Etenkin ottelun alussa IFK jäi kyllä housut kintuissa kiinni siitä, ettei matsiin oltu valmistauduttu. IFK:n yllätti kaksi asiaa: kova karvaus ja kun taas rauhassa saatiin rakentaa, Pelicansin ylin jätkä jonka tarkoituksena oli sotkea IFK:n eka syöttö hyökkääjille. Kun välimatkat hyökkääjien ja pakkien välille lyhenivät, pääsi IFK peliin mukaan. Tuossa tulikin sitten kaksi ongelmaa esille: pakkien kyvyttömyys tuoda kiekko jalalla ja avaustaitojen puute. IFK joutui lähtemään melkein koko pelin "poikittain".
IFK:n vahvuus on selkeästi riistopelissä ja "revolveriprässissä", jossa aina seuraava nostaa painetta edellisen ajettua syvään. Toimii sen aikaa kun IFK:lla on jalkaetu. Sitä ei jostain syystä saatu missään kohtaa eilistä.
Vielä pakeista:
En tiedä miten Kousa voi olla niin yössä. Teräväisestä ei ole tukemaan kiekollisessa pelissä, etenkään omissa. Menee hyvin YV-pakkina, vaikka tuo veto onkin melko tuhnu. Tuohon päälle sitten vielä muutama muu aivopierumies, niin soppa on valmis. Tässä näkyy hyvin se, miten riippuvainen IFK:n hyökkäyksiin lähtö on Lyytisestä. Luit aivan oikein. Vaihtaisin silmiä räpäyttämättä jonkun kolmikosta Teräväinen, Kousa, Ahonen johonkin kiekolliseen ja luistelutaidolliseen puolustajaan (Sulak/Avitu -tyyliseen kaveriin). Motinin virheiden määrä jo tässä vaiheessa kautta on niin suuri, että purkaisin sopimuksen yksipuolisesti (joo ei oo tapahtumassa). Pakeista puhtaat paperit annan halvalle Heiskaskopiolle, Vinperille ja Karjalaiselle – joka on ollut itse asiassa erinomainen.
YV:llä tonne kyllä löytyy osaajia, mutta ainakin toistaiseksi YV on tökkinyt. Tuota on aikaa korjata, sillä mun mielestä tärkeintä olisi saada viisikkopeli ensin iskuun. AV tuntuu jotenkin toimivan, vaikka eilen taisi yksi räpsähtääkin?
Mulla menee kyllä perjantain peliin rahat Kärpille – sen verran paska on ollut kauden alku. Veikkaan myös, että maalille lyödään Halonen, joten perjantaina päästään makselemaan oppirahoja.