Pelicans kaudella 2021–2022

  • 354 232
  • 1 525

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Onhan toi tosi kova nippu meille.
Tosin itse pistäisin Laakson ja Kousan pelaamaan ja Rajaniemen ja T.Vilenin pois, Rajaniemen ehkä seiskapakiksi, vaikka Vilen on ollut parempi kun Rajaniemi, luulen että silti jatkossa tälläkin kaudella vielä Rajaniemi palaa siihen marraskuiseen formiin ja alkaa pelaamaan nolla-nollaa mitä sen rooliin kuuluukin.
Uskokaa tai älkää, mutta me tarvitaan Kousaa. Voitte olla toista mieltä, mutta rightin pakki joka ei jännitä peleissä, sitä me tarvitaan. Ei Kousa ole ansainnut kaikkea kuraa mitä on saanut.

Mutta. Kyllähän noi HIFK:n, Tapparan ja Ilveksen niput on aika hyviä, etenkin kaksi ensimmäistä, on kovat jengit ja mielenkiintoinen kevät tulossa..
 

McFäde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Nurmisen Pasi
Uskokaa tai älkää, mutta me tarvitaan Kousaa. Voitte olla toista mieltä, mutta rightin pakki joka ei jännitä peleissä, sitä me tarvitaan. Ei Kousa ole ansainnut kaikkea kuraa mitä on saanut.
Ei se kätisyys pelasta huonoja otteita tai vanhat meriitit. Onneksi myös valmennus on havainnut Kousan ongelmat eikä ole kokoonpanoon kenelläkään mitään kausari paikkoja. Kyllähän sitä itsekkin toivoo että Kousa saisi juonesta kiinni vielä, mutta jos ei saa niin aivan turhaa on väkisin roikottaa kokoonpanossa.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei se kätisyys pelasta huonoja otteita tai vanhat meriitit. Onneksi myös valmennus on havainnut Kousan ongelmat eikä ole kokoonpanoon kenelläkään mitään kausari paikkoja. Kyllähän sitä itsekkin toivoo että Kousa saisi juonesta kiinni vielä, mutta jos ei saa niin aivan turhaa on väkisin roikottaa kokoonpanossa.

Kousa ei ole muuttunut huonoksi vuodessa. Varmasti monen asian summa, mutta Kousaan ei hävitä vaikka hän onkin ollut Pelicans-paidassa hämmentävän vähän loistava.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Ei se kätisyys pelasta huonoja otteita tai vanhat meriitit. Onneksi myös valmennus on havainnut Kousan ongelmat eikä ole kokoonpanoon kenelläkään mitään kausari paikkoja. Kyllähän sitä itsekkin toivoo että Kousa saisi juonesta kiinni vielä, mutta jos ei saa niin aivan turhaa on väkisin roikottaa kokoonpanossa.
Ei tietenkään. Mä kyllä vähän hämmästelen sitä että miten eri tavalla mä voin asian nähdä.
Eihän Keke mitenkään ole loistanut, mutta näenkö mä jotenkin kousanvärisillä lasilla asiaa kun mun mielestä Keke on kärsinyt sekä pakkiparin virheistä että myös siitä että joukkue on kyykännyt edessä. Välillä on tuntunut että Kousa pelasi eri peliä kuin esim. Rajaniemi pakkiparina ja mikään syöttö ei osu vauhtiin toiselle vaan aina jouduttiin kääntymään uudestaan omiin ja paineen alla kumpikaan ei löytänyt pakkipariaan ja niistä tuli joitakin maaleja omiin. Keke - Lindroos olis ollut mun pakkiparivalinta, mutta sattuneesta syystä ei toteutunut.

En mä tiiä, ehkä mä näen sen pelin jotenkin väärin, vaikka yritän aina katsoa objektiivisesti asioita.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
En tiedä muusta, mutta ainakin Ässiä vastaan jatkoajalla Kekeä tuntui jännittävän.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Mielenkiintoinen loppukausi tiedossa.

Voisi sanoa, että kaikki alkaa melkein alusta, sillä joukkue on melko eri kuin se miltei 50 ottelua alkukaudesta.

Nyt on käytännössä edessä 10 pelin alkusarja, jossa jatkoon pääsee jättämällä joko Kalpan tai Kookoon taakse. Pelin ei tarvitse olla täydellistä, mutta se mikä on opetettavissa pelityylistä uusille tulijoille, tulisi omaksua pisteiden ohessa.

Jaksan vielä uskoa, että Björninen ottaa joukkuetta reppuselkään ja näyttää esimerkillään mitä voittaminen vaatii. Myös Niemelä on kokenut kettu maajoukkuepeleistä, jossa ei ole kohtuuttomiin aikaa hioa jotain pelitapaa, vaan sen iskostamiseen on rajallinen määrä aikaa.

Odotan, että hyökkäyksessä ykkönen ja kakkonen - eli tuloskentät - kootaan kokeneista pelaajista. Junnuilla on ollut 50 peliä aikaa kehittää itsensä seuraavalle tasolle ja kukaan ei ole noussut vielä sille tasolle, että ohittaisivat ketään kuusikosta Björninen-Smejkal-Jasek-Kangasniemi-Saarinen-Tyrväinen. Kolmonen on tsempparikenttä Roine-Hämäläinen-Haatainen, sillä he todistettavasti pelaavat hyvin yhteen. Nelonen on Nikkanen-Lambert-Tukiainen/Kivenmäki/Nordgren/E.Vilen. Viimeistä paikkaa pitää siis se junnuista, joilla liukuu parhaiten seuraavassa 10 ottelussa.

Ylös ja alaspäin valuisi sen mukaan kuinka kulkee.

Puolustuksessa Eronen-Utunen-Cukste-Kokkonen voivat pelata isot minuutit. Laakso menee omissa kirjoissa Rajaniemen edelle, joka toivottavasti kasvattaa syöttötaitoaan ja ymmärrystä miten 0-0 -pelaamista tehdään. Siihen paras paikka on kolmoskenttä nykykunnossa.

Kousan kohdalla odotan ihmettä ja että 10 pelissä muistuu mieleen miten on eniten hyödyksi joukkueelleen. Nykyvireessä ei mahdu joukkueeseen, sillä Topias Vilen menee ohitse juuri nyt. T. Vilen saa varmasti nöytön paikkaa muiden loukkaantuessa ja onkin eniten iloa kahdessa ensimmäisessä parissa.

Bartosak maalissa kaikkiin mitä herra vain jaksaa pelata. Alkusarjassa kun ei pidä antaa mitään tasoitusta tuloksests pelattaessa. Toisaalta tuskin myöskään Patrikaiseen kaaduttaisiin, mutta toinen on tsekkimaajoukkueveska ja toinen vasta tekemässä läpimurtoa, niin vertausta on paha tehdä.

Jos ja kun päästään sääleihin, pitää jokaisessa sarjassa löytää se tapa voittaa. Muutenkin sarja meni KHL-vahvistusten takia sekaisin, niin se on se ja sama kenet ja missä järjestyksessä pitää voittaa.

Toistan uudestaan. Mielenkiintoinen loppukausi tulossa!
 

Hili72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, k-Vantaa, Päijät-Hämeen jengit
Mä toivon et junnuja laitetaan Peliittojen mukaan eikä turhaa pidetä ylimääräsenä, varsinkin sellaset joita voidaan kutsua takaisin jos tilanne sen vaatii. Sen max viikon lainan lisäksi minkä saa ottaa mestiksestä vielä nytkin siirtorajan jälkeen esim Koronan takia niin saa palata liigaan, mutta ei enää Mestikseen sitten. Näin junnut sais pelejä, itseluottamusta ja olisivat kuintenkin pelituntumassa jos heitä tarvitaan. Tokihan joku/jotkut junnuista varmaan jätetään ylimääräiseksi, mutta kun mestiksestäkin voi kutsua niin toivottavasti vain 1-2 jää.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti
Perjantain peliin seisomalippuja tarjolla! Hinta aika suolainen (24€) Lippu.fi:n mukaan, mutta tuon Pelikaani nipun näkeminen vähintään sen arvoista. Myös halli näyttää täyttyvän suht varmaan tahtiin pikkuhiljaa eteenpäin (huom osa kutsumavieraita). Joten eiköhän pistetä Isku Areenan lauteet tulikuumiksi. Tuu ja huua!
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
10 peliä. Vastassa 2•Lukko, Ilves, Tappara, Jukurit, HPK, KooKoo, SaiPa, Kärpät ja TPS. Meille hyvä ohjelma, koska vain SaiPa meitä ennakkoon heikompi. Taitaa olla aika heikko saldo tältä kaudelta bottom 5 joukkueita vastaan (mutu).

Kova olisi pelata nämä loppupelit 2 pisteen keskiarvolla. Lopputulema olisi näin ollen 95 pistettä ja pistekeskiarvo 1,58.

Maksimi olisi siis voittaa kaikki pelit, saada 105 pistettä ja pistekeskiarvo 1,75 (ei mahdollista).

Kousan ajan pistekeskiarvo (10 pistettä viimeisistä peleistä) toisi 85 pistettä ja 1,42 lopulliseksi keskiarvoksi. Se ei riitä sääleihin millään.

Tiukkaa tekisi 1,5 pistekeskiarvokin, mikä sekin vaatii hyvää suorittamista loppukauden aikana.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kokoonpano tänään:

Smejkal-Jasek-Kivenmäki
Tyrväinen-Björninen-Kangasniemi
A. Jämsen-Nikkanen-Lambert
Roine-Hämäläinen-Haatanen

Eronen-Cukste
Utunen-T. Vilen
Kokkonen-Laakso
Rajaniemi

Jeppe sivussa ja huonosti toiminut 3. ketju lyötiin uudestaan yhteen.
 

HooPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Reipas ja nykyisin Pelicans
Kyllä ihmetyttää, että Tukiainen ei mahdu kokoonpanoon! Huh huh… No jos on loukkaantunut, niin ei sitten mitään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: J-H
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös