(oletetaan, että täällä ei muut käyttäjät puhu paskaa).
ei ole paskapuhetta, kyllä tämä ihan totta on viime kauden osalta. Varmasti pelillisesti viihtyi AHL:ssä mutta muut olosuhteet eivät niinkään olleet mieleen. Kyllähän pillu sopisi pelityyliltään IFK:hon kuin.. no.. kulli pilluun.
Aiheesta toiseen, mielenkiintoista muuten kun tuolla otteluseurantaketjussa mainittiin Tepsifanin toimesta että IFKn isot miehet eivät pysyneet liukkaiden TPS miesten perässä. Itse asiassa katselin samaa jo hieman Lukko-pelissä, IFKlaiset näyttivät ajoittain pujottelukepeiltä "liukkaiden lukkolaisten" rinnalla.
Olisiko niin, että monien riemulla vastaanottama "iso" IFK joukkue olisikin täynnä liian samankaltaisia, isoja ja omalla tavallaan hieman kankeita pelaajia? Mietin jo ennen kauden alkua miten isojen miesten joukkue pärjää varsinkin isoissa kaukaloissa vai olisiko pari nopeaa, liukasta "mikkihiirtä" kuitenkin ollut paikallaan? Ovathan Lennu, Luttinen, Pesonen ja Pikkarainen ainakin omalla tavallaan melko samankaltaisia pelaajia, hieman kankeita..?
Lennuhan on sinänsä pelaajana huikea, Luttinen nyt vireeseen päästyä loistava maalineduspelaaja, Pesonen.. itselleni valitettavasti jotenkin näyttää että Pessin ura valitettavasti laskussa. Pahaa tekee taas katsoa kun Piku pääsee maalintekopaikkaan, poikkeuksetta ratkaisuna on veto suoraan maalivahdin syliin. toista oli esim JHagin vähättelemä Vesce joka laittoi paikat ihailtavalla prosentilla sisään. Joku viisas sanoi aikanaan että maalintekijä (Vesce jne) näkee paikat mistä laittaa sisään, Piku taas näkee ison, peittävän maalivahdin ja koittaa vetää siitä läpi. Pikun maalithan ovat usein juuri Turussa nähdyn kaltaisia one-timereita hieman kauempaa tilanteissa joissa ei ehdi "hätääntyä". Kun tulee avoin paikka tyyliin läpiajo, menee sormi sitten suuhun. Itse olen sitä mieltä että juuri Vescen kaltainen pelaaja IFKlta puuttuu.
Porthen toki samaa hidas mutta kankea tasoa, hyvä nelosen puolustava sentteri muttei muuta.