Pelicansin otteet kaukalossa kaudella 2013–2014

  • 138 954
  • 442

IcyPredator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, 49ers
On muuten hemmetisti mukavampi katsoa Leimun tekemistä kuin viime kaudella Seikolan koomailua. Leimu hoitaa omanpään hommat kuten liigatason pakin pitää hoitaa ja samalla laukauskin alkaa lämmetä.
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyvä on meininki Pelicansilla. Merkittävä asia mikä kaipaa parannusta on se, että saataisi toi loppujen sulamisen esiaste jäämään sille tasolle, tai ylipäätään se sulaminen kokonaan pois. Blues ottelu nyt oli maanantaina koomailua kaikinpuolin ja lopun sulaminen vain kruunasi sen, mutta eilen oli samankaltaista oireilua Oulussa pelin loppua kohti.

Tästä on hyvä jatkaa..
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei tuossa eilen oikeastaan mistään sulamisesta ollut kysymys. Pikkarainen sai aivan tyhjästä estämisjäähyn, jonka aikana Kärpät kavensi kuudella neljää vastaan. Kärppien toinenkin maali syntyi oululaisten pelatessa ilman maalivahtia, ja kyseistä maalia edelsi vähintään Pikkaraisen "rikettä" vastaava estäminen Näätien toimesta.

Hemmetin hyvin kyllä toimii puolustuspeli omalla alueella. Oikeastaan missään tämän kauden pelissä vastustaja ei ole kunnolla päässyt maalipaikoille, vaan Pelicans on pakottanut vastustajan laitoihin ja kaukolaukauksiin. Eilenkin Kärppien ainoaksi aseeksi jäi puolustajien laukaukset siniviivalta.
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei tuossa eilen oikeastaan mistään sulamisesta ollut kysymys. Pikkarainen sai aivan tyhjästä estämisjäähyn...

..Jos nyt oikein tarkkoja ollaan niin sulamis- termiä ei varmaan voida edes käyttää, kun on 7 kierrosta takana. Ja kyllä, Pikun jäähy kostautui, mutta kyllä silti pelin viimeisille minuuteille niin Espoossa kuin Oulussakin meinasi koko homma mennä "vituiksi". Espoossa se menikin mutta ei ihan täysin koska piste tuliaisina silloin.

Mutta ei nyt keskitytä ns. "sulamiseen" tai melkein sulamiseen sen enempää ainakaan omalla kohdalla, tästä kun on hyvä jatkaa sarjajohdossa. Perjantaina JYP:n kaatoon.
 
Kyllä pitäisi saada vanha kunnon lahtelainen kiekko takaisin, jossa "sulaminen" tapahtui jo ensimmäisessä erässä. Ei tarvitsisi kenenkään itkeä lopun sulamisista.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Taas on väärin voitettu. Ei hyvää päivää mitä valitusta!

Olympiakauden takia joukkue pelaa 3 peliä viikossa eli käytännössä joka toinen päivä. Samaa tahtia kuin keväällä pleijareissa. Silloin todellakin säästellään, jos siihen vähänkin on mahdollisuus.

Maanantailta tuli piste. Oltaisiin hallinnan perusteella ansaittu piste tai kaksi enemmän. Eilen kypsä suoritus, jossa voitto oli ihan ansaittu tiiviin ja viisaan puolustuspelaamisen vuoksi.

Mikä oikein kelpaa?
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Taas on väärin voitettu. Ei hyvää päivää mitä valitusta!

Mikä oikein kelpaa?
Se tuntuu olevan Lahtelaisessa urheilukulttuurissa suurosan ihmisten veressä ettei kelpaa.

Oli se sitten pelaajahankinta (Niinimäki, Redenbach ja ketä meitä oli...) tai sitten peli. Kaikki tyrmätään ja sen jälkeen vasta mietitään järjellä :)

Mulle on aika se ja sama minkälaisella peliesityksellä ne pinnat raavitaan, niin kauan ku niitä pinnoja tulee sarjataulukkoon. Tyylipisteitä ei jaeta. Vain tulos merkitsee.

Tottakai se olisi ihannetilanne, että pelistä toiseen joukkuepeli olisi virheetöntä ja huikeaa katseltavaa, mutta niin se ei tule olemaan koskaan, niin kauan kun kentällä on vastustaja joka yrittää parhaansa mukaan sabotoida sitä omaa peliä.
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä en tiedä mikä täällä on ongelma, täällä kiinnitettiin huomiota sellaiseen asiaan mistä ei toivota ongelmaa jatkossa ja todetaan että tästä on hyvä jatkaa, ja nyt täältä löytyy jo kohta liuta muminaa jotka kokee tämän ongelmaksi ja väärin voittamiseksi ja uinutukseksi.

Jos siis kirjoitus tästä "sulamisesta" nyt jotenkin aiheutti kalpenemista. En lukenut aiempia kirjoituksia näin äkkiseltään joten en tiedä tuo kirjoitusko tämän reagoinnin aiheutti.. Jos aiheutti niin hieman vaikuttaa että luettua ei nyt ole ihan ymmärretty taas kerran.

Jos joku on totta on se, että ei tässä kyllä tarvitse ylipäätään negatiivisiin asioihin kiinnittää huomiota kun menee näinkin hyvin. Toivotaan että voittoputki jatkuu perjantaina. Totta on kyllä sekin että toisille ei kelpaa mikään, itse en sitä myönnä.
 
Mä en tiedä mikä täällä on ongelma, täällä kiinnitettiin huomiota sellaiseen asiaan mistä ei toivota ongelmaa jatkossa ja todetaan että tästä on hyvä jatkaa, ja nyt täältä löytyy jo kohta liuta muminaa jotka kokee tämän ongelmaksi ja väärin voittamiseksi ja uinutukseksi.

Kai se on aiheuttanut vastareaktion kun nämä silversteinit vetelee ranteita auki kun joukkue pärjää. Monella syynä lähinnä ettei joukkue oli tarpeeksi kiinnostava arpoineen. Tai kaikki on muuten vaan paskaa vaikka miten päin tekee.

Ei sillä, lahtelainen kiekkoilu jos joku altistanut loputtomalle negailun kierteelle.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Kun otsikkona on kuitenkin "Pelicansin otteet kaukalossa kaudella 2013-2014", niin voisi nostaa alkukaudesta esiin muutamia erityisen hyvin onnistuneita pelaajia:

Ylösen Antista ei voi olla tykkäämättä. On pelannut puolustuspääässä erinomaisen ja huikean välimaastossa koko alkukauden. Koskaan ei ole liian kiire antaa hyvää avaussyöttöä. Rotaatiopakista on kasvanut jotain paljon enemmän.

Jere Myllyniemi. Loistavan puolustuksen lukko. Itse rauhallisuus. Kertaakaan ei ole päästänyt yli kahta maalia. Antaa mahdollisuuden voittaa joka ilta. Jotenkin tulee mieleen Antti Niemi. En olisi ikinä uskonut.

Oskari Korpikari. Itse pidin viime kauden perusteella vitsinä Oskarin kutsua EHT-tourneelle. Pelaa vielä joskus itsensä hieman tilanteista ulos, mutta on maalinedustalla hyvinkin äijämäinen. Peruspuolustaminen on lopultakin alkanut sujua.

Talonmies Pikkarainen. Pommikone, joka osuu nykyisellään varsin puhtaasti taklauksensa. On jollakin tavalla rauhoittunut ja on paremmassa kunnossa kuin olen ikinä nähnyt.

Tämän kauden profiilihankinnat. Toistaiseksi kaikki onnistuneet tai täyttäneet paikkansa.
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On muuten hemmetisti mukavampi katsoa Leimun tekemistä kuin viime kaudella Seikolan koomailua. Leimu hoitaa omanpään hommat kuten liigatason pakin pitää hoitaa ja samalla laukauskin alkaa lämmetä.

Ilmeisesti niin hyökkäysvoimainen pakki että liigan sivuillakin mies on merkitty hyökkääjäksi.

Muuten olen samaa mieltä, kyllä on melko tavalla eri meininki kuin Tapaus Seikolalla.
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pitää ottaa kantaa tähän Leimu korttiin myös. Tasaisen varma suorittaja, iskee välillä maalinkin sieltä täältä, eikä vaikuta paniikkia olevan puserossa oikeastaan missään tilanteessa. Onnistunut hankinta ja iso peukku täältä.

Seikolalla taas tosin näyttäisi sama sählääminen jatkuvan turussakin.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen kyllä vilpittömästi iloinen siitä, että Jere on laittanut jauhot epäilijöiden suuhun. Myllyniemi on oikeasti voittava maalivahti ja vie teidät vielä pitkälle.
 

_Ice_shooter_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Pittsburgh Penguins
Olen nyt alkukauden joutunut elämään Liigan tulospalvelun ja Jatkoajan liveseurantaketjujen varassa. Miltä peli näytti tänään JYPiä vastaan? Myllyniemi ilmeisesti esittänyt loisto-otteita kun tänäänkin otti 34 koppia ja vain yksi selän taakse. Miten tuo hyökkäys on toiminut kun jotkut ovat sitä vähän moittineet?
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Meillä on liigan paras maalivahti. Kukapa olisi uskonut samaan aikaan vuosi sitten, että tämänkaltainen kehityskaari Jeren otteissa tapahtuu. Varsinkin kun ei välttämättä mikään nuori lupaus enää ole.

Jotain ilmeisesti myös Pelicansin maalivahtivalmennuksessa tehdään oikein. Ei ole ensimmäinen kerta kun muualla kehityksessään paikallaan polkennut tekee läpimurtonsa Lahdessa.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelicans pystyy jo tällä hetkellä pelaamaan hyvän 60min. Puolustaa hyvin viisikkona ja pystyy lähtemään nopeasti hyökkäyksiin. Huippu taitoakin löytyy, ainakin sm-liiga tasolle ihan riittävästi.

Jos ja kun joukkue joutuu jossain kohtaa notkahdukseen, niin siitä nousu tullee kertomaan paljon siitä kuinka pitkälle teillä on mahdollisuudet keväällä.

Mutta erittäin mielenkiintoiseksi tämä tekee kauden kun te ja Saipa olette ennakkokaavailuihin nähden liian korkealla, niin tulee verinen taisto siitä, että kuka lopettaa keväänsä liian aikaisin.
 

IcyPredator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, 49ers
Eilen taisi olla eka kerta tällä kaudella, kun yv jööki pahemman kerran. En ole huolissani, sillä Jyp pelasi hemmetin hyvää av:ta. Oikeastaan Jypin aktiivisesti karvaava av-neliö tukahdutti pyörityksen alkuunsa. Kyllähän tuo kuitenkin Redenbachia kaipaisi.

Hyvään paikkaan tulee 4 päivän huili, kun viikon sisään ollut 4 matsia.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Otteet kaukalossa ovat olleet sen verran hyviä, että hieman ihmetyttää nämä yleisömäärät. Toki neljällä alkava luku on aina vähintäänkin kohtalainen, mutta perjantai ja kärkikamppailu luulisi vetävän yli 4500, vaikka vastassa onkin JYP, joka ei yleensä täysiä katsomoita vedä. Liigan tilastopalvelu on ollut sen verran jumissa, etten ole ihan kärryillä määristä, mutta onko yksikään ottelu tällä kaudella vetänyt vielä yli 4500?

Tietysti nyt on vielä syyskuu, hirveä pelitahti ja Ruutu-paketti kaikkien saatavilla.

Edit: Itselleni vastaten: Jos liigan tilastot pitävät paikkansa, SaiPa-ottelun 4300 ja risat on kauden paras. Toisaalta määrä ei ole ollut kertaakaan alle 4000.
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Otteet kaukalossa ovat olleet sen verran hyviä, että hieman ihmetyttää nämä yleisömäärät. Toki neljällä alkava luku on aina vähintäänkin kohtalainen, mutta perjantai ja kärkikamppailu luulisi vetävän yli 4500, vaikka vastassa onkin JYP, joka ei yleensä täysiä katsomoita vedä. Liigan tilastopalvelu on ollut sen verran jumissa, etten ole ihan kärryillä määristä, mutta onko yksikään ottelu tällä kaudella vetänyt vielä yli 4500?

Tietysti nyt on vielä syyskuu, hirveä pelitahti ja Ruutu-paketti kaikkien saatavilla.

Edit: Itselleni vastaten: Jos liigan tilastot pitävät paikkansa, SaiPa-ottelun 4300 ja risat on kauden paras. Toisaalta määrä ei ole ollut kertaakaan alle 4000.

Veikkaan että eilen olisi ollut enemmän porukkaa tosiaan ilman FC Lahden peliä... Itsekin olen ihmetellyt väen vähyyttä näissä peleissä... Toivottavasti ihmiset alkavat löytää hallille! Itsekin meinasin halliin eksyä kunhan Lahtee pääsen jossain vaiheessa käväsemään.
 

miree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat
Otteet kaukalossa ovat olleet sen verran hyviä, että hieman ihmetyttää nämä yleisömäärät.

Samoja mietteitä täällä. Perjantai-ilta, sarjakärki kohtaa kakkosena majailevan JYPIn. Odotin itse lähes täyttä tupaa. Onko lauantai-peleillä kuitenkin parempi imu ajattelen vaikkapa lapsiperheitä? Rankan viikon jälkeen voi tehdä monelle räkänokalle tiukkaa notkua hallilla iltaysiin, ja helpommin muksut otetaankin mukaan aiemmin alkaviin la-peleihin.

Onhan Ruutu.fi- ja Pron extrakanavapaketeilla varmasti vaikutusta. Moni oikeasti katsoo pelin mielummin rauhassa kotisohvaltaan kaljatölkki kädessä, ja maksaa koko roskasta maks. 29,90e/kk, samalla rahalla pelin katsoo koko perhe ja kenties naapurikin. Itse käyn mielummin aina hallilla, mutta on se ollut melkoista luksusta katsoa Ruudun kautta kaikki vieraspelitkin ilman pitkiä soppareita operaattoreille. (Meni nyt hieman OT, pahoitteluni)

FC Lahden pelissä oli alle 900 katsojaa, että sekään ei täysin eilistä selitä, osansa kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yleisömäärästä...

http://www.ess.fi/?article=429953

Itse olen miettinyt tuota työttömyysprosenttia Lahdessa. Kokoajan tulee ikäviä uutisia yt-neuvotteluista ja se ei voi olla vaikuttamatta yleisömäärään. Kaarna kuitenkin itse kauden alussa kertoili, että Lahden taloustilanne ei ole vaikuttanut budjettiin. Nyt kuitenkin alkaa olla faktaa yleisömääristä ja näyttävät olevan kyllä pienempiä, mitä sarjasijoitus antaa odottaa! #huolestunut
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
http://www.ess.fi/?article=429953

Itse olen miettinyt tuota työttömyysprosenttia Lahdessa. Kokoajan tulee ikäviä uutisia yt-neuvotteluista ja se ei voi olla vaikuttamatta yleisömäärään. Kaarna kuitenkin itse kauden alussa kertoili, että Lahden taloustilanne ei ole vaikuttanut budjettiin. Nyt kuitenkin alkaa olla faktaa yleisömääristä ja näyttävät olevan kyllä pienempiä, mitä sarjasijoitus antaa odottaa! #huolestunut

Ymmärrän kyllä älypuhelinten kytköksen tähän asiaan, mutta kannattaakohan niitä lippujen hintoja välttämättä joka vuosi nostaa varsinkin jos edellisvuonna on jo tehty kohtuullisen radikaali korotus. Jossain se raja kuluttajalle tulee vastaan vaikka vain periaattelisella tasolla.

Ja kyllähän tuo Nelosen tarjoama "näe kaikki pelit kotisohvalta" -palvelu syö väistämättä myös katsojamääriä. Toisaalta ymmärtääkseni liigaseurat saavat myös oman osansa tuosta potista.

Summa summarum, jos katsojia on liian vähän, palvelun hinta on kysyntään nähden yleensä liian korkea. HK:n sininen menee mukavasti kaupaksi sillä alle kolmen euron hinnalla. Hinnan nostaminen viiteen euroon näkyy ostajamäärissä.

Mutta itse aiheeseen. Otteet ovat olleet sellaisia, että näitähän mielellään näkisi jatkossakin. Onkohan "papparaiset" pitäneet ennen kautta pientä palaveria jonka lopputulemana on päätetty näyttää epäiljöille ne kuuluisat Närhen munat. Jos näin, suunnitelmansa on ainakin tähän saakka toiminut mallikkaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pelicans
http://www.ess.fi/?article=429953

Itse olen miettinyt tuota työttömyysprosenttia Lahdessa. Kokoajan tulee ikäviä uutisia yt-neuvotteluista ja se ei voi olla vaikuttamatta yleisömäärään. Kaarna kuitenkin itse kauden alussa kertoili, että Lahden taloustilanne ei ole vaikuttanut budjettiin. Nyt kuitenkin alkaa olla faktaa yleisömääristä ja näyttävät olevan kyllä pienempiä, mitä sarjasijoitus antaa odottaa! #huolestunut

No, Kuopiossa ei saatu lauantaina edes 3000 katsojaa rikki ja Jyväskylässäkin vain 3300. Viimevuoden finalistien kohtaaminen Porissa toi halliin saman verran porukkaa kuin Saipa Lahdessa.

Katsomäärät ovat laskeneet Liigassa ihan kauttaaltaan. Itseasiassa hopeakaudella Pelicanssin katsojakeskiarvo oli liigan 8:s, nyt ollaan 9:s joten samassa veneessä ollaan muiden joukkueiden kanssa. Ollaan sentään edellä katsojatavoitetta.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ihan vähän on alkanut alkukauden menestyksen innoittamana käymään mielessä ollaanko me liian hyviä ja laadukkaita tähän sarjaan. En halua sanoa mitään siitä, että Venäjän raharikkaiden ja Ilkan olisi pitänyt käydä asiasta keskusteluja.

Ehkä ovat käyneetkin, mistä minä tiedän.

Pahoittelen että moponi keulii.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Ihan vähän on alkanut alkukauden menestyksen innoittamana käymään mielessä ollaanko me liian hyviä ja laadukkaita tähän sarjaan. En halua sanoa mitään siitä, että Venäjän raharikkaiden ja Ilkan olisi pitänyt käydä asiasta keskusteluja.

Ehkä ovat käyneetkin, mistä minä tiedän.

Pahoittelen että moponi keulii.

Saadaksemme varmuuden mieltäsi kalvavaan asiaan ollanko liian hyviä tähän sarjaan ehdottaisin että Kaarnan pitäisi puuhata joulutauolle paras 7 sarja Jalosen Pietarin porukkaa vastaan. Ja jottei pelit menisi höntsäilyksi ottelu sarjan voittaja julistettaisiin pohjoisen pallonpuoliskon kiistattomaksi mestariksi.

Että nyt Jari soittoa Ilelle niin uuden vuoden aikaan olemme varmoja siitä olemmeko liian hyviä liigaan vai pitäisikö meidän suunnata jopa katseet KHL:n sijaan Amerikan mantereelle miettiä liittymistä NHL:ään.

No pikkuisen asiaakin.

Kyllä kausi on alkanut mahtavasti. Harjoituspelien jälkeen ei olisi uskonut millaisen tason noston pojat tekevät....Myllyniemi etunenässä. Toivotaan että pojan tatsi säilyy samanlaisen läpi kauden.

Pojat vääntävät tiukat matsit kotiin maalin eroilla niin se jos jokin kasvattaa itseluottamusta. Joukkueen lopullisen tekemisen tason määrittää ensimmäisen notkahduksen jälkeinen aika kuinka siitä noustaan...kuten urkkiruudussa eilen sanottiin Ilveksen kohdalla samaa.

Sarjataulukko näyttää tällä hetkellä aivan kuin se olisi lähestulkoon käänteinen kauden alla olleisiin ennakko kaavailuihin :)

Kaikista parasta tässä on se että pojat ovat näyttäneet persettä ennakko asetelmille joita asiantuntijat ja asiaatuntemattomat ovat ennen kautta arvuutelleet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös