Heitän tähän välikysymyksen. Oletteko koskaan miettineet, mitä tekisitte, jos seura ajautuisi konkurssiin? Mitä joukkuetta seuraisitte tai kannustaisitte sen jälkeen? Tämän myötä Lahdessa ei luultavasti vähään aikaan pelattaisi Liiga-tason jääkiekkoa. Itse en osaa tähän vielä vastata, sillä lahtelainen jalkapallo tai koripallo ei ole koskaan erityisemmin kiinnostanut minua
Kyllä Peliitat varmaan saisi isomman huomion. Kannatan tälläkin hetkellä, ja "aina" kannattanut edeltäjiäänkin. Joskus tulee käytyä peleissäkin.
Sitten tietysti Pelicansin seuraajan kannattaminen alkaisi, eli Pelicans jatkuisi sitä kautta. Sarjatasosta riippumatta ja peleissä pitäisi ajoittain käydä, kuten nytkin. Se sarjataso ei sinällään merkitse. Liigan seuraaminen jäisi pintapuoliseksi, kuten se jäi aikanaan Reippaan pudottua. Ei vaan onnistu muiden seurojen kannattajaksi siirtyminen, enää nykyään. Toki toivon että SaiPa, Jukurit tai KooKoo pärjäisi Liigassa, seuraavina JYP ja KalPa. Mutta ei niiden suhteen sen isompaa innostusta ole. Lähinnä tuo on sitä, että harvoin tai koskaan voittaneet pärjäisi ja isot sukeltaisivat.
Muutenkaan en jaksa seurata joukkueita, jotka pärjäävät. Huonosti menoa on mielenkiintoisempaa seurata, kuin menestystä. Siksi Pelicans on aika ihanteellinen. Olen aina ollut sitä mieltä, että jos Pelicans voittaa kultaa Liigassa, seuraaminen loppuu siihen. Ei siinä sitten ole enää mitään saavutettavaa. Se oli siinä.
Vähän sama kun en ymmärrä näitä Juventusta, Barcelonaa ja Liverpooleja ym. kaiken voittaneiden kannattajia, jotka eivät edes ko. joukkueiden kaupungeissa asu. Eihän noiden peleissä ole mitään katsottavaa, ovat voittaneet jo kaiken ja liian usein ovat kärjessä. Eri asia ehkä, jos olisi edes 30 vuotta taukoa edellisestä voitosta. Kyllä sitä mieluummin joidenkin Exeterin, Barin ja Burgosin tuloksia jännää. NHL on ongelmallinen, kun palkkakatolla tasapäistettiin sarja. Kannatin Quebec Nordiquesia, kun se oli hännillä kunnolla. Se sitten vietiin kokonaan. MM-lätkästä meni hohto, kun Suomi voittaa aina.