Pelaajaliikenne kauden aikana

  • 307 435
  • 1 088
Tila
Viestiketju on suljettu.

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Niin, mutta kun ainoastaan kokoa ja fyysisyyttä JYPin pakistoon tuova peruspakki ei tällä hetkellä vie joukkuetta eteenpäin pätkän vertaa.

Itseasiassa veisi. Mitä olen kotipeleissä käynyt tällä kaudella, niin aika ison maaleistaan vastustajat tekevät maalinedustalta joko hirveän sumpun keskeltä tai sitten irtokiekoista. Lisäksi kevyemmät ja heikommat puolustajat häviävät harmittavan paljon kaksinkamppailuita omassa päässä. Tälle osa-alueelle Burke Henry toisi tullessaan sitä kaivattua vahvistusta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Itseasiassa veisi. Mitä olen kotipeleissä käynyt tällä kaudella, niin aika ison maaleistaan vastustajat tekevät maalinedustalta joko hirveän sumpun keskeltä tai sitten irtokiekoista. Lisäksi kevyemmät ja heikommat puolustajat häviävät harmittavan paljon kaksinkamppailuita omassa päässä. Tälle osa-alueelle Burke Henry toisi tullessaan sitä kaivattua vahvistusta.

Paskan letut. JYP on päästänyt tällä kaudella 12 maalia kotipeleissään, joista ehkä 2-3 menee tuohon mainitsemaasi kategoriaan. Kait tämä puukäsi kokoonpanoon mahtuisi, mutta hintalaatusuhde olisi aivan varmasti perseellään. Meillä on kaiken lisäksi Forsberg varastossa tuolle osastolle, niin kertokaa mulle idea siihen, mitä Burke Henry oikeasti toisi tuohon jengiin, niin että tuossa hankinnassa olisi edes jotain järkeä.

Jos nyt JYP pakkia hakee, mistä ei todellakaan ole mitään huhuja edes kuulunut, kipeämpi tarve on saada peliä avaava, ylivoimapeliin käyttökelpoinen pakki. Kaikki kunnia kauden loistavasti avanneille Mäntymaalle ja Kaijomaalle, mutta eivät he ole menestyvän joukkueen ykkös-yv:n pakkeja.
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Paskan letut. JYP on päästänyt tällä kaudella 12 maalia kotipeleissään, joista ehkä 2-3 menee tuohon mainitsemaasi kategoriaan.

3 maalia 12:sta on jo 25% ja kyllä niitä maaleja maalinedustaruuhkista on tullut enemmän omiin kuin tuo 3. Asiahan jopa helppo tarkistaa, mutta en nyt millään jaksaisi... Mitä sitten on mennyt vieraspeleissä, sitä en tiedä. Henry fyysisenä puolustajana toisi myös jämäkkyyttä pakistoon. Kuka JYPistä tällä hetkellä hoitaa luudan virkaa? Kangasniemi? Kuka?

Se on totta, että Henry ei mikään Nummelin kiekon kanssa ole, mutta ei hän mikään puukäsikään suinkaan ole. Kiekollisella pelilläänkin hän varmasti mahtuisi JYPin 7:n pelaavan pakin joukkoon, eikä tekisi edes tiukkaa. Hintaa varmasti kuitenkin on kaverilla sen verran, ettei Seppäs Jukka kukkaronnyörejä availe Henryn hankinnalle.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Saattavat olla toimistolla päin jonkun monta kertaa kiintoisamman ja pelillisesti antoisamman kaverin perässä, näin olen ymmärtänyt pikkuisten lintujen laulun. Saattaa tämä mahdollisuus sopia sekä Möksyn, että Köpin toiveisiin paremmin kuin hyvin.

Vaan tietysti, mitä saa ja mitä tavoittelee, on kaksi eri asiaa.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Maalineduspelaaminen on ollut alkukaudesta ongelmallista. Vastustajien pelaajat pääsevät turhan helposti maalin eteen ripareille. Kyllähän takalinjoille kaivattaisiin fyysistä pelaajaa.
 

Alexandre

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saattavat olla toimistolla päin jonkun monta kertaa kiintoisamman ja pelillisesti antoisamman kaverin perässä, näin olen ymmärtänyt pikkuisten lintujen laulun. Saattaa tämä mahdollisuus sopia sekä Möksyn, että Köpin toiveisiin paremmin kuin hyvin.

Vaan tietysti, mitä saa ja mitä tavoittelee, on kaksi eri asiaa.


Voisitko vähän antaa vinkkiä minkälaisesta kaverista on kysymys?
-minkä maalainen
-ikäinen
-missä ennen pelannut
-ym
 

Snickers

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Caps, JJK, Arsenal
Kuinka luotettava lähde?Olisiko kyseessä joku vanha jypin pelaaja?Onko mitään mahdollisuuksia saada tänne pelaamaan?
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Pistähän sitä tietoo tännekkin päin JypFabu
 

kokalolu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, sympatiat Jokerit
juu, kyllä tännekkin kelpaisi yyveetä laitella :) Mutta toivottavasti joku nytten tulee joka on vahvistus ei "vahtvistus", minä olen kuullut että mies tulisi Ruotsista tai jenkeistä. En sitten tiedä onko taas kusetettu pahasti.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Komppaan. YV, please.
Täysin sama. Modeilta pyyntö että antaisivat näiden one linereiden mennä tällä kertaa sormien läpi. Keskustellaan sitten asiasta kun jotain uutta tiedetään virallisesti.

Itse olen kuullut vain sen että tämä nykyinen ilmoitettu pelaajabudjetti ei olisi kokonaan käytetty vaan tilaa on juurikin yhdelle pelimiehelle jos tasoonsa nähden halvalla saadaan.

Kunhan sen yv:n pääsee lukaisemaan, niin katsotaan hypinkö ilosta täällä omassa yksinäisyydessäni vai teenkö jotain aivan muuta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Noista yveistä: pliis, ei enää pyyntöjä, työnantajalla loppuu kohtaa herneet ja sit se pian vetää minut nokkaansa, vastailen kuten kuten kykenen.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Täysin sama. Modeilta pyyntö että antaisivat näiden one linereiden mennä tällä kertaa sormien läpi. Keskustellaan sitten asiasta kun jotain uutta tiedetään virallisesti.

Itse olen kuullut vain sen että tämä nykyinen ilmoitettu pelaajabudjetti ei olisi kokonaan käytetty vaan tilaa on juurikin yhdelle pelimiehelle jos tasoonsa nähden halvalla saadaan.

Kunhan sen yv:n pääsee lukaisemaan, niin katsotaan hypinkö ilosta täällä omassa yksinäisyydessäni vai teenkö jotain aivan muuta.

Itse olen eri mieltä noista onelinereista. Sanktioita vaan, turhaa ketjun täytettä ovat. Jos yv:tä halajaa niin miten sitä kannattaa pyytää - ehkäpä yksityisviestillä? Itsehän toimin juuri näin, ja sain vastauksen, josta kiitokset Fabulle.

Uskoisin monien muiden tavoin, että Seppänen ymmärtää ettei näitä hyökkäyspään satsauksia kannata hukata puolustuksen puutteiden vuoksi. Onneksi päävalmentajana on myös sellainen kaveri, joka osaa vaatia. Eli veikkaisin yhden vähintään melko korkean profiilin omaavan pakin liikahtavan JYPin suuntaan. Viimeistään ennen tammikuun loppua, mutta mahdollisesti myös aiemminkin.

Hyökkäyksen osalta uskon että näyttöjen antamisella on tietty takaraja, jonka jälkeen osa ylimääräisistä paloista laitetaan pihalle. Toki riittävä reservi tulee jättää, mutta muutamasta kaverista on silti luovuttava. Ja tarvittaessa kyseeseen voi tulla joku nimekkäämpikin herra kukaties.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Toki on fiksumpaa pyytää yv:llä, joten ottakaamme tuosta opiksu. Kyllähän tuolla Ruotsin suunnalla on monia mielenkiintoisia pelaajia ja useat jopa jyp taustaisia. Mielenkiintoisempia ovat mm. Kankaanperä ja Luoma, kummatkin heistä ottaisin milloin vain Jypiin.

Noista Tsekeistä taas ei ole mitään kuvaa kuin ainoastaan Kudroc:sta. Onko jyp sitten Kudroc:n perässä jää nähtäväksi.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kudroc ei kai olisi tyhmempi hankinta sekään, vaikka luulishan noita pakkeja eri puolelta löytyvän useitakin joukkuetta vahvistamaan.

Itse koen tilanteen siten, että kerrankin meillä (Jypillä) on sellaiset asetelmat, ettei mihinkään pakkorakoihin tarvii sormiansa työntää. Olen ollut pienestä vieraskompuroinnista huolimatta varsin tyytyväinen alkukauteen ja uskonkin, että jos joukkuetta vahvistetaan, pyritään sillä siirrolla tähtäämään pleijari-iskuun.

Tosiasiassa me ei olla tälläkään miehityksellä pulassa kun tulee se oleva potentiaali vielä koko rintamalla esiin, vasta kun siellä ratkaisuvaiheissa.

Mistään oleellisesta kyydistä me ei tässä vaiheessa kautta olla ainakaan mun silmin pudottu mihinkään, eikä semmoisia merkkejä edes missään ole näkyvissä.

Mukavalta sen sijaan tuntuu, että nyt ollaan koko organisaatiossa kuitenkin hereillä koko ajan ja on sitä tekemisen tuntua.

En ainakaan näihin aikoihin innostu mihinkään pelaajakaupoillekaan ryhtymisestä, varsinkaan tekijämiesten, sillä tuoretta jalkaa vielä tarvitaan varmasti, ja mieluummin sellaista ukkoo, jolle pelitapa ja joukkue on oma ihan kauden alusta asti. Noihin kauppameininkeihinhän sitten vaikuttaa jo monet sellaiset asiat, joita me ei täällä osata haistella ( esim. onko pelaaja muutenkin vaihtamassa maisemaa jne.)
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Maalineduspelaaminen on ollut alkukaudesta ongelmallista. Vastustajien pelaajat pääsevät turhan helposti maalin eteen ripareille. Kyllähän takalinjoille kaivattaisiin fyysistä pelaajaa.

Niin, meillä on rivistössä kuusi fyysiseen peliin pystyvää pakkia ja sitten 2 selkeästi kiekollista puolustajaa, joista toinen on sairastuvalla ja toinen ei pelaa vielä tasollaan, vaikka parantanut onkin.

Eli millä logiikalla me tarvitsemme takalinjoille fyysisen pakin?

Möksy: väittelyn välttämiseksi voit kertoa mulle, mitkä omasta mielestäsi menevät tuohon kategoriaan? Itse luokittelen siihen kategoriaan ehkä molemmat Tappara-maalit sekä Pelicans-pelin kavennuksen. SaiPan tasoitus viime sekunneilla on vähän makuasia.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kangasniemi ja viime kevään järjetön hankinta Saksinen saavat parantaa vielä paljon peliään ennen kuin lasken heidät hyödyksi tälle joukkueelle. Heidän tilallaan näkisin nii-iin paljon mieluummin jonkun Burke Henryn tyyppisen ison ja fyysisen puolustajan, joka ei epäröisi tarpeen tullen tiputtaa hanskatkin.

Mutta Köpin kanssa samoilla linjoilla, että puolustus tarvitsee sitä kiekollistapakkia. Ja pelimerkkejä ei ole liikaa, joten jos edes sen yhden hyvän kiekollisen pakin tuonne saisi. Jos enemmän vahvistusta halutaan niin sitten on pakko luopuakin pelaajista. Ja tällöin täytyy luopua pelaajista joilla on arvoa.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Niin, meillä on rivistössä kuusi fyysiseen peliin pystyvää pakkia ja sitten 2 selkeästi kiekollista puolustajaa, joista toinen on sairastuvalla ja toinen ei pelaa vielä tasollaan, vaikka parantanut onkin.

Eli millä logiikalla me tarvitsemme takalinjoille fyysisen pakin?

Täytyy olla kyllä erimieltä kanssasi. En itse kyllä löydä tuolta listasta kuutta fyysistä pakkia. Mäntymaa,Kaijomaa, Forsberg siinä ne fyysiset pelaajat ovat. Kuitenkin vastustajat pääsevät aivan liian helpolla juuri maalin edessä.

Kyllähän tuo avauspelikin on ollut ajoittain aika kuralla. Miten olisi fyysinen peliä tekevä pakki :) (En Köpi ala tekemään tästä sitten mitään listaa).
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Täytyy olla kyllä erimieltä kanssasi. En itse kyllä löydä tuolta listasta kuutta fyysistä pakkia. Mäntymaa,Kaijomaa, Forsberg siinä ne fyysiset pelaajat ovat. Kuitenkin vastustajat pääsevät aivan liian helpolla juuri maalin edessä.

Kyllähän tuo avauspelikin on ollut ajoittain aika kuralla. Miten olisi fyysinen peliä tekevä pakki :) (En Köpi ala tekemään tästä sitten mitään listaa).

Vaarasuo on fyysisessä pelissä pärjäävä pakki, samoin lauantaina tapellut Salmu. Kangasniemi olisi se kuudes, vaikka Miska nyt ei tunnu sitä parasta tasoaan löytävän millään.

Kiekollisuus pääprioriteetti, fyysisyys tulee sitten plussana (ja näitähän JYP:n resursseilla on suorastaan niin paljon valittavana, että oksat pois).
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä nuo Köpin mainitsemat puolustajat vakuuta ainakaan allekirjoittanutta fyysisyydellään. Liigan kärkipään ryhmiä vastaan puolustuksemme heiveröisyys näkyy pahiten. Esimerkiksi Lukon isoja miehiä vastaan JYP-pakit hävisivät kaksinkamppailut toistuvasti..

Puolustus ei todellakaan ole tarpeeksi fyysinen ja Dufvan on osattava roolittaa puolustus järkevämmin. Esim. alkukauden pakkipari Niskavaara-L.Helminen on omassa päässä aivan itsemurha kamaa. Varaa ei ole kuitenkaan ostaa paria pakkia lisää..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös