Nyt on vahva tunne, että olen missannut jotain legendaarista kun en eilen vastaanottimien ääressä ollut. Paikalle saapuneelle yleisölle varmasti aika uniikki kokemus, etenkin kun seura tiedotteessaan pahoitteli heidän läsnäoloaan. On tälle hyvin hämmentävälle tapahtumaketjulle ainakin saanut nauraa, jos ei mitään muuta.
Kyllä mä sain ainakin yhdelle illalle odotuksia vastaavasti tai jopa sen ylikin viihdettä, kun näki livenä nuo topicissa jo näytetyt ilmaveivit. Ensin toki päätuomari veti oman ilmaveivinsä railon kautta jonka jälkeen jäätä sitten tarkemmin alettiin syynäämään.
Siinä sitten pari jännityksen täyteistä tuntia ja saatiin jopa Suuri Johtaja jäälle tutkimaan tilannetta, mutta pienehköksi pettymykseksi jäi ettei illan neljättä ilmaveiviä nähty, mieliin kumminkin hiipi toimintaa seuratessa 2011 Bratislavan jälkeinen lentokoneesta poistuminen.
Tuomareiden, otteluvalvojan ja CHL:n edustajan (jälkimmäisen sen, mitä iPhoneen puhumiseltaan kerkesi) eleistä näki koko ajan, ettei tämä nyt hyvältä näytä. Sen huomasi myös Suuri Johtaja, näytti erittäin vittuuntuneelta, liekö syynä se että ottelusta muodostui täysi farssi, vai se että farssi oli täysin itse aiheutettu eikä tilanteeseen voi löytää ulkopuolista syyllistä. Ite kun tekee ni saa juuri sellasta kuin sattuu tulemaan.
Kaikki tämä sitten kruunattiin tiedottamalla, että peli on nyt peruutettu, oltiin todella pahoillaan, muttei edes viitsitty tiedotteessa kertoa kohtalosta joka oli 0-3 tappio.
Kaikkiaan hieno päivä Lahtelaiselle kiekolle. Ensin kerrotaan, että on parikymmentä tonttua laskuja maksamatta, sitten selviää, että säästettiin tonnin verran kun toteutettiin jää "vartin hommana" ihan itte, joka koituukin sitten aika massiiviseksi perseeseen otoksi.
14.11.2023 Never forget.