Aika sanattomaksi vetää. Tuollaista ulostuloa olisin voinut kuvitella vielä 80- tai 90-luvulla, mutta en kyllä mistään 2020-luvun ammattilaisorganisaatiosta.
Mutta vähän veikkaan, että tuolla surkealla muotoilulla on saatu asia kuulostamaan dramaattisemmalta tai tökerömmältä kuin mitä on tarkoitettu. Kun kysehän oikeasti on vain siitä, että Pelicans haluaa parantaa tiedotusta, mutta edelleen pitää narut käsissään ja noudattaa omaa tiedotusstrategiaansa, jonka itse määrittävät - ihan kuten muutkin organisaatiot. On kyllä vaatinut taitoa kirjoittaa se muotoon, joka kuulostaa sekä uhoavalta (emme tee mitään miellyttämisen tarpeen takia!) että amatöörimäiseltä ("lahtelainen tiedotuslinja"). Lahtelaisuuden korostaminen on outoa myös siksi, että Pelicans ei ole vain Lahden joukkue vaan koko Päijät-Hämeen joukkue.
Tuonkin olisi voinut kirjoittaa hyvin eri tavalla. Eli esim. "Kannattajien halu saada enemmän tietoa seuran asioista kertoo siitä, miten tärkeäksi Pelicans koetaan yhteisössämme, ja olemme siitä otettuja ja kiitollisia. Vaikka tiedottaminen tulee jatkossakin perustumaan seuran tarpeisiin ja strategiaan, pyrimme jatkossa huomioimaan kannattajat entistä paremmin. Aivan niin kuin kaukalossa haluamme erottua omalla identiteetillämme, haluamme myös tiedotuksessa löytää ratkaisuja, joilla luomme juuri Pelicansin näköistä viestintää. Sitä kehittäessä myös kannattajien palaute on tervetullutta."