Kauden jälkeen sijoitus on siis 9:s, säälipleijariottelun tuotot eivät kata edes pelaajien playoff-bonuksia ja Ramstedtin myynnistä saadut rahat on käytetty. 1,5 miljoonan tappiot on silti saatu lähes puolitettua mutta kauden tappiot ovat 900 000 euroa. Ei hätää, Jussi kuittaa. Eiku... Espoolainen kiekko on kriisissä ja kaikki ovat myynnissä.
Eli joukkue ja budjetit on sun käsityksellä koottu niin, että ainoa mahdollisuus jo ennen kautta oli muuttaa 900 000€ tappiot 300-400 k€ tappioiksi oli se, että tsägällä joku 25 vuotias edellisellä kaudella 4+14 pisteet koonnut pelaaja nostaa profiiliaan täysin yllättäen niin paljon, että yksi Venäjän rikkaimmista joukkueista haluaa maksaa siitä meille +500k€ ? Eli jos Ramua ei oltaisi myyty ja kauden jälkeen sijoitus on 9:s niin oltaisiin anyways tehty 900 000 € tappiot, Espoolainen kiekko on kriisissä ja kaikki on myynnissä? Varsinkin kun katsoja ka. on ollut 600 päälle budjetoidun. Jos kerran näin on niin mitäs sitten. Ehkä tänne ei sitten ole vain tarkoitettu jääkiekkojoukkuetta.
Oletetaan että Ramstedtista ja Miettisestä saadut rahat käytetään kaikki. Joukkuetta lähdetään siis kunnolla vahvistamaan ja uudeksi loppukauden markkinointisloganiksi valitaan "Espoo. Vitun rikkaat". Vuorinen aloittaa julkistamalla Hannulan jatkosopimuksen ja ostaa Kellerin sopimuksen irti loppukaudeksi. Keller pelaa jo ensi viikon perjantaina, silloin tifoillaan ja koko halli huutaa ryankelleriä. Ensi viikon alussa loppukauden sopimuksen tekee NHL-meritoitunut sentteri Tim Velvethand joka on lähes kovin ikinä Suomessa NHL:n ollessa käynnissä pelannut pelaaja. Sympaattinenkin vielä, on joskus ojentanut kiekon laidan yli pikkupojalle.
Jumalauta tää kuullostaa komeelta. Mä oon täysillä messissä. Sun ajattelumallin mukaan kaikki olisi kuitenkin ollut nurin jo ennen kautta niin loppu olisi edes komea. Mä en nimittäin pidä sitäkään varmana että esimerkiksi Huhtala tai Sallisen Tomppa ostetaan +500 k€ ensi kaudellakaan, jos koko homma perustuu sun mukaan vain sen varaan.
Tosin mä olisin ollut pirun onnellinen, jos Cami olisi siirtynyt ja ne säästyneet palkkarahat olisi Hannulan pitänyt meillä ja muuta ei olisi tapahtunut. Oma olettamukseni tässä vaiheessa on se, että me oltaisiin oltu melko suurella varmuudella 6 joukossa ja sininen taivas olisi ollut auki edessä. Katsojatkin tykkäsi näköjään kun ti/to jyp/saipa peleissäkin oli lähes aina vähintään jengiä budjetoidun verran.
Vuorinen laittaa vielä Blues Ice Girlsit pois ja tilalle luistelevat Sara Sieppi ja Essi Pöysti.
Tähän mä en syty kyllä yhtään. Nää nykyset on paljon terveemmän näköisiä reippaita nuoria. Joku voisi kyllä ostaa niille housut jalkaan, ettei ilman tarvisi vetää. Johan tossa saa jonkun virtsatientulehduksen pitkän kauden aikana. Ai niin mut sniiduillaan siinäkin.
Kaikenkaikkiaan. Mun mielestä virheet on tehty siinä, että kun nyt NHL:ssä oli lockout kaikkine lieveilmiöineen niin miten ihmeessä Blues onnistui häviämään siinä urheilullisesti selkeästi eniten? Ja tätä rahapuoli edellä menoa, mitä kaikki hehkuttaa mä en ymmärrä. Kyllähän tuosta Ramstedtin lottopotista kannattaa varmaan jotain laittaa sukan varteen nyt kun tilanne kerran on tämä mikä on. Tasaamaan niitä tappioita mitkä syntyi siinä, kun menestys myytiin tälläkin kaudella rajan taakse. Sekin on varma.
Jotain pitää kuitenkin tehdä, että sinne hallille saadaan niiden 2000 urpon, jotka siellä aina on itseni mukaan lukien ja sen 1000, jotka ihmettelee mitä vittua ne siellä tekee lisäksi vielä se jengi joka kävi Ramstedteja ja Miettisiä siellä katsomassa. Jos Ramusta saatiin yli 500 k€ niin jotain yleisöä kiinnostavaa ja toiveita herättävää tuonne on saatava. Mark Lee ei ole vastaus tähän. Muuten pelataan 3000 katsojan edessä. Varsinkin jos tällä viikolla tulee 0 p Ässiä vastaan niin aletaan oikeasti olla siellä sijalla 11. Ennen HPK peliä oltiin ihan kiinni sijassa 4. Näin se vain meni.
Jos kuvioon Miettinen Blues->TPS ja Lee SaiPa ->Blues menee meiltä rahaa niin sekin on jo hoidettu sitten ihan päin vittua. Tuon pitäisi olla tasan. Meillä +500 k€ budjetoimatonta rahaa ja vielä toistaiseksi katsoja ka 573 katsojaa budjetoidun päälle. Noilla HPK ja Tappara pelin esityksillä sinne hallille ei todella saada sijalta 11, 4000 katsojaa lähellekään.
Tällä kaudella on tehty lähinnä markkinoinnin puolella hiton hienoa duunia. Nyt näyttää siltä, että urheilupuoli on vain sakannut totaalisesti. Tässä kohtaa on esimerkiksi Vuorisen roolia kyllä hyvä käydä läpi. Mun tämän hetkinen arvio on se, että me ollaan se jengi joka pullahtaa ulos playoffeista. Ensimmäistä kertaa vuoden 2005 jälkeen. Ei ole edelliset vuodetkaan aina olleet helppoja, kaikki on ollut myynnissä, seurakin. Silti joukkue on pelannut mitalipeleissä 5 kertaa vikaan 6 vuoteen. Onko urheilupuolen tekeminen tyydyttänyt jotakin tällä kaudella yli 2 kk vierastappioputkineen? Tammikuussa Ramstedt, Hannula ja Miettinen vaihtuu vielä Mark Leehen. Kyllä mä todella odotan sitä "Velvethandia". Mun mielestä urheilupuoli uuden johdon alla on ollut täysin ala-arvoisesti hoidettua, kun tätä hetkeä katsoo.
Viimeksi muokattu: