Pelaajaliikenne 08 / 09

  • 854 173
  • 2 838

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllä KJ oli se, joka Pitkämäen halusi. Muita nimiä olivat Chiodo, Riksman ja Toivonen. Muistellaanpas viime kevättä: Kun Kärpät voitti mestaruuden, taisi olla perjantai tai lauantai ja KJ oli vielä virallisesti Kärppien mies kiistäen täysin kytkökset HIFK:hon. Mutta tuohon iltaan loppuivat hänen velvoitteensa Kärpissä. Niinpä heti seuraavan viikon alkupuolella ilmaantui täysin puun takaa Ruotsista Pitkämäki. Hän ei ollut ollenkaan millään HIFK:n listoilla sitä ennen. Tässä asiassa Nybari teki oikein, kannattaa kuunnella valmentajaa maalivahdin suhteen. Senkin olen antanut kertoa itselleni, että Chiodo ei kelvannut luonnollisista syistä: KJ itse oli penkittänyt Chiodon Tarkin tieltä, eikä pitänyt Chiodoa juuri minään. Riksman on tästä suomalaiskolmikosta nyt paras ja Toivonen majailee liki Pitkiksen lukemissa. Selkein virhe tässä koko prosessissa oli suora 2 vuoden diili. Olisin itsekin hankkinut Pitkiksen, jos ja kun juuri mestaruuden voittanut tuleva koutsimme niin haluaa. Mutta 2v diili?

Turha tuossa on enää sen kummemmin ihmetellä. Mutta mikä nyt oikeasti on se suurin hätä, jonka vuoksi meille pitäisi lentää jumbojetillinen pelaajia ja mikä ennuste vie meitä liigan häntäpäähän? Neljästä edellisestä ottelustaan HIFK on voittanut 3 ja on liigan ns. kuntopuntarin jaetulla kärkipaikalla. Suunta on ylöspäin. Mutta vaatimustasokin on kova - neljän sakkiin, muuten kausi on epäonnistunut.

Joukkue tarvitsee "elintärkeä" -leimalla luotettavan maalivahdin. Walshin panos ei todennäköisesti tule riittämään kiekollisesti kovatasoiseen peliin. Lopin stuntti tarvitaan. Nämä ovat ns. pakkosaumoja. Hyvin ovat puukädet ja palopostit sekä flegut tehneet maaleja - tämä unohdetaan ja vaaditaan huikeaa snaipperia sekaan? Kenellepä ei kelpaisi, mutta juuri nyt nuo suurimmat paineet ovat alakerrassa. Ihan en kaikkea epätoivon määrää ymmärrä, mutta tulen ilman muuta sekaan valittamaan, jos ei päästä neljän joukkoon. Perttu Lindgren, Lukko, tähän mennessä 3 ottelua, 0+1. Ei tämä pelaajien hankkiminen kai sitten olekaan niin helppoa, että heti natsaa? Pertulle tsemppiä, olisin siis itsekin ottanut hänet, mutta en olisi ollut kuitenkaan varma, että siinä on jo tämän kauden liigatähti.

Yksi pelaaja ohimenneistä on ruvennut vituttamaan niin että koskee: Kalle Sahlstedt! Kärpistä lähti Kalpaan ja on nyt pistepörssin kakkonen, 11 ottelua ja 7+7 =14. Eikö KJ esimerkiksi ollenkaan osannut hiffata nelossentterinsä potentiaalia ja yrittänyt puffata häntä HIFK:hon? Kenenkään pelaajan suora ratkaisu ei nimittäin voi olla Kalpa niin, ettei kysellä muualta. Eikö tämä mies ollut myöskään HIFK:n listoilla? Mä en tiennyt Killerin iskukykyä, mutta en myöskään ollut hänen viime kauden koutsinsa, enkä edes nähnyt muutenkaan häneltä kovin montaa matsia. Mutta miksi kukaan täälläpäin ei nähnyt ja oli sen sijaan kiinnostunut Janne Hasbeen Hauhtosesta?
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Yksi pelaaja ohimenneistä on ruvennut vituttamaan niin että koskee: Kalle Sahlstedt! Kärpistä lähti Kalpaan ja on nyt pistepörssin kakkonen, 11 ottelua ja 7+7 =14. Eikö KJ esimerkiksi ollenkaan osannut hiffata nelossentterinsä potentiaalia ja yrittänyt puffata häntä HIFK:hon? Kenenkään pelaajan suora ratkaisu ei nimittäin voi olla Kalpa niin, ettei kysellä muualta. Eikö tämä mies ollut myöskään HIFK:n listoilla? Mä en tiennyt Killerin iskukykyä, mutta en myöskään ollut hänen viime kauden koutsinsa, enkä edes nähnyt muutenkaan häneltä kovin montaa matsia. Mutta miksi kukaan täälläpäin ei nähnyt ja oli sen sijaan kiinnostunut Janne Hasbeen Hauhtosesta?

Olen ihmetellyt, että kuinka KJ "malttoi" olla tuomatta yhtään pelaajaa mukanaan IFK:hon. En tiedä sen tarkemmin pelaajien sopimustilanteita viime keväältä, mutta itse olisin yrittänyt muutamaa peluria puhua mukaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olen ihmetellyt, että kuinka KJ "malttoi" olla tuomatta yhtään pelaajaa mukanaan IFK:hon. En tiedä sen tarkemmin pelaajien sopimustilanteita viime keväältä, mutta itse olisin yrittänyt muutamaa peluria puhua mukaan.

Sama täällä. Se oli pettymys. En mä mitään Kärppä-invaasiota tänne olisi halunnutkaan, mutta pari avainpelaajaa osastosta: Mikkola, Tarkki, Bros ja Sahlstedt. Sahlstedt on ilman muuta ollut hetken vapailla markkinoilla kenen tahansa lähestyttäväksi ja peli-iskunsa lisäksi hän tarjoaa kokemusta ja myös sitä, että pelaaja on joskus voittanut jotain. Myönnän, että Sahlstedtin ohimeno vituttaa vain ja ainoastaan sen vuoksi, miten hän nyt pelaa. Mutta kysyn vaan, miksi KJ-HIFK -akselilla ei joko tiedetty Killerin iskukykyä tai jos tiedettiin, miksi vitussa se pelaa nyt Kalpassa?
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama täällä. Se oli pettymys. En mä mitään Kärppä-invaasiota tänne olisi halunnutkaan, mutta pari avainpelaajaa osastosta: Mikkola, Tarkki, Bros ja Sahlstedt. Sahlstedt on ilman muuta ollut hetken vapailla markkinoilla kenen tahansa lähestyttäväksi ja peli-iskunsa lisäksi hän tarjoaa kokemusta ja myös sitä, että pelaaja on joskus voittanut jotain. Myönnän, että Sahlstedtin ohimeno vituttaa vain ja ainoastaan sen vuoksi, miten hän nyt pelaa. Mutta kysyn vaan, miksi KJ-HIFK -akselilla ei joko tiedetty Killerin iskukykyä tai jos tiedettiin, miksi vitussa se pelaa nyt Kalpassa?
No joo.. Sahlstedt oli kuitenkin Kalpalta ns. kovan profiilin rekrytointi, joten tuskin tämä ihan ilmaiseksi siellä pelaa. Lisäksi miestä itseään on varmasti kiinnostanut lähteä ison peliajan perässä Kuopioon ja sitoutua projektiin, jolla Kalpa nostetaan pois liigan hänniltä. Kääntäen jos kysyy, niin miksi KS itse olisi halunnut tulla Helsinkiin, jonne oli jo palkattu oletusarvoisesti 1. ja 2. sentterit, eli Hirso ja Loppi?
 

Jimi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tuosta JHagin kirjoituksen jumbojetista tuli mieleen että -98 mestaruuskaudella joukkuetta täydennettiin ja pelaajia kokeiltiin melkoinen määrä ennenkuin oltiin tyytyväisiä. Loppukausi olikin sitten pelillisesti historiaa vaikka taloudellisesti taisi siltä kaudelta tulla takkiin. Mestaruuden myötä seuraavat kaudet tosin paikkasivat miinuksen ja ylikin jäi. Mutta voi niitä onnen hetkiä pitkän kuivan kauden jälkeen kun pääsi Hesperian? yökerhossa hipaisemaan OJ:n kannattelemaa Kanada -maljaa.

Mestaruuteen riittävä veskari, kiekollinen pakki ja Lopin korvaaja tässä järjestyksessä ja mahdollisimman pian.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kääntäen jos kysyy, niin miksi KS itse olisi halunnut tulla Helsinkiin, jonne oli jo palkattu oletusarvoisesti 1. ja 2. sentterit, eli Hirso ja Loppi?

Ensinnäkin valmennuksen ja toisekseen paljon todennäköisemmän menestyksen kuin Kalpa tarjoaa, perässä. Nelosessahan hän pelasi Kärpissäkin. Kyllä pelimies tietää, että kausi on pitkä ja näyttöpaikkoja riittää ja tuossa kunnossa hän olisi meillä 1-sena Hirso laidallaan. Jos siis Loppi olisi jalkeilla. Lisäksi mies on kotimainen. Sarjassamme: Olisi pitänyt tietää HIFK-organisaatiossa nimenomaan KJ-kytkyn takia, että latit peliin tätä kotimaista kaveria varten. Tulihan Santalakin Narreihin, vaikka Leino ja Hirso olivat jo jengissä - ja kuinkas siinä kävikään...Väitän, että Sahlstedtista ei oltu oikeasti kiinnostuneita ollenkaan ja kysyn vaan, että miksi ei miehen ex-koutsi ollut tietoinen kaverin potentiaalista? En mä tässä hirveästi valittaisi ilman sitä, että Killeri oli KJ:n luottomies.
 

Callahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Killeri

Pitää muistaa, että Killeri pelaa Kapasen kanssa samassa ketjussa ja myös paljon YV:tä. Toisaalta onhan se voinut olla niinkin että Kalpa on jo tehnyt sopparin tammikuussa. Miksi kukaan ei täällä puhunut esim. Lammasaaresta ? Olis ollut varmaan hintalappu kohdalla.

KJ:llä on ollut ilmeisesti tarkoitus rakentaa joukkue IFK lähtöisistä pelaajista, jotka sitoutuu yhteiseen tavoitteseen. Jos kerätään muukalaislegioona niin on vaikeampi saada heidät pelaamaan yhteen. Nyt suurimmalla osalla pelaajista on yhteinen nimittäjä eli IFK tausta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jimi: Silloin olivat toiset ajat. SM-liiga tarjosi oikeasti myös rahallisesti kelvollisen haasteen niille, jotka jäivät NHL:n ulkopuolelle. Venäjän nykyliigaa ei ollut esimerkiksi olemassakaan. Euroopan parhaat maalivahdit ja pakit pelasivat 90-luvun lopulla nimenomaan Suomessa. Nyt on niin, että Venäjä, Ruotsi ja Sveitsi vuolevat päältä parhaat ja meille jäisi siihen jumbojetilliseen lähinnä ECHL-tyyppistä / -tasoista tavaraa. Esimerkiksi Parsons, Hurtaj, Zion, Scissons (nimet eivät ole keksittyjä, ikävä kyllä)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta kysyn vaan, miksi KJ-HIFK -akselilla ei joko tiedetty Killerin iskukykyä tai jos tiedettiin, miksi vitussa se pelaa nyt Kalpassa?

Ehkä se diggaa kalakukoista tai halusi päästä pelaamaan Sami Kapasen kanssa. Mistä näistä tietää?

Tai ehkä Kojo piti Kallea liian vanhana ja halusi luoda nuoren IFK:n. Nythän meillä on ainoastaan yksi yli kolmikymppinen: Kuhta, 33 vee. Jälkiviisaus on paras viisaus, ja jos Sahlstedt olisi tullut Jalosen mukana tänne ja pelannut yhtä vaatimattomin tehoin kuin Pesonen, niin puolet faneista ihmettelisi, mitä pahusta tuollainen heinäkenkä täällä surffailee, ulos jengistä ja vähän äkkiä.

Tuskin sitä nytkään tänne kukaan kaipailisi, jos se jatkaisi samalla pistetahdilla kuin viime kaudella Kärpissä. Ja meilläkin se olisi lähtökohtaisesti sijoitettu kolmos- tai neloskenttään Lopin ja Hirson (ja Porthenin?) jälkeen. Siellä ei samoja tehoja isketä kuin KalPan ykköskentässä. Toki sen olisi voinut hankkia varalle. Nyt kun Loppi on tammi- tai helmikuuhun asti sivussa, Kalle todennäköisesti saisi paljon vastuuta ja jääaikaa kakkoskentässä ja siinä ohessa pisteitä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Miksi kukaan ei täällä puhunut esim. Lammasaaresta ? Olis ollut varmaan hintalappu kohdalla.

Holtari nappasi miehen aikaa sitten. Ja Holtarihan on nimenomaan pirun hyvä scouttaamaan miehiä ei-helsinkiläisistä joukkueista. Huhujen mukaan hän jopa käy joskus kehäkolmosen takana katsomassa matseja.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
jos Sahlstedt olisi tullut Jalosen mukana tänne ja pelannut yhtä vaatimattomin tehoin kuin Pesonen, niin puolet faneista ihmettelisi, mitä pahusta tuollainen heinäkenkä täällä surffailee, ulos jengistä ja vähän äkkiä.

Ei se kyllä noilla jaloilla ja käsillä pelaisi missään tapauksessa hullummin meilläkään. Ja olisin itse ollut kärkipäässä valittamassa, jos Sahlstedtin hankinta olisi julkistettu. Olisin saattanut käyttää sanoja "heinäkenkä", "kaurahattu" ja "jäähdyttelijä". Mutta pointti on tämä: ei mun pidäkään tietää jonkun Sahlstedtin tai Lammassaaren todellista iskua. Ei mulle siitä makseta, että rundaisin katselemassa kavereita ympäri maata, joten ei ole mitään mahdollisuuksia tietää. Mutta kiekkoseuroissa pitäisi kyllä tietää nykyistä paremmin nämä maakuntaseurojen helmet (sori Kärpät, sitä olette täältä katsoen johtuen etäisyydestä). KJ:nkin olisi pitänyt tietää, sen verran kovassa iskussa Killeri nyt on.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Holtari nappasi miehen aikaa sitten. Ja Holtarihan on nimenomaan pirun hyvä scouttaamaan miehiä ei-helsinkiläisistä joukkueista. Huhujen mukaan hän jopa käy joskus kehäkolmosen takana katsomassa matseja.

Eikös tuo ole aika naurettavaa touhua? Kyllähän asian pitäisi olla niin, että pelaajat itse lähettävät Kehä Kolmosen sisällä oleville seuroille omista otteistaan videoita ja tulevat itse tänne tyrkylle. Kuka seurapamppu muka jonnekin Ouluun tai edes Hämeenlinnaan asti jaksaa lähteä? Eihän Penakaan lähtenyt. Se lähti Afrikkaan golfaamaan ja jätti faxin päälle, jos vaikka joku pelaaja lähettäisi yhteystietonsa, jotta Pena voi lomalta palattuaan soittaa. Aika harva tosin lähetti. Ihme sakkia!
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Pojat pojat! Miettikääpä nyt jos sateisena kesäkuun päivänä olisi HIFK;n sivuille ilmaantunut "Kalle Sahlstedt vahvistamaan HIFK;ta 2 vuoden sopimuksella". Jumankauta mikä narina ja huuto olisi täällä käynyt. Myönnän, olisin itsekin vähintään "ääneen" ihmetellyt että mitä sviddua!

Noh, eipähän tarvitse tuotakaan hemppaa miettiä. Tuskin lähtee Kalpasta mihinkään, ei vaikka saisi karvapäällystetyn a-sarjan mersun millä cruisailla tsadissa.

Tapahtuukohan toimistolla pelaajaliikenteen osalta yhtään mitään? Onko Nybondas ja Valtanen edes käyneet täällä JA;lla lukemassa mitä tarvitaan, häh? Nyt ryhtiä siellä toimistolla ja mars Jatkoajan "pelaajaliikenne 2008-2009"-ketjuun kuin olisi jo!!
 

Bedrock

Jäsen
Pelaajahankintoihin liittyen on taas mielenkiintoista katsella tämän illan otteluiden kokoonpanoja. HIFK:n "ulkomaalaisvahvistukset" erottuvat aika hyvin muiden joukkueiden vastaavista, kun heitä saa etsiä kolmos- ja neloskentistä ja tämänhetkisen osaamisen puolesta ei kummankaan paikka olisi edes näissä kentissä. Kuten täälläkin on moneen kertaan todettu ei ulkomaalaisvahvistusten välttämättä tarvitse aina olla ykköskentän pelaajia, jos palapeli on muuten kasassa. Nyt vaan on niin, että se ei ole.
 

Jimi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieman OT koska palaan vielä -98 kauden pelaajaliikenteeseen.
Tottahan se valitettavasti on että kymmenen vuotta sitten oli mahdollista saada laadullisesti parempaa pelaajamateriaalia mutta silloin oli kotimainen vastuskin kovempi. Lähinnä minua miellytti silloinen tekemisen meininki ja määrätietoisuus. Kaikki tekeminen perustui selkeään tavoitteeseen josta ei tingitty. Mestaruus.

Nytkään ei tulisi tähdätä mihinkään muuhun kuin kannun kotiuttamiseen ja tehdä resurssien puitteissa kaikki tarvittava myös pelaajapuolella.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieman OT koska palaan vielä -98 kauden pelaajaliikenteeseen.
Tottahan se valitettavasti on että kymmenen vuotta sitten oli mahdollista saada laadullisesti parempaa pelaajamateriaalia mutta silloin oli kotimainen vastuskin kovempi. Lähinnä minua miellytti silloinen tekemisen meininki ja määrätietoisuus. Kaikki tekeminen perustui selkeään tavoitteeseen josta ei tingitty. Mestaruus.
Kekäläisen aikana ei ollut vielä nettiyhteisöt voimissaan, mutta kyllä Keklukin sai aikanaan kovaakin kritiikkiä hallilla - varsinkin kauden 96-97 aikana ja ihan syystä. Muistan myös ennen mestaruuskautta hallilla liikkuneen vitstin, kun Eaves oli juuri tehnyt oharit ja suurelle yleisölle tuntemattomat S&W palkattu tilalle, joka meni suurin piirtein näin: Miksi ei kannata mennä HIFKn peliin puku päällä? Saattaa joutua vahingossa valmentajaksi. Naureskelu kyllä loppui sitten keväällä, mutta yleisesti on tuon mestaruuskauden muistot aika kullannut lähes täydellisesti. Varsinkin syksy -97 ei oman muistikuvani mukaan ollut mitään hirvittävää riemua, vaan lähinnä edellisen kevään jäljiltä tuli pariin otteeseen manattua, että "tätäkö tämä taas on".

Varmasti HIFKssa tähdätään jatkossa urheilulliseen menestykseen ja näin on julkisestikin julistettu. Silti en lainkaan ylläty, jos seuraava pelaajavahvistus tulee vasta joskus tammikuussa, jos silloinkaan. Tämä voi olla aika kova paikka monelle, joka uskoi pelkästään Penan lähdön kääntävän laivan välittömästi mukaan mestaruustaistoon.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähinnä minua miellytti silloinen tekemisen meininki ja määrätietoisuus. Kaikki tekeminen perustui selkeään tavoitteeseen josta ei tingitty. Mestaruus.

Tämä on aivan totta. Frankki itki pari kertaa jokunen vuosi Keklun lähdönjälkeen tätäkin turskaa mediassa (kokoluokaltaan taisi olla alle 200k €). "Mobergilaisessa häviämisen kulttuurissa" ei tunneta sanaa investointi. 2000-luvulla HIFK jätti käyttämättä Keklun tekemät investoinnit. Vittu mikä buusti ja noste siitä lähtöjohdasta olisi ollut mahdollista luoda osaavissa käsissä. Olisi jäänyt Kärppien 2000-luvun dynastia ehkä näkemättä.

Mutta vaikea sanoa, miten Frank enää tänä päivänä käyttää valtaa. Toivotaan vain, että Moberg ei testamenttaa pätevyyttään ja innovaatiokykyjään seuraajilleen.

Itse aiheesta sen verran, että toissa viikolla Aki Tuominen siirtyi Örebrohon. Nybari ei ollut hereillä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Aika harva tosin lähetti. Ihme sakkia!

Ovat kyllä outoja hiippareita. Mun mielestäni kaikissa junnuseuroissa kautta maan pitäisi neuvoa, että HIFK:n veroista tarjousta et tule muualta saamaan ja olepa itse aktiivinen.

Syksy -97 oli oikeastikin kaukana kultaisen kevään tunnelmista. Harmi, kun ei ollut Jatkista! Otettiin liikaa jäähyjä, roudattiin ihme puukäsi-Halkidis ja muita pellejä ja oltiin viidentenä runkosarjassa suunnilleen tähän aikaan. Sinänsä ihan jees, että aika kultaa muistot. Totuus on se, että eipä meistä kukaan loka-marraskuussa -97 ollut mitenkään siinä käsityksessä, että nyt rakennetaan mestaruusnippua. Keklu tietenkin oli. Hommahan rupesi aukeamaan joulua kohti ja kevät oli aivan huikeaa.

Pitkämäki ja Sahlstedt ovat malliesimerkkejä pelaajista, joiden kunto ja iskukyky olisi pitänyt tietää. Molemmat pelaavat sen verran keskiverrosta poiketen ja toinen siis pelasi KJ:n joukkueessa. Eipä me täällä paljon muuta voidakaan kuin valittaa oudoista hankinnoista, ja kyllä me sitä tehdäänkin. En ole kuin vasta tänä syksynä liittynyt Kalle Sahlstedt -fanclubiin :). Väitän, että myöskään -87 syntynyt Perttu Lindgren kesäkaappauksena (teoretisoin) ei olisi saanut riemua kattoon. Puhumattakaan Joey Tenutesta, jonka ottaisin nyt nähtyäni mielelläni HIFK:hon.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän tuo Killeri jäänyt hommaamatta sen takia kun hommattiin Hirso ja Loppi. Nyt on helppo jossitella, mutta Killerihän olisi ollut lähtökohtaisesti kolmossentteri kun Kalpassa tarjolla ykkösen paikka.
 

Jimi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Totuus on se, että eipä meistä kukaan loka-marraskuussa -97 ollut mitenkään siinä käsityksessä, että nyt rakennetaan mestaruusnippua. Keklu tietenkin oli. Hommahan rupesi aukeamaan joulua kohti ja kevät oli aivan huikeaa....

Aivan totta, enkä todellakaan voinut aavistaa silloin mitä on tekeillä tai että kyllä tämä kohta loksahtaa paikalleen. Syksyllä -97 oli tosiaan ristiriitaiset tunnelmat katsomossa. Haluaisin muistaa että pelissä oli kuitenkin jotain tolkkua nähtävissä ja jos kerran viidensiä oltiin niin eihän se nyt ihan konttaamista voinut olla.

Eihän me muuten tiedetä vieläkään mitä on tekeillä vai onko mitään. Ei varmaan tiedä kaikki organisaation sisälläkään. Tärkeintä että ne joilla on valta ja vastuu tietävät ja tekevät, kuten Keklu silloin. Jälkeenpäin voidaan täällä sitten kiitellä tai dumata. Sehän tästä keskustelusta tekee mielenkiintoista. Etenkin kun voi jälkikäteen tarkistaa mitä tuli sanottua.

Keklusta vielä: Muistelen että hän aikanaan itsekin kirjoitti johonkin alkukantaiseen keskustelufoorumiin ja ihan oikealla nimellä.

Siellä alkaa muuten tunnin päästä peli. Syytä lopettaa. Toivottavasti Ahlqvist hoitaa oman tonttinsa.

lisäys: Keklu siis kirjoitti IFK:n sähköpostilistalle, pienimuotoista keskustelua käytiin Kiekkopesässä ja 3p tuli
 
Viimeksi muokattu:

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heittelen tässä ajatuksia ilmaan ilman minkäänlaista sisäpiirin tietoa.

Pitkämäki siis tuli IFK:hon nimenomaan KJ:n pyynnöstä. Tämä selvä. Nybari teki oikein kuunnellessaan KJ:ta maalivahtiasioissa. Tästäkin olemme (kai) kaikki samaa mieltä.

Nyt tarkkana: Miten kauan luotamme KJ:n nenään? -heh-
Eli, jos KJ nyt vakuuttaa Nybarille, että hanki sinä minulle se kiekollinen pakki. Kyllä Pitkämäellä alkaa kiekot keväämmällä tarttumaan. Milloin Nybarin on aika astua esiin ja todeta, että nyt kärsivällisyys loppui. Siis kävelee suoraan KJ:n yli.
Jos jollain on oikeaa ratkaisua, niin kuuntelen mielelläni.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt tarkkana: Miten kauan luotamme KJ:n nenään? -heh-
Eli, jos KJ nyt vakuuttaa Nybarille, että hanki sinä minulle se kiekollinen pakki. Kyllä Pitkämäellä alkaa kiekot keväämmällä tarttumaan. Milloin Nybarin on aika astua esiin ja todeta, että nyt kärsivällisyys loppui. Siis kävelee suoraan KJ:n yli.
Jos jollain on oikeaa ratkaisua, niin kuuntelen mielelläni.
Ei kai tuohon mitään yksiselitteistä ratkaisua ole. Itse en kuitenkaan ole huolissani sen suhteen, että KJ kovin pitkään katselisi alisuorittavaa pelaajaa, varsinkaan maalivahtia, vaikka olisi itse tämän hankintaa puoltanut. Ei Nenäkään yksin Pitkämäen palkkaamisen takana ole, vaan hankinnat tehdään valmennusjohdon ja UTJn yhteistyönä. Sille ei voi mitään, että hutihankintoja tulee joskus. Niitä tuli myös Keklulle aikoinaan ja tärkeintä onkin lähinnä se, miten niihin reagoidaan. Eli, jos ei natsaa, niin uutta putkeen vaan ja mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ei kai tuohon mitään yksiselitteistä ratkaisua ole. Itse en kuitenkaan ole huolissani sen suhteen, että KJ kovin pitkään katselisi alisuorittavaa pelaajaa, varsinkaan maalivahtia, vaikka olisi itse tämän hankintaa puoltanut.

Ja eiköhän tämäkin olla nähty jo Kärppylöissä, joten siitä ei sen enempää.
Kaikesta ei voi aina kuitenkaan syyttää kassaria. Monta kuukautta ollaan jo odoteltu sinne pakkia ja kun pakisto alisuorittaa/ on vajavainen, niin ei siellä maalintäyttävä vanerikaan kauaa kestäisi. Siellä on nähty Homlbergia, Ahosta jne surffailemassa ja Walsh on ollut telakalla ties kuinka kauan, joten pakkia kiitos.
Tottakai jokaiselle kassarille menee joskus helppoja, mutta kyllä se voittava kassarikin tarvitsee sen kunnollisen ja ehjän kuuskyt minuuttisen pelaavan kentällisen eteensä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä ei suoraan liity pelaajaliikenteeseen, mutta mielenkiintoinen juttu sinänsä. Erään NHL-seuran Euroopan kykyjenetsijä ( ei kukaan kotimaisista) oli tänään Nordiksella seuraamassa peliä ja kovasti näytti tehneen muistiinpanoja. Saipassa tuskin on ketään pelaajaa, joka kiinnostaisi -> jokainen voi arvella kenen HIFK-pelaajan edesottamuksia kyseinen scoutti oli seuraamassa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eiköhän tuo Killeri jäänyt hommaamatta sen takia kun hommattiin Hirso ja Loppi. Nyt on helppo jossitella, mutta Killerihän olisi ollut lähtökohtaisesti kolmossentteri kun Kalpassa tarjolla ykkösen paikka.

HIFK ei ollut tarpeeksi kiinnostunut kunnon tarjouksen tekemiseen. Toisin sanoen: Kalpa maksoi eniten, eikä Kalpa ole mikään megaiso palkkojen maksaja. Sahlstedt pelasi siis mestarijengin 3-4 sentterinä ja tuurasi välillä ylempien ketjujen senttereitäkin ja teki 54 matsissa 13+16 = 39 pinnaa. Ei se niin selvää olisi ollut, että kuka olisi pelannut milläkin paikalla. Killerin olisi saanut paljon halvemmalla kuin mitä esimerkiksi Murray maksoi. No, over and done ja ainoa syy miksi nurisen on se, että KJ:n olisi pitänyt tietää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös