Pelicans kaudella 2023–2024

  • 645 516
  • 3 532

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Muistanko oikein, että vihjeet vei Turkuun? Mietin, että oliko just toi tänään Kouvolaan matkannut Autio. Jotenkin tolleen muualta tulevana vähän Pelicansin kakkosveskan näköinen urapolku.
Jos Turkusesta tulee, niin tuo tai Anttila. Kumpaakaan en etukäteen teilaisi, kun en pelejä ole tarpeeksi nähnyt. Etenkään Autiolta, joka olisi ihan mielenkiintoinen nimi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Westerholm Kokko tandemilla lähdettiin kauteen. Aika selväksi tuli, Westerholmin otteet ovat olleet ailahtelevaisia. Ei mitään tietoa kuinka Westerholm tulisi pelaamaan paineen alla pudotuspeleissä, mikäli nyt sinne selvitään. Monen monta kysymysmerkkiä miehen otteissa.
Nuorten MM-kisat sitten sekoitti koko paletin. Kokosta tuli tavallaan kisojen uhri. Tuuraajaksi hankittiin Karhunen. Veikkaan Karhusen tulleen lainalle ja tarkoitus oli lainan jälkeen palauttaa Karhu Helsinkiin.
Karhunen sai näyttö paikan ja otteet ja näytöt olivat eri luokkaa kuin Westerholmilla.
Nyt sitten alkoi pähkäily, laitetaanko hyvin pelannut Karhunen Helsinkiin, jatketaanko kysymysmerkki Westerholmilla, ottaako Kokko ykkösmolarin viitan.
Helpoin ratkaisu oli, hiotaan Karhusta ykkösmolaria loppukaudeksi, Westerholm on kakkonen. Westerholmilla sopimus ensi kaudesta.
Helpoin tapa lienee oli laitta Kokko kiertoon, koska miehellä oli tulokassopimus Seattle Krakenin kanssa.
Todennäköisesti mies kauden jälkeen siirtyy ison veden taakse. Eli Kärpissä ei nähty tarpeelliseksi pitää miestä, joka ei kuulu ensi kauden suunnitelmiin.

Kokko on minusta hyvä maalivahti. Isokokoinen 192 cm. Torjunta tyyli on rauhallinen. Toisin kuin Westerholmilla joka sinkoilee tolpalta tolpalle ja ylireagoi.
On erinomainen mailalla. Osallistuu pelin takana puheella peliin.
Edustanut Suomen alle 16 vuotiaiden maajoukkuetta Sveitsin Lausannessa järjestetyissä Nuorten olympiakisoissa. 2020
On edustanut Suomea alle 18 vuotiaiden Hlinka Gretzky cupissa 2021
On pelannut alle 18 vuotiaiden MM-kilpailussa 2022, sieltä pronssia.
Tänä vuonna alle 20-vuotiaiden 2023 -2024 MM-kisat Göteborgissa
Nuoresta iästä huolimatta monessa liemessä keitetty maalivahti.

On Seattle Krakenin varaus numerolla 58.
Rohkenen sanoa, muistuttaa nuorta Pekka Rinnettä.
Tulessa teräs karaistuu ja suoraan sanottuna Kärppien potkujen jälkeen on näyttöhalut kovat.
Oli ehdottomasti minun suosikki pelaajia Kärpissä.

Pelicans sai Niklas "Nisu" Kokosta hyvän maalivahdin.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos Turkusesta tulee, niin tuo tai Anttila. Kumpaakaan en etukäteen teilaisi, kun en pelejä ole tarpeeksi nähnyt. Etenkään Autiolta, joka olisi ihan mielenkiintoinen nimi.
Just tossa selailin ja voi olla että muistin ihan väärin. Tuli nyt aika vahvat wibat, että vihjeet olisi sittenkin ajaneet Vilho Heikkiseen tai Eetu Randeliniin.

Ihan mutulla ja omilla päätelmillä tänne kirjoitettujen huhujen pohjalta tämä kaikki.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos Turkusesta tulee, niin tuo tai Anttila. Kumpaakaan en etukäteen teilaisi, kun en pelejä ole tarpeeksi nähnyt. Etenkään Autiolta, joka olisi ihan mielenkiintoinen nimi.
Toisaalta ois erikoista että Autio ei sitten tullut jo nyt Kokon sijaan kun taisivat samana päivänä liikkua mutta voi tietty olla että ei ollut tiedossa vielä Aution saatavuus niin ei se täysin poissuljettu ole.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toisaalta ois erikoista että Autio ei sitten tullut jo nyt Kokon sijaan kun taisivat samana päivänä liikkua mutta voi tietty olla että ei ollut tiedossa vielä Aution saatavuus niin ei se täysin poissuljettu ole.
En kyllä usko että kumpikaan noista Anttila tai Autio. En näe minkäänlaista potentiaalia heissä. Ja mistä tämä on tullut että tulisi Turusta?
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
En kyllä usko että kumpikaan noista Anttila tai Autio. En näe minkäänlaista potentiaalia heissä. Ja mistä tämä on tullut että tulisi Turusta?
Mä heitin joku aika sitten etten pistäisi pahakseni enkä ihmettelisi jos Anttila tulisi kun sillä on tuttuja jotka asuu Lahessa mutta en tiedä onko muuta huhua ollut, eikä sekään ollut edes huhu vaan spekulointia.
Ei sillä, mä näen Anttilassa hyvä maalivahdin mutta turkulaisethan kävi siihen kommentoimassa ettei tunnu pysyvän kasassa mutta monen mielestä on pelannut hyviä pelejä kun on ollut kunnossa.

Tapparan Vilho Heikkisellä vähän sama juttu, koko kausi mennyt vähän ohi loukkaantumisten takia mutta oli viime kaudella kyllä hyvä.
 

Mankkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans & Anaheim Ducks
Mä heitin joku aika sitten etten pistäisi pahakseni enkä ihmettelisi jos Anttila tulisi kun sillä on tuttuja jotka asuu Lahessa mutta en tiedä onko muuta huhua ollut, eikä sekään ollut edes huhu vaan spekulointia.
Ei sillä, mä näen Anttilassa hyvä maalivahdin mutta turkulaisethan kävi siihen kommentoimassa ettei tunnu pysyvän kasassa mutta monen mielestä on pelannut hyviä pelejä kun on ollut kunnossa.

Tapparan Vilho Heikkisellä vähän sama juttu, koko kausi mennyt vähän ohi loukkaantumisten takia mutta oli viime kaudella kyllä hyvä.
Palstalla pidetään jo varmana että kakkosveskari on löytynyt ja tulee Turusta.. Tiedä sitten mikä on totta vai onko vielä luukkuvahti karkuteillä hetken aikaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän tämä tilanne näyttää nyt aika herkulliselta. Tampereen joukkueet sukeltavat, HIFK ei pelaa materiaalin edellyttämällä tasolla jne. Tällä hetkellä näköpiirissä ei ole estettä, mitä tämä joukkue ei voisi tällä kaudella ylittää.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ollaan kiritty jo seitsemän pisteen päähän Tapparasta. Ku muistetaan et se ero oli pahimmillaan syksyllä jotain 20 pistettä niin ei tätä taho uskoa todeksi :D KalPa jos vielä perjantaina sopivasti kaatais kirvesrinnat, pystyttäis lauantaina voittamalla kaventamaan eroa entisestään...

Ei olis uskonu pari kuukautta sit, et tammikuussa alkaa haaveilemaan sarjataulukon piikkipaikasta, jota toki pitää teoriassa Ilves, mutta pistekeskiarvolla Tappara.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Muistan kun jotkut oli sanomassa mua hulluksi kun sanoin että tää joukkue alkaa toimia vasta myöhemmin. Tosin itse epäilin että 10-15 ottelun kohdalla alkaa tapahtumaan mutta siitä meni vielä neljä vai viisi matsia pidemmälle että peli alkoi toimimaan.

Luin yhtenä päivänä noita vanhoja keskusteluja joissa kerrotaan faktana että tää joukkue on selkeästi kasattu väärin ja että niin pitkään kun Niemelä on valmentajana tää joukkue ei tule kääntämään kurssiaan..

