Aika kova haloo noussut, kun otetaan huomioon, että Hjallis totesi vain, että tämän kauden ulkomaalaisiin meni hermot ja mielummin antaa omien junnujen pelata heidän tilallaan. Tästä on saatu kaikenmaailman ulkomaalaisuusteemoja ja junnuprojekteja kehitettyä. Syksyllä sitten näitä keskusteluja kaivetaan esiin, kun Jokerit hankkivat ulkomaalaisia. Itse veikkaan myös, että pelkästään kotimaisilla pelaajilla kautta ei pelata. Pointti tässä vain on se, että tämän kauden ulkomaalaiset meillä eivät jatka.Mulle tuli taas jotenkin déjà vu, kun kuulin Hjalliksen kertovan, kuinka omiin junnuihin aiotaan panostaa jne. Eikös se ole niin sanonut monta kautta putkeen? Saa nähdä, että tuleeko kauden mittaan yhtään "Hancockia" tai "Lingiä" Jokereihin. Aika arpapeliä ovat Narrien ulkkarivahvistukset viime kausina olleet - jättävätköhän todellakin hankkimatta ensi kaudella yhtään? Itse veikkailen, että ennen kautta hankitaan yksi "Stapletonin" tapainen varma lenkki.
Eri asia sitten on, että jos ulkomaalainen ei onnistu, roikotetaanko tätä koko kauden mukana. Toisaalta voitaisiin kopioida JYPiä ja Kalpaa, jotka kesken kauden antoivat Bicekille ja Öbergille kenkää, kun eivät jengiin sopineet. Samalla kopioitaisiin toki ainakin Tapparaa, Lukkoa ja tietenkin HIFK:ta.