Pelicans-huhut – onko niitä?

  • 3 113 174
  • 13 793

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onhan tässä vielä neljä tuntia kellossa aikaa. Mutta eipä siinä tosiaan, jos näillä sitten mennään niin toivotaan äärimmäistä venymistä jotta saadaan kaudelle sen ansaitsema huipennus. Onhan tässä kesken kauden joukkuetta jo vahvistettu Tyler Kelleherillä ja Ben Bloodilla. Toki särkymävaraa ei ole etenkään puolustuksessa sitten yhtään, joten toivottavasti kaikki pysyvät ehjinä eikä kukaan ota mitään pelikieltoja tästä eteenpäin.

Yksi riittävän hyvä leveyspakki olisi minimi.. Geoff Plattiin kun olisi aiemmin riittänyt rahat niin olisi ollut hyvä lisä tuonne.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Meskanen ei kyl mielestäni oo sen tason pelaaja et kannattaa järkyttäviä summia maksaa
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Tästä ei taida olla muuta faktaa pöydällä tätä yhtä twiittiä lukuunottamatta? Löytyy pieni toivon kipinä että Meskanen tipahtaisi meidän syliin vielä tässä viime hetkillä. Jotenkin on vain sellainen kutina että jos sieltä joku tulee niin se on Meskanen.



Pidin jo varmana :D eikös ruotsalaislähteet ole aika usein oikeassa näissä. Ilman muuta Lahteen jos ei Ruotsiin lähdekkään. Jasekin rinnalta olisi mukava laittaa lötöä pussiin.
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Ei tämä joukkue kaipaa ketään 'kuningasta', joka ratkoo pelejä yksinään. Se mitä me mielestäni tarvitaan on Bryggmanin kaltainen rouhija tai pari. Semmoisia ukkoja, jotka menevät maalin eteen ja vääntävät kiekot kulmissa omille. Olkoot sitten pakki tai hyökkääjä. Ehkä ennemmin hyökkääjä, koska siellä oman näkemyksen mukaan kaivattaisiin enemmän lihaa.
Juuri näin.

Jos markkinoilta ei ole edes kohtuullista fyysisyyttä tarjolla, niin vaikea nähdä että tarjolla olisi sellaista taituriakaan, joka oleellisesti toisi joukkueeseen lisäarvoa.

Spekuloitu Meskanen omaa pelisilmän lisäksi mainion laukauksen ja olisi toisin rakennettuun joukkueeseen hyvä lisä, mutta tähän jengiin en näe perusteltuna. Jopa tietynlaisena riskinä, kuten Aaltosen visiittiäkin spekuloitiin.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mä vähän ihmettelen sitä ettei mikään joukkue ole tullut somessa esiin vaikka valmentajan haastattelulla jossa vedettäisi iltatreenien jälkeen tyyliin "kyllä me katsottiin eri vaihtoehtoja mutta päädyttiin siihen että tää joukkue on nimenomaan joukkue ja ansaitsee mahdollisuuden menestyä ihan omalla porukalla ja me uskotaan täysin tän joukkueen mahdollisuuksiin menestyä".
Mä luulen että tässä vaiheessa ja varmaan jo monta tuntia joka jengi on tiennyt onko ketään tulossa. Tuollainen ulostulo olisi tuonut itseluottamusta jengille kun valmentaja luottaa täysin.

Sitten jos silti lopussa joku olisi sittenkin levähtänyt naamalle, niin "saimme tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä ja haluttiin tuoda yksi sopiva pala lisää joukkueeseen".
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Mä vähän ihmettelen sitä ettei mikään joukkue ole tullut somessa esiin vaikka valmentajan haastattelulla jossa vedettäisi iltatreenien jälkeen tyyliin "kyllä me katsottiin eri vaihtoehtoja mutta päädyttiin siihen että tää joukkue on nimenomaan joukkue ja ansaitsee mahdollisuuden menestyä ihan omalla porukalla ja me uskotaan täysin tän joukkueen mahdollisuuksiin menestyä".
Mä luulen että tässä vaiheessa ja varmaan jo monta tuntia joka jengi on tiennyt onko ketään tulossa. Tuollainen ulostulo olisi tuonut itseluottamusta jengille kun valmentaja luottaa täysin.

Sitten jos silti lopussa joku olisi sittenkin levähtänyt naamalle, niin "saimme tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä ja haluttiin tuoda yksi sopiva pala lisää joukkueeseen".
Mä toivoisin että Pelicans tulisi asian kanssa ulos huomenna. Oudolta tuntuisi sivuuttaa koko siirtoraja ilman täkyjä. Luulen silti että Lelun puhelin käy viimeiseen minuuttiin asti kuumana, ei Lelu jätä kivekään kääntämättä.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Jotenkin tosi stressaavaa elää epätietoisuudessa että tuleeko pelaajia vai ei, tämä kausi vaikuttaa sellaiselta että voisi oikeasti päästä jopa pitkälle kevääseen, joten kyllä 1-2 täsmähankintaa tekisi terää.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Nuutti Viitasalo, Juuso Pulli, Valtteri Hietanen, Seamus Don’t Know Who. Kelpuuttaisin nämä, Viitasalo toki isompaan rooliin, muille tarjolla leveyspakin roolia.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mä toivoisin että Pelicans tulisi asian kanssa ulos huomenna. Oudolta tuntuisi sivuuttaa koko siirtoraja ilman täkyjä. Luulen silti että Lelun puhelin käy viimeiseen minuuttiin asti kuumana, ei Lelu jätä kivekään kääntämättä.
Jos ymmärsin oikein niin ei olisi haluttu vain loppukauden stunttia vaan haettiin pelaajaa joka olisi suoraan sitoutunut myös ensi kauteen, sen verran opittiin Cuksten tapauksesta ilmeisesti. Tämä koski ainakin hyökkääjää jolle olisi ollut paikkaa ensi kaudella yläketjuissa tarjolla, eli laatua ihan oikein ainakin haettiin, leveyttä on ihan ok, hyökkäyksessä.
Tämä olisi ollut myös taloudellisesti sopivampi vaihtoehto kuin joku kallis väliaikainen stuntti.

Sen aiemmin puhumani tarjouksen väliaikatietoja en tiedä sitten yhtään, mutta näyttäisi ettei tähän ole päätöstä saatu ilmeisesti.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Moro ei tule. Ilvekseen käypi tie.
En tiedä olenko oikeassa mutta tämä on mun mielestä vaan hyvä asia, Moro oli ihan karmea pakki useassa pelissä, mutten tiiä oliko vaan heikon Saipan syytä, vai mitä.

Varmaan tekee piste per peli ja voittomaalin finaalissa ja todistaa mun olleen väärässä.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos ymmärsin oikein niin ei olisi haluttu vain loppukauden stunttia vaan haettiin pelaajaa joka olisi suoraan sitoutunut myös ensi kauteen, sen verran opittiin Cuksten tapauksesta ilmeisesti. Tämä koski ainakin hyökkääjää jolle olisi ollut paikkaa ensi kaudella yläketjuissa tarjolla, eli laatua ihan oikein ainakin haettiin, leveyttä on ihan ok, hyökkäyksessä.
Tämä olisi ollut myös taloudellisesti sopivampi vaihtoehto kuin joku kallis väliaikainen stuntti.

Sen aiemmin puhumani tarjouksen väliaikatietoja en tiedä sitten yhtään, mutta näyttäisi ettei tähän ole päätöstä saatu ilmeisesti.
En näe, mitä haittaa Cuksten hankinnasta loppukaudeksi oli, vaikkei jatkanutkaan tälle kaudelle?
Olisi kelvannut nytkin vaikka vain loppukaudeksi.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
En näe, mitä haittaa Cuksten hankinnasta loppukaudeksi oli, vaikkei jatkanutkaan tälle kaudelle?
Olisi kelvannut nytkin vaikka vain loppukaudeksi.
Ei siitä haittaa ollutkaan, ei todellakaan. Ainoastaan se että pelasi täällä kai suunnilleen pitääkseen kuntoaan yllä ja antaakseen näyttöjä MM-kisoja varten ja palkaksi sai treenipaikan ja Pelicans-pipon. Noin karrikoidusti. Jos sille oltaisi heti pistetty taalaa tiskiin, se olisi saatu varmaan ihan sopuhintaan myös tälle kuluvalle kaudelle. Tsekissä maksetaan ihan ok liksoja MM-tason pelaajille, kuten Cukstelle, siellä maineella ja sopivalla profiililla saa rahaa.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Jos ymmärsin oikein niin ei olisi haluttu vain loppukauden stunttia vaan haettiin pelaajaa joka olisi suoraan sitoutunut myös ensi kauteen, sen verran opittiin Cuksten tapauksesta ilmeisesti. Tämä koski ainakin hyökkääjää jolle olisi ollut paikkaa ensi kaudella yläketjuissa tarjolla, eli laatua ihan oikein ainakin haettiin, leveyttä on ihan ok, hyökkäyksessä.
Tämä olisi ollut myös taloudellisesti sopivampi vaihtoehto kuin joku kallis väliaikainen stuntti.

Sen aiemmin puhumani tarjouksen väliaikatietoja en tiedä sitten yhtään, mutta näyttäisi ettei tähän ole päätöstä saatu ilmeisesti.
Vaikka hankinnat on aina mielenkiintoisia, niin Pelicansin hankintapolitiikkaa alkaa kyllä arvostamaan ja jopa ihailemaan. Pitkästä aikaa täällä tehdään asioita, jotka voivat oikeasti viedä organisaatiota jotain isoa kohti.. Ei haluta menestystä vain nyt, vaan sen eteen tehdään töitä että se olisi mahdollista joka vuonna johon myös pelaajahankinnat kulminoituvat.

Tähän samaan hommaan meillä on aivan täydellinen päävalmentaja. Miettikää, kuinka paljon Niemelä on kehittynyt ekasta vuodestaan. Niin, aivan helvetisti. Paljon on haukkua saanut, aiheestakin, mutta mielestäni suuri osa hänen virheistään on myös onnistuttu seuraaville kausille kehittämään ja korjaamaan. Projekti on projekti, eikä siitä tule valmista sormia napsauttamalla vaan sille pitää antaa aikaa kehkeytyä. Hölö on loistava esimerkki siitä, kuinka positiivisella asenteella ja jatkuvalla uuden oppimisen halulla voi kehittyä ihmisenä ihan hurjia loikkia. Mä tykkään tästä mitä nyt on meneillään.

Sori, nyt meni isosti off topicin puolelle.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Aika käydä nukkumaan ja hyväksyä realiteetit. Vaikka Pelsu olisikin jonkun jo hankkinut, en usko että se lähtisi vuotamaan saatika siitä seura itse tänään tiedottaisi. Huomenna varmasti ollaan viisaampia että ”mennäänkö näillä” vai saadaanko toivottaa uusia tulokkaita sisään. Hyvää yötä.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Vaikka hankinnat on aina mielenkiintoisia, niin Pelicansin hankintapolitiikkaa alkaa kyllä arvostamaan ja jopa ihailemaan. Pitkästä aikaa täällä tehdään asioita, jotka voivat oikeasti viedä organisaatiota jotain isoa kohti.. Ei haluta menestystä vain nyt, vaan sen eteen tehdään töitä että se olisi mahdollista joka vuonna johon myös pelaajahankinnat kulminoituvat.

Tähän samaan hommaan meillä on aivan täydellinen päävalmentaja. Miettikää, kuinka paljon Niemelä on kehittynyt ekasta vuodestaan. Niin, aivan helvetisti. Paljon on haukkua saanut, aiheestakin, mutta mielestäni suuri osa hänen virheistään on myös onnistuttu seuraaville kausille kehittämään ja korjaamaan. Projekti on projekti, eikä siitä tule valmista sormia napsauttamalla vaan sille pitää antaa aikaa kehkeytyä. Hölö on loistava esimerkki siitä, kuinka positiivisella asenteella ja jatkuvalla uuden oppimisen halulla voi kehittyä ihmisenä ihan hurjia loikkia. Mä tykkään tästä mitä nyt on meneillään.

Sori, nyt meni isosti off topicin puolelle.
Pitää muistaa tosiaan että tämä on Niemelän ensimmäinen päävalmentajapesti aikuisten seurajoukkuetasolla jossa projektit eroavat junnuista siinä että tällä tasolla on mahdollista kasata joukkuetta jatkoakin ajatellen, kun taas junnuissa ikäänkuin saat käsiisi sellaisen materiaalin kun satut saamaan, piste. Joku vuosi se on parempi, joku vuosi heikompi.

Junnuissa käytännössä aika taitaa enemmän mennä joka vuosi tiettyjen samojen asioiden opettamiseen kun taas aikuisten tasolla valmentajankin on pakko haastaa itseään ja kehittää ajatusmaailmaansa jotta peliin saadaan uusia asioita ja pelaajille tulee koko ajan uutta opittavaa. Varmaan palstaveli @Bobby osaisi enemmän avata tätä puolta joskus.

Uskon että jos Nurminen saisi päättää niin paljon kun täällä välillä ajatellaan, niin tällaisessa tilanteessa katsottaisi lyhytkatseisesti ja otettaisi puolihullujakin riskejä ja palkattaisi pätkäsopimuksia tulevaisuuden kustannuksella. Luotan ihan täysin Leluun ja jos ei oikeaa palasta löydy, turha on tuoda ketään väkisin viemään pelipaikkaa yhdeltäkään näin hyvän kauden pelanneesta jengistä.

Tosiaan offtopic, pahoittelen myös.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jääkiekkoliitto päivittelee ilmeisesti pelaajasiirtoja seuraavan kerran klo 2 yöllä joten hätähousujen ei tarvitse kovinkaan kauaa odotella tietoja siitä kuka hankki kenetkin. Itse en kyllä jaksa valvoa turhaan koska huhujen osalta on ollut hiljaista kuin hautajaisissa.

Voi olla että tuo Meskanenkin jää SaiPaan kun Markkanen on yrittänyt huhujen mukaan rahastaa hänellä kunnolla.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Voi olla että tuo Meskanenkin jää SaiPaan kun Markkanen on yrittänyt huhujen mukaan rahastaa hänellä kunnolla.
Mikä olisi käsittämätöntä siinä että se maksaa Saipalle kuitenkin palkkansa verran eikä ole jatkamassa siellä, kaiketi. Luulisi että pieni määrä tuloja tai edes menojen karsiminen olisi parempi kun menot ylipäätään.
Eikä se enää tuo ainuttakaan katsojaa halliin, sen verran hiljaista siellä hallissa on ollut peleissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös