Pelicans kaudella 2018–2019

  • 411 632
  • 1 282

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Joo Bobbyn mukaanhan me tarvita niitä pakkeja. Vieläkö samaa mieltä?

Uskomattoman idioottimaista tekstiä. Tuntuiko miten hyvältä painaa lähetä-nappia kun olit tämän saanut suollettua?

Usko nyt jo, ei meillä ole varaa pitää Liigatason pakkeja katsomossa kovinkaan montaa. Nyt vain on ollut hieman paskaa säkää loukkien kanssa ja siinä miten ne ovat kasaantuneet. Perkele ei tämä ole mikään SKA.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kylmä fakta vaan nyt on, että me tarvitaan vähintään yks liigakelpoinen pakki. Huonolla tuurilla huomenna on vaan täyskuntoilen Kaski ja puolkuntoinen Nilson ja loput junnuja. Nyt ei sovi alkaa tappiokierre!!!
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ja ennen kaikkea sama Skarek kuin ennen junnujen MM kisoja. Nykyinen versio ei riitä. Ihan järkyttävä harominen tasoitusmaalissa...
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kiekko muutti täysin suuntaa siitä Kasken mailasta, niin en Skarekin piikkiin laittaisi. Puhdasta huonoa tuuria oli tuo maali.

Aholan ja Kinnusen mokat olivat sellaisia, jotka olisi pitänyt jättää väliin.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vaikka en matsin lopusta ihan mielettömiä havaintoja pystynyt tekemään kun satuin ajaa autoa, niin parin vilkasun perusteella matsin loppu vaiheessa kyllä viisikko tuntui olevan niin revennyt ja sekasin, ettei siinä itselläni ainakaan Skarekin nimi tullut mieleen kun pitkiä vittuja päästelin suustani.

Siitä kyllä samaa mieltä, että pakkia huutaa nyt, joten jos firmassa ei nyt ole pätää pitää liigatason ukkeleita katsomossa niin eikös näitä ihan keskiverto lainaukkoja olla ennenkin saatu?
Ei ne varmasti mitään ihan sateentekijöitä ole, mutta jos nyt tästä pahimmasta selvittäis sillein suht hyvin.

Tämän päiväsestä sulamisesta jäi meinaan ekana mieleen, että pakisto nimenomaan ei kestänyt Saipan lopun rynnistystä.
 

HaZekki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans,Suomi
Ollaan läpi kauden selvitty ilman suurempia loukki huolia, kun mitä viime kausilla. Niin ottaa sen sitte nyt kun tosipelien aikaan. Tilanne on aika lupaava, kun liigakelpoisia pakkeja (pyn,kin,ek..) on heittää askiin sitten näinä aikoina. Korvaa kyllä nämä Pietilät,hurrit ja rukajärvet..

Jos nyt hankkimisen ilosta pitäs joku hankkia niin rutinoitunut ja voittamiseen tottunut keskushyökkääjä kyllä kelpaisi mulle hyvin..
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Skarek oli hyvä. Jos nyt jonkun haluat tuosta syylliseksi löytää, niin Kasken ketju löytyy tämän välittömästä läheisyydestä.
Hienoa! Eli mielestäsi suurin syyllinen tappioon on joukkueen paras pelaaja ja ainoa maalintekijä?
 

Waltrex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä vähän ihmettelen, että Skarekin peliesityksiä puolustellaan täällä miehen epäonnistuessakin. Olkinuora sen sijaan heitetään aina bussin alle täällä keskusteluissa, kun menee yksikin helpohko maali. Tosi asia on, että kyllä me oltaisiin todennäköisesto eilen kolme pistettä Olkinuoran avustuksella noukittu.
 

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
Mä vähän ihmettelen, että Skarekin peliesityksiä puolustellaan täällä miehen epäonnistuessakin. Olkinuora sen sijaan heitetään aina bussin alle täällä keskusteluissa, kun menee yksikin helpohko maali. Tosi asia on, että kyllä me oltaisiin todennäköisesto eilen kolme pistettä Olkinuoran avustuksella noukittu.

Jos se kiekko muuttaa pakin mailasta (ja luistimesta?) suuntaa niin ei se Skarekin piikkiin tuo tasoitusmaali mene.
 

Dirac

Jäsen
Hienoa! Eli mielestäsi suurin syyllinen tappioon on joukkueen paras pelaaja ja ainoa maalintekijä?
Loistavaa lukemisen ymmärtämistä. Puhuttiin yksittäisestä tilanteesta (maali) ja siihen (maalin syntyyn) Skarek oli vähemmän syyllinen kuin Kaski. Kaski oli ottelun paras pelaaja epäonnekkaasta pompusta huolimatta.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo Bobbyn mukaanhan me tarvita niitä pakkeja. Vieläkö samaa mieltä?

Se on hyvä että sulla on joku realiteetti tossa fanittamisessa, niin ei vahingossakaan lähe laukalle.

Pelicansilla on budjettiin katsottuna rautainen pakisto. Lisäksi kun siellä on näitä Pynnösiä, Kinnusia ja Ekejä, niin kyllä siinä on ihan saatana tarpeeksi ukkoja, kun vaan saadaan ne tärkeimmät palaset takasin. Schemerov ja Jürgens pelannee jo ensi viikolla ja Kousakin pelaa tänään.

Lisäksi kun se puolustus on pelannut helvetin hyvin, niin en näe yhtä ainutta syytä, miksi Pelicans tarvitsee tuonne jonkun mörön oman maalin eteen (ja ne roposet pitäisi siihen tuhlata) kun ennemmin toiseen päähän tarvittaisiin se kaveri tekemään niitä maaleja.

Eli vastaus kysymykseesi: Vieläkin samaa mieltä.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä vähän ihmettelen, että Skarekin peliesityksiä puolustellaan täällä miehen epäonnistuessakin. Olkinuora sen sijaan heitetään aina bussin alle täällä keskusteluissa, kun menee yksikin helpohko maali. Tosi asia on, että kyllä me oltaisiin todennäköisesto eilen kolme pistettä Olkinuoran avustuksella noukittu.

Tämähän on ihan sama kuin Juvo vs. Vode. Jos Vode pomputti ja pelas heikon ottelun, syy oli pakistossa, kun taas Juvo pomputti tai pelas huonon ottelun se vaan oli paska! Olen myös ihmetellyt tätä asetelmaa tällä kaudella pitkään, toista saa/pitää haukkua ja toista pitää kehua vaikka olis heikompikin ottelu. Ei pystytä katsomaan Mv-peliä analyyttisesti.

Nyt on sattunut kummallekkin veskalle heikohkot pelit, Jussi päästi 2 maalia etukulmasta helpohkosti, mutta onneksi joukkue teki riittävät maalit voittoon ja tällä asialla ei ole niin suurta merkitystä voiton kannalta. Skarekiin ei kaaduttu eilen kiekot pomppi ja tippuili eteen, onneks pelsut säästyi niistä. Tasoitus maali on siinä ja tässä, veto lähtee ja ottaa heti kimmokkeen ja hirveänä kaaliperhosena laskeutuu maaliin.. en kyllä syytä veskaa. Mutta peli ei ollut missään määrin parasta skarekkia!!

Pelsuilla on helvetin hyvät veskat ja viimeaikaiset pelit ovat vaan heijastumia, kun pitää pelata liian monella junnu pakilla (4kpl avauksessa). Tiukoissa peleissä 1-2 virhettä maksaa voiton, niinkuin kävi eilen. Mutta tulevaisuus näyttää hyvältä junnujen osalta, Pelsuilla kehittyy hyviä pakkeja omasta takaa.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihme jankkaaminen siitä, että minun mielestäni tuo tasoitusmaali meni moken piikkiin ja joidenkin muiden mielestä pakin. No jos se nyt oloa helpottaa niin sovitaan että minä olen väärässä. Ja ihan selvennykseksi, en ole sitä mieltä että Skarek on huono maalivahti. Olen vain sitä mieltä että tuo olisi pitänyt olla torjuttavissa. Ja se nyt sattui suurella todennäköisyydellä maksaa 2 pistettä. Varmaahan sekään ei tietenkään ole.
 

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
Voisi pienellä rahalla kupata sarjataulukon häntäpäästä edes jonkun 3. parin / 7. pakin tonne ettei näitä Aholan kaltaisia kavereita tarvi peluuttaa edes vahingossa.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Mä vähän ihmettelen, että Skarekin peliesityksiä puolustellaan täällä miehen epäonnistuessakin. Olkinuora sen sijaan heitetään aina bussin alle täällä keskusteluissa, kun menee yksikin helpohko maali. Tosi asia on, että kyllä me oltaisiin todennäköisesto eilen kolme pistettä Olkinuoran avustuksella noukittu.

Se on toki aina hienoa, että kykenee kertomaan tosiasioita kun toiset joutuvat tyytymään pelkkiin mielipiteisiinsä. Minun mielipide on, että Skarek pelasi eilen ihan mallikkaasti, enkä kykene näkemään tuota Kaskesta suuntaa muuttanutta maalia hörpyksi. Ja Olkinuoraa minkään bussin alle ole heitelty. Sai alkukaudesta ihan ansaittuakin kritiikkiä kun mikään ei meinannut tarttua. Meillä on tällä hetkellä kaksi ihan loistavaa maalivahtia ja tilastojenkin valossa liigan terävintä kärkeä.

Olkinuoralla ja Skarekilla mennään pitkälle.
 

MrTriangle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse en oikein luota kumpaankaan maalivahtiin kun kevään peleihin lähdetään :D Skarekilta näin Peliitoissa pelatut pelit ja oli varsin surkea jokaisessa, ja Olkinuoran hyvä vire voi historian perusteella katketa hyvinkin ennen tärkeitä pelejä, ellei katkennut jo edelliseen. No annetaan pojille mahdollisuus, parhaimmillaanhan molemmat ovat hyviä molareita. Tosin niin on jokainen muukin tässä sarjassa...
 

Henriq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Itse en oikein luota kumpaankaan maalivahtiin kun kevään peleihin lähdetään :D Skarekilta näin Peliitoissa pelatut pelit ja oli varsin surkea jokaisessa, ja Olkinuoran hyvä vire voi historian perusteella katketa hyvinkin ennen tärkeitä pelejä, ellei katkennut jo edelliseen. No annetaan pojille mahdollisuus, parhaimmillaanhan molemmat ovat hyviä molareita. Tosin niin on jokainen muukin tässä sarjassa...
Tämä on hyvä. Eli kumpikin huonoja! Uusi näkökulma keskusteluun.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Tein tossa aiemmin pieniä teoreettisiä laskelmia. Ollaan napattu viimeisestä 16 matsista 35 pistettä. Laskeskelin, että jos viimeisestä 16 pelistä kerättäisiin täsmälleen sama määrä pisteitä eli 35, tulisi Pelicansin lopullinen pistemäärä olemaan 111. Arvaatteko/muistatteko, mikä meidän pistemäärä oli hopeakaudella 2011-12? Jep, 111.

Tiedän, että saman pistetahdin ylläpitäminen, joka meillä on edellisestä 16 pelistä, on erittäin epätodennäköistä. Näitä pistekeskiarvoja on silti hauska pohtia teorian tasolla.
 

Waltrex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voisiko Vadim Pereskokov olla irrotettavissa loppukaudeksi Pelicansiin? Jukurit aloitti tyhjennyksen tänään myymällä Partasen Lausanneen ja urheilutoimenjohtajan mukaan lisää saattaa olla tulossa vielä. Siinä olisi tuttu mies ja potentiaali tiedetään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös