NHL pelaajien hankkiminen ja niistä unelmoiminen tässä vaiheessa kautta on aivan turhaa. Käytännössä pleijaripaikka on mennyt, ja yleisökato uhkaa. Kuka olisi tullut P-Ameriikasta vain pelaamaan merkityksettömän kevään Lappeenrannassa?Niin, ei moni.
Mielestäni silloin kuin vahvistuksia olisi eniten kaivattu, niin ne päinvastoin tyrmättiin. "SaiPa ei hanki NHL miehiä" muistan Mälkiän sanoneen lehdistölle. Silloin olisi buustattu yleisömääriä, pelaajia olisi voinut tullakin kun pleijarit eivät olleet mahdottoman kaukana, sekä ne pleijarit olisi edelleen askeleen lähempänä, ehkä.
Muutama riski tuohon kauden puolivälissä hankittavaan NHL pelaajaan kuitenkin liittyy, eli raha, NHL lakon epävarmuus sekä NHL pelaajan kunnon epävarmuus. Ei pieniä seikkoja nämäkään.
Itse olisin kyllä halunnut nähdä SaiPassa jonkun tunnetun NHL pelaajan, ja olen varma, että tämä olisi palvellut seuraa pidemmälläkin tähtäimellä. Ehkä se olisi voinut olla alku tälle paljon kaivatulle "buumille". Lappeenrannalle julkisuutta ja uskottavuutta, ehkä myös menestystä. Ei näitä NHL pelaajia niin usein ole tarjolla. Mielestäni suurin virhe oli olla hankimatta pelaaja marraskuun tienoilla. Itse olisin ottanut riskiäkin.
Kuten yritin perustella, asia ei ole helppo. Lopputulos on nyt kuitenkin liian perinteinen, tilanne on Saipan kannalta enemmän negatiivinen kuin positiivinen. Ei hyvä, negatiivista on nähty muutenkin jo tarpeeksi.
Loppuun vielä oma kommentti pelaajaruletista. Sachl->pois. Hyvä hyvä. Surffaaja, jonka pisteet hämäävät. Palkka aivan aivan liian iso. Turha itkeä.
Hirvonen->Malmö. Fanin silmissä ehkä menetys, henk.koht ei häiritse. Asian takana on varmasti selitys, ei Hirekään ole mikään sateentekijä. Playoff joukkueessa korkeintaan 2-3kentän heppu.
Yksittäin nämä kaupat eivät olisi aiheuttaneet tällaista kohua, mutta nyt kun katsoo että pistepörssin 2. ja 3. lähti, asia näyttää pahemmalta kuin se onkaan. En usko, että Saipan suorituskyky tästä merkittävästi laskee, henkisesti ehkä.