Pelicansiin liittyviä kysymyksiä & vastauksia

  • 128 123
  • 466

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Varmaan tätä on joskus kysyttykin mutta Lahden Reippaan sekä Pelicansin maalilaulujen historia kiinnostaisi.

Oliko Reippaan liigataipaleella maalilauluja käytössä? Divarissa ilmeisemmin maalien jälkeen soitettiin I can’t turn you loosea mutta jatkuiko tämä Liigassa?

Miljoona kiitosta sille joka osaa sijoittaa vuosiluvut kullekin kappaleelle, etenkin kiinnostaisi milloin nykyinen Bryan Adams on ämyreihin saapunut.
Tuo I can't turn you loose oli liigan puolellakin maalilauluna alkutaipaleella.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuo I can't turn you loose oli liigan puolellakin maalilauluna alkutaipaleella.
Näin on ja jonkin aikaa oli myös I cant turn you loose + perään Bryan Adamsia pieni pätkä.
Mielestäni tuo Blues Brothers oli hyvä alkupoljenta maalin jälkeisiin karkeloihin ja siihen perään sitten katseet takaisin keskiympyrään ja tulevaan voittoon Bryan Adamsin saattelemana.
Täysin tietysti makuasioita. Omaan makuun toimii maalilaulut missä revitään tunnelma kattoon heti kättelyssä, esim. HIFK tai JYP:n vanha maalilaulu.
Sitten taas mallia "se on siellä... se on siellä..." tai "se on hunajata, hunajata sulle..." niin itselle päällimmäisenä tunteena on aivan järisyttävä myötähäpeä. Tulee mieleen, että olisi pelaamassa höntsälätkää Matin ja Tepon kanssa ja kaverit ihmeen kaupalla saanut yhden maalin kairattua.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Miljoona kiitosta sille joka osaa sijoittaa vuosiluvut kullekin kappaleelle, etenkin kiinnostaisi milloin nykyinen Bryan Adams on ämyreihin saapunut.
Pelicansin liigataipaleen alusta mentiin mielestäni Blues Brothersin - I can't turn you loose kappaleella. Bryan Adams tuli mukaan siinä 2006 kohdilla, mutta silloinkin ensiksi soi hetken Blues Brothers, josta sitten vaihtui Adamsiin. Sanoisin et kaudesta 2013-2014 jätettiin Blues Brothers pois ja menty yksistään Bryan Adamsilla.

Nämä ovat minun humalaiset muistikuvat vuosien varrelta ja selvinpäin pelejä katsoneet voivat korjata.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nämä ovat minun humalaiset muistikuvat vuosien varrelta ja selvinpäin pelejä katsoneet voivat korjata.
Minä muistelisin, että We're gonna win esiteltiin uutena "maalilauluna" kesällä 2001 jäähallissa pidetyillä messuilla, joissa esiteltiin myös Pelicansin uudet turkoosit värit.

Jokusen vuoden oli toki miksattuna yhteen Can't Turn You Loosen kanssa. Vähän on hatarat muistikuvat, että tuliko Adamsista paskaa palautetta, että päädyttiin palauttamaan tuo vanha osaksi uutta maalilaulua.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä muistelisin, että We're gonna win esiteltiin uutena "maalilauluna" kesällä 2001 jäähallissa pidetyillä messuilla, joissa esiteltiin myös Pelicansin uudet turkoosit värit.

Vaikuttaisi siltä, että olet täysin oikeassa. Tällä kertaa. Kun omaan muistiin ei ollut luottaminen niin piti käydä kahlaamassa vanhoja ketjuja lävitse ja siellä muutkin muisti asian juuri noin kuin esitit.

Samalla silmiin osui alla oleva viesti, eli siinä yksi maalibiisi Reipas Lahden ajoilta, kun niitä kysyttiin.

Paras Lahdessa vuosien mittaan kuultu maalibiisi on Reipas Lahden ajoilta. The Commitmentsin Treat Her Right oli ihan maaninen maalibiisi.

Ike
 

Isaa

Jäsen
Sanoisin et kaudesta 2013-2014 jätettiin Blues Brothers pois ja menty yksistään Bryan Adamsilla.

Nämä ovat minun humalaiset muistikuvat vuosien varrelta ja selvinpäin pelejä katsoneet voivat korjata.
Blues Brothers jätettiin pois jo kesken ensimmäisen hopeakauden eli 2011–2012. Muistaakseni aika aikaisessa vaiheessa kautta vaihtui. Samalla vaihtoon meni myös maalitorvi, joka toki sittemmin on taas palautettu samaksi kuin oli ennen tuota kautta. Joskin aiemmin sitä tuutattiin kaksi kertaa ja nykyään neljä.
 

Hockey-65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eikös Irwinin Poing Poing Poing ollut kanssa joskus maalibiisinä?
Irwinin kanssa mennään vahvasti Hockey-Reippaan aikoihin ja siitähän on niin kauan, että ihan kirkkaasti ei jaksa muistaa mutta jossakin vaiheessa maalilauluna soi ainakin kyseisen herran- Vain Elämää, sisääntulo-biisinä Tina Turnerin- The Best ja kun vastajaa vietiin jäähylle, silloin soi Pentti Oskari Kankaan- Heipä Hei
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Blues Brothers jätettiin pois jo kesken ensimmäisen hopeakauden eli 2011–2012. Muistaakseni aika aikaisessa vaiheessa kautta vaihtui. Samalla vaihtoon meni myös maalitorvi, joka toki sittemmin on taas palautettu samaksi kuin oli ennen tuota kautta. Joskin aiemmin sitä tuutattiin kaksi kertaa ja nykyään neljä.
Rohkenen kyllä vahvasti väittää, että Blues Brothers oli jätetty jo pois pitkän aikaa ennen hopeakautta. Minun muistini syövereissä se soi vain joitain kausia yhdessä We're gonna winin kanssa.
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Minä muistelisin, että We're gonna win esiteltiin uutena "maalilauluna" kesällä 2001 jäähallissa pidetyillä messuilla, joissa esiteltiin myös Pelicansin uudet turkoosit värit.
Voin vahvistaa, että näin se meni. Uudet värit ja uusi maalilaulu tulivat juurikin samaan aikaan kaudelle 01-02.

Musiikkeihin liittyen tuli mieleen, että oliko se tuota edeltävä kausi kun meillä oli hallissa bändi soittamassa pelikatkomusiikkeja? Siellä nurkassa mistä tuomarit tulevat nykyään jäälle. Bändin nimi taisi olla Train going west. Tämä kokeilu ei tainnut kestää koko kautta?
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Rohkenen kyllä vahvasti väittää, että Blues Brothers oli jätetty jo pois pitkän aikaa ennen hopeakautta. Minun muistini syövereissä se soi vain joitain kausia yhdessä We're gonna winin kanssa.
2010 oli ensimmäinen kausi kun mä yleensäkkään seurasin jääkiekkoa ja mä en koskaan muista kuulleeni mitään muuta maalilaulua kuin Bryan Adamsin.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Voin vahvistaa, että näin se meni. Uudet värit ja uusi maalilaulu tulivat juurikin samaan aikaan kaudelle 01-02.

Musiikkeihin liittyen tuli mieleen, että oliko se tuota edeltävä kausi kun meillä oli hallissa bändi soittamassa pelikatkomusiikkeja? Siellä nurkassa mistä tuomarit tulevat nykyään jäälle. Bändin nimi taisi olla Train going west. Tämä kokeilu ei tainnut kestää koko kautta?
Jorma Kososen aikaan muistan, että siellä nurkassa oli bändi. Jotakuinkin 2002 (syksystä) - 2003. Ei sitten enää vuoden 2004 puolella?

Irwinin Poing Poing Poing soi kyllä vielä ainakin ensimmäisenä Reippaan vuotena, Hockey-Reippaan jälkeisen Reippaan siis.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Voi olla että tämä oli jo mainittukin, mutta vahva muistikuva on myös että Hockey-Reippaan nousukaudella 1989-90 maalilauluna Lahen jäähallissa soi Queenin We Will rock you.

Nimittäin keväältä 1990 muistan kun karsintapelejä KooKoota vastaan pelattiin tuo laulu soi vähän turhankin usein näin silloin Kouvolasta katsottuna...Oliko niin että Reipas tai siis Hockey Reipas voitti nuo kotimatsit jopa 8-2 ja 6-1, jälkimmäinen eli neljäs peli sitten ratkaisi liiganousun.
 

Isaa

Jäsen
Rohkenen kyllä vahvasti väittää, että Blues Brothers oli jätetty jo pois pitkän aikaa ennen hopeakautta. Minun muistini syövereissä se soi vain joitain kausia yhdessä We're gonna winin kanssa.
Kyyllä minä sen ihan YouTubesta ennen viestiäni vielä tarkistin, että näin se meni kuin muistelin. Ja tuossa ylempää yksi video näemmä linkitettiinkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Iggy
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös