Peliesitykset 2010-11 - Taisteleva Lukko?

  • 90 606
  • 441

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
karsinnat, varmistuneen kettusopimuksen myötä. Kertoo mielestäni paljon pelaajasta.

Tuntuu, että sinun isoin ongelmasi tällä hetkellä on Brocklen ulostaminen ja Kuukan mahdollinen jatkaminen. kuukka on Brocklea nuorempi, ja wuuhuu osaa myöskin puolustaa, eiköhän sitäkin vielä raumallakin nähdä Kuukan muodossa.
IfK pelissäkin Kuukka antoi huonon syötön mutta kyllä kyllä ja kyllä hoiti jatkotilanteen omalla kropallaan eli blokkasi kudin. Entäs tämä Brockle, jumalasta seuraava kiekollinen messias mitä hän teki, heilutti kiekollisen pakin taidoilla ihan yks kaks 2-3 maalia, avaussyötöt aina lapaan ja muutenkin lupasi Ralelle luistella treeneissä entistä kovempaa..No vetihän Brockle sen rannarin kohti maalia josta tapahtui tämä ohjaus eli tehoja tuli kuitenkin..
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Leonardo kirjoitti:
Tuntuu, että sinun isoin ongelmasi tällä hetkellä on Brocklen ulostaminen ja Kuukan mahdollinen jatkaminen.

Mä en ole tiennytkään, että mulla on ongelmia kiitos valaisusta. Mitenkäs Brockle tähän liittyy ? Minä kirjoitin ainoastaan Kuukasta eikä tämä voi vaikuttaa mitenkään pohjoisamerikkalaisen puolustajan pelipaikkaan. Minä tiedän että Kuukka tulee jatkamaan sopimuksensa mukaisesti kettupaidassa, tiedän vähän muutakin, mutta mitäs se sulle kuuluu. Sun ongelmasi näyttää olevan käydä kiinni nimimerkin Olkku kirjoituksiin. Edelleen minä saan kaiketi omat mielipiteeni postata ilman sinun lupaasi ? Vastaan niistä kyllä aikanaan. Aika hyvin mun "ennustukset" on toteutunut vuosien varrella.

Odotellen "haistavittu" tyylistä narsistista vastaustasi.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Odotellen "haistavittu" tyylistä narsistista vastaustasi.

Jep haistavittu :)
Loppupeleissä mun moka, laitoin pelurit väärään järjestykseen ja kyllä kyllä hyasinttia kera narsissin tänne voisi silloin tällöin lähetelläkin. Toi noin, kasvatakko sää niitä ihan ite..?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Jep haistavittu :)
Loppupeleissä mun moka, laitoin pelurit väärään järjestykseen ja kyllä kyllä hyasinttia kera narsissin tänne voisi silloin tällöin lähetelläkin. Toi noin, kasvatakko sää niitä ihan ite..?

Niin. Lähdit arvostelemaan nimimerkkini persoonaa, vieläpä aiheesta jota en tässä ketjussa ole edes käsitellyt. Voisitko hieman perustella kirjoitustasi ? Minä kirjoitin Mikko Kuukan otteista ja mielipiteeni toin hänestä julki. Sinä vedit Brocklen siihen. Ilmeisesti kukaan täällä ei halua, että yhtään ulkolaista ulostettaisiin, kuten en minäkään, enkä ole tuonut edes milipidettäni asiasta julki. Olen ainoastaan vertaillut Brocklea liigan aikaisempiin hyökkääviin ulkolaispakkeihin.

Morrisonia ketut tulevat tarvitsemaan, ei epäselvyyttä. Olenko jossakin väittänyt muuta? Minä koitan pidemmän ajan perspektiivillä katsoa tätä hommaa, jos se hitsaa sun kärjet kiinni niin en minä sille voi mitään. Kuten sanoin aiemmin, minulle kelpaa kaikkien mielipiteet ja arvostan niitä. Sinä haet minun kirjoituksista asioita, joita en edes ole julkituonut.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Kuukan pelisilmä on todella surkea. Yritystä löytyy mutta on koko ajan väärässä paikassa ja tekee todella pahoja virheitä lähes joka pelissä. Ollut Lukon heikoin pakki.


Tämäpä on yllätys. Kuukka kuitenkin profiloitui Ilveksessä hyväksi puolustavaksi pakiksi, varsinaiseksi soturiksi, joka kiekon eteen heittäytymisten lisäksi räväytti silloin tällöin kiekon ylämummoon. Se toki huomattiin Ilves-leirissäkin, että miehen suoritusten taso laski kevään mittaan kuin lehmän häntä. Syynä tähän lienee ollut juurikin se, että taskussa oli uusi sopimus kettu-logolla ja tuplaliksalla varustettuna. Tämä luonnollisesti laski miehen pisteitä "iki-Ilveksenä". Itse kuitenkin näin hänessä parina viime kautena sen verran potentiaalia, että ottaisin mielellään takaisin kasvamaan sellaiseksi EHT-kiertueen vakionaamaksi.

Kauvosaarta ei ole tullut ikävä. Piti olla ideaali kaveri mestaruudesta pelaavan joukkueen kolmosketjun keskelle vaan toisin taitaa asiat olla.

Ilmeisesti Rajala ja Palola hukkasivat etsikkoaikansa/eivät saaneet edes sellaista ja ovat tulevia mestisjyriä.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sinä haet minun kirjoituksista asioita, joita en edes ole julkituonut.

Plääh väärin, pidän kirjoituksistasi hyvin pitkälti mutta kun ne karkaavat koskien esim Kuukkaa ja samaan hypeen mahtuu sitten keskinkertaisen pakin puolustelua(ulkolaisen) jos sillä mitään merkitystä nyt on, puolustelua niin yritän/yritin tuoda jotain rajaa näihin systeemeihin..

Toinen puolustaa vs toinen on koristeena oman maalinedessä, saat itse valita kumpi on kumpi..
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Plääh väärin, pidän kirjoituksistasi hyvin pitkälti mutta kun ne karkaavat koskien esim Kuukkaa ja samaan hypeen mahtuu sitten keskinkertaisen pakin puolustelua(ulkolaisen) jos sillä mitään merkitystä nyt on, puolustelua niin yritän/yritin tuoda jotain rajaa näihin systeemeihin..

Toinen puolustaa vs toinen on koristeena oman maalinedessä, saat itse valita kumpi on kumpi..

Hyvä että joku asiantuntia tämän tekee. Mä voin sitten lopettaa mielipiteitteni julkituonnin tänne. Hyvä että joku asiantuntija homman hoitaa. Viimeaikoina olen väsynyt muutenkin näihin ja nyt on hyvä jättää estraadi todelliselle ammattikatsojalle. En vastaa enää edes tähän viestiin, että pidä hyvänäs.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvä että joku asiantuntia tämän tekee. Mä voin sitten lopettaa mielipiteitteni julkituonnin tänne. Hyvä että joku asiantuntija homman hoitaa. Viimeaikoina olen väsynyt muutenkin näihin ja nyt on hyvä jättää estraadi todelliselle ammattikatsojalle. En vastaa enää edes tähän viestiin, että pidä hyvänäs.

Rohkeasti vaan, tähänhän voisi heittää niitä perinteisiä vakka kannen alla juttuja sun muita jos niikseen tulee. Sinä tykkäät Brocklesta minä en, tarviiko sen mennä sitten henkilökohtaisuuksiin...hmmm..No ei haittaa sitten sekään. Come on kettufani, haista vittu ja herää kannustamaan, meinaan huomennakin pelataan!
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämäpä on yllätys. Kuukka kuitenkin profiloitui Ilveksessä hyväksi puolustavaksi pakiksi, varsinaiseksi soturiksi, joka kiekon eteen heittäytymisten lisäksi räväytti silloin tällöin kiekon ylämummoon. Se toki huomattiin Ilves-leirissäkin, että miehen suoritusten taso laski kevään mittaan kuin lehmän häntä. Syynä tähän lienee ollut juurikin se, että taskussa oli uusi sopimus kettu-logolla ja tuplaliksalla varustettuna. Tämä luonnollisesti laski miehen pisteitä "iki-Ilveksenä". Itse kuitenkin näin hänessä parina viime kautena sen verran potentiaalia, että ottaisin mielellään takaisin kasvamaan sellaiseksi EHT-kiertueen vakionaamaksi.

Kauvosaarta ei ole tullut ikävä. Piti olla ideaali kaveri mestaruudesta pelaavan joukkueen kolmosketjun keskelle vaan toisin taitaa asiat olla.


Ilmeisesti Rajala ja Palola hukkasivat etsikkoaikansa/eivät saaneet edes sellaista ja ovat tulevia mestisjyriä.


Tuosta vuosilukunimimerkin Kuukka-vihasta nyt ei kovin totuudenmukaista kuvaa saa. Ei Mikko noin huono ole ollut mutta Lukon pakeista tällä hetkellä se kenen selkä suoristuu aina ensimmäisenä ja maalin edessä vastustajan pitäminen on vain kosmeettista. Käsiä on isoksi äijäksi kohtuullisesti,vauhtiakin, ylivoima ja alivoima onnistuvat molemmat mutta jotenkin se viimeinen yrittäminen puuttuu tällä hetkellä.

Kauvo on kyllä ollut pettymys. Tähän asti ollut tasaisen varma +20 pojon pelaaja jonka voi heittää kentälle missä tilanteessa tahansa. Nyt ehkä osin loukkaantumisten ja/tai huonon kunnon takia oikein mikään ei onnistu kun vauhti ei tahdo riittää. Lisäksi myös ihmeellisiä nukahtamisia vastustajan pitämisessä omalla maalilla. Joukkueen huonoin +-. Kaukana siitä entisestä urheilullisesta ja tunnollisesta yleissentteristä mihin on totuttu.

Rajala ja Palola eivät periaatteessa ole olleet ollenkaan huonoja. Rajalalle sopivan roolin löytäminen on hieman hankalaa. Ei asiaa taitojen puolesta kahteen ensimmäiseen vitjaan ja ylivoimaan missä ne vahvuudet ovat. Puolustavampaan rooliin on liian flegu ja fyysisesti lapanen.

Opa sitten taas on täyttänyt paikkansa Tuomaisen ja Jasun kanssa kolmosessa/nelosessa. Mieluummin katselee kuin Nabbia sun muita.
Eivät ne kädet mitään samettia ole mutta ei niissä maalipaikoissa tarvitse aina niin totaalisesti jäätyä. Opa perkele ottanut liikaa Njurmelta mallia. Perusliigajyränä voi vetää pitkänkin uran jos peliaika ja vastuu kasvaisivat edes hieman.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Toinen puolustaa vs toinen on koristeena oman maalinedessä, saat itse valita kumpi on kumpi..

Puolustaa ja puolustaa. Kuukasta tulee väkisinkin mieleen vaikkapa nyt yli-innokas nuori Toni Porkka, joka ajelee jatkuvasti itsensä täysin ulos tilanteista. Toni siis oli tuolloin oikeasti nuori kiekkoilija, mitä Kuukka ei enää ole. Joskus toki osuu komea pommikin, mutta pelinluvussa on kaverilla kyllä selviä puutteita. Tämä siis koskien pelkästään tätä kautta. Aiemmilta kausilta en Kuukkaa tunne juuri ollenkaan, mutta hyväksi puolustajaksi häntä on väitetty. Tiedä sitten mistä tuo tämän kauden höntyily johtuu. Joka tapauksessa ainakin minä odotin huomattavasti parempia esityksiä, sillä miestä verrattiin etukäteen Tomi Pettiseen. Huomioitavaa tässä on nyt se, että tuo vertailu tehtiin aiempien kausien näytöillä.

Turha meidän on täällä keskenämme tapella. Vittuillaan mielummin vaikka turkulaisille ja porilaisille. Eilisen johdosta voidaan kiusata vähän stadilaisia myös. =)
 

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä se Kuukan peli vielä löytyy, ollut vielä jotenkin kuutamolla mutta asenne on kohdallaan.

Kauvo on aivan järkyttävän huono. Suurempaa ongelmaa tulee siitä etteivät ns. alemmat ketjut tee yhtään maalia.

Mitä aiemmin oli sanottu Palolasta ja Rajalasta. Äkkiä pois Lukosta! Rajalalla voisi jopa olla potentiaalia, mutta Lukossa sitä ei pääse esittelemään.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Viela HPK-peli on kesken, mutta 0-4 tilanteessa kolmannessa erassa on kysyttava, mika meni pieleen? Hyokkayspaa ei onnistunut maalien muodossa, mutta aika helpolla toisaalta nuo HPK:n maalit tuli.

Unohdettiinko viisikkopuolustus, pettivatko pakit vai mokasi meidan oma molari? Vai oliko vain huonoa tuuria?

Jo viime kaudella muistan, etta Lukko meni aivan solmuun, kun vastustaja karvasi kovaa. Eiko siihen loydy laaketta?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Unohdettiinko viisikkopuolustus, pettivatko pakit vai mokasi meidan oma molari? Vai oliko vain huonoa tuuria?
Kerhon ensimmäisen maalin lahjoitti Lukko-pakki Teemu Aalto käsittämättömällä harhasyötöllään.

Hyökkäyspäässä näytti olevan myös aika väsynyttä äijää Perttua myöten.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyökkäyspäässä näytti olevan myös aika väsynyttä äijää Perttua myöten.

Ennen kauden alkua ajateltiin että Lukon hyökkäysosasto olisi laajuudeltaan huippuluokkaa, mutta toisin on käynyt. Lukon kolmos- ja nelosketjut taitavat olla koko sarjan tehottomimmat. Nyt kun Morrison on katsomossa niin myös McLean on täysin yksin tehottomien laitureiden kanssa, joten kaikki tehoilu jää käytännössä Lindgrenin kentän ja ykkösylivoiman harteille. Silloin kun Pertun kentällä ei kulje, on lopputulos tänään nähdyn kaltainen. Tämä oli kolmas kerta putkeen kun Lukko jää lauantai-kierroksella nollille, näistä kaksi kertaa on vielä tapahtunut kotikaukalossa. Aika surkeaa kaiken kaikkiaan.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Kun Radio Ramonasta kuuntelee, niin aika moni pelaaja jaa mainitsetta. Pitka lista, eritoten pakistossa. Missa oli esim. Pratt tanaan? Ja moni muu.

Montako Lukon vakikoonpanossa on, jotka eivat viela ole saaneet kuparista rikki? Liian pitka lista 24 pelin jalkeen.

Taasko pitaa harjoitella huolellisuutta? Vai mita helvettia pitaa tehda? Ei Lukko voi havita 0-4 kotona HPKlle. Mutta niin vain kavi. Mieli on synkkana.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
hjalmar kirjoitti:
Kun Radio Ramonasta kuuntelee, niin aika moni pelaaja jaa mainitsetta.

Mainittiinhan siellä Aalto ja Kuukka, useampaan kertaankin.
 

NaNi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KooKoo, Red Wings
Mainittiinhan siellä Aalto ja Kuukka, useampaan kertaankin.

Ja nämä ei varmasti hyvässä? Omaan silmään nämä jantterit ei montaa hyvää asiaa tehnyt, eikä braatvursti. Honkaheimo paras pakki, Pratt ja Tikkanen seuraa mutta sitten taso laskee luvattoman paljon. Morrison on PAKKO saada ens peliin mukaan, McLean on täysin yksin 5-5 pelissä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ja nämä ei varmasti hyvässä? Omaan silmään nämä jantterit ei montaa hyvää asiaa tehnyt, eikä braatvursti. Honkaheimo paras pakki, Pratt ja Tikkanen seuraa mutta sitten taso laskee luvattoman paljon. Morrison on PAKKO saada ens peliin mukaan, McLean on täysin yksin 5-5 pelissä.

McLeanin peli parani heti kun Urama vaihtoi Nurmen tilalle Elon. Vielä kun toiseen laitaan olisi ollut joku muu kuin tuo Shirokov, niin se olisi näyttänyt jo paremmalle. Esim Morrison.
 

NaNi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KooKoo, Red Wings
McLeanin peli parani heti kun Urama vaihtoi Nurmen tilalle Elon. Vielä kun toiseen laitaan olisi ollut joku muu kuin tuo Shirokov, niin se olisi näyttänyt jo paremmalle. Esim Morrison.

Ei voi muuta kun olla täysin samaa mieltä. Kolmannessa erässä sai muutaman hyvän maalipaikan jo luotua mutta ei uppoa niin ei uppoa. Shirokov olis hyvä 3. kentässä mutta ei ylempänä. Morrison-McLean-Elo on toiminut ennenkin niin ensi peliin tämä kasaan mikäli Urama laittaa Aaronin sivuun.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Puolustuksesta Brockle, Kukka ja Aalto tänään aivan purjeessa. Ei se voi vaikuttaa peliesitykseen, jos vain puolet puolustuksesta toimii, eihän ;) Honkaheimolle erityismaininta positiivisella mielellä.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämän päivän matsin kulminaatiopiste nähtiin jo ekassa erässä. Tuomarit koomailivat Lukon johtomaalin hylätyksi ja antoi vielä jäähyn. Menivätkö nämä nyt sitten tasan kun edellisessä pelissä tästä hyödyttiin itse. No, kun vielä hetkeä myöhemmin Kivimäkeä ajettiin päähän ja pilli jäi taskuun, hakkasi koko Lukon joukkue mailojaan vaihtoaition laitaan ja huusivat pää punaisena tuomareille.

Näihin tuomarivirheisiin ei Lukko hävinnyt, vaikka toki peli olisi voinut mennä ihan eri kaavalla jos lukko olisi lähtenyt erätauolle 1-0 johdossa. Sen sijaan ratkaisu oli mielestäni siinä, että valmennusjohto ei osannut kanavoida joukkueelle oikein sitä hirveää energiaa, joka siitä syntyi sekä joukkueeseen että yleisöön. Oikein kanavoituna siitä olisi saatu hirveä draivi päälle ja "kostettu" maalien muodossa. Nyt energia meni lähinnä tuomareille avautumiseen, ja jokainen yritti yksin voittaa pelin, ei joukkueena.

Toki kerho pelasi hyvän puolustuspelin, mutta Tamin sanoin "hockey is a momentum game". Nyt se jäi käyttämättä. Nyt taas harjoittelemaan huolellisuutta. Mieluummin vielä tänään.
 

Korinekki

Jäsen
Kyllähän tuo Lukon pelaaminen on aika lailla sekaisin. Yksi kohtalaisen hyvä matsi pelataan joskus, muuten on kyllä niin helvetin halutonta ja sekavaa. Puolustuspelaaminen on suoraan sanottuna luvattoman huonoa ja nyt kun Morrisonkin löytyy katsomosta, ei Lukolla ole kuin yksi ketju enää. Eipä tuo nyt mitenkään erityisen hyvältä näytä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kyllähän tuo Lukon pelaaminen on aika lailla sekaisin. Yksi kohtalaisen hyvä matsi pelataan joskus, muuten on kyllä niin helvetin halutonta ja sekavaa. Puolustuspelaaminen on suoraan sanottuna luvattoman huonoa ja nyt kun Morrisonkin löytyy katsomosta, ei Lukolla ole kuin yksi ketju enää. Eipä tuo nyt mitenkään erityisen hyvältä näytä.
Ehkei nyt ihan noin synkästi kuitenkaan. Lukolla on kymmenestä edellisestä matsista 6 voittoa, mm. toisena ja kolmantena olevista joukkueista. Se, mikä tässä pistää silmään on se, että kaikki näistä neljästä tappiosta on tullut selvin numeroin ja hengettömän esityksen jälkeen, jopa nollille jääden. Olisiko kirjoittelu erilaista jos tappiot olisivat olleet 4-3 ja 2-1?

Tällä hetkellä sekaisin on lähinnä pelaajapolitiikka. Ilmeisesti joukkue on jonkinasteisessa käymistilassa, ovet käyvät ja huhuja liikkuu moneen suuntaan. Tilanne pitäisi saada rauhoitettua nyt välittömästi, jotta joukkue saa työrauhan. Tällä hetkellä näyttää pahasti siltä, että kauden 08-09 -rumba alkaa toistumaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tällä hetkellä näyttää pahasti siltä, että kauden 08-09 -rumba alkaa toistumaan.
Tämä on muuten se asia joka minunkin piti kirjoittaa kun päivällä Kim Nabbin lähdön jälkeen jotain siitä koetin ulos saada. Jotenkin tulee se kausi 08-09 mieleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös