Pelicans kaudella 2023–2024

  • 648 306
  • 3 532

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä se liittyy ja pitääkin liittyä asiaan. En nyt puhu yksinomaa Jämsen-Camper tilanteesta vaan ylipäätään tilanteista. Jos kaukalossa on 1vs1 kiekollinen tilanne, molempien pelaajien havainnointi on pääasiassa kiekossa ja siinä toisessa vastapuolen pelaajassa ja mikäli siihen tulee ulkopuolelta kolmas pelaaja taklaamaan ni lähtökohtaisesti taklaava pelaaja on sillon vastuussa siitä mihin ja miten hän taklaa (mikäli lähtee taklaamaan). Ja perustelu kursivoidussa kohdassa.

Ja tässä oli kyseessä vielä kosto. Turha temppu
 

surfa

Jäsen
Kyllä se liittyy ja pitääkin liittyä asiaan. En nyt puhu yksinomaa Jämsen-Camper tilanteesta vaan ylipäätään tilanteista. Jos kaukalossa on 1vs1 kiekollinen tilanne, molempien pelaajien havainnointi on pääasiassa kiekossa ja siinä toisessa vastapuolen pelaajassa ja mikäli siihen tulee ulkopuolelta kolmas pelaaja taklaamaan ni lähtökohtaisesti taklaava pelaaja on sillon vastuussa siitä mihin ja miten hän taklaa (mikäli lähtee taklaamaan). Ja perustelu kursivoidussa kohdassa.
Nojaa, taklaaja on joka tapauksessa vastuussa siitä mihin ja miten taklaa, riippumatta siitä, monentenako siihen tilanteeseen mennään. Ja se kaverin valmiuden huomioon ottaminen tietysti kuuluu asiaan. Sääntökirja ei ainakaan viime näkemällä tehnyt eroa sen suhteen.

Keskinäistä kunnioitusta toki on hyvä osoittaa ihan siellä 1vs1 tilanteessakin ja kosto on vielä jotain muuta, mutta ensimmäisenä toisena tai kolmantena meneminen tilanteeseen ei varsinaisesti mistään kriteeristä mene..
 

lääässi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On kyl ihan kestämätön tahti Apella noissa päävammoissa, jos taas tuli isompi tälli. Toivotaan että on huilivuorossa tai varotoimenpiteenä poissa.

Ja niin kun moni jo sanonut, pakkohan sen on alkaa kiinnittämään tohon huomiota ettei ura pääty lähivuosina aivovammaan.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
On kyl ihan kestämätön tahti Apella noissa päävammoissa, jos taas tuli isompi tälli. Toivotaan että on huilivuorossa tai varotoimenpiteenä poissa.

Ja niin kun moni jo sanonut, pakkohan sen on alkaa kiinnittämään tohon huomiota ettei ura pääty lähivuosina aivovammaan.
Tää tahti rupeaa jo olemaan sellainen, että kohta lääkäri antaa jo suosituksen lopettaa uran ennen kuin aivovamma sen lopettaa.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos miettii miten tuosta on alkanut paketti muodostua, niin nyt siinä olisi 4 valmista hyökkäyskentällistä pienellä varauksella.

Haatanen-Schnarr-Horky
Bryggman-Carlsson-Lasch
Jämsen-Vilen-Kiiskinen
Roine-Tyrväinen-Enlund

Kysymysmerkkinä sitten miten Jämsen/Vilen pystyy pelaamaan.

Tuon ketjun vaihtoehto on sitten kasata Hämäläisen/Hirvosen ympärille:

Killinen/Kiljunen/Virtanen - Hämäläinen/Hirvonen - Kiiskinen/Tukiainen/Bares

Hyökkäyksessä on leveyttä ainakin riittävästi. Maalivahtiosastolla myös 4 vaihtoehtoa kaikkien ollessa kunnossa Patrikainen-Gustafsson-Kokko-Nikkilä

Päästäänkin siihen, että puolustuksessa voisi olla leveyttä lisää ja sinne ilmesesti vahvistusta on tulossakin eli oikean suuntaista reagointia jälleen Laukkaselta.

Nyt pakisto on tämän näköinen, että kyllä siinä top-6 on ihan hyvä, mutta laadukasta leveyttä voisi olla lisää ja ehkä jopa kärkiosaamista. Onko se Blood vai joku muu, mutta tarpeeseen tulee.

Jordan-Puutio / X
Kral-Riihinen
Utunen-Johannesen
"Blood" - Puutio / X
Käyhkö-Salminen
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Omaan tietoon ei taida olla aivotärähdyksestä kyse, en ole tosin 100% varma.
Noi on pahoja että miten se merkitään. Itse sain joskus pelissä kolmannen aivotärähdykseni ja siitä jonkun kolmen viikon päästä kaveri läpsäisi mökillä vitsinä takaraivoon niin aloin oksentelemaan ja olo oli aika paha pidempään sen jälkeen mutta sitä ei merkitty lääkärissä aivotärähdykseksi vaan mun mielestä oli joku aivovamman jälkeinen trauma tms mutta ei sen jälkeen pystynyt kyllä urheilemaan hetkeen ilman huimausta jne.

Saa nähdä millaisessa kunnossa Jämsen on kun palaa ja olisi hyvä ettei palaisi liian aikaisin. Ei ole kiire kun muutenkin pärjätään.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noi on pahoja että miten se merkitään. Itse sain joskus pelissä kolmannen aivotärähdykseni ja siitä jonkun kolmen viikon päästä kaveri läpsäisi mökillä vitsinä takaraivoon niin aloin oksentelemaan ja olo oli aika paha pidempään sen jälkeen mutta sitä ei merkitty lääkärissä aivotärähdykseksi vaan mun mielestä oli joku aivovamman jälkeinen trauma tms mutta ei sen jälkeen pystynyt kyllä urheilemaan hetkeen ilman huimausta jne.

Saa nähdä millaisessa kunnossa Jämsen on kun palaa ja olisi hyvä ettei palaisi liian aikaisin. Ei ole kiire kun muutenkin pärjätään.
Luulisi että tälläisessä Jämsenin tapausessa, jossa on useampi tuollainen alla ja ammattiurheilijasta kyse tutkittaisin erityisen huolella.
 

M.Yrrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans!
Noi on pahoja että miten se merkitään. Itse sain joskus pelissä kolmannen aivotärähdykseni ja siitä jonkun kolmen viikon päästä kaveri läpsäisi mökillä vitsinä takaraivoon niin aloin oksentelemaan ja olo oli aika paha pidempään sen jälkeen mutta sitä ei merkitty lääkärissä aivotärähdykseksi vaan mun mielestä oli joku aivovamman jälkeinen trauma tms mutta ei sen jälkeen pystynyt kyllä urheilemaan hetkeen ilman huimausta jne.

Saa nähdä millaisessa kunnossa Jämsen on kun palaa ja olisi hyvä ettei palaisi liian aikaisin. Ei ole kiire kun muutenkin pärjätään.
Itse sain junnuna kiekkoa pelatessa kohtuu pahan päävamman, asiasta on 22 vuotta, ja siltikään ei kestä kummoista läpsyä takaraivoon, ja alkaa huimaamaan/tasapaino menee muutamaksi hetkeksi ja tulee etova olo.

Sen verran hyvä töötti oli kaverilta, että hetken oli älli pois, ja muistikuvia ei oikeastaan ole kuin lanssista ja sairaalasta.

Huonot niskat ja edellämainitut jäi siitä, joten jos Aatu tätä lukee, niin paranteleppa rauhassa, ja piä pää ylähäällä jatkossa.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Itse sain junnuna kiekkoa pelatessa kohtuu pahan päävamman, asiasta on 22 vuotta, ja siltikään ei kestä kummoista läpsyä takaraivoon, ja alkaa huimaamaan/tasapaino menee muutamaksi hetkeksi ja tulee etova olo.

Sen verran hyvä töötti oli kaverilta, että hetken oli älli pois, ja muistikuvia ei oikeastaan ole kuin lanssista ja sairaalasta.

Huonot niskat ja edellämainitut jäi siitä, joten jos Aatu tätä lukee, niin paranteleppa rauhassa, ja piä pää ylähäällä jatkossa.
Kuulostaa tutulta. Ensimmäisen tällin kun sain, kaveri ajoi kuolleesta kulmasta suoraan päähän, sen jälkeen mä en muista pelistä mitään, olin tehnyt maalinkin ylivoimalla mutta ei mitään mielikuvia asiasta. Ajoin silloin itse kotiin mutta en osannut lukea Aku Ankkaa vessassa, en ymmärtänyt kirjaimia. Silloin en edes tajunnut ihan mitä tapahtui enkä käynyt edes lääkärissä pariin päivään.

Sittemmin tosiaan on tullut aika paljon herkemmin tällejä enkä yhtään ihmettele enää miksi pelaajat lopettavat uriaan kun tietty määrä iskuja tulee päähän. Mulla tosiaan vieläkin tiettyjä keskittymisongelmia ja sellaisia vaikkei ole 7-8 vuoteen tullut aivotärähdystä. Viimeisimmän jälkeen en osannut pariin viikkoon töissä tehdä asioita joita olin tehnyt kuitenkin jo siinä vaiheessa yli 10v ajan.

Todellakin suosittelen että Jämsen lepää nyt niin pitkään kun tarvitsee ja miettii vaikka jotain erityiskypärää kuten Kariyalla aikoinaan oli. Tosin nämä iskut nyt on enemmänkin tullut naamaan kun päähän, eli ei sekään auttaisi.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Eikös täällä nyt jokainen kerro vuorollaan oman aivotärähdyskokemuksensa? Kun Pelsu vetää niin saatanan hyvin, niin voidaan vähän smooltalkkia vetää väliin. Ei nyt vaan jaksa jauhaa siitä ettei Tapparasta tai Ilveksestä oo mestariksi tällä kaudella.

Sain alakouluikäisenä pulkkamäessä Kasakkamäessä aivotärähdyksen. Itse en muista mitään itse kaatumisesta, mutta kun ottaa kädet irti Stigasta niin harvoin hyviä asioita tapahtuu.

Muistan pääni näyttäneen minulle TV:n testikuvaa kunnes virkosin. En suosittele.
 

Veath_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tässä kun katselee vierestä kilpailija seurojen kilpavarustelua ja pelaajat rupeaa pikkuhiljaa liikkumaan ennen siirto rajan umpeutumista, niin tulee vähän fomo. Mutta ei auta kun pitää pää kylmänä ja luottaa että lelu hoitaa homman jälleen kerran!
 

Kankolan Kane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tässä kun katselee vierestä kilpailija seurojen kilpavarustelua ja pelaajat rupeaa pikkuhiljaa liikkumaan ennen siirto rajan umpeutumista, niin tulee vähän fomo. Mutta ei auta kun pitää pää kylmänä ja luottaa että lelu hoitaa homman jälleen kerran!

Toisaalta tässä on myös se positiivinen puoli, että Pelicansilla ei nähdäkseni ole kovin paljoa mitään selkeitä puutteita, jotka aivan ehdottomasti tulisi saada paikattua. Hyökkäys ja mv-osasto riittää päätyyn asti.

Puolustukseen tarvittaisiin vielä yksi varma alakerran isäntä ja sellainen huhujen mukaan onkin tulossa. Toivomuslistallani olisi vielä sen lisäksi yksi erosen kaltainen tunnollisesti puolustava kiekollinen pakki, mutta ilmankin voidaan pärjätä jos kaikki (erityisesti Kral) pysyvät terveinä. Täydellisessä maailmassa ei laskettaisi sen varaan, mutta ehkä siinä kohti tulee realiteetit vastaan tässä kokoluokassa.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On Sakke vienyt Vilenin pelipaikan vai onko Elias kipeänä? Kolmannesta pelistä putkeen pois, mutta ei ole loukkilistalla. Odotin tässä jo Kokon debyyttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös