Pelicans-huhut – onko niitä?

  • 3 040 195
  • 13 424

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Muistanko mä Olkinuoran niin väärin? Mä jo yllätyin että se sai KHL-sopimuksen ja pelasi siellä niin hyvin. Mulle jäi siitä jotenkin fiilis että aina sai vähän jännittää, etenkin kun se meni maalin taakse.. Mun mielestä noita kolmea verrattaessa Larmi on vahti joka voi koska tahansa olla aivan maaginen ja yksin voittaa pelin, mutta toisaalta tasaisuus puuttuu. Barto on tasainen ja mä pidän siitä paljon enemmän kuin hetkittäisistä maagisista peleistä. Bartolle todella harvoin menee veto ilman maskia, sen ensimmäisen kauden aikana meni laskujeni mukaan kaksi, mutta sillä kaudella en nähnyt kaikkia pelejä edes telkkarista.
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Muistanko mä Olkinuoran niin väärin? Mä jo yllätyin että se sai KHL-sopimuksen ja pelasi siellä niin hyvin. Mulle jäi siitä jotenkin fiilis että aina sai vähän jännittää, etenkin kun se meni maalin taakse
Sehän oli just parasta viihdettä.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siis oikeasti Olkijussi Bartoa ja Elaa aikasemmin?
Harvoin tulee tätä sanottua, mutta ottaisin kummatkin herrat ihan kiljuen vastaan ennen Olkinuoraa.
Ei mitään suurempaa paskaa Olkinuoraa vastaan, mutta mielestäni katkes aina väärissä paikoissa.

Se millä tasolla Olkinuora pelasi, on hyvin lähellä esim. Säteriä. Ei löydy parempaa maalivahtia entisistä pelikaaneista juuri nyt.

Bartosak toivottavasti jatkaa, mutta tämä on vain välihuomio.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave
Suosikkijoukkue
Pelicans
Muistanko mä Olkinuoran niin väärin? Mä jo yllätyin että se sai KHL-sopimuksen ja pelasi siellä niin hyvin. Mulle jäi siitä jotenkin fiilis että aina sai vähän jännittää, etenkin kun se meni maalin taakse.. Mun mielestä noita kolmea verrattaessa Larmi on vahti joka voi koska tahansa olla aivan maaginen ja yksin voittaa pelin, mutta toisaalta tasaisuus puuttuu. Barto on tasainen ja mä pidän siitä paljon enemmän kuin hetkittäisistä maagisista peleistä. Bartolle todella harvoin menee veto ilman maskia, sen ensimmäisen kauden aikana meni laskujeni mukaan kaksi, mutta sillä kaudella en nähnyt kaikkia pelejä edes telkkarista.
Olkinuora oli isoin tekijä, miksi voitettiin edes ne 2 peliä siinä surullisessa IFK sarjassa, kovalla tasolla veti puolivälierät. Ja onhan tuo ottanut ison kehitysloikan vielä Pelicans kauden jälkeen.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Se millä tasolla Olkinuora pelasi, on hyvin lähellä esim. Säteriä. Ei löydy parempaa maalivahtia entisistä pelikaaneista juuri nyt.

Bartosak toivottavasti jatkaa, mutta tämä on vain välihuomio.

Okei, no mä kyllä menen tässä @egar kanssa samoille linjoille, että nostatti sykettä aika usein ja sitten myös se oma huomio, että mielestäni meni usein niinä tärkeinä hetkinä selän taakse.

Larmi esimerkiksi tärkeinä hetkinä oli aivan maaginen ja Barto.. ah Barto, harvoin on kaverilla paska päivä.

Jotta nyt en anna Olkinuorasta epäkunnioittavaa kuvaa, niin on Pelicansissa pelannut paljon hyviä maalivahteja, jotka mielelläni jättäisin pois Olkijussin tieltä.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olkinuora oli isoin tekijä, miksi voitettiin edes ne 2 peliä siinä surullisessa IFK sarjassa, kovalla tasolla veti puolivälierät. Ja onhan tuo ottanut ison kehitysloikan vielä Pelicans kauden jälkeen.

On ollut todella hyvä, KHL:n kärkijengin ykkösvahti. Ei olisi moni uskonut.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Okei, no mä kyllä menen tässä @egar kanssa samoille linjoille, että nostatti sykettä aika usein ja sitten myös se oma huomio, että mielestäni meni usein niinä tärkeinä hetkinä selän taakse.

Larmi esimerkiksi tärkeinä hetkinä oli aivan maaginen ja Barto.. ah Barto, harvoin on kaverilla paska päivä.

Jotta nyt en anna Olkinuorasta epäkunnioittavaa kuvaa, niin on Pelicansissa pelannut paljon hyviä maalivahteja, jotka mielelläni jättäisin pois Olkijussin tieltä.

Tälqlö
Okei, no mä kyllä menen tässä @egar kanssa samoille linjoille, että nostatti sykettä aika usein ja sitten myös se oma huomio, että mielestäni meni usein niinä tärkeinä hetkinä selän taakse.

Larmi esimerkiksi tärkeinä hetkinä oli aivan maaginen ja Barto.. ah Barto, harvoin on kaverilla paska päivä.

Jotta nyt en anna Olkinuorasta epäkunnioittavaa kuvaa, niin on Pelicansissa pelannut paljon hyviä maalivahteja, jotka mielelläni jättäisin pois Olkijussin tieltä.

Tällä hetkellä ei tarvi edes käydä vakavaa keskustelua, kuka noista on paras maalivahti

Pelicansille paras on Bartosak.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mitäs Brädi tekee seuraavaksi? Vieläkö vaihtaa osoitetta kotimaan sisällä vai seuraavaksi ulkomaille? Eikai sentään pysty samassa joukkueessa jatkamaan?
 

SSAA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jännä nähdä niin. Siellä ne eilen Björnisen kanssa tekivät harjotteita jäällä. Muita ei näkynyt sillä hetkellä.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Olkinuora oli isoin tekijä, miksi voitettiin edes ne 2 peliä siinä surullisessa IFK sarjassa, kovalla tasolla veti puolivälierät. Ja onhan tuo ottanut ison kehitysloikan vielä Pelicans kauden jälkeen.
Se on totta kyllä, oli niissä peleissä hyvä mutta joku trauma mulla kai oli sitä kohtaan, että koko ajan pelkäsin että se murtuu, mutta se pelasi ne pelit kyllä hyvin, eikä siihen mitenkään kaaduttu vaan päinvastoin, sen muistan.
Mutta, tuskin Olkinuoraa mietitään jos Barto haluaa jäädä. Ja mä silti Barton ottaisin mieluiten noista kaikista, vaikka kaikki olisi juuri sellaisia ykkösmaalivahteja mitä joukkue tarvitseekin.
 

MrTriangle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tasollisesti Olki-Jussi olisi mainitusta kolmikosta paras, mutta Barton näkisi melkeinpä silti mieluiten tolppien välissä finaaleissa. Jotenkin tuo persoona kolahtaa.

Pakistoon Cukste olisi huipputärkeä, mikäli tällä "kiekollisella pakilla" tarkoitetaan Nikkilää niin lienee suora paikkaus Eroselle. On kyllä top4-osastolla hiljaista, Utunen olisi mielestäni loppukauden otteilla eniten tuonne tyrkyllä mutta kyllä vähintään kaksi kovaa tarvitaan "Nikkilän" lisäksi.

Hyökkääjistöön ei kyllä tarvittaisi enää Killisiä. Junnuja on tarpeeksi, kaikki jäljelle jäävät resurssit tulosyksikköön sanommä.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tasollisesti Olki-Jussi olisi mainitusta kolmikosta paras, mutta Barton näkisi melkeinpä silti mieluiten tolppien välissä finaaleissa. Jotenkin tuo persoona kolahtaa.

Pakistoon Cukste olisi huipputärkeä, mikäli tällä "kiekollisella pakilla" tarkoitetaan Nikkilää niin lienee suora paikkaus Eroselle. On kyllä top4-osastolla hiljaista, Utunen olisi mielestäni loppukauden otteilla eniten tuonne tyrkyllä mutta kyllä vähintään kaksi kovaa tarvitaan "Nikkilän" lisäksi.

Hyökkääjistöön ei kyllä tarvittaisi enää Killisiä. Junnuja on tarpeeksi, kaikki jäljelle jäävät resurssit tulosyksikköön sanommä.
Nikkilä ei kyllä Ertsiä paikkaa. Kokkosen kyllä. Cucste on kyllä sellainen jätkä jolle todella vaikea löytää korvaajaa. Iso, ulottuva, hyvin liikkuva ja älykkäästi pelaava pakki. Jos jatkaisi niin näkyisi myös tehoissa. Vähän tulee suomalaisista pakeista Esa Lindell ja erityisesti hänen viimeinen liigakautensa Ässissä mieleen.

Hämentävää muuten, että yleensä ainakin jatkot ovat vuotaneet tänne.
Nyt tällä hetkellä ns varmoja soppareita ja palstatotuuksia ovat ainoastaan Barton jatkot sekä Åsten ja Killisen uudet sopparit. Pystytäänkö muissa seuroissa vastaavaan salamyhkäisyyteen?:)
 
Viimeksi muokattu:

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Jos tulija on Nikkilä ja sen tarkoitus olisi korvata Eronen, se ei mene yksyhteen. Jo Kerhon aikoina ihmettelin sitä Kerhon fanien hehkutusta täällä Hämeenlinnassa, mun mielestä se yli 40 pisteen kausi oli suonenveto, jolloin NIkkilä pääsi vetämään sellaista sankaripakin roolia jossa onnistui kyllä hyvin, mutta virheitäkin tuli.
Toisaalta Nikkilä on loistava avaamaan peliä pitkillä syötöillä vastustajan siniviivalle liikkeessä oleville pelaajille, sitähän Eronen teki tän kauden alussa, kunnes hyökkääjät ilmeisesti taktiikkamuutoksen johdosta alkoi hakea kiekkoja alhaalta ja se avausuhka vietiin pois.

Nikkilä on yhden kortin pelaaja, mun silmissä, hyvä jakamaan kiekkoa ylivoimalla, siinä se. Ei kehity tuosta varmaan enää ihan kauheasti, kun taas Rindell voi kehittyä todella hyväksi Marko Kiprusoff -tyyliseksi pelaajaksi, sillä on nyt ihan samat kehityskohteet kuin Kiprulla samassa iässä ja tyylissä on paljon samaa. Molemmat saa kiekon ihmeellisesti toimitettua maalille pelaajien takaa, mikä on ylivoimassa paljon tärkeämpää kuin joku kauhea pommi joka osuu viisi kertaa vuodessa oikeaan kohteeseen.

Jos miettii näitä täällä pyöriteltyjä pakkinimiä, niin järjestys mun mielestä olisi Seppälä-Rindell-Nikkilä.
Seppälä nyt olisi vähintään Mikko Kokkosen tasoinen kaappaus, tai jopa pykälän kovempi, ennenkaikkea hieman valmiimpi, vaikka siltikin uskon Kokkosesta tulevan lopulta Seppälää paremman pelaajan.
 

Ralph

Jäsen
Nikkilä on yhden kortin pelaaja, mun silmissä, hyvä jakamaan kiekkoa ylivoimalla, siinä se.
Luitko tämän Eliteprospectsista vai mistä? On helppoa huomata, että yksi kausi oli selkeästi tehokkaampi kuin muut ja tehdä siitä jotain johtopäätöksiä, mutta sitä mitä ei tehopisteitä tuijottamalla huomaa, on että hän on tasonsa kahteen suuntaan pelaamisessa. Ei Nikkilä ole mikään hyökkäävä kiekollinen puolustaja, joka elää pisteistä. Hän on kahden suunnan pelaaja, joka antaa nytkin välieräjoukkue KooKoossa merkittävää vastuuta alivoimalla.

Toki voi olla, että sinä tiedät paremmin kuin välieräjoukkue KooKoon valmennus, mutta niiden silmissä Nikkilä on merkittävä alivoimapelaaja. Saman valmennuksen, joka on tuntenut Nikkilän juniorivuosilta asti. Eli ei pelkästään hyvä jakamaan kiekkoa ylivoimalla, kuten sinun silmissäsi. Nikkilä on ollut juniorivuosista alkaen profiloitunut kahden suunnan puolustajaksi, jolla yhdellä kaudella Liigassa tosiaan tehot lähti käsistä ja siitä nopeimmat googlaajat keksivät hänen olevan joku hyökkäävä puolustaja. Pelaamalla Liiga-uransa HPK:ssa ja KooKoossa eli joukkueissa jotka eivät muiden joukkueiden kannattajia kiinnosta, on hänen kokonaisvaltainen jäänyt tilastoseuraajita pimentoon. Ymmärrän kyllä, ettei tällaiset pienet joukkueet suurta yleisöä kiinnosta, mutta silloin ei myöskään kannata pelaajista tehdä suuria pelajaa-arvioita.

Jos haussa on joku kiekollinen ykköstykki puolustukseen, niin turha Nikkilään on katseita kääntää. Mutta jos haussa on kärkipareihin kokonaisvaltainen puolustaja, niin sitten Nikkilä on oikea mies.
 
Viimeksi muokattu:

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Luitko tämän Eliteprospectsista vai mistä? On helppoa huomata, että yksi kausi oli selkeästi tehokkaampi kuin muut ja tehdä siitä jotain johtopäätöksiä, mutta sitä mitä ei tehopisteitä tuijottamalla huomaa, on että hän on tasonsa kahteen suuntaan pelaamisessa. Ei Nikkilä ole mikään hyökkäävä kiekollinen puolustaja, joka elää pisteistä. Hän on kahden suunnan pelaaja, joka antaa nytkin välieräjoukkue KooKoossa merkittävää vastuuta alivoimalla.

Toki voi olla, että sinä tiedät paremmin kuin välieräjoukkue KooKoon valmennus, mutta niiden silmissä Nikkilä on merkittävä alivoimapelaaja. Saman valmennuksen, joka on tuntenut Nikkilän juniorivuosilta asti. Eli ei pelkästään hyvä jakamaan kiekkoa ylivoimalla, kuten sinun silmissäsi. Nikkilä on ollut juniorivuosista alkaen profiloitunut kahden suunnan puolustajaksi, jolla yhdellä kaudella Liigassa tosiaan tehot lähti käsistä ja siitä nopeimmat googlaajat keksivät hänen olevan joku hyökkäävä puolustaja. Pelaamalla Liiga-uransa HPK:ssa ja KooKoossa eli joukkueissa jotka eivät muiden joukkueiden kannattajia kiinnosta, on hänen kokonaisvaltainen jäänyt tilastoseuraajita pimentoon. Ymmärrän kyllä, ettei tällaiset pienet joukkueet suurta yleisöä kiinnosta, mutta silloin ei myöskään kannata pelaajista tehdä suuria pelajaa-arvioita.

Jos haussa on joku kiekollinen ykköstykki puolustukseen, niin turha Nikkilään on katseita kääntää. Mutta jos haussa on kärkipareihin kokonaisvaltainen puolustaja, niin sitten Nikkilä on oikea mies.
Ei vaan koska asun Hämeenlinnassa, seuraan myös Kerhoa tarkkaan mutta objektiivisesti. Käyn myös katsomassa Kerhon pelejä välillä kun jäähallin vieressä melkein asun. Tulee kavereiden kanssa keskusteltua kiekosta aika paljon ja yritän tuoda sitä omaa näkökantaani pelaajiin jotka näen eri tavalla kuin sellaiset jotka seuraavat "liian läheltä".

Eikä todellakaan ollut tarkoitus siis dissata Nikkilää, enkä ole sen uraa ennen Liiga-pelejä seurannut, mutta itse näin sen jo silloin eri tavalla kun jotkut fanaattiset Kerhofanit jotka piti sitä Liigan parhaana pakkina ja ihmetteli mitä se on tehnyt kun ei mahdu maajoukkueeseen.
Se on pelannut Kookoossa erilaista peliä ja ollut tärkeä alivoimissa kuten sanoit. Nikkilä ei ehkä loista samalla tavalla enää kentällä kun nuorempana, mutta on paljon varmempi nykyään.

Pyydän anteeksi jos astuin jonkun varpaille tai esitin asian hieman epäselvästi, mutten pidä Nikkilää hyökkäävänä pakkina siten kuin hyökkäävä pakki usein ajatellaan. Nikkilä on hyvä avaamaan peliä ja jakamaan kiekkoa, potentiaalin yläraja on vaan jo mielestäni nähty. Sitä tarkoitin sillä että jos meille etsitään kiekollista ykköspakkia Erosen tilalle, Nikkilä ei mielestäni ole siihen lääke. Muihin rooleihin kelpaisi kyllä.
 

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei vaan koska asun Hämeenlinnassa, seuraan myös Kerhoa tarkkaan mutta objektiivisesti. Käyn myös katsomassa Kerhon pelejä välillä kun jäähallin vieressä melkein asun. Tulee kavereiden kanssa keskusteltua kiekosta aika paljon ja yritän tuoda sitä omaa näkökantaani pelaajiin jotka näen eri tavalla kuin sellaiset jotka seuraavat "liian läheltä".

Eikä todellakaan ollut tarkoitus siis dissata Nikkilää, enkä ole sen uraa ennen Liiga-pelejä seurannut, mutta itse näin sen jo silloin eri tavalla kun jotkut fanaattiset Kerhofanit jotka piti sitä Liigan parhaana pakkina ja ihmetteli mitä se on tehnyt kun ei mahdu maajoukkueeseen.
Se on pelannut Kookoossa erilaista peliä ja ollut tärkeä alivoimissa kuten sanoit. Nikkilä ei ehkä loista samalla tavalla enää kentällä kun nuorempana, mutta on paljon varmempi nykyään.

Pyydän anteeksi jos astuin jonkun varpaille tai esitin asian hieman epäselvästi, mutten pidä Nikkilää hyökkäävänä pakkina siten kuin hyökkäävä pakki usein ajatellaan. Nikkilä on hyvä avaamaan peliä ja jakamaan kiekkoa, potentiaalin yläraja on vaan jo mielestäni nähty. Sitä tarkoitin sillä että jos meille etsitään kiekollista ykköspakkia Erosen tilalle, Nikkilä ei mielestäni ole siihen lääke. Muihin rooleihin kelpaisi kyllä.
Nikkilä menisi täydellisesti jonkin kiekollisen hyökkäävän pakin parina kuten Erosen koska Nikkilä osaa tehdä kaikkea kahteen suuntaan hyvin eikä ole profiloitunut pelkästään tiettyyn muottiin. Eronenkin on hyvä kahteen suuntaan mutta hyökkäävässä roolissa parempi kuin puhtaasti puolustavassa roolissa. Ottaisin siis Nikkilän Erosen pariksi jos saisin valita...
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans

Julius Reini, P, Hermes -> Pelicans.

Instagram bongaus. Viimeisessä postauksessan kiittelee Hermestä ja kuvan kommenteista käy ilmi, että Liigaan siirtyy, 1+1?

Kaverin pelillisestä annista ei tarkempaa tietoa, mutta eiköhän jotain ole tehnyt oikein, kun on mahd. Liiga-sopparin saanut. Hermeksen takalinjoilla 42 otteluun tehnyt tehot 1+14 päättyneellä kaudella. Joukkueen varakapteenina toiminut nuoresta iästään huolimatta. Projektipelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa

Julius Reini, P, Hermes -> Pelicans.

Instagram bongaus. Viimeisessä postauksessan kiittelee Hermestä ja kuvan kommenteista käy ilmi, että Liigaan siirtyy, 1+1?

Kaverin pelillisestä annista ei tarkempaa tietoa, mutta eiköhän jotain ole tehnyt oikein, kun on mahd. Liiga-sopparin on saanut. Hermeksen takalinjoilla 42 otteluun tehnyt tehot 1+14 päättyneellä kaudella. Joukkueen varakapteenina toiminut nuoresta iästään huolimatta. Projektipelaaja.
Ei näytä omaan silmään isolta vahvistukselta. Tosin, ei näyttänyt Utunenkaan mutta niin vain todisti olevansa kelpopakki.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans

Julius Reini, P, Hermes -> Pelicans.

Instagram bongaus. Viimeisessä postauksessan kiittelee Hermestä ja kuvan kommenteista käy ilmi, että Liigaan siirtyy, 1+1?

Kaverin pelillisestä annista ei tarkempaa tietoa, mutta eiköhän jotain ole tehnyt oikein, kun on mahd. Liiga-sopparin on saanut. Hermeksen takalinjoilla 42 otteluun tehnyt tehot 1+14 päättyneellä kaudella. Joukkueen varakapteenina toiminut nuoresta iästään huolimatta. Projektipelaaja.
Rajaniemen tilalle lienee ok haku.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Julius Reini, P, Hermes -> Pelicans.

Instagram bongaus. Viimeisessä postauksessan kiittelee Hermestä ja kuvan kommenteista käy ilmi, että Liigaan siirtyy, 1+1?

Kaverin pelillisestä annista ei tarkempaa tietoa, mutta eiköhän jotain ole tehnyt oikein, kun on mahd. Liiga-sopparin saanut. Hermeksen takalinjoilla 42 otteluun tehnyt tehot 1+14 päättyneellä kaudella. Joukkueen varakapteenina toiminut nuoresta iästään huolimatta. Projektipelaaja.
Taitaa muuten olla ex-jalkapalloilija Juha Reinin poika, on syntynyt Genkissä Belgiassa samaan aikaan kun Reini siellä pelasi, ihan noin btw.

Tosi vähän tuli Mestistä katsottua, jonkun Hermeksen pelin taisin katsoa muttei kyllä jäänyt sieltä silmään mitenkään. Tilastoja kun katsoo niin kuitenkin joukkueensa toiseksi tehokkain puolustaja. Ollaan kuitenkin tosi vähän haettu näitä pienemmän profiilin lupauksia, en tiedä onko meillä minkälainen Mestiksen skouttaus ollut.
Todennäköisempää on että siirtyy Jere Härkälän [vai mikä se olikaan] perässä Ässiin.
 

Vlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Julius Reini, P, Hermes -> Pelicans.

Instagram bongaus. Viimeisessä postauksessan kiittelee Hermestä ja kuvan kommenteista käy ilmi, että Liigaan siirtyy, 1+1?

Kaverin pelillisestä annista ei tarkempaa tietoa, mutta eiköhän jotain ole tehnyt oikein, kun on mahd. Liiga-sopparin saanut. Hermeksen takalinjoilla 42 otteluun tehnyt tehot 1+14 päättyneellä kaudella. Joukkueen varakapteenina toiminut nuoresta iästään huolimatta. Projektipelaaja.
Samaan aikaan alkanut seuraamaan myös Sporttia ja Kerhoa. Ei siis varmuudella tänne tulossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös