Pelicans kaudella 2021–2022

  • 355 641
  • 1 525

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Mikähän Tyrskyllä mahtaa olla? Aika hyvinvoivan näköisenä hallilla näkyi kun lounaalla pyörähdin..
Jos on vaan annettu vähän pidempi joululoma osalle, kun kyseessä kuitenkin viimeinen peli ennen joulutaukoa ja "vain" vieraspeli.
 

NallePyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
se lahtelainen
Niemisen debyytti on hieno juttu ja nyt saavat junnut näytönpaikkoja. Mutta voipi olla, ettei lauantaina hirveesti satunnaiskatsojia oltaisi nähty mikäli peli olisi pelattu.

”Ai että, pitäsköhän mennä Pelsun matsiin katsomaan niiden tsekkipoikien yhteispeliä. Toimistolla Raimo kehu kovasti. Näyttääpä olevan oikein pistepörssin 2 ja 3. Ai mitä, ei pelaa vai? No, mutta olisihan siellä se taikuri Kangasniemi. Vieläkin muistuu mieleen syksyn 2017 Koivisto-Siikonen-Kangasniemi. Katoppas, sekin pistepörssin vitonen. Ai eikö sekään? No kai siellä olisi sentään old school-meininkiä? Tyrväinenhän on tuttu nimi, sehän taklaa kaikkea liikkuvaa. Ai ei välttämättä eikä muuten pelaa sekään? No mitä hittoa, no onhan siellä hei tää Larmi. Sehän voitti kai jossain Lukossa Suomen mestaruuden ja pelasi siellä änärissä asti. Ai penkillä? Hmm, vai kattoskohan sittenkin telkasta -95 finaalin uusintana? Den glider in!”
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuka piru se oli joka kirjotti täällä, että neljä helppoa ottelua jäljellä JYP, 2xässät ja KalPa? Pelattiin 3 ottelua noista ja saatiin kasaan 3-pistettä. Voisi väittää että siinä oli kauden kovin jinxaus tähän asti!

Jotain yhteistä noille peleille oli se että ne oli täysin p****ja. Ilman Larmia oltaisiin saatu 0-pistettä.
 
Viimeksi muokattu:

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Huhujen mukaan NHL-pelaajat eivät lähde Olympialaisiin. Meiltä sitten on poissa Jasek ja Smejkal. Lisäksi jos korona napsahtaa, niin sitten kökitään vielä ne ekstraviikot perään. Toivottavasti peruuntuisi koko roska tai vähintään siirretään vuodella.

Niemelän sanoin, nyt on paljon uusia hienoja näytönpaikkoja tulossa nuorille kasvaa paremmaksi.
 
Tuo tapaninpäivä peli on ilmeisesti Pelicansin 25-vuotis juhlaottelu jossa pelataan 1.erä Viipurin reippaan paidoissa ja luvassa on jotai videoita vuosien takaa ja jotain esityksiä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Njoo…kiva juttu, että yritetään tuoda jotain teemapelejä yms. ottelutapahtumiin, mutta kyllähän tuo jatkuva historian muistelukin alkaa maistua pidemmän päälle puulta. Vasta viisi vuotta sitten juhlittiin 20-vuotiasta Pelicansia, niin tämä 25v juhliminen nyt tuntuu taas vähän väkisin väännetyltä. Etenkin, kun suurimpana koukkuna tuossa tuntuu nyt kuitenkin olevan tuo Viipurin Reippaan 130-vuotis juhlavuosi. Ja se nyt taas ei liity kuin hyvin hyvin hyvin etäisesti lahtelaiseen kiekkoon, vaikka toimistolla onkin aiemmin haluttu Viipurin Reippaan historia omia itselle kaikilla aivottomilla ja älyvapailla ”Lahti - kiekkokaupunki since 1891” mainoslauseilla. Oikeasti pitäisi katsella aikaa siitä Lahden Reippaan historiasta, eli alkaen vuodesta 1963.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
En itsekkään innostu hirveästi Viipurin Reippaan historista ja sillä ratsastamisesta, mutta Lahti on historiassa hyvin suuressa roolissa karjalaisten asuttamisessa ja siitä syystä meiltä löytyy Kannaksen lukio, Reipas jne. eli on sitä kevyemmiläkin aasinsilloilla joukkueiden historiaa rakennettu.

Toisaalta ilman Viipurin Reipasta meillä ei olisi yhtään suoman mestaruutta (ja tähän hymiö)!
 
Viimeksi muokattu:

Janez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Oonkohan mä kukkahattutäti, kun itseä häiritsee kun Haatasen Aleks lomailee tällä hetkellä ulkomailla.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oonkohan mä kukkahattutäti, kun itseä häiritsee kun Haatasen Aleks lomailee tällä hetkellä ulkomailla.

Ihan sama tällä hetkellä. Rajat on auki ja ihmiset saa ulkomailla käydä. Täällä luvut sellaisia että varmaan saisi todennäköisemmin koronan täällä
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: J-H

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Oonkohan mä kukkahattutäti, kun itseä häiritsee kun Haatasen Aleks lomailee tällä hetkellä ulkomailla.

Turhaan. Itse oon ulkomaanmatkoja miettinyt ja kysellyt tutuilta, niin monessa maassa ja paikassa on tällä hetkellä hiljaisempaa kun Suomessa. Riippuu ihan missä se on, mutta kyllä täällä joulumaa-Suomessa noissa isoissa kaupoissa on enemmän porukkaa kun monessa lomakohteessa.
 

J-H

Jäsen
Ihan sama tällä hetkellä. Rajat on auki ja ihmiset saa ulkomailla käydä. Täällä luvut sellaisia että varmaan saisi todennäköisemmin koronan täällä
Itse Espanjasta juuri tullut Suomeen ,niin voin sanoa että Espanjassa ei liikuta missään ilman paskia ja kauppojen ovilla mitataan kuume ja ilman maskia ja käsien pesua ei ole mitään asiaa sisälle. Kyllä Suomessa ollaan ihan lapasia Espanjaan verrattuna.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tässä mietiskelin miten nyt tuntuu, että pelsut on päästäneet enemmän av-maaleja kuin aikaisemmin kaudella. Kun Lindroos tippui pois niin av on ollut n.79% kun vielä Lindroosin mukana ollessa se oli n.89%. Otin vertailun tuosta Lindroosista sen takia kun hän pelasi silmämääräisesti paljon aveeta. Otanta on pieni, mutta yllättävän selkeä.
 
Viimeksi muokattu:

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En nyt Kousaa varsinaisesti dumaa viime pelien esityksestä, mutta mutta:
10 peliä Keken kanssa, pistekeskiarvo 1,1
22 peliä ilman Kekeä, pistekeskiarvo 2,0.

Ei saada kyllä mitään iloa Kekestä tällä hetkellä. Täällä on huudeltu miestä ykkösylivoimaan, voisihan koittaa, mutta jotenkin tuntuu, että mies on varjo entisestä Kekestä.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti

Siitä tsekkiduolle kolmas lenkki ja miksei veli mukaan samalla Iikan vierelle.

Molempiahan noista on huhuttu Liigaan, vielä täksi kaudeksi, mutta jos tulee Pelicansiin, niin se melkein tarkoittaa sitä että joku lähtisi.. Sen verran siellä on kuitenkin äijiä plus palkkakuluja ettei noita varmaan saa mitenkään tänne mahtumaan. Lukko, Ässät tai jopa HPK voisi olla mahdollisia noille, kun Kerhohan hakee sentteriä ja tuossa voisi olla kaksi yhden hinnalla -ratkaisu lähellä.
Itse en tsekeille kolmatta tsekkiä edes laittaisi, mun mielestä Kivenmäki on siihen parhaiten sopinut. Nikkasen ja Vilénin paikkaa voisi kokeilla vaihtaa, koska Iikka olisi kakkosessa tarvinnut paremmin syöttölaudan ja Vilén on nopeapäisenä ja -kätisenä siihen ehkä sopivin noista pelaajista.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Molempiahan noista on huhuttu Liigaan, vielä täksi kaudeksi, mutta jos tulee Pelicansiin, niin se melkein tarkoittaa sitä että joku lähtisi.. Sen verran siellä on kuitenkin äijiä plus palkkakuluja ettei noita varmaan saa mitenkään tänne mahtumaan. Lukko, Ässät tai jopa HPK voisi olla mahdollisia noille, kun Kerhohan hakee sentteriä ja tuossa voisi olla kaksi yhden hinnalla -ratkaisu lähellä.
Itse en tsekeille kolmatta tsekkiä edes laittaisi, mun mielestä Kivenmäki on siihen parhaiten sopinut. Nikkasen ja Vilénin paikkaa voisi kokeilla vaihtaa, koska Iikka olisi kakkosessa tarvinnut paremmin syöttölaudan ja Vilén on nopeapäisenä ja -kätisenä siihen ehkä sopivin noista pelaajista.
Mites Iikka-Vilen-Nordgren ketju? Nikellä on käsiä, yrirystä ja voimaakin saanut kroppaan lisään. Oli tehdä tänäänkin toisessa erässä hienon häkin. Iikan kanssahan on kait kamuja pitkältä ajalta. Voisi toimia.
 

Grafix

Jäsen
Itse en tsekeille kolmatta tsekkiä edes laittaisi, mun mielestä Kivenmäki on siihen parhaiten sopinut. Nikkasen ja Vilénin paikkaa voisi kokeilla vaihtaa, koska Iikka olisi kakkosessa tarvinnut paremmin syöttölaudan ja Vilén on nopeapäisenä ja -kätisenä siihen ehkä sopivin noista pelaajista.
Itse laittaisin Tyrväisen syömään paskaa siihen tsekkien kanssa laitaan. Iikalle puolestaan ensin tänään illalla painoliivit päälle ja Karpalon nousuun, huomenna sitten kakkosvitjaan Vilenin sekä Nordgrenin kanssa.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mites Iikka-Vilen-Nordgren ketju? Nikellä on käsiä, yrirystä ja voimaakin saanut kroppaan lisään. Oli tehdä tänäänkin toisessa erässä hienon häkin. Iikan kanssahan on kait kamuja pitkältä ajalta. Voisi toimia.

Varmasti tehokas, mutta hieman kevyt ketju, vaatisi "suojapeluutusta", eli hyökkäyspään aloituksia jne. Itse ehkä Roinetta peluuttaisin siinä Vilén ja Iikan kanssa. Nordgren-Iikka vois olla ylivoimalla hyvä pari, jos Iikka pyörittäisi oikealla puolella.

Itse laittaisin Tyrväisen syömään paskaa siihen tsekkien kanssa laitaan. Iikalle puolestaan ensin tänään illalla painoliivit päälle ja Karpalon nousuun, huomenna sitten kakkosvitjaan Vilenin sekä Nordgrenin kanssa.

Kauden alussa itsekin olin siihen Tyrväistä pistämässä, mutta Smejkal hoitaa hyvin kulmaväännöt kyllä, ei se tarvitse Tyrväistä, vaan enemmänkin jonkun peliälykkään pelaajan joka tajuaa miten tsekit haluavat kiekkoa pienissä tiloissa siirrellä. Eli, Iikka-Kivenmäki tai jopa Nordgren olisi optimi pelaajatyyppejä mun mielestä siihen. Olis kiva nähdä miten Nordgren siinä pärjäisi.

On muuten pakko sen verran ottaa negaa mukaan keskusteluun että onko kukaan muu sitä mieltä että Nikkasen ja Haatasen pelikäsityksessä on jotain vikaa? Niiden syötöt on monta kertaa enemmän toivotaan toivotaan kun kenellekään suoraan lapaan tähdättyjä. Molemmat ymmärtävät peliä hyvin ja pärjäävät keskimäärin hyvin pelissä, mutta syöttölinjojen hahmottaminen ja kaverille liikkeeseen syöttäminen on vaikeita asioita heille.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
@egar kaikki ketjut missä on Iikka on köykäisiä jos Iikka pelaa niin kuin pelasi eilen. Ei ole niin leveitä hartioita jotta voisi kantaa Iikan flekuilun. Nikkaselle ei ole löytynyt vielä sopivia tutkapareja ja peli välillä kuolee kun ei löydy sitä hyvää symbioosia. Mutta mielestäni hän on kehittyneempi versio Hanusta tuon ikäisenä, mutta 2-3vee päästä on jengin kantavia rakenteita.

Iikka ja Jasek ovat liian samanlaisia pelaajia joten en laittaisi edes samaan yveehen, niinkuin jatkoaika näytti.

Smejkal-Jasek-Kivenmäki tämä kombinaatio toimi joten mennään sillä.
Iikka-Nikkanen-Nordgren laidoilla menijät keskellä puolustava pelaaja
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans

Siitä tsekkiduolle kolmas lenkki ja miksei veli mukaan samalla Iikan vierelle.
Pelicansin taloustilanteessa on todennäköisempää, että pelaajia lähtee ulos kuin että niitä tulisi sisään.

Seuraavat neljä peliä vedetään ainakin tyhjälle areenalle ja talous ei sitä kestä montaa viikkoa ennenkuin pitää alkaa sopeuttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös