Pelicans 2024–2025

• 600 599
  • 3 919

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Kiitos tästä Veli @egar .Olisi vielä kiinnostava kuulla sun arvio Tim Lindforsista ja miten näkisit roolin jos meillä jatkaisi? Itse näkisin hänellä potentiaalia isompaankin peliaikaan. On minusta kehittynyt yleispelaamistaa, kamppailua ja tilanteisiin reagointia. Lisäksi tuo maalintekijän vaisto ja kyky. Jotenkin kärsii, kun jokainen peli on pakkovoitto, joukkueen tekeminen väkinäistä eikä nuoria uskalleta Kumpulaista lukuunottamatta peluuttaa enempää. Toki Kumpula saanut myös mahkaa.
Tämä on vaikea.
Tykkään Timistä pelaajana, etenkin nostan hattua siitä aiemman uransa täysin maalintekijänä näyttäytynyt kaveri on saanut nämä mainitsemasi työhaalarit päälle ja hyödyttää joukkuetta vaikkei maaleja tekisikään. On ollut kiva nähdä miten alkaa nykyään jo uskaltamaan kynäilyjä, usein yrittää jotain pientä mailahyvää vaikkakaan läheskään aina se ei onnistu mutta tekee sen niin turvallisissa tilanteissa ettei niistä pääse tulemaan juurikaan pahoja vastaiskuja. Nuo tehothan on loistavat siihen verrattuna että kaverin peliaika pyörii jossain 5 - 11min välissä eli siinä saa suorittaa aika hyvällä teholla kun vedät pelissä noin vähäisiä vaihtoja ja vedät 0,30ppg tahtia.

Mutta. Lindfors on jo 22v eikä pysty ainakaan vielä tuottamaan ihan tasaisesti vaan maalit ovat sellaisia välähdyksiä erittäin hyvästä maalintekijästä joka on alkanut pärjätä nyt myös yleispelaajana.
Tulee täysin yksyhteen mieleen eräs Leevi Tukiainen, lupaava maalintekijä joka pitkään tuskaili saman kanssa ja vasta toissakaudella, 22-23v iässä iski itseään läpi ensin luotettavana pelaajana joka ei petä missään tilanteessa, vaikkakin viime kaudella jäi kovassa joukkueessa vähän sivuraiteille.

Itseasiassa, tähän liittymättä, hauskana nippelinä kaudella 2022-23 meidän parhaat plus-miinuksissa oli Utunen, Hämäläinen, Roine, Vilen ja Tukiainen. Kaikkia neljää ensimmäistähän yhdistää se että tällä palstalla ei olla osattu ihan nähdä niiden pelin syvimpään olemukseen vaikka käytännössä ovat olleet jengin luotettavimpia pelaajia.

Mutta niin, itse pistäisin Lindforsille vuoden lapun käteen koska on nykyisen jengin näitä pelaajia joilla ihan oikeasti on jokin suuri vahvuus kuten maalinteon vaistot plus ihan älytön laukaus. Nyt kun on oppinut myös muuta joukkuepelaamista niin ensi kaudella voisi olla Timille The Kausi, nuoremmassa Pelicans-miehistössä, ykkösylivoimassa siinä laukaisijan paikalla.

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eilinen aloitusprosentti 31.67 19 aloitusta voitettiin. Voi jumalauta. Ja hävittiin pelikin osittain tähän. Taisi olla Vilen, joka hävisi satanolla aloituksen ja Koblizekin ripuliranne yläpesään. Tottakai 4 omaa maskissa. Paikkoja oli tehdä enemmänkin. Nyt voi jo sen sanoa, että Lawrencesta ei joukkue vahvistunut yhtään. Samaa skeidaa, kun muut. Liian kevyttä kauraa sentteriksi ja etua ei saada mistään sen pelin elementeistä.
Alkuun harmitti kun tehtiin Lawrencen kanssa vain loppukauden soppari. Oli myös lupaava niissä parissa ekassa pelissä. Hyvinhän tuo tikkaa luistimilla, aloittaa kohtuullisesti ja omaa ihan ok syöttötaidon.

Mutta tietty suoraviivaisuus puuttuu, ei oikein kroppa riitä, että olisi mikään kummoinen kiekonsuojaaja. Häviää kaksinkamppailuja. Toki tullut uuteen sarjaan ja sekavassa tilassa olevaan jengiin. Ideaalitilanteessa toki seuran optio olisi ollut hyvä. Olisi voinut sen turvin seurata huoletta kauden loppuun ja päättää option käytöstä jos alkaisin rokkaamaan. Varmasti ihan ok 2-3 sentteri liigaan. Mutta kun meillä on näitä pienikokoisia 2-3 senttereitä kiinni Vilen ja Purre ( heillä vielä tää loukkihistoria. Neloseen kiinni Väänänen ja Kumpupainenkin sentterin tontille tarjolla. Kumpula kortti pitää ehdottomasti katsoa iso, kohtuudella liikkuva ja hyvin pelirytmittävä sentteri. Ykkösentteri puuttuu ja se on paikka josta veskarin ja päävalmentajan ohella ei voi säästää. Jotenkin vain Josh ei ole ratkaisu tähän. Voi toki joku soppari purku tulla, mutta tuskin kuitenkaan kovin montaa.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiintoinen tilanne Pelicansilla kun on kolme kohtuu hyvää maalivahtia rosterissa Bartosak , Lindbom ja Patrikainen.
Saas nähdä miten jatkavat loppukauden ?

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Mielenkiintoinen tilanne Pelicansilla kun on kolme kohtuu hyvää maalivahtia rosterissa Bartosak , Lindbom ja Patrikainen.
Saas nähdä miten jatkavat loppukauden ?
Yksi Liiga-tason veska ja kaksi penkinlämmittäjää tuossa on. Lisäksi Patrikaisen pelit Pelicanssisa on pelattu.

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Alkuun harmitti kun tehtiin Lawrencen kanssa vain loppukauden soppari. Oli myös lupaava niissä parissa ekassa pelissä. Hyvinhän tuo tikkaa luistimilla, aloittaa kohtuullisesti ja omaa ihan ok syöttötaidon.

Mutta tietty suoraviivaisuus puuttuu, ei oikein kroppa riitä, että olisi mikään kummoinen kiekonsuojaaja. Häviää kaksinkamppailuja. Toki tullut uuteen sarjaan ja sekavassa tilassa olevaan jengiin. Ideaalitilanteessa toki seuran optio olisi ollut hyvä. Olisi voinut sen turvin seurata huoletta kauden loppuun ja päättää option käytöstä jos alkaisin rokkaamaan. Varmasti ihan ok 2-3 sentteri liigaan.
No eikai nyt oikee voi homma rokkaa jos tulee täysin sekaisin olevaan joukkueeseen eri liigasta ja muutama pelin pelannut ilman pelitapaa olevan joukkueen kanssa, missä ei edes toimistolla tiedetä mitä joukkueelta halutaan ja joukkue tappioputkessa. Kyllä mä sopimuken voisin kirjoittaakin ensikaudeksi, kun tuskin mikään kauhean kallis on. JOo, et sä tyrmännyt että ei pitäisi ottaa ensikaudelle, mutta jotenkin näin lyhyellä otannalla jättää tekemättäkään sopimusta, kun ei tuo paskakaan ole ollut, vaikka ei olekkaan piste per peli tahtia viilettänyt. Luulen, että palkkaan nähden hyvä esim kakkosen keskelle. 40 000-90 000 näyttäis joku sivusti palkaksi tuolle tasolle, joten kauden sopimus optioilla voisi toimia.

Mettis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
No eikai nyt oikee voi homma rokkaa jos tulee täysin sekaisin olevaan joukkueeseen eri liigasta ja muutama pelin pelannut ilman pelitapaa olevan joukkueen kanssa, missä ei edes toimistolla tiedetä mitä joukkueelta halutaan ja joukkue tappioputkessa. Kyllä mä sopimuken voisin kirjoittaakin ensikaudeksi, kun tuskin mikään kauhean kallis on. JOo, et sä tyrmännyt että ei pitäisi ottaa ensikaudelle, mutta jotenkin näin lyhyellä otannalla jättää tekemättäkään sopimusta, kun ei tuo paskakaan ole ollut, vaikka ei olekkaan piste per peli tahtia viilettänyt. Luulen, että palkkaan nähden hyvä esim kakkosen keskelle. 40 000-90 000 näyttäis joku sivusti palkaksi tuolle tasolle, joten kauden sopimus optioilla voisi toimia.
Taitaa maksaa hieman enemmän kuin tuo, jos ensi kauden diili laitetaan jälkikäteen. Lisäksi Suomen verotus jne.

Suosikkijoukkue
Pelicans
No eikai nyt oikee voi homma rokkaa jos tulee täysin sekaisin olevaan joukkueeseen eri liigasta ja muutama pelin pelannut ilman pelitapaa olevan joukkueen kanssa, missä ei edes toimistolla tiedetä mitä joukkueelta halutaan
Tähän liittyen tuli mieleen se Nupen vierailu Hockey Night -studiossa. A-J heitti ihan suoran kysymyksen hyvin karkeasti jotenkin tähän tapaan: "Kaikilla joukkueilla on tietyt ominaispiirteet ja pelitapa, josta ne tunnistetaan. Mikä on se Pelicansin juttu, jota siellä haetaan ja josta ne tunnistetaan?"
Nupen vastaus suurinpiirtein: "Me ollaan ennen kaikkea osa yhteisöä tässä ympärillä ja me ei voida olla erillinen toimija tässä kokonaisuudessa, esimerkiksi ollaan korostettu vihreitä arvoja Lahden ollessa ympäristöpääkaupunkina jne."

Itse olin ainakin ihan monttu auki, että mitä tää äijä selittää. Ko. studioon on tultu puhumaan jääkiekosta, eikä kiillottamaan firman kilpeä / tekemään viherpesua. Luultavasti asia vain on näin, että ei enää hajuakaan, mikä on Pelicansin näköinen jääkiekko tai mitä sen haluttaisiin olevan, joten hyvä hetki tehdä aivan muuta promoa.

Tärkeitä juttuja joo en nyt sitä väheksy, mutta nuo nyt on ihan perusasioita nykypäivän yritystoiminnassa, että otetaan vastuullisuus ja ympäristöasiat huomioon. Ei muuallakaan pomot ala näistä asioista selittämään, jos kysytään, että miten teidän tuote erottautuu muista teknisesti.

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Taitaa maksaa hieman enemmän kuin tuo, jos ensi kauden diili laitetaan jälkikäteen. Lisäksi Suomen verotus jne.
Joo, mutta nuo tosiaan Sveitsin kakkosen palkkoja, metsään mennään jos mottipäisiä aletaan maksamaan tolta tasolta tuleville pelaajille. Esim Horkylla 80k tulot 2023 vuodelta ja oletan, että Tsekkien pääsarjasta hommattu suht tehokas pelimies vois maksaa enemmän kuin Sveitsin kakkossarjan tai Kral AHL/NHL pelaaja edellisellä kaudella ja 77k tulot vuonna 2023. Kyllä mä nään, että tuosta voi ihan hyvin tuollaisen Horkyn tasoisen pelaajan saada jopa vähän pienemmällä palkkapussilla, toki mistää en mitää tiedä ja lähinnä omia arvailuja nää. Saa toki korjata jos jengillä parempaa tietoa.

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo, mutta nuo tosiaan Sveitsin kakkosen palkkoja, metsään mennään jos mottipäisiä aletaan maksamaan tolta tasolta tuleville pelaajille. Esim Horkylla 80k tulot 2023 vuodelta ja oletan, että Tsekkien pääsarjasta hommattu suht tehokas pelimies vois maksaa enemmän kuin Sveitsin kakkossarjan tai Kral AHL/NHL pelaaja edellisellä kaudella ja 77k tulot vuonna 2023. Kyllä mä nään, että tuosta voi ihan hyvin tuollaisen Horkyn tasoisen pelaajan saada jopa vähän pienemmällä palkkapussilla, toki mistää en mitää tiedä ja lähinnä omia arvailuja nää. Saa toki korjata jos jengillä parempaa tietoa.
Horkyn palkan voi tosiaan kertoa kahdella tuon 2023 osalta eli varmaan vuosiansio 160-180k nykyään. Hyviä pelimiehiä löytyy kyllä edullisesti ja se harmittaakin jos nelosketjun tai katsomotason pelaajalle maksetaan 90k kaudelta ja siihen päälle mahdolliset urheilijarahastoinnit. Toivotaan seurajohdolle viisautta rekrytoinneissaan, ettei toista kertaa lyödä päätä Karjalan mäntyyn.

Veath_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tässä on muutama peli jäänyt näkemättä työkiireiden vuoksi, niin onko Lawrence ollut wörtti hankinta?

Nikez4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,Boston,Newcastle
Tässä on muutama peli jäänyt näkemättä työkiireiden vuoksi, niin onko Lawrence ollut wörtti hankinta?
Itse ihan kyllä tykkään kova tekemään töitä vaikka ei aina voitakaan kaksinkamppailuja pienen koon vuoksi mutta menee tilanteisiin kovaa ja potentiaalia myös tekemään ihan tulostakin löytyy ottaa vaan aikansa. Tulee kyllä vahvat TK vibat toki ei ihan samanlainen kikkailija mielestäni mutta paljon samanlaisuuksia.

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Itse ihan kyllä tykkään kova tekemään töitä vaikka ei aina voitakaan kaksinkamppailuja pienen koon vuoksi mutta menee tilanteisiin kovaa ja potentiaalia myös tekemään ihan tulostakin löytyy ottaa vaan aikansa. Tulee kyllä vahvat TK vibat toki ei ihan samanlainen kikkailija mielestäni mutta paljon samanlaisuuksia.
Aika hyvä kuvaus.

Puutteiden takia nimenomaan ei tulisi välttämättä olemaan mikään johtava ykkössentteri, mutta ykkösen taakse tehoja tuomaan.
Sekin tosin vaatisi kokonaisvaltaista kehittymistä.

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Tämän päivän kokoonpano on aikalailla sellainen mitä itse olisin näistä jäljellä olevista pelaajista raapinut kasaan. Jos näillä kahdella kärkiketjulla ei saada tulosta aikaan niin sitten ei vaan saada, nimet selässä riittää tulokseen kyllä.

Veikkaus saa taas satasen panoksen Kalpalle, katsotaan miten käy.
Saa suorittaa, Pelicans.

Veath_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos joukkue olisi henkisesti vahva ja valmennettu hyvin niin ei 3 pelaajan puuttuminen kokoonpanosta olisi ”iso” juttu mutta nyt tilanne on vähän eri niin on harmi että Falk, tyrsky ja purre ei ole kykeneviä pelaamaan.

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos joukkue olisi henkisesti vahva ja valmennettu hyvin niin ei 3 pelaajan puuttuminen kokoonpanosta olisi ”iso” juttu mutta nyt tilanne on vähän eri niin on harmi että Falk, tyrsky ja purre ei ole kykeneviä pelaamaan.
Varmasti myös Kumpula ja/Kumpulainen olisi tuolla ainakin ennen ennen Baresia ja Hirvonen voitaisiin siirtää laitaan.

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Pelicans pelasi lauantaina Kouvolassa erittäin hyvin, voittomaali olisi voinut tulla ihan kummalle vaan. Tuon pelin livenä nähneenä olen aivan varma siitä että Pelsut nousee vielä jos samanlaiset otteet jatkuu. Uskokaa pois, parempaa on loppukauden aikana tulossa ihan varmasti.

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Pelicans pelasi lauantaina Kouvolassa erittäin hyvin, voittomaali olisi voinut tulla ihan kummalle vaan. Tuon pelin livenä nähneenä olen aivan varma siitä että Pelsut nousee vielä jos samanlaiset otteet jatkuu. Uskokaa pois, parempaa on loppukauden aikana tulossa ihan varmasti.
En tiedä onko alkukauden kentällä nähty ripulikakka turruttanut mun mielen, koska mä en erottanut turkoosipaidoilta paljoakaan erittäin hyvää silloinkaan.

Tai ainakin kontrasti muutaman aiemman vuoden Pelicansiin on pääosin melkoinen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy