Jaahas. Juniori vaihtaa seuraa teini-iässä.
Kaupunki vaihtuu ja edustettu seura. Mikä on motiivi?
Motiivi ei kuulu perheen ulkopuolisille. Tarkoitan sitä, että ei ehkä myöskään liene tarvetta vetää mukaan yhtään valmentajaa omasta organisaatiosta, kusta omaan pesään.
Suorasukaiset, esim. tässä tapauksessa, Lahen kiekko-organisaation tukijoiden ja kannattajien sisältä arvauksien mukaan tulevat töksäytykset henkilöön menevinä, ovat usein koettu epäasiallisina yleisesti luettuna.
Jonkinlainen itsekritiikki ennen kommenttien lähetystä palstalle olisi ehkä hieno piirre Lahtelaisen kiekkoilun kannattajilta.
Ei silti, että juniori vaihtaa seuraa. Eppäillä soppii, että lupaavat ja onnistuneet juniorit ovat lähes aina vaihtaneet elämänsä varrella nuorenakin seuraa.
Jääkiekko on joukkuepeli.
Vapaassa sinivalkoisessa Suomessa ei ole vielä mielipiteen rajoitusta. Ei edes Lahes.
Jos tulkitsin tekstin täysin oikein, niin tähän olisi hyvä selventää sen verran, että mä olen ihan täynnä tätä Brad Lambert juttua.
Sitä jauhetaa, väännetään ja käännetään ihan uskomattomia määriä ja mun mielipide on se, että jos menee, niin sitten menee, seuran vaihto oli hänen päätöksensä ja hän päätti lähteä.
Oman ymmärrykseni mukaan tässä tapauksessa suomalaiset seurat ovat puhtaasti vain apuvälineitä ja Smolenak tyylisesti sitten lähdetään isompiin pöytiin kun tulee mahdollisuus.
Mä olen tykästynyt tähän, mitä Petu ajoi Nupen kanssa vahvastis sisään ja mikä on mielestäni hyvin hengissä vieläkin, eli se että pelataan tätä joukkuepeliä joukkueelle, yksilö ei mene joukkueen edelle ja juurikin tämän takia näen mieluummin joukkueelle sitoutuneita pelaajia riveissämme.
Hyvänä esimerkkinä olen miettinyt tätä HIFKiä, missä tuntuu, että kokoajan kupataan muista liigaseuroista parhaat pistemiehet, koska se on hauskaa, mutta menestystä ei tule, olen joskus miettinyt, että jos vaihtuvuus todella on noin suuri, niin kuinka sitoutuneita nämä pelaajat ovat?
Tässä nyt hyvä muistaa, että näen meidän pärjäävän tällä hetkellä paremmin siihen nähden, että millä budjektilla ja rosterilla me tätä pelataam ja mitkä on lopputulokset.
HIFKin pitäis noilla statseilla viiä meitä kuin litran mittaa, mutta eihän se näin menekkään, vaikkakin hävittiin niille poffeissa.
Takas aiheeseen:
Mieluummin katson jengissämme Björnistä, Vartiaista ja muita pelaajia, ketkä kirjaimellisesti hohtavat turkoosia, kuin että ottaisin porukkaan kaverin, joka pahimmassa tapauksessa ajattelisi vain omaa etuaan, viihtyy yhden kauden ja painelee menemään, se ei ole kestävän kehityksen kannalta fiksua.
Bradin kohalla nyt on toki erittäin hyvä muistaa se, että varmana kukaan meistä ei tiedä mitä sen jannun päässä pyörii, millanen pelaaja hän olisi murtautuessaan liigamiehistöön ja pysyykö hän yhtä päättäväisenä tulevaisuutta nähden, mitä hän on nyt.
Tottakai se olisi hienoa, jos hän murtautuisi änäriin meidän joukkueestamme, mutta kun hän ei niin tee, niin en mä hänen peräänsä jää itkemäänkään, vaan menkööt sinne ja minä katson ylpeänä niitä omia poikia, ketkä vastaa lahtelaisen jääkiekkoilun huutoon.
Suunta on mielestäni oikea ja kehitys vahvasti nousujohteinen, joten voihan se olla, että Bradikin joku päivä tuumasee, että vittukun menin lähtemään kasvattajaseurasta.