Lukolla on tällä hetkellä hyvä tilanne, kun on seitsemän laadukasta puolustajaa.
Aalto taitaa olla pakiston ainut korvaamaton tällä hetkellä erikoisosaamisensa takia. Olisokohan valmennuksen peluuttamisen logiikka nykyisellään, että terveimmät pelaa. Sopii ainakin mulle.
Samaa mieltä Repolaisen kanssa, että vaikka Kuukka pari kertaa pelissä saattaa koomailla, niin hän on mies paikallaan. Itse ainakin pidän miehen pelirohkeudesta ja kovuudesta ja sen takia hän varmaan on usein tiukoissa paikoissa kentällä (kuten erien ja pelien loput).
En ole nähnyt varmaankaan tarpeeksi pelejä, mutta minusta Kuukka on ollut hyvä jo alusta asti. Sen näki tosin jo teksti-tv:stä (huumoria), että jalat oli isolla miehellä tukossa alkukaudesta. Usein lynkkaamismieliala on jo ensimmäisistä peleistä alkaen, kuten esim Kuukan ja Kauvosaaren kohdalla. Nyt kun Kauvo on täysikuntoisen näköinen kentällä, niin hän onkin yhtäkkiä tärkeimpiä hyökkääjiä joukkueessa. Tämän takia mun mielestä pitää antaa aikaa sekä pelaajille, että valmennukselle. Kuitenkaan ikinä ei kerrota julkisuuteen totuuksia joukkueen yleisestä tilasta ja loukkaantumisista. Pelkillä olettamuksilla me fanit rakennamme usein turhaa paniikkia, josta ei ole mitään käytännön hyötyä.
Näin normiseuraajana on vaikea tietää, mistä oikeasti milloinkin on kysymys. Esimerkkinä käytän nivusvaivoja. Olen itse pelannut joitain pallopelejä joskus nivusvaivaisena ja siitä ei tullut yhtään mitään, kun jokaisella potkulla tai askeleella tulee äitiä ikävä. Sm-liigassa on esim nivus-, selkä- ja polvivaivoja enemmän kuin tarpeeksi ja katsomoon se näyttää siltä, että ei kiinnosta pelaaminen, kun ei vaan pysty polkemaan tilanteisiin.
Tulipa eksyttyä aiheesta... kuitenkin hienoja miehiä joukkue täynnä. Samoin ketjun viralliseen otsikkoon liittyen mulla on luottamusta siihen, että valmennus on sitoutunut joukkueeseen tosissaan. Toivottavasti notkahtelut ovat eilispäivää, kun mun mielestä Urama sai jopa kohtuutonta kritiikkiä paikoitellen. Enkä kiistä sitä, etteikö joitain virheitä olisi tehty valmennuksessa, mutta kun objektiivisesti yrittää tarkastella asioita, niin samat ongelmat on kaikissa muissakin joukkueissa. Aina joku joukkue on kriisissä hetkellisesti... Kalpalla se oli muutama kuukausi sitten ja nyt ne perkele voittaa kaikki pelit.