Nurmen ja hänen ketjullisen ansiosta, joihin kuuluu rapaa niskaan saanut Koblizek ja vähän parjausta saanut Paajanen. Nurmella oli tämän viikon aikana 5-7 huipputonttia ja ykköskenttähän niitä loi. Ajan kysymys milloin maalitili aukeaa.

KooKoon alku eiliseen otteluun jäi harmittamaan. JYP tuli hanalla otteluun eikä me oikein vastattu huutoon, jonka tuloksena 2 maalia heikon alivoiman ja jäähyherkkyyden jälkeen.

Ensimmäisen erän jälkeen kuitenkin KooKoo otti erittäin tukevan otteen matsin kulusta. JYP kyllä passivoitui joka mahdollisti tätä, mutta KooKoo sai tasakentällisin luotua pitkiä pyörityksiä, hyviä maalipaikkoja, sekä piti hallussaan kiekkoa suuren osan pelin toisesta puoliskosta. Harmi, että 4 ukkoa tulosyksiköstä on poissa, muuten tulos olisi ollut melkoista.

Saiko JYP edes mitään aikaan tasakentällisin ensimmäisen kakskymppisen jälkeen? Yhden näyttävän maalilleleikkuun joka meni rimoihin ja pari maalinedushärdelliä. KooKoo oli erittäin tukevasti ottelun temmossa kiinni ja se on tuolla rosterilla hyvin vedetty.

En jää kuitenkaan jossittelemaan, että entäs jos ei olisi ollut heikkoa alkua ja näin edespäin. Kukaan ei tiedä miten olisi käynyt jos peli olisi ollut 0-0 ensimmäiselle erätauolle mentäessä. Olisiko JYP saanut kuskin paikan otettua myöhemmässä vaiheessa? Miten joukkueitten pelityylit olisivat muuttuneet? Nämä ovat kysymyksiä joihin emme saa vastausta koskaan, niin turha miettiä näitä.
 

Kuuskasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nurmella voisi olla ihan hyvinkin useampi maali. Paikkoja tulee ja se on positiivista. Minkäköhän seurauksena niitä paikkoja voisi tulla? Oikein, Nurmen ja hänen ketjullisen ansiosta, joihin kuuluu rapaa niskaan saanut Koblizek ja vähän parjausta saanut Paajanen. Nurmella oli tämän viikon aikana 5-7 huipputonttia ja ykköskenttähän niitä loi. Ajan kysymys milloin maalitili aukeaa.
Nurmen osalta on liian aikaista sanoa mitään. On monia nuoria lahjakkaita pelaajia, jotka eivät koskaan ole pystyneet siirtämään tehoja aikuisten tasolle. Itseasiassa vain harva on siihen pystynyt. Mitä tulee taas muihin ykkösketjun pelaajiin (Paajanen, Kobli), niin heidän kohdalla maalitilin aukeaminen on ennustettavissa menneiden kausien pohjalta. Eli yhteensä 837 matsia ja 156 maalia, eli 0.186 maalia/matsi. Eli ovat varmaankin pelanneet koko uransa huomattavasti pienemmällä toteutumalla kuin mitä maaliodottama antaisi odottaa. Eli en suuria laskisi sen varaan, että suurta ketsuppipullon aukeamista olisi odotettavissa. Toki toivon, että iso muutos tapahtuisi, mutta eihän se kovin realistinen toive menneiden kausien perusteella ole. Otos on kuitenkin aika suuri.

Kovin monessa liigajoukkueessa ei Nurmi-Paajanen-Koblizek olisi ykkösketju. Kyllähän tämä kertoo siitä, mikä on KooKoon rosterin leveys on. Kun muutama kärkipelaaja on pois, ykkönen on tämä ja nelonen Heinonen - Valkeejärvi - Török. Kun tähän lisää puolustuksen yleisen tason, niin aika vaikea on lähteä peleihin ennakkosuosikkina, vaikka penkin takana olisi itse Jalonen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös