Juurihan näin tapahtui Nakarin toimesta, mutta sen sijaan että myöntäisit olleesi väärässä kuten tässä toteat, niin reaktiosi on "eeeei oo niin hei ihan oikeesti kyl Pasi on tosi huipputyyppi ollu mukana jo pitkään ja silleen! Keksitte vaan juttuja hei ei oo yhtään uskottavaa tollanen nytte!"
Lainaan vielä edellisestä viestistäni Nakarin sitaatin:
"Kyllä vuosien varrella valmennuskopissa kitarisat on näkynyt puolin ja toisin, ja on keskusteltu järkevästi ja ei-niin järkevästi niistä asioista. Sanotaan että isossa osassa joukkueita, mitä on ollut, niin loppujen lopuksi ymmärrys siitä pelaajan parhaasta on kuitenkin tullut sieltä esiin."
Mitä Nakari kertoo? Sen, että molemminpuolista ärjymistä on tapahtunut. Asioista on keskustellut kaksi osapuolta välillä järkevästi, välillä ei-järkevästi. Lopuksi vielä toteaa, että useimmiten (ei aina) on tullut esiin ymmärrys pelaajan parhaasta.
Mihin Nakari sitten ei ota kommentillaan kantaa? No siihen, kuka tämän äänenkohotuksen on aloittanut. Tuon tulkinnan teko edellyttää jonkinnäköistä ennakkokäsitystä keskusteluun liittyneistä osapuolista. Koska minulla ei ole kummastakaan osapuolesta minkäänlaista tietoa, minun tuskin kannattaa antaa analyysejä siitä kuka huudon on aloittanut ja kuka ei. Uskon myös, että tämä pätee suurimpaan osaan (ellei kaikkiin) palstaveljistä. Ainut asia, joka on voinut luoda näitä ennakkokäsityksiä (omalla kohdallani), on tällä foorumilla esiintyneet huhut. Joku toinen voisi ostaa nämä, itse olen luojan kiitos saanut jo peruskoulussa nauttia lähdekriittisyyden opetuksesta.
Olisi siistiä, jos sanomisiani ei keksittäisi. Tässä samassa ketjussa totesin, etten Nupea tunne. On mahdollista etten edes tulisi herran kanssa itse toimeen samassa kopissa. Se ei kuitenkaan riitä syyksi siihen, että osallistuisin lokakampanjointiin, jossa porukalla hekumoidaan kilpaa hänen pahuuksillaan. Tietyllä tavalla jopa pelottavaa, että tällaisen näkökulman esiintuonti aiheuttaa eräänlaisen hyeenalauman paikalle ilkkumaan, miten tässä nyt sivuutetaan "faktoja" ja eletään denialismissa. Kun kaiken taustalla on edelleen, kyllä vain, palstahuhut. Ja fysiikkakoutsin maininta, että hän on vuosien varrella harrastanut huutokilpailua joissain joukkueissa :D "syytön kunnes toisin todistetaan" on mielestäni ihan hyvä periaate. Nupelta toki löytyy tuomittavia kommelluksia palstahuhujen ulkopuolelta, ne ovatkin asia erikseen.
Yleisesti on mielestäni hienoa, että palstalla jaetaan kaikennäköistä juttua aina "varmoista tiedoista" mielipiteisiin. Välillä kuitenkin hämmästelen sitä, miten helposti kaikki ostetaan. Muutama nimimerkki täällä voisi laukoa ihan mitä vaan, ja perässä olisi kasa muita kertomassa porukalla, että tää on muuten totuus. Ihan vaan siksi, että joku tietty nimimerkki on asian kirjoittanut. "Sisäpiiritiedot" ovat toki yksi suola tällä palstalla, ja mukava niitä on seurata, valitettavasti siitä huolimatta suhtaudun jokaisen kirjoitelmiin lähtökohtaisesti skeptisesti. Mielestäni ihan hyvä tapa toimia, eri mieltä tästä saa toki olla.