Olen nyt seurannut näitä TPS:n otteita tällä kaudella paljon tarkemmin kuin vaikkapa parilla edellisellä kaudella niin en osaa sillä tavalla tarkasti verrata ovatko Plihalin otteet taantuneet vai eivät, mutta kyllä mä Plihalista olen tällä kaudella pitänyt. Yksi Plihalin parhaista avuista on aloitusten ottaminen, Plihal on yksi liigan parhaista aloittajista. Plihalin lisäksi Tepsin ainoa hyvä aloittaja on Viinanen. TPS on kuitenkin ollut aloituksissa yleisesti ottaen tällä kaudella vahva ja se on siis lähes täysin Plihalin ansiota. Tuo helpottaa huomattavasti kiekon hallintaan perustuvan pelitavan toteuttamista, että saadaan kiekko useimmiten jo aloituksesta suoraan haltuun. Myös yv-pelin tehokkuuden kannalta tällä on paljon merkitystä, nykyään kun yv-pelin pääsee aloittamaan aina hyökkäyspään aloituksella niin on ollut aika kätevää, että Plihalin voi aina laittaa voittamaan ensimmäisen yv-pelin aloituksen hyökkäyspäähän ja kuvio on saman tien kunnossa. Suuren osan yv-maaleistahan TPS on tehnyt sillä tavalla, että Plihal hoitaa ensimmäisen aloituksen ja sitten kiekko laitetaankin nopeasti maaliin. Esimerkiksi tämän illan vastustajaa eli Jokereita vastaan muistaakseni kauden aiemmissa peleissä on tuolla sapluunalla 5/6 ylivoimasta laitettu kiekko maaliin puolessa minuutissa ylivoiman alkamisesta. Ylivoimakin käy huomattavasti hankalammaksi jos vastustaja saa heti alkuun purettua tilanteen ja vauhtia pitää yrittää alkaa hakemaan omasta päästä. Tietysti myös ottelun loppuhetkillä maalin johtoa puolustettaessa (tällä kaudella vieläpä lähes kaikki TPS:n voitot ovat tulleet yhden maalin erolla) Plihalin kaltainen aloittaja on mukava laittaa ottamaan oman pään aloituksia. Eilenkin UrhoTv:llä selostaja kehui pelin lopulla Plihalin olleen tänään näkymätön, mutta siellä se juuri silloinkin oli hoitamassa ratkaisevia aloituksia omassa päässä kenttää. Jossain vaiheessa taisi sama selostaja tuskailla miten Ilves ei ole aloituksissa pärjännyt Tepsille...