Kalle, Rintsi, Janne, Jussi
Vai että oli se Kalle sitten periaatteistaan lipsunut ja tehnyt kahden vuoden sopimuksen? No mikäpä siinä. Pääasia ettei Tepsiin ainakaan ensi kaudeksi mene.
korkki: Jos näistä kolmesta pelaajasta -Sahlstedt, Rintanen, Grönvall- saa ottaa vain yhden, niin minun valintani on ehdottomasti Kippari-Kalle Sahlstedt. Mies joka 7-vuotiaasta saakka signeeraa koulussa piirustuksena nimellä "Kalle S. Lukko" on viimeisen päälle Lukon mies, siinä ei haittaa edes nyt jo vuosiksi venynyt syrjähyppy muille maille vierahille.
Rintanen olisi kakkosvaihtoehto. Taitoa on enemmän kuin Kallella, mutta asennetta vastaavasti ei läheskään niin paljon kuin Kallella.
Grönvall puolestaan ei oikeastaan ole kiinnostanut minua muuten kuin silloin kun hänen sopimuksensa Tapparassa on ollut katkolla. Minun arvoasteikossani Janne on aina jäänyt Kallen, Rintsin ja myöskin jo lopettaneen Grönmanin taakse. Olisi kyllä kieltämättä nykyjoukkueeseen mainio vahvistus.
Eli siis Kallen ottaisin kun vain yhden noista kolmesta saa valita.
Lukon metsästäjä: Juha Riihijärvestä oli taannoin juttua niinikään Veikkaajassa. Rakennusmestari Percy Nilsson ei tuon jutun mukaan aio enää satsata yhtä vahvasti Malmön joukkueeseen kuin ennen, joten porukalla on edessään raju saneeraus, ja yhtenä kohteena on kallein pelaaja Juha Riihijärvi. Jussi viihtyy hyvin Malmössä, mutta palkan alennukseen hän ei lehden mukaan suostu, varsinkin kun sopimus on edelleen voimassa. En muista mihin vuoteen se Jussin sopimus jatkui, mutta ainakin Veikkaajassa tuolloin hän sanoi ettei ilmeisesti ole Kärppiinkään tulossa (joka on kasvattajaseura), koska ei Kärppiä kiinnostanut silloinkaan kun edellinen sopimus Malmön kanssa päättyi (oli Kärppien mukaan liian vanha).
Mikäli Jussi olisi tarjolla, niin minun mielestäni kannattaisi harkita kahdesti ennen kuin sopimusta hänelle edes tarjoaa. Halpa hän ei missään nimessä ole, eikä kaiketi pukukopissakaan niitä mukavimpia ja esimerkillisimpiä pelaajia.
Kun edellä oli noista kolmesta Lukon kasvatista kisaa kuka on ykkönen, niin Jussi jää jokaisen taakse minun papereissani.