Pelicans-huhut – onko niitä?

• 3 621 418
  • 16 327

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toki se voisi olla monelle kynnyskysymys sijoittaa rahaa seuraan, että Nupe on siinä mukana millään tavalla. Kyllä varmaan tervehtymään lähtisi paremmin kun saataisiin hänet kokonaan ulos.
Se olisi kyllä paras ratkaisu. Vielä voisi lähteä kunniakkaasti samalla tavalla kuin Jarkko Hämäläinen lähti...

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Se olisi kyllä paras ratkaisu. Vielä voisi lähteä kunniakkaasti samalla tavalla kuin Jarkko Hämäläinen lähti...
Pitäisi vain katsomo tyhjentää sitä varten kun ei tiedä että rysähtäisikö taksi päätyplankista läpi.

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko sitten. Laschin arvon moni huomaisi vasta sitten kun Lasch lähtee. Väitän että ilman Laschia Lassenkin tehot laskisi sinne ensimmäisen kauden hujakoille.
Kyllä Lasch on sellainen paikkojen luoja, ettei sitä paikata mitenkään. Vetää piste per peli huonovireisessä joukkueessa. Ikää on eikä ole enää nuoruuden rämäpäisyyttä ja liikettä mutta kuitenkin arvostan miestä sitä mitä on tehnyt Lahden ja Pelsun eteen. Minun silmissä seuraavat joiden paidat voisi kattoon hilata olisi Lade ja Lasch. On muitakin varmasti potentiaalisia entisiä pelaajia mutta tässä on kaksi sellaista pelaajaa, joita täytyy arvostaa ja huomioida.

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Onko sitten. Laschin arvon moni huomaisi vasta sitten kun Lasch lähtee. Väitän että ilman Laschia Lassenkin tehot laskisi sinne ensimmäisen kauden hujakoille.
Tällä hetkellä mm. Lasch, Kangasniemi, Jordan, Kalunyk, Bryggman, Carlsson, Horky ja kumppanien arvo on sija 15 runkosarjassa.

Ei mairittele ketään näistä tulosyksikköön isolla rahalla palkatuista vaikka kuinka tekisi mieli osoittaa Ylliä sormella.

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Samaa mieltä. Vaikka Lassesta on tullut kuinka kannattajien suosikki, niin vaikea on nähdä miehen itsekseen tehoilevan. Pelikäsitys on kumminkin Lassella todella rajallinen ja harvemmin mies noita paikkoja itselleen tekee.

Itselleni Lasch, Björninen ja Latvala on ne Pelicans Legendat ja vituttaa jos Lascherin viimeinen kausi turkooseissa päättyisi myyntiin.

Viimeksi muokattu:

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Samaa mieltä. Vaikka Lassesta on tullut kuinka kannattajien suosikki, niin vaikea on nähdä miehen itsekseen tehoilevan. Pelikäsitys on kumminkin Lassella todella rajallinen ja harvemmin mies noita paikkoja itselleen tekee.

Itselleni Lasch, Björninen ja Latvala on ne Pelicans Legendat ja vituttaa jos Lascherin viimeinen ura turkooseissa päättyisi myyntiin.
Olisi hauska nähdä tilastot niistä hukatuista paikoista, jotka Lasch on pelikavereilleen järjestänyt. Siis niiden suht hyvän maalipaikan veroiset paikat, mistä paremmalla viimeistelyllä olisi tehty maali. Niitä on käsitykseni mukaan todella paljon...

tombaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Heitän tähän välikysymyksen. Oletteko koskaan miettineet, mitä tekisitte, jos seura ajautuisi konkurssiin? Mitä joukkuetta seuraisitte tai kannustaisitte sen jälkeen? Tämän myötä Lahdessa ei luultavasti vähään aikaan pelattaisi Liiga-tason jääkiekkoa. Itse en osaa tähän vielä vastata, sillä lahtelainen jalkapallo tai koripallo ei ole koskaan erityisemmin kiinnostanut minua

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Heitän tähän välikysymyksen. Oletteko koskaan miettineet, mitä tekisitte, jos seura ajautuisi konkurssiin? Mitä joukkuetta seuraisitte tai kannustaisitte sen jälkeen? Tämän myötä Lahdessa ei luultavasti vähään aikaan pelattaisi Liiga-tason jääkiekkoa. Itse en osaa tähän vielä vastata, sillä lahtelainen jalkapallo tai koripallo ei ole koskaan erityisemmin kiinnostanut minua
Todennäköisesti en kannattaisi mitään. Eli sitten jäisi aukko urheilumatseissa käymisen suhteen. NHL-reissua P-Amerikkaan sitten tai valioliigamatseja paikan päällä. Siinä ne olisi sitten.

Drea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tätä joskus miettinyt itsekin. Niin pitkä side Pelicansin ja edeltäjiensä kanssa, että en osaisi kyllä ainakaan vaihtaa joukkuetta. Aina ihmetyttänyt tuttavapiirissä jos on tullut esim muutto uudelle paikkakunnalle ja takki kääntyy ihan lennossa ja yhtäkkiä ollaankin vaikka Ilveksen miehiä henkeen ja vereen. Voisin keinotekoisesti varmaan kannustaa jotain, mutta tunnetta en saisi pakotettua, se herää vain turkoosin kautta

Eikös vanha sanonta totea, että mies voi rakastaa elämänsä aikana useita eri naisia, mutta vain yhtä jalkapallojoukkuetta.

Tuskinpa liigaa tulisi kummemmin enää seurattua. Olen asunut jo pitkään Turussa, mutta eipä paikallinen palloseurakaan juuri sytytä. Varmaan pitäisi siinä tilanteessa vähän korjata asenteita, mutta ei missään nimessä "fanitusta" siihen suuntaan tulisi olemaan, vaan ehkä parissa pelissä kauden aikana voisi käydä.

Ehkäpä sitä voisi NHL:ää tuossa tilanteessa seurata vähän enemmän. Sieltä voisi sit valita sarjataulukkoa kattomalla jengin, ettei tarvis kärvistellä... :D

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Divaria oli ihan kiva seurata aikanaan, se vaati vain hieman asennoitumista.

Sarjaporrasta alemmas ja ens kauden ykkönen voisi olla luokkaa Roine-Chrons-Lindfors. Siinä sitä olisi huumorissa repimistä vai haettaisiinko vauhtia kuitenkin hieman alempaa? Vähintään puolen vuosikymmenen korpivaellus edessä...

Purezone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jääkiekon aktiivinen seuraaminen loppuisi todennäköisesti siihen paikkaan jos seura menisi nurin eikä mitään uutta starttia esim. Suomi-sarjasta lähdettäisi hakemaan. FC Lahden seuraamista ja kannattamista toki jatkaisin vanhaan tapaan joten ihan täysin tyhjän päälle ei jäisi.

liskomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei samalla intensiteetillä mitään joukkuetta, pervolla tavalla ekana tulee mieleen Ässät ja Sapko :D. Ässät niiden fanien takia ja Sapko, koska paikkakunnan kovin ja ainoa joukkue + junioritoiminta 5/5 yhteistyökuvioiden takia paikallisten yritysten kanssa, että nuoret pääsee harrastamaan.

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Seuraisin luultavasti teksti-tv:ltä tuloksia, kattoisin jonkun Hockey Night pelin sieltä täältä, ja ehkä maalikoosteet pudotuspeleistä. Varmaan aika mahdoton ois löytää uutta seuraa, jota kannattaa samalla tavalla kuin Pelsua. NHL:ää on siitä kiva seurata, kun ei ole sitä The Joukkuetta jota kannattaa, voi vaan nauttia hyvästä lätkästä ja hurrata suomalaisia tähtiä tasavertaisesti.

Suosikkijoukkue
Pelicans, Sharks, Rafael Nadal, Die Mannschaft
Tällä hetkellä mm. Lasch, Kangasniemi, Jordan, Kalunyk, Bryggman, Carlsson, Horky ja kumppanien arvo on sija 15 runkosarjassa.

Ei mairittele ketään näistä tulosyksikköön isolla rahalla palkatuista vaikka kuinka tekisi mieli osoittaa Ylliä sormella.
Kyllähän tuo kyseisten pelaajien arvo, eli runkosarjan 15. sija, riippuu myös muista pelaajina Pelicansissa palkkaa nostavista henkilöistä, vai ovatko joukkueen esitykset vain tähtien pelaamisesta?

Esimerkiksi Roine ja Tyrväinen ovat molemmat hävinneet tällä kaudella enemmän kamppailuja kuin voittaneet, ja tämän lisäksi Tyrväinen on myös alle 50% aloittaja. Mikä heidän arvonsa joukkueelle on? Uskoisin, että harvempi heidän poissaoloaan huomaisi matseja katsoessa (koppipelaajia ovat varmasti).

Laschin lähtemisen jälkeen todellakin nähtäisiin se arvo, joka hänellä joukkueelle on viimeiset pari kautta ollut.

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Kyllä Peliitat varmaan saisi isomman huomion. Kannatan tälläkin hetkellä, ja "aina" kannattanut edeltäjiäänkin. Joskus tulee käytyä peleissäkin.

Sitten tietysti Pelicansin seuraajan kannattaminen alkaisi, eli Pelicans jatkuisi sitä kautta. Sarjatasosta riippumatta ja peleissä pitäisi ajoittain käydä, kuten nytkin. Se sarjataso ei sinällään merkitse. Liigan seuraaminen jäisi pintapuoliseksi, kuten se jäi aikanaan Reippaan pudottua. Ei vaan onnistu muiden seurojen kannattajaksi siirtyminen, enää nykyään. Toki toivon että SaiPa, Jukurit tai KooKoo pärjäisi Liigassa, seuraavina JYP ja KalPa. Mutta ei niiden suhteen sen isompaa innostusta ole. Lähinnä tuo on sitä, että harvoin tai koskaan voittaneet pärjäisi ja isot sukeltaisivat.

Muutenkaan en jaksa seurata joukkueita, jotka pärjäävät. Huonosti menoa on mielenkiintoisempaa seurata, kuin menestystä. Siksi Pelicans on aika ihanteellinen. Olen aina ollut sitä mieltä, että jos Pelicans voittaa kultaa Liigassa, seuraaminen loppuu siihen. Ei siinä sitten ole enää mitään saavutettavaa. Se oli siinä.

Vähän sama kun en ymmärrä näitä Juventusta, Barcelonaa ja Liverpooleja ym. kaiken voittaneiden kannattajia, jotka eivät edes ko. joukkueiden kaupungeissa asu. Eihän noiden peleissä ole mitään katsottavaa, ovat voittaneet jo kaiken ja liian usein ovat kärjessä. Eri asia ehkä, jos olisi edes 30 vuotta taukoa edellisestä voitosta. Kyllä sitä mieluummin joidenkin Exeterin, Barin ja Burgosin tuloksia jännää. NHL on ongelmallinen, kun palkkakatolla tasapäistettiin sarja. Kannatin Quebec Nordiquesia, kun se oli hännillä kunnolla. Se sitten vietiin kokonaan. MM-lätkästä meni hohto, kun Suomi voittaa aina.

Viimeksi muokattu:

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän tuo kyseisten pelaajien arvo, eli runkosarjan 15. sija, riippuu myös muista pelaajina Pelicansissa palkkaa nostavista henkilöistä, vai ovatko joukkueen esitykset vain tähtien pelaamisesta?

Esimerkiksi Roine ja Tyrväinen ovat molemmat hävinneet tällä kaudella enemmän kamppailuja kuin voittaneet, ja tämän lisäksi Tyrväinen on myös alle 50% aloittaja. Mikä heidän arvonsa joukkueelle on? Uskoisin, että harvempi heidän poissaoloaan huomaisi matseja katsoessa (koppipelaajia ovat varmasti).

Laschin lähtemisen jälkeen todellakin nähtäisiin se arvo, joka hänellä joukkueelle on viimeiset pari kautta ollut.
Roineen olisin valmis korvaamaan heti mutta Tyrsky sitten onkin toinen juttu. Kunniakkaampi lopettaminen tai siirto ulkomaille hänelle. Tuo kamppailujen voitto on yksi olennainen asia ja siksi ihmettelen aina miksi joukkueen kapteenina on sellainen, joka häviää enimmäkseen kaikki kamppailut tai ainakin enemmän kuin voittaa.
Pitäisi pystyä pysymään kiekossa ja toisin päin sitten riistämään kiekko. Tätä voisi verrata aloituksiin ja niiden merkityssuhteisiin. Mitä enemmän voitat aloituksia sitä enemmän sulla on vallan väline eli kiekonhallinta lähtökohtaisesti.
Sentteri, joka aloittaa 30 prosentin voitolla ei ole kovin ruusuinen tulevaisuus kiekossa, jos ei sitten ole aivan poikkeuksellinen muuten pelinteossa ja kiekossa pysymisessä.

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Ilman jääkiekkoa ei pysty elämään, sen verran tiheästi on lajia tullut seurattua nassikasta lähtien.
Jotain liigajengiä sitä tulis varmaan seurattua tiiviimmin ja NHL:n seuraaminen lisääntyisi nykyisestä, mutta toivotaan nyt että ihan näin synkäksi ei tilanne ajaudu.

Lahdessa se jengi on nimenomaan Pelicans ja näin ei lahtelaisena, divarikiekkokaan ei paljoa kiinnostele.

M.Yrrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans!
Kyllä mä tuonna saipan tai kookoon bandwagoniin hyppäisin. Ehkä sputnikit ennemmin.

Kiekko-espoo voisi myös olla vaihtoehto.

Suosikkijoukkue
Pelicans
Jaa, ehkä sitä tulisi seurattua Liigaa yleisellä tasolla, mutta tuskin samanlaista tunnetta saisi kannattamiseen, kuin Pelsuja kohtaan. Pelicans on kuitenkin kotikaupungin jengi. Pelicansiin on vuosien saatossa liittynyt jotain hyvin lahtelaista, jotain, jota toisissa seuroissa ei kertakaikkiaan vain ole.

Varmaan jotain lähiseutujen (Kouvola, Hämeenlinna, Espoo, Helsinki) pelejä voisi satunnaisesti mennä katsomaan. Mutta vaikea nähdä, että osaisin kannattaa mitään toista seuraa. Sen verran turkoosi sydän täällä sykkii.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy