Pelaajahankinnat

  • 39 588
  • 293

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hmm, aika mielenkiintoisia nimiä nämä Yli-Torkko ja Venäläinen. Yli-Torkosta annoin mielipiteeni jo aiemmin, mutta Tapparassa läpimurtokauttaan pelaava Venäläinen on tavallaan hieman samantyyppinen pelaaja kuin Yli-Torkko. Kumpikaan ei ole varreltaan mikään jättiläinen, mutta voimaa ja aggressiivisuutta löytyy kiitettävästi. Lisäksi molemmat ovat vielä nuoria, joten "Rautakorven akatemiaan" tulemalla mahdollisuudet kehittyä pelaajana ainakin olisivat varsin hyvät. Kun Rautakorven aikaisen Tapparan pelaajiin liitettiin usein sanat iso ja kankea, niin näihin kavereihin nuo sanat eivät sovi kirveelläkään. Huhujahan nämä vain ovat, mutta ainakin itse olisin valmis vaihtamaan heistä kumman tahansa esim. Toni Koivistoon, jonka tulemista ollaan tässä jo odoteltu ainakin 3 vuotta. Koivisto ei ole Rautakorvenkaan aikana juurikaan mitään esittänyt(kuinka monta maalia on tehnyt?), joten Tonillekin tekisi varmasti hyvää vaihtaa maisemaa...toivon tietenkin, että Toni osoittaisi vielä loppukaudesta kuuluvansa ensi kaudenkin joukkueeseen, mutta nykynäytöillä Koiviston voi varsin hyvin korvata juuri esim. ed.mainituilla pelaajilla.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Joni Yli-Torkko tuskin Raumalle siirtyy, mutta Lappeenrannasta kerrotaan, että puolustaja Antti Bruun siirtyy Lukkoon jo tällä kaudella. Bruun on kuulemman jo käynyt hakemassa varusteensakin pois.
 
Tällaista Jatkoajan SaiPa-osiossa:

Re: Yksi vapaamatkustaja vähemmän ?

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Viestin lähetti sputnik
Puolustaja Antti Bruun kuulemma siirtyy Rauman Lukkoon, pysyvästi vaiko kaudenloppuun siitä ei vielä tietoa.
--------------------------------------------------------------------------------



Sen verran vielä pohjustusta että Antti oli hakenut kaikki vermeensä pois Saipan edustuksen pukukopista. Siirto Lukkoon taas perustuu muutaman organisaatioon kuuluvan henkilön puheisiin.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
nonnii

Vituikshan ne mun veikkaukset sitten meni.... osin onneksi:) RPL oli kyllä varmaan muidenkin tiedossa, mutta se toinen tuskin oli edes tulossa....


Keskiviikkona vaan toivottaan Bruunin ana teretulemaks Äijäsua hornakattilaa, täl kertaa kotijoukkuee paidas...


(ei kyllä kuulosta omassa päässä kovin hienolta tuo slangi-yritys, joten olkoon se viimeiseni)
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
VV ei näemmä jatka HPK:ssa, joten nyt olisi todellisen kaappauksen paikka......hei se tummapartainen mies siellä Lukon toimistolla: Laitapas faxi laulamaan ja sopparia kouraan.

No joo....ainahan saa uneksia. Ei se Lukonkaan rahakirstu mahdottomia kestä.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saas nähdä, kehitteleekö se Santala siellä toimistollaan jotain viime kauden tapaista Kron/Tähtinen pommia...Santalahan ei tunnetusti myönnä mitään pelaajahankintojen suhteen vaan kertoo asiat vasta sitten kun nimet ovat jo papereissa. Kaikesta huolimatta tämän kaudenhan piti olla se kausi, joka päättyy mitalijuhliin ja onhan siihen toki vielä aivan realistiset mahdollisuudet. Sponsoritkin vaativat varmasti jonkinlaista menestystä vastineeksi sijoittamilleen euroille. Saattaa olla, että Rautakorven tulo söi kirstun pohjaa sen verran ettei enää uusia pelaajia ole tulossa. Vapailla markkinoilla olisivat tällä hetkellä kuitenkin ainakin Vujtek ja Machulda, joten en malta olla herkuttelematta ajatuksella, että herroista jompikumpi vielä tällä kaudella kettupaidassa nähtäisiin...silloinhan Lukko saisi kasaan 3 todella kovaa hyökkäysketjua. No joo, täysin toiveajatteluahan tämä on, mutta aina saa haaveilla...
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vujtek ei tällä kaudella enää SM-liigassa voi pelata. Sellaisen sopimuksen hän HPK:n kanssa teki. Machulda on asia erikseen, mutta hänellä taitaa olla aika kova hintalappu. Jos hän johonkin liigaseuraan siirtyy, menee Saipalta mies ohi myös ensi kauden suhteen. Onko Vallu sitten pyydetyn rahasumman arvoinen, ken tietää.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Machuldan (tai Vujtekin) tapaisten pelaajien tuloon en usko (liian hintavia), mutta sen verran tuota vasenta takajalkaani kimoilee että jonkun pelaajan uskon Lukonkin vielä tässä viikon aikana hankkivan.

Kyseessä lienee suomalainen pelaaja, ja kuten Bruuninkin tapauksessa kyseessä lienee pelaaja joka jatkaa Lukossa kauemminkin kuin kevään ajan. Vaikka nyt sitä mitalia luultavasti jahdataankin, kuten on alunperin luvattukin, niin kaikki tähtää kumminkin siihen jatkuvuuteen myös (vrt. Tähtinen ja Bruun).

Yhdestäkään mahdollisesta nimestä minulla ei ole tietoa ja tämä on ihan puhdasta kuvitelmaani, mutta odotellaan rauhassa. Saattaa olla että kaloja ui verkkoon vasta aivan siirtorajan loppuhetkilläkin, eli myöhään lauantai-iltana.

Sunnuntaina nähdään ja kuullaan, tuleeko joku/joitain pelaajia vai onko mulla vaan kihti koivessa?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Yli-Torkko

Santala ilmoittaa avoimesti UR:n jutussa, että Yli-Torkosta ollaan kiinnostuneita.
Saipalle on ilmoitettu , että Lukko ottaa miehen jo tällä kaudella, jos halukkuutta löytyy.

Toivottavasti tulisi jo nyt.

Rautakorven kommentti: "Mielenkiintoinen nimi".
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Epäsuorasti hieman annettu ymmärtää, että olisi Yli-Torkko Lukon miehiä keväästä ja, että nyt heti haluaisimme sen tänne!

Ei ole musta-Parran tapaista antaa tuollaisia lausuntoja ilman sopimuksia ???? hämmästynyt!

Tervetuloa Yli-Torkko myös Raumalle kunhan olet tuloillasi!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Lukon metsästäjä
Epäsuorasti hieman annettu ymmärtää, että olisi Yli-Torkko Lukon miehiä keväästä ja, että nyt heti haluaisimme sen tänne!


Näin minäkin sen tulkitsin, että ensi kaudesta olisi sopimus ja nyt odoteellaan sitä, että Saipa päästäisi miehen pois.

Lisätty:

Luulisi ainakin Yli-Torkkoa kiinnostavan pelata Lukossa loppukauden. Pleijarit tulossa ja Saipahan ei nihin enää yllä.
 
Viimeksi muokattu:

theref

Jäsen
Mikäs sen mukavampaa. Ketäpä ei kiinnostaisi 22-vuotias, koko ajan kiekollisestikin kehittyvä, kovaa taklaava, vastustajia ärsyttävä ja ketään pelkäämätön laituri?

Noh, Jukka Jalosta ja tätä Tapparan valmennusjohtoa ei ainakaan kiinnosta, hehän ovat Torea haukkuneet lehdistötilaisuuksissa.

Vituttaahan se kun joku taklaa koko ajan omia miehiä.

SaiPan kannalta tämä ei ole hyvä juttu, ei ollenkaan! Omaa kasvattia ei saisi laskea noin helposti pois!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Menee off-topiciksi hieman mutta..

Mikäli suljettu liiga menee tähän, että pudotuspeleihin menossa olevan joukkueen tj alkaa lehtien palstoilla mehustelemaan tyyliin: "Haluamme pelaaja X:n joukkueesta Y jo nyt tammikuussa." niin eipä voi muuta kuin ihmetellä.

Jyrki Santala on toiminut törkeästi. Tällaiset jutut pitäisi hoitaa joukkueiden kesken, ei lehtien palstoilla vaikka kuinka fanit sitä haluaisi.

Miten tämä vaikuttaa pelaajien motivaatioon ja maineeseen?

Mm. Antti Bruun siirtyi toisena kautena peräkkäin tammikuussa joukkueesta, jolla ei ole mahdollisuuksia pudotuspeleihin. Molemmissa tapauksissa siirto on lähtenyt Bruunista itsestään. Mitä tämä kertoo pelaajan motivaatiosta pelata joukkueelleen?
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hurskastelua

Minusta Saipalla ei ole tässä asiassa mitään mussutettavaa. He antoivat signaalin omasta toimintatavastaan jo viime kaudella Machuldan vuokraamisen yhteydessä. Mies on taas tarjolla tällä kaudella eniten tarjoavalle. Aivan varmasti tämä kertoo jotain myös seuran pelaajille ja muille joukkueille. Pitäisikö näillä muilla tahoilla oikeasti olla jotenkin parempi moraali? Heh.

Itse mielellään pääsisin eroon tästä pelaajaruletista. Minusta Lukolla ei ole mitään hätää nykyisen ryhmänsä kanssa ja siinä mielessä nuo siirrot voitaisiin hyvin jättää sinne loppukeväseen. Mutta selvältähän se nyt näyttää että Yli-Torkolla on jo parin vuoden sopimus Lukkoon. Tuskinpa äijästä muutoin neuvoteltaisiin.

Onhan tässä takana paljon suuremmat ongelmat, eivät vain Saipan. Seurojen hoito tänä oy-aikana ei olekaa pelkkää rahantekoa ja toimitusjohtajan tittelillä pröystäilyä.

Mutta ken leikkiin ryhtyy sen seuraukset myös kestäköön.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Hurskastelua

Viestin lähetti Skoda
Minusta Saipalla ei ole tässä asiassa mitään mussutettavaa. He antoivat signaalin omasta toimintatavastaan jo viime kaudella Machuldan vuokraamisen yhteydessä.
Tarkoitat varmaan että toissakaudella? Viime kaudellahan Machulda ei liikkunut SaiPasta mihinkään.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Santalan tuntien hän ei koskaan puhu kenestäkään pelaajasta ennen kuin sopimus on varma tai ainakin melkein varma...nyt kun Jyrki julkisesti tuon kiinnostuksen Yli-Torkkoa kohtaan on myöntänyt niin veikkaampa, että on vain ajan kysymys milloin tuo sopimus julkaistaan. Itse kirjoitin jo aiemmin, että enemmän kuin mielelläni Jonin Raumalle ottaisin, hän on nuori ja lahjakas pelaaja joka pelaa todella agressiivista peliä. Toivottavasti tulisi jo kesken kauden niin saataisiin tuohon Tkaczukin ketjuun vielä enemmän eloa...Koivisto on näyttönsä varmaan tulevaisuutta ajatellen antanut, siitä kielii mielestäni ainakin osaltaan kiinnostus näitä vastaavanikäisiä Yli-Torkkoa ja Venäläistä kohtaan...Luovi taas on aivan liian loukkaantumisaltis pelaaja eikä muutenkaan ole mitään ihmeitä tällä kaudella esittänyt, joten tarvetta Yli-Torkolle tosiaan olisi.
 

Taustailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Johto
Koivisto on näyttönsä varmaan tulevaisuutta ajatellen antanut, siitä kielii mielestäni ainakin osaltaan kiinnostus näitä vastaavanikäisiä Yli-Torkkoa ja Venäläistä kohtaan...Luovi taas on aivan liian loukkaantumisaltis pelaaja eikä muutenkaan ole mitään ihmeitä tällä kaudella esittänyt, joten tarvetta Yli-Torkolle tosiaan olisi.

Kommenttisi Toni Koivistosta on ymmärrettävä. Toni ei ole saanut itsestään odotettuja tehoja irti. Olen kuitenkin 100 % varma, että Toni Koivistosta tulee vielä tähti. Todennäköisesti tämä tapahtuu, jossain muualla, kuin Raumalla. Mikäli Toni ei ota suurta harppaustaan tänä keväänä, toivon Tonin puolesta, että hän ja hänen agenttinsa ymmärtävät, että parhaat mahdollisuudet läpimurtoon on jossain muualla, kuin Raumalla.
Toni on nopea, vahva ja hänellä on hyvä pelikäsitys. Missä mättää? Paineet henkisellä puolella, sanon minä! Jossain muualla, esimerkiksi Lappeenrannassa pääsi aloittamaan ns. alusta ja puhtaalta pöydältä, missä turhan suuret odotukset eivät söisi miestä! Sillä kaikki, jotka ovat pelejä käyneet katsomassa (ilman valtavia ennakkoluuloja), tietävät, että se läpimurto ikään kuin "roikkuu" ilmassa, niin kuin se kuuluisa maali!

Tuo toinen kommentti Mikko Luovin esityksistä taasen ei kyllä aukea minulle. Mikko ei ole myöskään tehnyt valtavasti pisteitä, mutta jos jokainen Lukkolainen tekisi samalla aseteella töitä, puolustaisi ja tekisi tilaa ketjukavereilleen illasta toiseen, niin ei tarvitsisi hankkia lisää pelaajia kesken kauden!

Vaikka Mikko on "hieman" loukkantumisherkkä, niin terveenä tämä mies on yksi Lukon tärkeimmistä pelaajista!

Minä antaisin Mikko Luoville välittömästi jatkosopimuspaperin käteen, kahdesta seuraavasta kaudesta!
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Taustailija
Tuo toinen kommentti Mikko Luovin esityksistä taasen ei kyllä aukea minulle. Mikko ei ole myöskään tehnyt valtavasti pisteitä, mutta jos jokainen Lukkolainen tekisi samalla aseteella töitä, puolustaisi ja tekisi tilaa ketjukavereilleen illasta toiseen, niin ei tarvitsisi hankkia lisää pelaajia kesken kauden!

Vaikka Mikko on "hieman" loukkantumisherkkä, niin terveenä tämä mies on yksi Lukon tärkeimmistä pelaajista!

Minä antaisin Mikko Luoville välittömästi jatkosopimuspaperin käteen, kahdesta seuraavasta kaudesta!

En voisi olla enempää eri mieltä. Mielestäni Luovi ei ole luonut ketjukavereilleen tilaa juuri ollenkaan. Itse asiassa Mikko on ollut todella heikko laitaväännöissä ja jää jatkuvasti toiseksi kaksinkamppailutilanteissa. Kyllähän sen näkee selvästi, että viime vuosien loukkaantumiset ovat verottaneet paljon mehuja pois Luovin pelistä.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Suuri osa ryhmästä katsoo vain tehopisteitä ja kauden alusta lähtien ja sanoo esimerkiksi siitä, että Normio 1+4=5 ULOS!

Asia kuitenkaan aina ei ole näin kaunis. Onko joku laittanut huomiolle, että Viinanen on pelannut Normion kanssa hyviä pelejä viimeaikoina.
Viinanen
Lukko-TPS 0+1
Ässät-Lukko 1+0
Lukko-Saipa 1+0
(tehoissa yhtä hyvin 7:ssä ottelussa kuin Murphy)

Normio:
Lukko-TPS 1+0
Ässät-Lukko 0+1
Lukko-Saipa 0+1

Pitää muistaa, ettei pojat pelaa yli- tai alivoimaa ja, että +- tilasto on pysynyt kurissa...

Kai ne onnistumisetkin odottavat vielä itseään tällä kaudella. Rautakorpi varmasti saa pirteyttä aikaan, kun jaksamme odottaa.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viinanen on parantanut paljon viime aikoina ja on nostettu aivan oikeutetusti kakkoseen Saarelan ja Tähtisen rinnalle. Itse asiassa koko rykmentti Viinanen, Normio ja Siivonen ovat pelanneet viime viikot pirteästi. Normio on tärkeä osatekijä etenkin alivoimalla.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Taustailija
Kommenttisi Toni Koivistosta on ymmärrettävä. Toni ei ole saanut itsestään odotettuja tehoja irti. Olen kuitenkin 100 % varma, että Toni Koivistosta tulee vielä tähti. Todennäköisesti tämä tapahtuu, jossain muualla, kuin Raumalla. Mikäli Toni ei ota suurta harppaustaan tänä keväänä, toivon Tonin puolesta, että hän ja hänen agenttinsa ymmärtävät, että parhaat mahdollisuudet läpimurtoon on jossain muualla, kuin Raumalla.
Toni on nopea, vahva ja hänellä on hyvä pelikäsitys. Missä mättää? Paineet henkisellä puolella, sanon minä! Jossain muualla, esimerkiksi Lappeenrannassa pääsi aloittamaan ns. alusta ja puhtaalta pöydältä, missä turhan suuret odotukset eivät söisi miestä! Sillä kaikki, jotka ovat pelejä käyneet katsomassa (ilman valtavia ennakkoluuloja), tietävät, että se läpimurto ikään kuin "roikkuu" ilmassa, niin kuin se kuuluisa maali!

Tuo toinen kommentti Mikko Luovin esityksistä taasen ei kyllä aukea minulle. Mikko ei ole myöskään tehnyt valtavasti pisteitä, mutta jos jokainen Lukkolainen tekisi samalla aseteella töitä, puolustaisi ja tekisi tilaa ketjukavereilleen illasta toiseen, niin ei tarvitsisi hankkia lisää pelaajia kesken kauden!

Vaikka Mikko on "hieman" loukkantumisherkkä, niin terveenä tämä mies on yksi Lukon tärkeimmistä pelaajista!

Minä antaisin Mikko Luoville välittömästi jatkosopimuspaperin käteen, kahdesta seuraavasta kaudesta!

Toni Koiviston suurimpana ongelmana on se ettei mies yksinkertaisesti OSAA tehdä noita maaleja. Laukaus on C-junioritasoa. Koivisto on jo useamman vuoden ollut kovien odotusten alaisena, mutta tulosta ei ole syntynyt...esim. tämän kauden 3 tehtyä maalia on todella surkea suoritus. Siinä missä esim. Viinanen ja Siivonen ovat parantaneet peliään Rautakorven tulon myötä niin Koivisto junnaa yhä edelleen paikoillaan. Toivon, tottakai, että Koivisto Lukossa vielä onnistuisi mutta mielestäni olisi sekä Lukon että Koiviston kannalta parempi että Koivisto vaihtaisi maisemaa kauden jälkeen...en siltikään usko että Koivisto ikinä liigassa 15 maalin rajaa ylittää, 10 maaliakin saattaa tehdä tiukkaa...fyysisesti valmiudet ovat hyvät, mutta ei miehestä koskaan mitään paskamaalienkaan erikoismiestä voi odottaa koska Toni ei kuitenkaan ole senkään tyyppinen pelaaja. Pikemminkin tuntuu kentällä usein pyytelevän anteeksi olemassaoloaan.
Luovin kohdalla taasen tuo loukkaantumisriski on niin suuri etten missään tapauksessa jatkaisi sopimusta hänen kanssaan. Varsinkaan kun pelilliselläkin puolella hänet pystyy suht. helposti korvaamaan. Luovi on jo useamman kauden ajan ollut yli puolet kaudesta loukkaantuneena, joten Luovin poissaolot sekoittavat aina myös muita ketjuja...Rautakorven tapana kun näyttää olevan se, että ketjut eivät juuri muutu, mikä on mielestäni hyvä asia. Tottakai loukkaantumisia sattuu kaikille pelaajille, mutta Luovin kohdalla nämä sairastelut ovat jo enemmän sääntö kuin poikkeus. Hyvää työtä Luovi kentällä tekee, mutta mieluummin näen Luovin paikalla aggressiivisemman ja hieman tehokkaamman pelaajan tyyliin Yli-Torkko/Venäläinen.
 

Taustailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Mdawg
En voisi olla enempää eri mieltä........ Kyllähän sen näkee selvästi, että viime vuosien loukkaantumiset ovat verottaneet paljon mehuja pois Luovin pelistä.

Voisi Luovi vielä paremminkin pelata, tottakai. Asenne on kuitenkin kohdallaan ja mies on täyttänyt minun odotukset!

Pitääkin seuraavassa pelissä, kun Luovi pelaa, seurata hänen otteitaan tarkemmin, sillä voin toki olla väärässäkin enkä sen vuoksi ala asiasta väittelemään, tämä oli vain minun mielipiteeni!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yli-Torkosta

Veikkaajakin tietää kertoa tuon saman mitä Uusi Raumakin, tosin Santala ei Veikkaajassa ihan noin suoraan asiaa sano mitä tuossa UR:n jutussa. Joka tapauksessa Yli-Torkko tulee Lukkoon, uskon minä. Kauden jälkeen viimeistään mutta luulen että jo tällä viikolla.

Mikäpä siinä sitten. Tere tulemast voimelemise kärpsed vai miten se Kaido Kuukapp aikoinaan lauloikaan.

Minulle tämä Yli-Torkko ei ole sen tutumpi pelaaja kuin edellinen SaiPa-vahvistus eli Antti Bruunkaan, mutta jostain jääkiekkoaiheisesta julkaisusta muistan kumminkin lukeneeni että pojalla on aikoinaan ollut harjoituksissakin suuria vaikeuksia pitää pää kylmänä, oliko hän peräti joskus B-junnuiässä jotain valmentajaakin pamauttanut treeneissä päin näköä? Mahtaisiko kukaan SaiPan miehistä asiasta mitään muistaa/tietää? Kertokaa ihmeessä jos jotain kerrottavaa on.

Minä kumminkin haluaisin kuulla tietoja niistä omista pelaajasopimuksistakin, enkä vaan näistä uusista hankinnoista/ehdokkaista.

theref'in kanssa olen samaa mieltä siitä että omista kasvateista ei saisi näin helpolla luopua pudotuspelipaikan karattua, ja ihmettelenkin jollei SaiPa vielä kerran koeta Yli-Torkon päätä kääntää tässä asiassa. Samanlaista toimintaa odotan Santalalta Niskalan tapauksessa, eli ilman taistelua ei kannata tämmöisistä omista helmistä luopua. Sen enempää SaiPan kuin Lukonkaan.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä tunnustaudun myös Luovi-faniksi, vaikka se nyt ei erityisesti tähän ketjuun kuulukaan. Mikko on yksi niitä harvoja pelaajia jotka tietävät mitä kiekon kanssa tehdä kun hän saa tyhjää tilaa. Valitettavasti lähes pelaamaton viime kausi ja rikkonainen kuluva kausi verottavat. Kunhan pelituntuma kasvaa niin Luovi on Lukolle tärkeä mies. Toivotaan nyt että nuo vammat olisivat jo taaksejäänyttä elämää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös