Muutenkin näen ainoastaan plussaa, jos mies pystytään kiinnittämään. Sillä kiekollista osaamista tuo pakkikalusto kaipaa, nimittäin pelkällä Latvalla ei voida mennä, sillä käytännössä kentällä pitäisi olla koko ajan 5vs5 pelissä joku kiekollinen pakki, joka avittaa hyviin hyökkäyksiinlähtöihin.
Näin eri tavalla niitä pelejä nähdään, minun mielestäni kun Pelicansilla on kiekollisesti varsin tasapainoinen ja perus 5vs5 pelaamiseen (avaukset huomioiden) kykenevä pakisto. Ei siellä selkeästi huonoja avaajia ole kuin Marttinen, kun mielestäni nyt Brocklehurstin sivuuttama Uotilakin oli parantanut peliään.
Niin ja keitä sitten ovat nämä kiekolliset pakit joita tuolla pitäisi kolme kappaletta rosterissa olla? Jos tässä nyt haetaan jotain nummelinmaisia 30m pystysyöttöjä, niin se on sitten asia erikseen ja onnea metsästykseen. Kyllä tuolla nykyiselläkin nipulla mielestäni homma toimii ja ennen kaikkea siten, ettei tarvitse ihan löysät pöksyssä olla kun sieltä tulee Koskirantaa kaksin kappalein McTavishillä höystettynä... Siis tiettyä jämäkkyyttä täytyy rosterissa olla mukana ja tätä jämäkkyyttä siellä ei ole riittävästi silloin kun pakisto koostuu näistä pikkunäppäristä latvaloista ja brocklehursteista, kausikortin kokoonpanoon omaavan Jalvannin lisäksi.
Toki Brocklehurst toisi yv:lle sitä kauan kaivattua liikettä lisää (kuin myös Tuhkanenkin), mutta riskinä näen tässä puolustuspään ihka oman "fLopin": osaamista ylivoimaan, mutta entä se peruspelaaminen? Minua ei ainakaan vakuuta pakit, jotka heittävät puolenkentän hätäreitä "upeiden avauksin" nimissä, kun vastustajan kärkikarvaaja hengittää niskaan. Ei liioin luottamusta herätä hukkuvat miehet omassa päässä vaikka eilenkin Hovisen gamesaver pelasti miinuksilta.
Pienellä rahalla ei kaikkea saa ja yv:lle Brockle toisi jotain lisää, mutta entä se kokonaisuus? Niin ikään kolmen nähdyn pelin jälkeen minua ainakin vielä arveluttaa.
Mikäli hankintaan päädytään (epäilemättä jostain syystä suorastaan tyrkyllä olisi), niin toivotaan runsasta vastuuta erikoistilanteisiin ja lisää onnistumisia näissä.