Pelaajasiirrot kesken kauden 11-12

  • 303 263
  • 781

Ferneri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens, Colorado Avalance
Hirvonen

Mukava yllätys ja mitat - sanoisiko riittävät. Onkohan tämä yksi niistä jampoista joita yritettiin saada tuuraamaan pakistoa vuoden vaihteen aikoihin? Pelaaja on ainakin minulle täysin tuntematon enkä ole koskaan kiinnittänyt huomiota, vaikka joskus varmasti olen jäällä nähnytkin. Pitää luottaa Virran harkintaan tässä kohdin, koska tuntee varmasti kaverin Kalpan ajoilta. Voi osoittautua vielä tulevina kausina hyväksikin sainaukseksi. Toivottavasti muutama pakki saa tämän jälkeen oikean määrän peliaikaa taitoon ja kokemukseen nähden eli lähinnä RR ja Vittasmäki, joilla muutamassa viime pelissä on ollut ajoittain todella vaikeaa. Kenen pariksi loppukaudeksi??
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joulutauosta asti etsitty pelaajaajia, joissa painotetaan myös halua pelata ensi kaudella. Sanottu että ei meinaa millään löytyä ja mestiksestä ei haluta suoraan ottaa loppukauden, vaan halutaan pelaaja joka ensin tulee try outille

Tuloksena:

Pelaamaton kokematon maalivahti loppukaudeksi, 2x hyökkääjä loppukaudeksi (ok, toinen hyvä, toinen tuo leveyttä) ja mestis-pakki loppukaudeksi.

Hyvä että leveyttä saatiin, mutta eiköhän vastaavat hankinnat (Mikusia lukuunottamatta) olisi pystynyt tekemään jo aikaisemminkin..miksi siis viivytellä tänne asti?
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Sieltähän se pakki tuli. Jotakuinkin sen tyyppinen hankinta, mitä vähän odotinkin. Tuskin kukaan hirveän korkean profiilin hankintaa enää odotti.

Jatkoajan pelaajaprofiili on hieman kaksijakoinen. Toisaalta kehutaan perusvarmaksi, mutta kuitenkin mainitaan, että tekee välillä hätäisiä ratkaisuja.

Miehellä on tosiaan kuitenkin raamit kohdallaan ja mies on vielä nuori, joten vaikuttaisi ihan käyttökelpoiselta kaverilta.

Maininta painavasta laukauksesta on positiivinen lisä.

Tässä vielä linkki:

Jatkoajan pelaajaprofiili - Pasi Hirvonen
 

HokiHero

Jäsen
Mitat on miehellä vakuuttavat, toivottavasti myös kädet toimivat...uusi Joonas Järvinen kenties... Pasi | Hirvonen

En tiedä, kuinka kaveri on kehittynyt KalPan ajoista, mutta muistelisin, että Hirvosella oli liikkeen kanssa ainakin KalPan liikkuvan pelitavan kanssa aavistuksen ongelmia sekä välillä kovassa paineessa saattoi tehdä hölmöjä ratkaisuja. Sen vuoksi ei sitten saanut tarvittavaa roolia vaan katsoi parhaaksi lähteä isomman peliajan toivossa mestikseen, jossa on ilmeisesti sujunutkin hyvin. Nuorena kaverina on varmasti voinut ottaa askelia eteenpäin ja isokokoisena on varmasti ihan hyvä haku TPS:n takalinjoille.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Hyvä että leveyttä saatiin, mutta eiköhän vastaavat hankinnat (Mikusia lukuunottamatta) olisi pystynyt tekemään jo aikaisemminkin..miksi siis viivytellä tänne asti?

EIköhän se viivyttely johdu nimenomaan siitä, että loppuun saakka yritettiin saada niitä ensi kaudellekkin jatkavia vahvistuksia, mutta kun ei onnistunut, niin piti antaa jostain vaatimuksista periksi.

Eihän tuo varmasti kenellekkään sen suurempi mysteeri ole...
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Pasi Hirvonen, Hirvosen Pasi,

Omaa kohtalaiset, tai jopa hyvät puolustajan taidot. Ei mikään raketti luistimilla mutta ei merkittävästi häviä tällä osa-alueella kuitenkaan. Ennen oli pientä epävarmuutta kiekollisessa pelissä mutta on näemmä nostanut tasoaan tällä saralla tai Mestis vaan sopii paremmin kaverilla. Vaikka on isokokoinen, saisi hyödyntää kokoaan paljon paljon enemmän. Ihan mukiinmenevä laukaus mutta KalPa aikana ei juurikaan ylivoimaa eikä sitä myötä sen käyttöä.

Tuntee varmaan Pexin pelityylin ja sopeutuu nopeasti porukkaan.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Mestiksestä varmaankin paras mahdollinen nouto, saattaa olla ainekset uudeksi "Järviseksi" jopa paremmalla kiekollisella taidolla. Epäilen että kaveri kiipeää aina kakkospariin saakka ja Seppänen/Vittasmäki väistyy ensimmäisenä.

Liityn myös siihen ihmettelevien joukkoon missä ei ymmärretä miksei tällaista Mestispakkia saada kiinnitettyä seuraavaksi kaudeksi vaikka option kanssa?
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Minulle nämä hankinnat ovat ihan ok. Uskon että Hirvosen kanssa on mahdollisuuksia jatkaa ensi kaudella jos vaikuttaa hyvältä. Mies ymmärtääkseni kärsi aika pahasta olkapäävammasta ja osittain tämän seurauksena päätti hakea tällä kaudella tuntumaa mestiksestä. Lisäksi hyvää on että mies on pelannu isoja minuutteja tällä kaudella, vaikka nyt ovatkin mestiksestä, mutta pelannut kuitenkin.

Ja Ortiosta sen verran että itse olen ollut ainakin uskossa että liksa maksetaan suurilta osin rapakon tapaa, että lähes ilmainen hankinta Tepsille.

Ja kuten sanottu tuo Marekin loukkaantuminen haiskahti aika lailla sille, että hänelle yritettii etsiä uutta seuraa ja jos se olisi löytynyt niin Niittymäki olisi tullut tilalle. Tämä TPS:n talouden pito on todella raskasta fanille, mutta itse jaksan uskoa että kantaa pitkässä juoksussa hedelmää.

Siinä mielessä olen tyytyväinen hankintoihin, että se kärkipelaaja saatiin (vaikka ehdin jo pelätä että kalat uivat muihin haaveihin) ja tämän lisäksi nuo täytepelaajat jotka hommatiin saatiin todella pienellä rahalla. Minun mielestä nyt olisi kuitenkin ensiarvoisen tärkeää neuvotella sekä Upin, Ortion että Amerikan poikien kanssa, että olisiko mahdollista saada Ortio pysymään täällä vielä ensikausikin Unpin koulussa tai vaikka sitä seuraavakin. Tilanne olisi siinä mielessä win-win että Ortion edessä sekä NHL:ssä että AHL:ssä on aika monta maalivahtia ja täällä hänen potentiaaliaan saataisiin koulittua esiin. Fakta on että vain pelaamalla oppii.
 

-JH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Liityn myös siihen ihmettelevien joukkoon missä ei ymmärretä miksei tällaista Mestispakkia saada kiinnitettyä seuraavaksi kaudeksi vaikka option kanssa?

Ottaisin huomioon sellaisen asian että Hirvosella saattaa olla jo sopimus ensikaudeksi johonkin toiseen liigajoukkueeseen. Pidän myös täysin mahdollisena että hänellä on optio ensikaudesta Tepsiin. X vuotta Tepsin tiedottamista seuranneena voin sanoa että optioista harvemmin kerrotaan.

En usko että meillä tuo sopimustilanne on merkittävästi erilainen kuin muilla jengeillä, eli optioita on täysin varmasti olemassa useammankin pelaajan kanssa mutta ei niistä mitään tietoja ole annettu julkisuuteen.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siinä mielessä olen tyytyväinen hankintoihin, että se kärkipelaaja saatiin (vaikka ehdin jo pelätä että kalat uivat muihin haaveihin) ja tämän lisäksi nuo täytepelaajat jotka hommatiin saatiin todella pienellä rahalla. Minun mielestä nyt olisi kuitenkin ensiarvoisen tärkeää neuvotella sekä Upin, Ortion että Amerikan poikien kanssa, että olisiko mahdollista saada Ortio pysymään täällä vielä ensikausikin Unpin koulussa tai vaikka sitä seuraavakin. Tilanne olisi siinä mielessä win-win että Ortion edessä sekä NHL:ssä että AHL:ssä on aika monta maalivahtia ja täällä hänen potentiaaliaan saataisiin koulittua esiin. Fakta on että vain pelaamalla oppii.

Kevyesti plusmerkkinen fiilis on täälläkin tästä siirtoikkunasta. Mikus on paperilla juuri sitä mitä haettiin, Tuomainen ja Hirvonen kaivattua leveyttä mutta Ortio-keissi edelleenkin melko erikoinen.

Edelleen jaksan ihmetellä jos Ahlqvist-Ortio "treidi" tehtiin vain loppukautta ja muutamaa Euroa ajatellen. Ratkaisevaa järkevyyden kannalta on se, jos Ortio jatkaa ensi kaudella seurassa. Varaan toki oikeuden muuttaa mieltäni heti kun Ortio pelaa kuin Kiprusovi parhaina päivinään.

Pieni toive oli, että Smolenak olisi kerätty pois markkinoilta pilaamaan pukukoppifiiliksen. Mutta nyt kävi näin ja muutenkin tämä oli jo fantasiaosastoa.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Mika Viinanen HC Vispiin loppukaudeksi vuokralle.

Jotain vielä tulossa?
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei tuossa taas ole mitään tolkkua jos ei sieltä joku vielä tule hyökimään.

Edit: Pitikin mennä kirjoittamaan fiiliksistä siirtoikkunaa ajatellen, kun oli kutina että jotain vielä tapahtuu...
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ei tuossa taas ole mitään tolkkua jos ei sieltä joku vielä tule hyökimään.

Kotimaisista on kaksi kiinnostavaa turkulaista nimeä jäljellä Niittymäki ja Pärssinen, toinen vaihdettiin jo Ortioon, niin...

...eiköhän sieltä mestiksestä joku vielä tule.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Tosiaan jänniä aikoja eletään. Tämä siirtoikkunan sulkeutuminen tekee sen, että ei koskaan tiedä, kun koneen avaa, että mitä siellä on tapahtunut.

Iltaan saakka varmasti riittää jännitettävää. Itse jo ajattelin, että Hirvoseen olisi Tepsin liikenne loppunut, mutta kyllä aika uskomattomalta tuntuu, jos Viinasen lähdön jälkeen ketään ei tule sisäänpäin..

Jos Tepsin Facebook sivuilla jotain vihjaillaan, niin mitäs siellä sitten sanottiin? Meikäläisellä ei nyt ole pääsyä facebookkiin urkkimaan itse.
 
Hirvonen ei jäänyt niissä n. viidessä näkemässäni SaPKon pelissä oikein mieleen millään tavalla. lienee hyvä merkki. Jalat eivät käy kuin singeri ja jonkin verran turhia jäähyjä. Kehityskelpoinen, mutta nopeus todennäköisesti ongelma liigassa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Vieläkös Marek Svatos on vapailla markkinoilla, vai onko loukkaantunut? Itse en löytänyt miehen seuraa ja olisi kyllä niin Tepsin näköinen laiturihankinta (loukkaantumishistoria). Ei ole siis mitään huhuja tästä liikkeellä, kunhan fantasioin tässä. Eihän sen pakko ole sentteri olla, jos joku on vielä tulossa...
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Eli ei mitään suoraan, mutta rivien välistä voisi tulkita jotain vielä tapahtuvan

Onko kenelläkään hajua, että millainen porukka tuota facbook sivua pyörittää? Ovatko ihan organisaation sisältä vai ihaili harrastepohjalta tuota pyöritellään? Mietin vaan että voiko sillä porukalla olla sisäpiirin tietoa vai mahtavatko mennä ihan julkisen uutisoinnin armoilla?
 
Mika Viinanen HC Vispiin loppukaudeksi vuokralle.

Jotain vielä tulossa?

Tätä vähän pelkäsinkin.. Kuntoutetaan mies ja vuokrataan muualle loppukaudeksi. Ei paljon parempaa yleismiestä kolmoseen jolla pysyy kiekko mukana ja osallistuu fyysisesti peliin molemmissa päissä kenttää voisi toivoa.

Vähän ihmetyttää siirtojen suuntaus, alkukaudesta haettii voimaa ja kokoa rosteriin (Stone,Viinanen,Mäkiaho) ja nyt heistä luovuttiin ja rosteri huutaa keväällä tärkeiden rooliäijien perään. Olin jo innoissani että Peksi olisi oppinut että pelkillä salibandy pelaajilla ei tässä sarjassa pärjätä mutta mitä vielä, kaikki kenellä on vähän edes munaa niin potkitaan pois ja otetaan näitä nallekarhu kavereita tilalle.

Olen todella pettynyt mikäli Viinasen tilalle ei hankita sitä maalintekijäpowerforwardia Birner-Plihal tai Vahalahti-Mikus ketjuun.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Viinanen on ollut tällä kaudella pääosin turhake joten en pidä hänen lainaansa menetyksenä. Varmaan saa Sveitsissä kunnolla vastuuta ja toivottavasti myös pisteitä/itseluottamusta, ensi kaudella kenties paremmassa kunnossa TPS-nuttuun?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös