SM-liigan pelaajat paremmuusjärjestykseen Nyt on hyvä aika listata SM-liigan pelaajat järjestykseen. Apuna käytetään tilastollista mallia, jota käydään tässä jutussa läpi. Tulevissa jutuissa (linkit alla) käydään läpi pelaajia pohjautuen tähän menetelmään. Huom. Tämä artikkeli on kirjoitettu...
www.ylikerroin.com
Game-score menetelmällä. Raakoja faktuaalisia tilastoja, jotka eivät valehtele. Pelicans tällä menetelmällä laskettuna siellä noin sijalla 8.
Eli = keskikastin joukkue. Tilastot eivät valehtele. Mutta Pelicans on relevantti ehdokas kuuden joukkoon, siitä olen samaa mieltä.
Mä pidän Pelicansia ylemmän keskikastin joukkueena.
Mä perustelen yleensäkkin nämä asiat organisaatioihin ja niiden kilpailukykyyn, josta päästään aina sinne joukkueen suorituksiin kaukalossa.
Kärkipään jengi me ei olla missään nimessä, mutta ylemmän keskikastin jengi pystyy kyllä haastamaan ihan kenet tahansa.
Jos Pelicans pystyy nostamaan koko toiminnan sinne HIFK, Tappara, Lukko, Kärpät jne tasolle ihan liikevaihdonkin osalta ja urheilullinen menestys on kaudesta ja päävalmentajasta toiseen hyvää, niin silloin voin alkaa kutsua Pelicansia kärkipään seuraksi.
Viimesen kymmenen kauden aikana koen, että ollaan tehty kokoajan hyvää kehitystä sieltä alemmasta keskikastista keskikastiin ja sieltä tähän nykyiseen ylempään.
Mä en siis näkis, että tuo väite keskikastista olis mitenkään ihan hatusta vedetty, tilastoille mä en kyllä kuitenkaan esimerkiks missään ennakoissa antais mitenkään kovin suurta painoarvoa.