Tätä hyökkäysvoittoista Hawaji-kiekkoa katselee kyllä ihan mielellään, kun hyökkäyskalusto on tota tasoa. Mikäli maalissa olisi vaikkapa Kevin Lankinen, niin tässä ei olisi mitään hätää antaa muutama avopaikka vastujalle merkkausvirheiden seurauksena. Nyt ei valitettavasti vaikuta siltä, että Tuohimaa voittaisi meille pelejä.
Mun mielestä Tuohimaa pelasi hyvin. Ensimmäinen maali taas järkyttävä puolustusvirhe koko viisikolta ja minkä teet kun tuollaisesta 2-1 hyökkäyksestä syötön jälkeen puttaa yläkulmaan tai Ässien kolmas maali jossa Luoto unohti kauppalistan kotiin juuri supermarkettiin astuessaan ja tajusi samalla että housutkin jäi kotiin.
Järkyttävää tuo Pikkaraisen suoriutuminen. Hyökkäys ja karvaus sekä pelin flow saatiin haltuun eli ns. mukavat asiat, mutta puolustusta ja kurinalaisuutta Pikkarainen ei saa IFK:hon tuotua millään. Ihan kun ei uskaltaisi haastaa pelaajia. Tänään oli puolustus ansioista sauma laittaa Luoto ja Kousa pukukoppiin jo hyvissä ajoin ennen matsin päättymistä.
Pikkarainen tuntuu antavan kaikki virheet ja ylimielisyydet ja typerät jäähyt anteeksi koska puolustuksen virheet on pelistä ja kaudesta toiseen aivan samaa ja järkyttävää katseltavaa. Ihan kun olisi sovittu, että ei tarvitse puolustaa jos yrittää tosissaan hyökätä.
Mun mielestä Ässät ei omalla tekemisellään luonut niin paljon maalipaikkoja että varsinaisella peliajalla olisi ollut oikeutettua että peli päättyi 3-3. IFK loi paikkoja mutta karuista virheistä tuli Ässien maalit sekä paikat. IFK taas sai mun mielestä paikkoja luotua, sillä tahtotila, yksikötaito ja intensiteetti oli niin kovat noissa av-tilanteissa ja muissakin tilanteissa. Ässät vaan ei kestäneet mukana mutta silti piti päästää jatkoajalle ja melkein antaa voitto lopun typerillä jäähyillä.
Toki IFK olisi ansainnut parikin ylivoimaa enemmän ja lopussa jäi selviä tilanteita viheltämättäkin.
Kummallista miten Suomela ja Bemström olivat pimennossa tänään. Odotin myös Suomela - Broadhurst - Sallinen ketjulta ihan oikeasti tehoja 5-5 pelissä.