Pelicans-huhut – onko niitä?

  • 3 026 183
  • 13 302

Waltrex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans


Game-score menetelmällä. Raakoja faktuaalisia tilastoja, jotka eivät valehtele. Pelicans tällä menetelmällä laskettuna siellä noin sijalla 8.

Eli = keskikastin joukkue. Tilastot eivät valehtele. Mutta Pelicans on relevantti ehdokas kuuden joukkoon, siitä olen samaa mieltä.

Ihmettelen kovasti tuota näkemystä. Kannattaa nyt verrata ihan oikeasti nimilistaa muihin joukkueisiin ihan maalivahdeista ja puolustuksesta lähtien. Eikä kannata unohtaa valmennuksen merkitystä. Ihan höpöhöpö juttuja nyt. Pelicans ei nimilistan perusteella ole millään muotoa TOP5 ulkopuolella. Peliesitykset onkin sitten eri asia ja sen kausi näyttää aikanaan.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Koskaan Pelicans ei ole ennakkosuosikkina pärjännyt, joten altavastaajan asema edes jonkun papereissa on enemmän kuin tervetullut koska se yllätysmomentti on kuitenkin aina eduksi. Ja hei, kehitystä on kuitenkin tapahtunut: ollaan noustu jo keskikastiin, eikä enää olla siellä kellarikerroksessa kuten vuosi sitten.
 


Game-score menetelmällä. Raakoja faktuaalisia tilastoja, jotka eivät valehtele. Pelicans tällä menetelmällä laskettuna siellä noin sijalla 8.

Eli = keskikastin joukkue. Tilastot eivät valehtele. Mutta Pelicans on relevantti ehdokas kuuden joukkoon, siitä olen samaa mieltä.
Kerrotko vielä miten nämä liittyvät Pelicans-huhuihin? Sen jälkeen voit jatkaa kirjoitteluasi muualla.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Kerrotko vielä miten nämä liittyvät Pelicans-huhuihin? Sen jälkeen voit jatkaa kirjoitteluasi muualla.
Tää ei liity, mut ekassa kommentissaan avautui kuinka kamalaa oisi kun 51 pisteen Konna tulisi keskikastin Pelsuihin :D
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans


Game-score menetelmällä. Raakoja faktuaalisia tilastoja, jotka eivät valehtele. Pelicans tällä menetelmällä laskettuna siellä noin sijalla 8.

Eli = keskikastin joukkue. Tilastot eivät valehtele. Mutta Pelicans on relevantti ehdokas kuuden joukkoon, siitä olen samaa mieltä.
Boldaus oma. Nyt vähän valoja päälle. Sellaista tilastoa ei ole olemassakaan, mikä kertoisi ennen kauden alkua absoluuttisen totuuden kunkin joukkueen sijoituksesta. Tässä vaiheessa ainoa mitä voidaan tehdä, on silmäillä joukkueiden rostereita ja pyöritellä enemmän ja vähemmän värittyneitä mielipiteitä.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Boldaus oma. Nyt vähän valoja päälle. Sellaista tilastoa ei ole olemassakaan, mikä kertoisi ennen kauden alkua absoluuttisen totuuden kunkin joukkueen sijoituksesta. Tässä vaiheessa ainoa mitä voidaan tehdä, on silmäillä joukkueiden rostereita ja pyöritellä enemmän ja vähemmän värittyneitä mielipiteitä.

Näin on. Monessakin asioissa tilastoja ja todennäköisyyksiä laskemalla pääsee tilanteeseen jossa todennäköisyydet on puolella, mutta tuo on paskaa :D
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans


Game-score menetelmällä. Raakoja faktuaalisia tilastoja, jotka eivät valehtele. Pelicans tällä menetelmällä laskettuna siellä noin sijalla 8.

Eli = keskikastin joukkue. Tilastot eivät valehtele. Mutta Pelicans on relevantti ehdokas kuuden joukkoon, siitä olen samaa mieltä.

Mä pidän Pelicansia ylemmän keskikastin joukkueena.
Mä perustelen yleensäkkin nämä asiat organisaatioihin ja niiden kilpailukykyyn, josta päästään aina sinne joukkueen suorituksiin kaukalossa.

Kärkipään jengi me ei olla missään nimessä, mutta ylemmän keskikastin jengi pystyy kyllä haastamaan ihan kenet tahansa.

Jos Pelicans pystyy nostamaan koko toiminnan sinne HIFK, Tappara, Lukko, Kärpät jne tasolle ihan liikevaihdonkin osalta ja urheilullinen menestys on kaudesta ja päävalmentajasta toiseen hyvää, niin silloin voin alkaa kutsua Pelicansia kärkipään seuraksi.

Viimesen kymmenen kauden aikana koen, että ollaan tehty kokoajan hyvää kehitystä sieltä alemmasta keskikastista keskikastiin ja sieltä tähän nykyiseen ylempään.

Mä en siis näkis, että tuo väite keskikastista olis mitenkään ihan hatusta vedetty, tilastoille mä en kyllä kuitenkaan esimerkiks missään ennakoissa antais mitenkään kovin suurta painoarvoa.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Mä pidän Pelicansia ylemmän keskikastin joukkueena.
Mä perustelen yleensäkkin nämä asiat organisaatioihin ja niiden kilpailukykyyn, josta päästään aina sinne joukkueen suorituksiin kaukalossa.

Kärkipään jengi me ei olla missään nimessä, mutta ylemmän keskikastin jengi pystyy kyllä haastamaan ihan kenet tahansa.

Jos Pelicans pystyy nostamaan koko toiminnan sinne HIFK, Tappara, Lukko, Kärpät jne tasolle ihan liikevaihdonkin osalta ja urheilullinen menestys on kaudesta ja päävalmentajasta toiseen hyvää, niin silloin voin alkaa kutsua Pelicansia kärkipään seuraksi.

Viimesen kymmenen kauden aikana koen, että ollaan tehty kokoajan hyvää kehitystä sieltä alemmasta keskikastista keskikastiin ja sieltä tähän nykyiseen ylempään.

Mä en siis näkis, että tuo väite keskikastista olis mitenkään ihan hatusta vedetty, tilastoille mä en kyllä kuitenkaan esimerkiks missään ennakoissa antais mitenkään kovin suurta painoarvoa.
Ylemmän keskikastin ostan, kun katsoo kokonaisuutta.
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen


Game-score menetelmällä. Raakoja faktuaalisia tilastoja, jotka eivät valehtele. Pelicans tällä menetelmällä laskettuna siellä noin sijalla 8.

Eli = keskikastin joukkue. Tilastot eivät valehtele. Mutta Pelicans on relevantti ehdokas kuuden joukkoon, siitä olen samaa mieltä.
En sinänsä lähde kiistämään näkemystä Pelicansin statuksesta keskikastin joukkueena. En etenkään näin tasaisessa sarjassa jossa vaikuttaisi olevan mahdollisuuksia moneen ja Pelicansillekin lähtökohtaisesti kaikki viimeisestä säälipaikasta ylöspäin pitäisi olla realismin rajoissa. Kuitenkin herättää mielenkiintoa että Pelicans olisi tätä "kaikkien mahdollisten tilastojen valossa" ja tueksi heitetään ainoastaan Ylikertoimen puolivuosikymmentä vanhat statistiikat...

Kun jopa Ylikertoimen omassa tekstissä mainitaan:
tämä menetelmä suosii hyökkääviä pelaajia ja niin sanotut puolustavat pelaajat kärsivät jonkin verran (puolustuspelin tilastoja on rajoitetusti saatavilla). Hyvät alivoimapelaajat eivät tässä tilastossa loista. Tämä menetelmä ei myöskään huomioi mitenkään vastustajan vaikeutta.
, niin soveltuvuus joukueiden voimasuhteiden arviointiin on vähintäänkin kyseenalainen. Ehkä tämä tilasto kertoo enemmän joukkueiden maalintekopotentiaalista, mutta ei niinkään suoritumisesta kokonaisuutena.

Mielenkiintoista olisi tietää millä keinoin on päädytty noihin kerroinpainotuksiin ja eniten hämmentää maalien ja syöttöjen välinen pieni ero. Nykyliigassa kun kakkossyöttöjä saa jo puhumattakin, niin se on omiaan vääristämään hyökkäävien pelaajien tilastoja tarpeettomasti ja harhaanjohtavasti ylöspäin.

Kysymys @Takanahka, ylläpitääkö Ylikerroin päivitettyä listaa näistä vai oletko itse laskenut noilla kertoimilla joukkueiden voimasuhteita?
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei sieltä kyllä taida mitään tänään tulla. Hyvin ne on officella onnistunu jotakuta trollaamaan. Ja mikä se Pöyhösen kommentti oli?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
HIFK:lla ilmeisesti joukkue valmis..
Viittaatko tuohon Twitterissä olevaan pelaajalistaan vai onko Salmelainen jossain aviisissa tällaista kommentoinut? Ei siinä alkaa olemaan tosiaan valmis, mutta yllätyksiä voi aina tulla. Tilaa voi tulla, jos Halttunen jää esimerkiksi Pohjois-Amerikkaan.

Jottei menisi täydelliseksi OTksi niin mielenkiinnolla odotan Pelicansin seuraavaa hankintaa.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viittaatko tuohon Twitterissä olevaan pelaajalistaan vai onko Salmelainen jossain aviisissa tällaista kommentoinut? Ei siinä alkaa olemaan tosiaan valmis, mutta yllätyksiä voi aina tulla. Tilaa voi tulla, jos Halttunen jää esimerkiksi Pohjois-Amerikkaan.

Jottei menisi täydelliseksi OTksi niin mielenkiinnolla odotan Pelicansin seuraavaa hankintaa.

Jotkut sen silleen tulkitsee, jos jotain valmista olisi taskussa niin tuskin vielä olisivat tuota listaa ulos puskenut, vaikka hauska olikin. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös