Mä oon miettinyt tätä CHL-kuviota. Sitä että kannattaako se urheilullisesti tai taloudellisesti jne.
Se tulos mihin olen tullut on hyvin, hyvin vaikeaselkoinen, eikä ole varmasti olemassa mitään oikeaa vastausta, mutta jos suoraan taloudellisesti miettii asiaa niin ei saatanassa kannata osallistua tuollaiseen.
Mutta. Vaikkei kyseessä mikään futiksen Champions League olekaan, kyllähän siellä oleminen kertoo siitä että joukkue on Suomen parhaimpien joukossa ja varmasti se ihan hieman painaa myös pelaajilla kun miettivät että kannattaako tänne tulla. Ei varsinaisesti se CHL ja mahdollinen mestaruus siellä houkuta vaan enemmänkin se että olemme päässeet sinne niin emme voi ihan paska jengi olla.
Kääntöpuolella on tosiaan hienot kokemukset yhdessä jengille kuten tuo treenivuoro hienoissa maisemissa Caldarossa. Itse rakastin pelata erilaisia joukkueita ja erilaisia pelityylejä vastaan, oli hienoa kun ei tarvinnut aina jauhaa samanlaisia jengejä vastaan. Toki näillä ammattipelaajilla on vielä hieman eri juttu mutta uskon että tuollaiset maisemat ja erilaisten jengien kohtaaminen voi myös yhdistää jengiä ja tyhjentää päätä, etenkin näin kun peli ei ole toiminut ihan täysin vaan on hakattu päätä seinään. Saunailtojenkin tarkoitushan on ollut yhdistää porukkaa ja palkita työntekijöitä, kiva bonushan se on lähteä käymään parin päivän reissu Italiassa.
Curt Lindstörmillä oli aikoinaan se että pelaajat vietiin raveihin ja muihin erilaisiin paikkoihin tyhjentämään päätä kun näytti siltä ettei peli kehity ja pojilla on pää jumissa. Jortikka oli kuulemma joskus 90-luvulla käskenyt pelaajat yhdessä baariin ja sen jälkeen hävisivät 12 pelistä yhden ja senkin jatkoajalla.
Eihän se yleensä ihan noin jyrkästi toimi, mutta yhteiset jutut voivat yhdistää tavalla jota ei yleensä rahalla saa, mä lasken sille myös arvoa.
Nytkin näytti siltä että Kiiskinen-Schnarr-Horky kehittyy silmissä, vaikkakin Carlsson ja etenkin Lasch taas olivat melko heikkoja. Lasch etenkin oli hämmentävän surkea koko ajan. Arkailua, luistin liikkui vain parissa vaihdossa mutta muuten surffasi selkä suorana ja nyt on se entisen Laschin takakarvaus-riistäminen täysin poissa, kuten myös kiekon pitäminen liikkeen kautta ja tilalla on suoria jalkoja, suoraa selkää ilman liikettä plus erittäin, erittäin typeriä ratkaisuja ja menetyksiä.
Kaikkea ei joku käsivammakaan selitä, luulisi että pystyisi edes luistelemaan vaikka varoisikin kontakteja. Luulisi myös että pää toimisi niin että pystyisi syöttämään eikä vain laukomaan järjettömästä paikasta tai syöttämään vastustajan jalkaan.