Jaahas, pitääpä alkaa purkaa näitä raskaita tuntoja sydämelläni. JYP hoiteli SaiPan melko lailla selkeästi. Onhan tässä vuosien mittaan tappioihin jo totuttu, mutta kun Jyväskylän pikajuna jyrää Lappeenrannan Intercityn näinkin selkeästi (eikä edes ensimmäistä kertaa tällä kaudella), olisi syytä kenties tehdä jotakin. Mälkiä on tainnut jo ymmärtää yrittää joukkueen herätystä. Sellaisen kuvan saa Jatkoajan raportista, jossa kerrotaan Mällin viipyneen jutustelemassa mukavia poikien kanssa hieman normaalia pitempään ennen saapumistaan lehdistön eteen.
Tikkistä ollaan huudeltu tekemään jotakin jo jonkin aikaa, mutta OP Grönholmin mukaan oton lisäksi ei ole vielä mitään konkreettista tapahtunut. Mutta mikäli tämä on totta...
Viestin lähetti Murmeli
Itse ketjun aiheeseen palatakseni voisin kertoilla, että SaiPakin on ollut työsulkupelaajan perässä niin pitkälle, että tarjouskin on tehty. Kuitenkin pelaajan pyyntö "per peli" oli liikaa SaiPan maksukyvylle, joten se siitä.
Mutta töitä siis tehdään, sitähän se hiljaisuus usein tarkoittaakin.
...ei liene syytä olla huolissaan, etteikö taustajoukoissa olla herätty todellisuuteen. Itse en välttämättä haluaisi edes Lappeeseen työsulkupelaajaa (ellei kyseessä ole kotimainen), sillä hyöty, joka heistä saadaan, ei välttämättä ole edes positiivistä. Tästä esimerkkinä Kolanos, Avery, Blanty, Madden... Mutta mikäli ennen siirtorajan umpeutumista vallitsevat ostajien markkinat, tulee yrittää kaikin mahdollisin keinoin hyötyä tilanteesta.
Loppukauden pelastamiseen ei ole pelaajamuutoksien lisäksi olemassa muita taikatemppuja. Viisi voittoa varsinaisella peliajalla 33 ottelussa kertoo siitä kaiken. Huolestuttavaa on myös se, että havaintoja suunnanmuutoksesta ei ole vielä olemassa. Jotkut voivat pitää minua hätähousuna, kun kirjoitan tällaisista asioista kahden tauon jälkeisen ottelun perusteella. Mutta ehkä olisi syytä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Eli muutoksia kehiin, tai usko yrittämisestä säälipleijaripaikan suhteen on mennyttä.
Edit: Noksu TV:ssä, äkkiä sinne!