No olihan taas hankalaa tehdä maaleja!?
Jos eka maali oltaisiin saatu, niin ehkäpä matsi olisi mennyt ja päättynyt toisella tavalla. Mun mielestä IFK painoi hyvin päälle ja maalille myös mentiin ja paikkoja luotiin mutta lähes kaikki vedot kuitenkin logoon tai rintaan. Tuntui että kun Kalpa pääsi johtoon niin riitti loppua kohti että pitivät maalin edustaa puhtaana ja siihen Pikkaraisella ei tunnu olevan mitään lääkettä. Eli jos IFK pyörittää ja hallitsee kuten tänään ja tekee avausmaalit, niin matsi voitetaan helposti. Jos taas omiin tulee 1-0 tai 2-0 niin keinoja ei löydy.
Posiviitista oli mun mielestä Leskinsen ja Borgströmin liike, näytti jo paremmalta.
Iso miinus kyllä Lyytisen puuttuminen nyt kun Auvitukin on poissa.
Pakisto kyllä kaipaisi jopa kahta pakkia:
X - Kousa
Lyytinen - Motin
Teräväinen - X
Winberg
Mun mielestä Karjalainen, Ahonen, Varakas ja myös Winberg ei pysty täyttämään ruutuaan ja tekemään riittävästi peliä edistäviä asioita. Winberg kehittyy koko ajan mutta siellä pitäisi olla "Lindbohm" ykkösparissa ja Auvitun ollessa poissa joku saman tasoinen pelaaja kakkosessa tai kolmosessa jotta liiketta ja hyviä ratkaisuita saataisiin riittävästi. Ei toki Kousankaan liike näytä hyvältä ja ratkaisut tänäänkin vähän mitä sattuu.
Salmelainen on kyllä kasannut helvetin huonon puolustuksen ja valmentaja on toinen iso virhe. Pikkarainen saa jengin pelaamaan hyvin ja luomaan paikkoja ja sitoutumaan, mutta tehottomuus ja se että kiekkoa ei saada juuri koskaan väkisin maaliin on niin häikäisevää.
Toki puolustukseen ei mun mielestä kaaduttu vaan tuohon iän ikuiseen tehottomuuteen ja kyllä Kalpalle myös pomppi tänään. Kahteen ekaan erään vain 9 laukausta maalia päin ja 3 maalia. Olisi hankala uskoa että on totta, jos tämän ei olisi nähnyt jo viime kaudellakin niin monta kertaa aina uudelleen ja uudelleen.