Nyt sarjassa neljäntenä ja ylivoimaisesti Liigan kuumimmat joukkue jo pidemmältä ajalta.
Tuntuu hyvältä sanoa ylimielisesti että mitä minä sanoin :D
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Oli kyllä aivan infernaalinen meno hallilla, onneksi lähdin! Oli todella viihdyttävä kiekkoilta, poislukien eka erä. Ryanilta ja Tyrskyltä aivan tykki pelit, ja Gusse kyllä vakuutti jälleen. Tyrväinen on osoittautunut aivan hemmetin kovaksi hankinnaksi, en ois kyllä uskonut kun julkistettiin syksyllä.
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Muistan kun jotkut oli sanomassa mua hulluksi kun sanoin että tää joukkue alkaa toimia vasta myöhemmin. Tosin itse epäilin että 10-15 ottelun kohdalla alkaa tapahtumaan mutta siitä meni vielä neljä vai viisi matsia pidemmälle että peli alkoi toimimaan.

Luin yhtenä päivänä noita vanhoja keskusteluja joissa kerrotaan faktana että tää joukkue on selkeästi kasattu väärin ja että niin pitkään kun Niemelä on valmentajana tää joukkue ei tule kääntämään kurssiaan..

Nyt sarjassa neljäntenä ja ylivoimaisesti Liigan kuumimmat joukkue jo pidemmältä ajalta.
Tuntuu hyvältä sanoa ylimielisesti että mitä minä sanoin :D
En muuten ota kantaa kuin tuon väärin kasaamisen osalta, sillä itse olin vakaasti tuota mieltä ja olen sitä edelleen alkuperäisen rosterin osalta. Toki aina voidaan sanoa että kassaan on jätetty pelivaraa ja tarvittaessa reagoidaan - hyvä niin, mutta se ei poista alkuperäisen kokoonpanon puutteita joita kommentointikin koski.

Jälkiviisastelu on helppoa, jos jättää realiteetit huomioimatta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Le Deal

Jäsen
Käänteentekeviä hetkiä tälle kaudelle on minusta neljä jotka jokainen omalla tavallaan buustasi tätä joukkuetta tähän lentoon ja käänsi kauden.

Nate Schnarrin hankinta pelillisine kykyineen, sekä hänen positiivinen persoonansa.

Ryan Laschin penkitys Jyp otteluun ennen maajoukkuetaukoa josta tuli voitto. Monella tapaa herätys.

Antti Tyrväisen hankinta, persoona joka sytyttää kopissa että kentällä jos muuten on vaikea syttyä, sekä luo nuoremmille omalla olemuksellaan tietynlaista turvaa kentälle, samaa mitä Blood toi viimekaudella.

CHL farssi viimeisteli sitten ton jengin yhtenäistymisen.

Elämässä ja urheilussa monen menestyksen takana on yleensä tarina missä on käyty pohjalla josta on ammennettu se voima ja oppi, tällä joukkueella on juuri sellainen tarina. Tässä on jotain spesiaalia tekeillä.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Käänteentekeviä hetkiä tälle kaudelle on minusta neljä jotka jokainen omalla tavallaan buustasi tätä joukkuetta tähän lentoon ja käänsi kauden.

Nate Schnarrin hankinta pelillisine kykyineen, sekä hänen positiivinen persoonansa.

Ryan Laschin penkitys Jyp otteluun ennen maajoukkuetaukoa josta tuli voitto. Monella tapaa herätys.

Antti Tyrväisen hankinta, persoona joka sytyttää kopissa että kentällä jos muuten on vaikea syttyä, sekä luo nuoremmille omalla olemuksellaan tietynlaista turvaa kentälle, samaa mitä Blood toi viimekaudella.

CHL farssi viimeisteli sitten ton jengin yhtenäistymisen.

Elämässä ja urheilussa monen menestyksen takana on yleensä tarina missä on käyty pohjalla josta on ammennettu se voima ja oppi, tällä joukkueella on juuri sellainen tarina. Tässä on jotain spesiaalia tekeillä.
Eiköhän se Darts-turnaus ole se yksi ja ainoa oikea vastaus tähän ;)
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Tappara-pelin jälkeen vastassa onkin oikeastaan kaikki sarjan häntäpään porukat peräjälkeen. Ei nyt jinxata ja ennakkosuosikin asema ei ole perinteisesti sopinut, mutta tässä olisi saumoja tällä pelillä aika helvetinmoiseen pisteputkeen, jolla alkaisi varmistumaan paikka kuuden joukossa, kunhan ei vaan aleta löysäilemään heikompia vastaan.

Korostan, ei jinxata kuitenkaan. Uskotaan.
 

Le Deal

Jäsen
Tappara-pelin jälkeen vastassa onkin oikeastaan kaikki sarjan häntäpään porukat peräjälkeen. Ei nyt jinxata ja ennakkosuosikin asema ei ole perinteisesti sopinut, mutta tässä olisi saumoja tällä pelillä aika helvetinmoiseen pisteputkeen, jolla alkaisi varmistumaan paikka kuuden joukossa, kunhan ei vaan aleta löysäilemään heikompia vastaan.

Korostan, ei jinxata kuitenkaan. Uskotaan.
Joo pidetään mielummin se underdog mentaliteetti loppuun asti ;)

Mielellään Lahti Vs Everybody tuotteita myyntiin ellei jo ole?

Toinen hyvä millä pysyy underdog fiilis on teetättää pelaajille paidat jossa lukee keskellä rintaa darts turnaus. Näitä voi toki myydä sitten myös faneille.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
En muuten ota kantaa kuin tuon väärin kasaamisen osalta, sillä itse olin vakaasti tuota mieltä ja olen sitä edelleen alkuperäisen rosterin osalta. Toki aina voidaan sanoa että kassaan on jätetty pelivaraa ja tarvittaessa reagoidaan - hyvä niin, mutta se ei poista alkuperäisen kokoonpanon puutteita joita kommentointikin koski.

Jälkiviisastelu on helppoa, jos jättää realiteetit huomioimatta.
Mun mielestä se olisi ollut väärin kasattu jos ei olisi jätetty sitä reagointivaraa ja olisi vaan väkisin yritetty olla valmiita päivästä yksi alkaen.

Tuossa jossain vaiheessa alkuperäisestä jengistä puuttui melkein pari ketjullista porukkaa ja silti peli toimi vaikkei tulijoita ole ollut niin montaa.

Enemmän se mun mielestä on ollut kyse siitä että pelaajat tutustuvat toisiinsa ja valmennus löytää keinot voittaa juuri tällä kyseisellä joukkueella sillä jokaisella jengillä on ihan oma dynamiikka ja se vaatii aikaa että löytyy se "meidän peli" jolla homma toimii. Pelaajat ovat kuitenkin vain ihmisiä.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Todella kiinnostava nähdä, millainen Tappara tulee vastaan. He pelaavat edellisenä päivänä aina yhtä vittumaisessa KalPan hallissa, ja siitä Lahteen. Meillä ei ole tosiaan peliä ennen Tappara-koitosta.
 
Suosikkijoukkue
Pekon muuvit
Eiköhän se Darts-turnaus ole se yksi ja ainoa oikea vastaus tähän ;)
Toisella erätauolla näytettiin töllöttimestä Hölön pidempi haastis, jossa nosti ensimmäisenä tärkeänä asiana kurssin kääntämiseksi Darts-turnauksen ja meinaa revetä sen sanoessaan.
Jatkoi siitä toki, että tuli paljon uusia pelaajia, eri tyyppisiä pelaajia, jotka oli pelannut erilaista peliä ja SE vei odotettua pidemmän ajan, että alkoi peli toimia. Osa syynä siihen se, että harjotusmäärät jäi aika vähiin syksyllä.

Tätä itsekkin ounastelin aikanaan ja luotin siihen, että kyllä se rämpiminen vielä iloksi kääntyy, vaikka alkoi se luotto olla jo todella kovilla juuri ennen niitä kuuluisia Dartsia ja JYP-peliä. Oletin sen ensimmäisen kymmenen pelin jälkeen muuttuvan, mutta menikin pitkälti toista kymmentä.

Jos ei sattunut katsomaan (oli hallilla, vessassa tai jääkaapilla pidempään) ja on mahdollisuus katsoa Katsomosta, niin suosittelen kelaamaan kohtaan 1:42:42. Eli Yksi:tupla-Ertsi :P
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös