Tämä on juuri se juttu jolla koko kaupunki, tai ainakin suurempi osa siitä saataisi jengin taakse ja sitä positiivista pöhinää ympärille kun hallissa olisi porukkaa ja kaupungilla ihmisillä joukkue ja edellinen matsi kahvipöytäpuheissa.Jos toimistolla oltaisiin ”fiksuja”, niin lippujen hinnat kannattaisi laskea niin, että täyden tuvan saanti olisi mahdollista tiistaisinkin. Kyllä oheismyynnillä luulisi tulevan rahaa. Pelicanshan voisi olla ensimmäinen joukkue, joka laskee reilusti hintoja, jotta saisi tuvan täyteen. Saisi mainosta valtakunnan mediassakin. Nyt monet valitsevat kotisohvan ja liigapaketin. Meni vähän loppu ohi topicin, sori siitä.
Nuoria, uusia faneja etenkin pitäisi saada juurrutettua halliin, sieltä se uusi fanipohja tulee ihan samalla tavalla kun aikanaan mulla kun faija mut vei ensimmäiseen peliin ja syötiin päädyn jääkylmillä betoniportailla ihan maailman parhaalta maistuvaa grillimakkaraa.
Pelistä muistan sen että Sindel hakkasi mailaansa joka maalin jälkeen rajusti tolppiin ja lopulta laitaan rikki, mutta siitä lähtien olin maalivahti ja kannatin Reipasta. Ei ollut väliä vaikka hävittiin Ilvekselle siinä pelissä ja hallissa piti olla toppavaatteet päällä ja sieltä oli pimeä tunnin ajomatka kotiin, mutta se kokemus jäi pienen pojan päähän huomattavasti tiukemmin kuin satunnaiset TV-ottelut tai radiosta kuunnellut pelit mitä olin vuoden tai pari siinä vaiheessa harrastanut.
Hallissa se rakkaus lajiin ja joukkueeseen tulee, ei telkkarin äärellä.
Kotiotteluiden "kotietu" ei ole enää samanlainen juttu kun ennen, kun nykyään hallin täyttöaste on joku 30-40% joista osa on vierasfaneja. Muistan aikoinaan tulleeni opiskelemaan Hämeenlinnaan ja tulin Rinkelinmäen halliin joka oli muutenkin tiivistunnelmainen jonkun 4500 katsojan halli ja sinne sai jännätä saiko edes lippuja arkisinkaan kun peleissä oli 4000 ihmistä huutamassa ja hakkaamassa kaiteita. Sellaisia hornankattiloita ei enää meinaa olla missään. Silloin HPK painoi aina täydessä hurmiossa päälle ensimmäiset 10-15 minuuttia, joka pelissä ja yleisö mylvi.
Sama olisi toteutettavissa nykyäänkin jos lippu maksaisi tämän keskimäärin 15e/kpl mutta hallissa olisi 4000 ihmistä, se tekisi 60000e per peli lipputuloja. Nyt jos myydään 2000 lippua hintaan keskimäärin 25e hintaan, se on 50000e, mutta puolet vähemmän kuluttajia ostamassa tuotteita hallissa ja ennenkaikkea tuomassa tunnelmaa.