Mainos

Pelicans tiedotusvälineissä

• 826 597
  • 3 005

Ässätag#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hävetkää nyt saa*ana siellä toimistolla. Teillä on siellä ruorissa alan (entisiä) miehiä ja eräästä kulttipelaajasta en viitsi mainita mitään tässä...

Viimeksi muokattu:

Turambar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitä tulee "somehessujen" jatkuvaan ristiinnaulitsemiseen, niin mitään mistään tietämättä olisin valmis lyömään peukalostani vetoa, ettei noin pienessä organisaatiossa mikään postaus tai kamppanja lähde maailmalle ilman omistajan, toimarin tai vähintäänkin markkinointi- ja viestintäpäällikön hyväksyntää.

Ja ottaen huomioon jälkimmäisen olevan suhteellisen nuori ja kokematon, väittäisin kaiken kulkevan ns esihenkilöiden kautta.
Näin tämä varmasti on. Edellisen kerran, kun someen lipesi uutiskynnyksen ylittävää tavaraa, niin seurasta ylimalkaisesti kommentoitiinkin, että sometili on toimistolla käytössä välillä vähän vaikka kenellä. Tämä viittaisi siihen, että johtoporras on irrottelun siunannut tai välillä siinä ihan pääroolissa.

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Mun mielestä ihan törkeen hyvä läppä, mut meni överiksi kun se noin selkeesti viittasi henkilöön. Tosiaan maskotti tai ihan vaan seuran logo olis riittänyt.

Mitä tulee "somehessujen" jatkuvaan ristiinnaulitsemiseen, niin mitään mistään tietämättä olisin valmis lyömään peukalostani vetoa, ettei noin pienessä organisaatiossa mikään postaus tai kamppanja lähde maailmalle ilman omistajan, toimarin tai vähintäänkin markkinointi- ja viestintäpäällikön hyväksyntää.

Ja ottaen huomioon jälkimmäisen olevan suhteellisen nuori ja kokematon, väittäisin kaiken kulkevan ns esihenkilöiden kautta.
Itse samaa mieltä että Karjalaisen olisi voinut jättää kuvasta pois kokonaan, hauska läppähän tuo on, mutta kun ei tosiaan ole kellään kai varmaa tietoa että mitä siellä tapahtunut, onko ollut yhden kerran "vitun fiksu idea" vai onko oikeasti isompia ongelmia alkoholin kanssa, vähän hätänen veto.

Olisi voinut jättää väliin tai vetää vähän hienovarasemmin omasta mielestä, mutta aika mitätön juttu.

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Näin tämä varmasti on. Edellisen kerran, kun someen lipesi uutiskynnyksen ylittävää tavaraa, niin seurasta ylimalkaisesti kommentoitiinkin, että sometili on toimistolla käytössä välillä vähän vaikka kenellä. Tämä viittaisi siihen, että johtoporras on irrottelun siunannut tai välillä siinä ihan pääroolissa.
Päivittääköhän itse Suuri Johtajakin joskus näitä?;)

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mun mielestä ihan törkeen hyvä läppä, mut meni överiksi kun se noin selkeesti viittasi henkilöön. Tosiaan maskotti tai ihan vaan seuran logo olis riittänyt.

Yep. Tämä on näitä mitä voi pistää kavereiden Whatsapp -ryhmiin mutta ei jos edustaa jotain julkista joukkuetta tai vastaavaa.

Mä luulen että jos on palkattu sometiimi tai edes some-Hessu tai -Lissu niin niiden tehtävä näitä olisi hoitaa ilman toimarin tms leimaa joka postauksessa. Kenties on tullut käsky "hassutella vähän Sportin kustannuksella" mutta luova tiimi uskoakseni toimii itsenäisesti, tai ainakaan en usko että tuon kokoisessa putkassa mitä Pelicans Oy Ab edustaa niin toimarilla olisi suurta mielenkiintoa puuttua someen.
Markkinointi- ja viestintä voi olla mutta onko meidän sometiimi juuri osa sitä ja toimivat siksi käytännössä ilman pomoa joka lopulta leimaisi kaiken julkaistavan?

Ainakin olisi erittäin mielenkiintoista nähdä mitä tuon päivityksen tehnyt tyyppi on miettinyt sitä tehdessään, varmasti tiesi että tästä pahoitetaan mieli.
En ainakaan itse halua nähdä vastaavia esim. "Jordanin KHL-verirahoista" tai Nurmisen Pasin jo mainituista taksihölmöilyistä tms. Humalainen Pekko Pelikaani taksin rattiin tai jäähallin seinään ajaneen bussin rattiin olisi aikalailla vastaava läppä ja naurahtaisin sillekin kyllä mutta se vaan ei ole nykyaikaa.

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yep. Tämä on näitä mitä voi pistää kavereiden Whatsapp -ryhmiin mutta ei jos edustaa jotain julkista joukkuetta tai vastaavaa.

Mä luulen että jos on palkattu sometiimi tai edes some-Hessu tai -Lissu niin niiden tehtävä näitä olisi hoitaa ilman toimarin tms leimaa joka postauksessa. Kenties on tullut käsky "hassutella vähän Sportin kustannuksella" mutta luova tiimi uskoakseni toimii itsenäisesti, tai ainakaan en usko että tuon kokoisessa putkassa mitä Pelicans Oy Ab edustaa niin toimarilla olisi suurta mielenkiintoa puuttua someen.
Markkinointi- ja viestintä voi olla mutta onko meidän sometiimi juuri osa sitä ja toimivat siksi käytännössä ilman pomoa joka lopulta leimaisi kaiken julkaistavan?

Ainakin olisi erittäin mielenkiintoista nähdä mitä tuon päivityksen tehnyt tyyppi on miettinyt sitä tehdessään, varmasti tiesi että tästä pahoitetaan mieli.
En ainakaan itse halua nähdä vastaavia esim. "Jordanin KHL-verirahoista" tai Nurmisen Pasin jo mainituista taksihölmöilyistä tms. Humalainen Pekko Pelikaani taksin rattiin tai jäähallin seinään ajaneen bussin rattiin olisi aikalailla vastaava läppä ja naurahtaisin sillekin kyllä mutta se vaan ei ole nykyaikaa.
Jos mä palkkaisin noin vähän asiantuntijatyökokemusta omaavan nuorehkon henkilön vastaamaan monen miljoonan euron liikevaihdon omaavan organisaation markkinointiviestinnästä, johon olen omia rahojani sijoittanut paljon, niin mä vahtaisin tosi tarkkaan sitä työtä. Mutta ihmiset ovat erilaisia.

Edit. (Perustan oletuksen vähäisestä työkokemuksesta googlesta löytyvään julkiseen tietoon, jonka mukaan on kirjoittanut amk-opinnäytetyönsä vuonna 2020)

Oon paljon ihmetellyt, et miksi tohon rooliin tuntuu olevan vaikea löytää kokenutta tekijää, mut voisko syy olla just siinä, et ei saa kovinkaan vapaita käsiä? Kauniin merkinnän CV:hen kyllä saa. Voi tietty ollakin, ettei edes haluta kokenutta tekijää.

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Oon paljon ihmetellyt, et miksi tohon rooliin tuntuu olevan vaikea löytää kokenutta tekijää, mut voisko syy olla just siinä, et ei saa kovinkaan vapaita käsiä? Kauniin merkinnän CV:hen kyllä saa.
Rajoitettu vapaus ja myös se, että kokemattomat, vastavalmistuneet nuoret tarttuu helpommin tuohon hommaan sillä absoluuttisella minimipalkalla minkä Pelicans tuosta touhusta maksaa. Sillä pystyy kuitenkin maksamaan opintolainojen korkoja, vuokria yms. kuluja ja saa tosiaan kivan merkinnän CV:seen sekä sitä työkokemusta, minkä myötä voi parin vuoden päästä nostaa kytkintä parempipalkkaisempiin hommiin. Kokeneemmat alan tekijät sitten jo vaativat heti vähän enemmän palkkaa, mikä taas toimiston henkilöstökuluissa säästävälle yritykselle on kuin valkosipuli vampyyreille.

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sitä voi sitten pohtia, et kuinka paljon yksi kohu tai mainehaitta kustantaa. Vai onko tosiaan kaikki julkisuus hyvää julkisuutta?

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oli aika hyvä kyllä! Ihan spontaanit naurut tuosta lähti. Mun mielestä kaikkien pitäisi ottaa tuo mainos vain kevyenä huumorina, Oli sitten taustalla alkoholiongelmaa tai ei. Se mahdollinen ongelma kannattaa sitten ottaa tosissaan, eikä se ole naurun asia.

Yritän siis sanoa, että ei tuo mainos minun mielestä loukkaa ketään, eikä sillä mitään pahaa kenellekään tarkoiteta.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tietysti tulee mieleen tosta, jos kerran Miro on tykännyt tästä IG puolelta niin onhan tuosta hänen kuvan käytöstään voitu jopa sopia pelaajan kanssa.

Meinaat, että joukkueen X somesepot soittaa vastustajan pelaajalle, et saadaanko me laittaa sun kuva meidän mainokseen, jossa mainostetaan halpaa alkoholia?

Aikanaan noi mainokset ovat olleet hauskoja jne, nyky-yhteiskunnassa pitää olla hyvin tarkkana, mitä mainostaa ja ennen kaikkea miten...

Se Tupla -mainos, jostain 90 luvulta, jossa kaunis tyttö oli kaapattuna lännenjunassa ja länkkäri työntää Tupla -patukan seinän raosta ja perään saatesanat: "Taitaa tyttö tietää että seinän takana on patukkaa tarjolla tjsp", oli hauska ja huvittava. Nykyään se tulkittaisiin seksistiseksi.

No tuskin enään saisi mainostaa kaikkien janoisten sankaria, Kari Grändiäkään..

Nyt meni tää mainos vihkoon ja siitä varmaan oppii moni muukin.

Ja onhan se Tapparankin somepuoli spedeilly

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Jos mä palkkaisin noin vähän asiantuntijatyökokemusta omaavan nuorehkon henkilön vastaamaan monen miljoonan euron liikevaihdon omaavan organisaation markkinointiviestinnästä, johon olen omia rahojani sijoittanut paljon, niin mä vahtaisin tosi tarkkaan sitä työtä. Mutta ihmiset ovat erilaisia.

Edit. (Perustan oletuksen vähäisestä työkokemuksesta googlesta löytyvään julkiseen tietoon, jonka mukaan on kirjoittanut amk-opinnäytetyönsä vuonna 2020)

Oon paljon ihmetellyt, et miksi tohon rooliin tuntuu olevan vaikea löytää kokenutta tekijää, mut voisko syy olla just siinä, et ei saa kovinkaan vapaita käsiä? Kauniin merkinnän CV:hen kyllä saa. Voi tietty ollakin, ettei edes haluta kokenutta tekijää.
Mä palkkasin erään suurehkon lehden entisen myyntipäällikön tekemään somea jne, tuollaisten kuuskymppisten somekäyttäytymistä tässä enemmän saa tarkkailla, vaikka kokenut kaveri onkin.

Mutta niin, kyllä siellä pitäisi käydä palaveria siitä millaista huumoria vedetään, mikä on ok ja mikä ei ja sitten vielä ennen julkaisua tosiaan käydä vaikka yhdessä asiaa läpi että onko tällainen ok. Näiden poistojen määrästä päätellen ne ei ole kulkenut laaduntarkkailun kautta ja kun päälliköt saavat tarpeeksi negatiivista palautetta niin julkaisu katoaa.

En usko että on kyse siitä että tekevätkö somea nuoret vai vanhat vaan siitä millaisen huumorintajun ja ajatusmaailman sitä tekevä ihminen omistaa, jos pitää tehdä humoristista somea.

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Mutta niin, kyllä siellä pitäisi käydä palaveria siitä millaista huumoria vedetään, mikä on ok ja mikä ei ja sitten vielä ennen julkaisua tosiaan käydä vaikka yhdessä asiaa läpi että onko tällainen ok. Näiden poistojen määrästä päätellen ne ei ole kulkenut laaduntarkkailun kautta ja kun päälliköt saavat tarpeeksi negatiivista palautetta niin julkaisu katoaa.
Kyllä nuo on hyväksytetty ihan korkeimmalla johdolla, joka niille on antanut vihreää valoa röhönaurujen saattelemana. Vasta kun kakka lentää ulkopuolelta tulevan palautteen myötä tuulettimeen niin se käsketään poistamaan.

surfa

Jäsen
kyllä taas on kaikenlaisia moraalinvartioita tämäkin palsta pullollaan
Semmoista se on. Vuonna 2024 jotkut yksilöt ovat ehtineet jo kehittyä asteelle jossa toisten sairauksille vittuilu oikein naaman kera ei ole ok.

Ja toiset sitten eivät ole.

Nyt kaikki pahoittamaan mieltään. Kuka ehtii ensin?

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Semmoista se on. Vuonna 2024 jotkut yksilöt ovat ehtineet jo kehittyä asteelle jossa toisten sairauksille vittuilu oikein naaman kera ei ole ok.

Ja toiset sitten eivät ole.

Nyt kaikki pahoittamaan mieltään. Kuka ehtii ensin?
Onko tää nyt sitten ihan Fakta, että Karjalaisella on alkoholiongelma, vai oliko kyseessä vain paska päätös pelireissulla?

Tuossa on nimittäin aika iso ero ja jos kyse jälkimmäisestä, vittuilu on pelkästään paikallaan.

PHG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tesla bensakoneella
Tuo mainos oli yksinkertaisesti huono. Siinä ei ollut mitään nokkelaa huumoria, ja päihdeongelmilla vitsailu on vaan yksinkertaisesti mautonta.
Olisko seuraavaksi sellainen mainos, jossa Pekko Pelikaani ajaa kännipäissään peliin kiiruhtaneen vastustajajoukkueen fanipaitaisen pikkulapsen yli, ja joutuu putkaan. Vaan eipä hätä ole tämän näköinen, mainoskatkolla sitten taputetaan Pekko vapaaksi ja sitä on hyvä juhlistaa erätauolla, jolloin onkin sopivasti happy hour!

Nyt ei kyllä toimi kentällä eikä toimistossa. Vieläkö näitä rimanalituksia pitää pitkään katsella?

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos ei oo ihan varma, niin kumpikohan polku kannattaisi valita?
Tässä kohden sitten on yleensä luotettava siihen, että tempaisun tekijä on ottanut asioista selvää ennen juttunsa tekemistä. Jos ei ole, niin sitten ei kannattaisi tehdä vitsiä asiasta. Tähdennän että kenenkään sairauksilla tai ongelmilla ei ole mitään makua heittää vitsiä missään muodossa.

..Ihan off topic:ina tähän vuoteen 2024 ja sen elämiseen, niin onhan tämä nykyään myös mennyt sellaiseksi kun nykyään pahoitetaan mieliä ties missä asioissa ihan vain aina sen paskimman vaihtoehdon mukaan ennalta ja varmuuden vuoksi ja sitten möykätään sekin jo ihan varmuuden vuoksi, vaikka mielen pahoittajalla ei itselläänkään olisi tietoa asian oikeasta laidasta.

nikez37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mutta jälleen tämäkin postaus nousi uutiskynnykselle ja sai aikaan sitä kuuluisaa pöhinää. Toimistonväelle todennäköisesti ihan sama onko pöhinä positiivista vai negatiivista, kunhan vaan on.

PHG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tesla bensakoneella
Mutta jälleen tämäkin postaus nousi uutiskynnykselle ja sai aikaan sitä kuuluisaa pöhinää. Toimistonväelle todennäköisesti ihan sama onko pöhinä positiivista vai negatiivista, kunhan vaan on.
Liekö isoimmat sponsorit samaa mieltä tästä hauskuudesta, se jää nähtäväksi.

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Maailmassa, jossa on ok jakaa yläasteikäisille pojille opusta, missä neuvotaan porkkanan työntämistä takapuoleen, tai munan imemistä, ei minun mielestä ole mitään väärää heittää läppää urheilijan dokaamisesta pelireissulla, niin kauan kun ei ole tiedossa, että kyseisellä pelaajalla satavarmasti olisi alkoholiongelma.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy