Siis nekö seurat, jotka jättävät tuon säännön noudattamatta vai nekö seurat, joiden pelaajilla tuolla noudattamatta jättämisellä käydään kauppaa? Samoista seuroistahan siinä kuitenkin on kyse.Enpä ole tuosta säännöstä tiennytkään mitään, johtuu varmaan siitä, että kyseistä sääntöä ei sitten noudateta. Tuskin seuratkaan tuosta nykymeiningistä tykkäävät, olisi mielestäni ihan reilua, että vaikka vuodenvaihteeseen asti olisi pelaajan nykyisellä seuralla ns. yksinoikeus keskustella sopimuksesta pelaajan kanssa.
Siis nekö seurat, jotka jättävät tuon säännön noudattamatta vai nekö seurat, joiden pelaajilla tuolla noudattamatta jättämisellä käydään kauppaa? Samoista seuroistahan siinä kuitenkin on kyse.
Ainahan se on perseestä, kun itse on kärsijänä, kun vähän venytetään sääntöjen harmaata aluetta, mutta helvetin ovelia ollaan, kun onnistutaan siinä itse.
Näimpä. Ei kai se neuvottelu ole mikään ongelma, vaan vuoto. Todennäköisesti pelaaja itse kertoo jollekin siirrosta ja keltanen media kuuluttaa.Neuvotellaanhan formuloissakin sopparit jo kesken edellisen sopimuskauden. Miksei lätkässä?
Niimpä. Formuloissa neuvotellaan tällä hetkellä tiukasti Nicolle seuraajaa Mersulle. Mersu itse ei ole tiedottanut millään tavalla asioista, mutta silti tietoa vuotaa jatkuvasti. 10M alennus moottoreihin yms, yms. Ihan samalla tavalla se noissa isomman rahan piireissäkin menee, että neuvotteluja käydään ja jostain tieto vuotaa. Mikäli vuotaja ei ole kumpikaan neuvotteluosapuolista, niin silloin ei kukaan voi valittaa sopimusrikkomuksista.Näimpä. Ei kai se neuvottelu ole mikään ongelma, vaan vuoto. Todennäköisesti pelaaja itse kertoo jollekin siirrosta ja keltanen media kuuluttaa.
Perseestä kyllä tämä meininki, että ensi kauden sopimuksia tehdään jo nyt, joku sääntö tuohon tulisi saada mikä koskisi kaikkia eurooppalaisia sarjoja, että milloin saa alkaa kalastelemaan muiden seurojen pelaajia.
Ei taida olla Liigan päätettävissä vaan Suomessa ei vain saa työntekijää siirtää ilman hänen suostumustaan toiselle alueelle. En nyt muista mikä se sana on, mutta joku alue se oli. Eli siis Tappara saa ilman pelaajan luopumusta siirtää pelaajan Ilvekseen jne, mutta esimerkiksi KalPa ei saa Lukkoon. Liiga tuskin saisi poiketa Suomen laista ja määrä itse asian.tse kannattaisin avoimempaa pelaajakauppaa. Eli pelaajalla olisi oikeus sopia asioista, mutta myös seura voisi kaupata pelaajan muualle.
Varmaan hait tässä työssäkäyntialuetta? Eikös tuohon ole tulossa vuoden alusta muutos, jossa alueen määritys ei ole enää kilometrijohdannainen, vaan aikaan sidonnainen. Siten että jatkossa työmatkoihin saa kulua enimmillään yhteensä kolme tuntia per päivä. Tämähän tarkottaisi sitä, että esimerkiksi Tikkurilasta Vantaalta voisi siirtää työntekijän Oulunsaloon Ouluun, koska lentokoneella tuo matka taittuu hyvinkin alle 1,5 tunnissa. Samaten Pendolinolla pääsee melkeinpä 1,5 tunnissa Turusta Pasilaan.Ei taida olla Liigan päätettävissä vaan Suomessa ei vain saa työntekijää siirtää ilman hänen suostumustaan toiselle alueelle. En nyt muista mikä se sana on, mutta joku alue se oli. Eli siis Tappara saa ilman pelaajan luopumusta siirtää pelaajan Ilvekseen jne, mutta esimerkiksi KalPa ei saa Lukkoon. Liiga tuskin saisi poiketa Suomen laista ja määrä itse asian.
Varmaan hait tässä työssäkäyntialuetta? Eikös tuohon ole tulossa vuoden alusta muutos, jossa alueen määritys ei ole enää kilometrijohdannainen, vaan aikaan sidonnainen. Siten että jatkossa työmatkoihin saa kulua enimmillään yhteensä kolme tuntia per päivä.
Ei taida olla Liigan päätettävissä vaan Suomessa ei vain saa työntekijää siirtää ilman hänen suostumustaan toiselle alueelle.
Joo, onhan se perseestä, että ihmisiä ei estetä tekemään tulevaisuuttaan koskevia suunnitelmia.
Saivarrellaan nyt sen verran, että upseerin saa heittää ilman suostumusta, vaikka Helsingistä Ivaloon, joten on kai tuo kauppaaminen seurojen ja pelaajayhdistyksen sovittavissa?
Minä muistan hyvin kuinka Jaroslav Bednar pisti loppukauden ihan läskiksi JYPissä kun oli sopinut seuraavan kauden siirrosta HIFK:n leiriin.Itse en ainakaan ole koskaan nähnyt sellaista dataa, joka osoittaisi hyvissä ajoin tehdyn sopimuksen (toiseen seuraan) vaikuttaneen aukottomasti peliotteisiin.
Miksi tätä ei voisi hoitaa niin, että pelaajan nykyisellä seuralla olisi ns. yksinoikeus tehdä sopimus pelaajan kanssa vaikka vuodenvaihteeseen saakka jolloin voisi markkinat aukea silleen, että pelaajat ovat vapaita tekemään sopimuksia muihin seuroihin koskien tulevia kausia jos nykyisen kanssa ei sopimusta ole syntynyt. Mielestäni tämä olisi reilua seuroille (varsinkin hieman pienemmille), että voisivat hieman pidempään miettiä minkä arvoisena pelaajansa näkevät. Nyt pelaajat tekevät toisiin seuroihin jo sopimuksia kauden alkupuoliskolla. Joku saattaa tykkää nykymeiningistä se on minulle ihan ok, mutta minä en tykkää.
Näinhän se on, että kiellon pitäisi olla koko IIHF:n alueella.Ja koska koko Euroopan kattavaa sopimusta tuosta "siirtokiellosta" ei ole, niin Liigan pitää pyristellä muiden mukana.
Löytyyhän näitä, on täälläkin muistiin jäänyt Stefan Öhmanin esitykset keväällä 2007. Runkosarjassa 45 pistettä 54 peliin ja +13, puolivälierissä Bluesia vastaan 5. 0+0=0 ja -6, kun perstaskussa oli seuraavaksi kaudeksi sopimus Bluesiin.Minä muistan hyvin kuinka Jaroslav Bednar pisti loppukauden ihan läskiksi JYPissä kun oli sopinut seuraavan kauden siirrosta HIFK:n leiriin.
Tuossa on se ongelma, että jos Liiga oikeasti valvoisi, ja tarvittaessa rankaisi, oikein rankalla kädellä, että esim. vuodenvaihdetta ei voi neuvotella ensi kaudesta, niin Liiga menettäisi entisestään asemiaan Euroopan jääkiekkokartalla. Ja koska koko Euroopan kattavaa sopimusta tuosta "siirtokiellosta" ei ole, niin Liigan pitää pyristellä muiden mukana.
Miksi jääkiekon pitäisi olla niin erilainen toimintaympäristö työsopimuksellisesti kuin muut alat? Ihan sama villi länsi on kaikkialla: hyvät tekijät ostetaan muihin firmoihin, jos työntekijä vain on halukas lähtemään. Kyllä mun mielestä olisi vähän hassua, jos en saisi esim. määräaikaisen työsopimuksen voimassaoloaikana sopia muiden firmojen kanssa jatkosta, vaan joutuisin odottamaan, mitä nykyinen työnantaja ehkä haluaa tarjota.Tuotahan minä hainkin? Ei tsiisus mikä valopää taas. Mielestäni (tämä on mielipide) on perseestä, että muut seurat voivat alkaa tekemään toisen seuran pelaajien kanssa jo nyt sopimuksia. Miksi tätä ei voisi hoitaa niin, että pelaajan nykyisellä seuralla olisi ns. yksinoikeus tehdä sopimus pelaajan kanssa vaikka vuodenvaihteeseen saakka jolloin voisi markkinat aukea silleen, että pelaajat ovat vapaita tekemään sopimuksia muihin seuroihin koskien tulevia kausia jos nykyisen kanssa ei sopimusta ole syntynyt. Mielestäni tämä olisi reilua seuroille (varsinkin hieman pienemmille), että voisivat hieman pidempään miettiä minkä arvoisena pelaajansa näkevät. Nyt pelaajat tekevät toisiin seuroihin jo sopimuksia kauden alkupuoliskolla. Joku saattaa tykkää nykymeiningistä se on minulle ihan ok, mutta minä en tykkää.
@Kulttimörkö mukaan lainaukseen.Löytyyhän näitä, on täälläkin muistiin jäänyt Stefan Öhmanin esitykset keväällä 2007. Runkosarjassa 45 pistettä 54 peliin ja +13, puolivälierissä Bluesia vastaan 5. 0+0=0 ja -6, kun perstaskussa oli seuraavaksi kaudeksi sopimus Bluesiin.
Miksi jääkiekon pitäisi olla niin erilainen toimintaympäristö työsopimuksellisesti kuin muut alat?
Tuotahan minä hainkin? Ei tsiisus mikä valopää taas. Mielestäni (tämä on mielipide) on perseestä, että muut seurat voivat alkaa tekemään toisen seuran pelaajien kanssa jo nyt sopimuksia. Miksi tätä ei voisi hoitaa niin, että pelaajan nykyisellä seuralla olisi ns. yksinoikeus tehdä sopimus pelaajan kanssa vaikka vuodenvaihteeseen saakka jolloin voisi markkinat aukea silleen, että pelaajat ovat vapaita tekemään sopimuksia muihin seuroihin koskien tulevia kausia jos nykyisen kanssa ei sopimusta ole syntynyt. Mielestäni tämä olisi reilua seuroille (varsinkin hieman pienemmille), että voisivat hieman pidempään miettiä minkä arvoisena pelaajansa näkevät. Nyt pelaajat tekevät toisiin seuroihin jo sopimuksia kauden alkupuoliskolla. Joku saattaa tykkää nykymeiningistä se on minulle ihan ok, mutta minä en tykkää.
Miksi sen pitäisi olla samanlainen? Tarkoitus on tietääkseni tuottaa lätkäfaneille viihdettä (mitä normaalin työpaikan työntekijät eivät yleensä tuota)...