Pekka Virralle potkut!

  • 154 604
  • 449
Mikä on Vuoren vastuu, kun päävalmentaja ja toimitusjohtaja ovat jo osansa ottaneet?

No mikä se on? Vuori kasaa kaudesta toiseen kilpailukykyisen joukkueen, mutta silti se ei menesty kuin satunnaisesti. Mikä hänen vastuu sitten on? Ja mikä oli toimitusjohtajan vastuu? En usko, että häntä potkittiin urheilullisista syistä toisin kuin valmennuskaksikko.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Miten olis Tuomas Tuokkola?
 

John Shaft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teeee Peeee Äs ja Alexander The Great
Ei nyt jumalauta sitä Pajunojaa. Ei mitään miestä vastaan, but jotenkin ei vaan taida riittää eväät kriisijoukkueen puikkoihin kun tulosta tultava heti ensimmäisessä pelissä. Peksin vittuilu pelaajista nimillä nyppi jo Kuopion ajoilta.

Morjens vaan myös narri Strömbergille jota aina epäillyt Hjalliksen kätyriksi aiheuttamaan hämmennystä vanhassa vihollileirissä....
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Hyvää tässä on, että molemmat valmentajat lähtivät samalla oven avauksella. Jos vain päävalmentaja lähtisi, totaalista muutosta ei tapahtuisi.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
En nyt sanois että toimitusjohtaja haluaa kiirehtiä jos se on sitä mieltä että tulosta tultava heti. 2009-2010 kautta lukuunottamatta onhan sitä paluuta tässä yritetty jo aikas monta vuotta. Ja saa luvan tullakki. On toi sellaista rämpimistä ettei tosikaan. Olin paikalla katsomassa sen Lukko-TPS ottelun ja ei hitto mitä pelleilyä. Eihän niitä jätkiä tunnu kiinnostavan yhtään.


Ehkä kärkäs ollaan mutta kyllähän tässä jo tarpeeksi kauan on pidetty sisällä. Meinaan sitä tulosta saa alkaa pikkuhiljaa tulemaan. En nyt odota jokapelistä voittoa enkä kärkipaikkoja. Mutta sinne sijoille 7-10 olisi vähintään kohtuullista päästä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eihän tästä puutu enää kuin hallituksen joukkoero Ilveksen tyyliin.

Tai sitten Tami junailee asiat niin että TPS heitetään ulos Turku-hallista ja TuTo siirtyy sinne Kupittaalta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Morjens vaan myös narri Strömbergille jota aina epäillyt Hjalliksen kätyriksi aiheuttamaan hämmennystä vanhassa vihollileirissä....
Tätä samaa mä epäilin jo puolitoista vuotta sitten...
Mä en tiedä, kuuleeko joku muu samaa vai onko se vain mun päässäni. Onko Mika Strömberg ihan täysillä mukana hommissa?

Mä olen tuota valintaa epäillyt hieman jo alusta saakka. Siis en kyseenalaista mitenkään Strömbergin valmentajantaitoja tai lojaalisuutta Pekka Virralle. Ammattitaitoa, ammattiylpeyttä ja lojaalisuutta varmasti riittää. Kuitenkin, onko TPS:n vaihtopenkki oikea paikka Strömbergin kaltaiselle Jokeri-ikonille?
Tuolloin yleinen mielipide oli "ammattilainen on ammattilainen" - oli sitten pikkutakin rinnassa mikä logo tahansa.
 

Thriller

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toimitusjohtaja lähetettiin matkaan, kun talous lähti kaakkoon. Pekka korjasi kamansa, kun peli ei toiminut. Hauis alkaa näkyä, koivuluuta lakaisee, hyvä näin. Mutta missä on #9, jäämme mielenkiinnolla odottelemaan.
 

JohnDorian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NHL, Winnipeg Jets
Tässä tilanteessa varmasti on ns. "aivan sama" kuka puikkoihin astuu. Pelaajien henkisen lukon aukaisee se tosiasia, ettei tarvitse kuunnella Virran vittuilua enää kopissa.

Veikkaajassa oli juuri juttua Tuomas Tuokkolasta kuinka hän on koittanut kehittää itsestään ihmisläheisempää johtajaa, kenties tässä olisi hyvä projekti laittaa opit täytäntöön?
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Miksi ihmeessä juuri potkut saanut valmentaja, joka kaiken lisäksi hoitaa samanaikaisesti maajoukkuepestiä Valko-Venäjällä olisi yhtään mikään ratkaisu tähän kohtaan? Varsinkin kun pitäisi sitoutua vain ja ainoastaan tämän kauden loppuun asti. Itse asiassa, Heikkilä on saanut potkut jokaisesta pestistään viimeisessä kolmessa seurassaan.

Heikkilä on itse sanonut että neuvottelee sopimuksen lopettamisesta myös Valko-Venäjän maajoukkueen kanssa. Ja noita KHL-potkuja nyt tulee jatkuvalla syötöllä, kyllä Heikkilä kova valmentaja on.

Ja onko vieläkään mitään faktaa siitä, että Suikkanen on nyt sitten tulossa, taitaa olla edelleen se jomman kumman keltaisen lehden juttu ainoa asia mitä on tästä saatu tietää. Eli ei tarvitse välttämättä tehdä pelkästään tätä kautta koskevaa sopparia.

Toki huomenna saadaan tietää tästä lisää. Jos sopimus julkaistaan pelkästään tätä kautta koskevana, ilman optiota seuraavasta kaudesta, voidaan Suikkasen paluuta pitää hieman todennäköisempänä.
 

jampula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
virta sai kuopiossa paljon aikaa rakentaa joukkuetta ja pelitapaa. yllättävän lyhyt oli tepsin johdon pinna. kuopiosta voisi kierrättää tuomas tuokkolan. olisi hiukan keskustelevampi valmentaja kuin punaniska-virta...
 

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuten aiemmin mainittu niin ikävää se aina on kun joku saa potkut. Ilmeisesti lähes koko joukkue jo kääntyi vastustamaan Peksiä ja Ströbää joten aika odotettua, että herrat lähtee. Hyvää jatkoa molemmille!

Toivotaan, että tämän myötä #9 kaivetaan esiin, koska ilmeisesti haluja ei ollut Peksin alaisuudessa pelata.

Samaa käy Seppänen läpi Urheilulehdessä. Vitulliseltä ämmälaumalta kuulostaa, jos pelaaminen ei kiinnosta valmentajan takia.

Toivottavasti kapteenisto kartoittaa nyt seuraavaa valmentajaa ja varmistaa, että jatkossa pidetään kivaa. Mikko Kuustonen on ollut ainakin Hyvissä ja huonoissa uutisissa todella positiivinen ja leppoisa, palkataan se.

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/tps-heitti-valmennuksenkin-ovesta-pihalle-pelaajien-syyta-haveta-ja-kunnolla

Linkki Seppäsen juttuun urheilulehdessä
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Samaa käy Seppänen läpi Urheilulehdessä. Vitulliseltä ämmälaumalta kuulostaa, jos pelaaminen ei kiinnosta valmentajan takia.

En nyt tuon paskanjauhajan kirjoitusten perusteella lähtisi lynkkaamaan pelaajistoa, sehän vain seuraa herrojensa mielihaluja noilla jutuillaan.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noniin, tulihan se sieltä. Ei kai tässä kenenkään osalta mitään henkilökohtaista ole. Jääkiekko on tulosurheilua ja jos et pärjää niin saat kenkää hanuriin.

Itse olen tyytyväinen että johto reagoi tämän hetken tilanteeseen ja antaa ainakin sen kuvan että tätä rämpimistä ja kentällä sekoilua ei hyväksytä.

Nuo vihjaukset pelaajien kääntymisestä Virtaa vastaan (ja Koivun pelaamattomuus samasta syystä) kuulostaa oudolta, suurin osa pelaajista kuitenkin tiesi mikä mies Virta on jne. Noh, samapa tuo.

Samoin Virran kommentti "parempaan suuntaan oltiin menossa" on hieman hupaisa. Parempaan suuntaan oltiin menossa siinä vaiheessa kun pelattiin täysin erilaista peliä mitä Virta on ikinä peluuttanut. Epäilen että Virta itse ei ollut edes tuota yksinkertaistamista päättänyt vaan se päätös tuli muualta, mutta tämä siis vain oma veikkaukseni.

Ja ei, ei tule ikävä Virtaa. Vaikka olisi miten hyvä jätkä vapaalla tai pukukopissa niin se tärkein asia ei toiminut koko vuoden 2012 aikana. Harmi että tämä sama tilanne ei ole yritysmaailmassa käytössä, olisi meidänkin firmalta aika moni jotka saisivat lähteä menemään jos katsottaisiin tulosta eikä sosiaalista ulosantia..

Mahtoikohan muuten se Lukko pelin toisen erän sekoilu olla viimeinen niitti (0-0:sta 3-0:aan hetkessä) vai oliko päätös tehty jo aiemmin..?
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
virta sai kuopiossa paljon aikaa rakentaa joukkuetta ja pelitapaa. yllättävän lyhyt oli tepsin johdon pinna. kuopiosta voisi kierrättää tuomas tuokkolan. olisi hiukan keskustelevampi valmentaja kuin punaniska-virta...

Melkein 1,5 vuotta yhdessä liigan menestyneimmistä seuroista, jossa on tupannut olemaan lujat perinteet, niin jos rämmitään sijoille 10-14 ilman viitteitä paremmasta, niin lyhyt pinna on mielestäni aika erikoinen sanavalinta. Virran mentäessä KalPaan hänellä oli täysin erilaiset lähtökohdat.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Urheilulliseen tulokseen verrattuna täysin perustellut potkut. Huonon sarjasijoituksen lisäksi pelillinen anti on ollut tällä kaudella ja jo viime kauden lopusta lähtien heikkoa. Harvat voitotkin on otettu erittäin keskinkertaisella pelillä, eikä ainakaan mistään kehityksestä voi puhua pelitavan toteuttamisessa. Tietysti pelaajilla on oma vastuunsa ja peilejä voisi jaella sinnekin päin ihan huolella.

Mikään riemun päivä tämä ei tietenkään ole. Sääli että tässä jälleen kävi näin. Itse olin tyytyväinen kun Virta tänne tuli, ja uskoin vielä kauteen lähdettäessä paljon tätä parempaan menestykseen. Tsemppiä vain Peksille jatkoon.

Vähän pelottaa uuden valmentajan henkilöllisyys, että mennäänkö kuitenkin ojasta allikkoon.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Pajuojalla ei kyllä meriitit mitään kovin vakuuttavia ole. Ipan vieminen kahdeksan joukkoon suht paskalla rosterilla pari kautta sitten ainoa Pajuojaa mairitteleva meriitti. Ei kyllä ole itsellä juuri mitään käsitystä Pajuojasta noin niinkun pelitavan suhteen jne. Ehkä Ipalaiset osaa kertoa paremmin? kananlento?

En tiedä olenko minä paras ihminen kertomaan Pajuojasta, mutta koitetaan. Mielestäni Pajuojan potkut olivat yksi tyhmimmistä liikkeistä mitä Ilveksessä on hetkeen tehty. Ja niitä tyhmiä liikkeitä on tapahtunut meilläpäin varsin paljon. Ilveksen viime kausi lähti liikkeelle huonosti kun joukkue ei saanut itseään keseän jälkeen ollenkaan liikkeelle ja seurauksena koko pelitapa näytti ihan kammottavalta. Pajuoja näki ongelman ja alkoi sitä korjata ja parissa pelissä Ilves pelasikin erittäin hyvää kiekkoa, mutta Pajuoja sai siitäkin huolimatta potkut.

Kaiken kaikkiaan Pajuoja on mielestäni mainettaan parempi valmentaja ja sopi Ilveksen nuorelle joukkueelle johtajaksi kuin nenä päähän. Mutta siitäkin huolimatta epäilen, että onko Juupe paras ratkaisu tämän hetken TPS:lle Jos vaihtoehtona on esim. Kake Heikkilä, niin ei mielestäni kannata edes miettiä Pajuojaa. Heikkilä on osoittanut tasonsa moneen kertaan, kun taas Pajuojan suurin meriitti toistaiseksi on Ilveksen 8. sija.

Eli, äänestän Heikkilää.

E: Niin, ja Pajuoja suosi Ilveksessä ns. pystysuunnan kiekkoa, mutta selvästi on alkanut taipua rauhallisempaan pelitapaan. Tämä siis televisiokommenttien ja Ilveksen viimeisten pelien perusteella.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mahtoikohan muuten se Lukko pelin toisen erän sekoilu olla viimeinen niitti (0-0:sta 3-0:aan hetkessä) vai oliko päätös tehty jo aiemmin..?
Henkilökohtainen veikkaus vain, että kyllä uutta valmentajaa on kartoitettu jo jonkin aikaa, ei nämä asiat ihan hetkessä tapahdu, vaikka muutamia vapaana onkin. Viimeinen niitti tämä on voinut olla, koska olisihan ollut melko venäläistä meininkiä erottaa valmentaja kolmen ottelun voittoputkessa, jos vaikkapa oltaisiin voitettu se toinenkin lukko-peli, tämäniltaisen läpsyttelyn lisäksi.
 

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En nyt tuon paskanjauhajan kirjoitusten perusteella lähtisi lynkkaamaan pelaajistoa, sehän vain seuraa herrojensa mielihaluja noilla jutuillaan.

Tosiaan, Jalasvaaran juttua tässä lähdin ylikieroksilla kommentoimaan, Seppänen vain sattui samoille laduille. Näitä spekulaatioita tietenkin on aina ja eipä tuokaan maailma ole mustavalkoinen. Vastakkaista infoa antaa se, että viimekaudellakin tehtiin tärkeille jätkille jatkosoppareita.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tätä samaa mä epäilin jo puolitoista vuotta sitten...Tuolloin yleinen mielipide oli "ammattilainen on ammattilainen" - oli sitten pikkutakin rinnassa mikä logo tahansa.

Nykytiedon(kin) valossa varmasti aiheellinen epäily, ei siinä mitään, mutta mitä tuolloin olisi mielestäsi pitänyt tehdä? Ilmoittaa Peksille että tervetuloa vaan valmentamaan, mutta apuvalmentajaasi et saa valita itse vaan se tulee talon puolesta? Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että jos ei sen vertaa luoteta tulevan päävalmentajan arvostelukykyyn, että annettaisiin hänen valita itse lähin apulaisensa, niin parempi jättää koko ukko valitsematta. Ei sikäli, etteikö nykytiedon valossa näin olisi kannattanut tehdäkin.

Mulla ei ole mitään tietoa Strömbergin suoriutumisesta kakkosvalmentajan tehtävässään, mutta aika vaikeaa kuvitella, että tämä pelillinen epäonnistuminen voitaisiin pistää enemmän hänen kuin päävalmentajan piikkiin. Ja oli Ströba Hjalliksen kätyri tai ei, niin ei hänen apuvalmennuspestinsä tainnut mennä tuloksellisesti sen huonommin kuin aika monella TPS:n penkin takana viime vuosina seisoskelleella mustavalkoisella seuraikonilla.

Tämä ei toki tarkoita, että olisin Ströbasta koskaan erityisemmin pitänyt tai että surisin hänen poistumistaan TPS:n vaihtoaitiosta sekuntiakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen yllättynyt näistä potkuista, sillä en olisi uskonut seuran hallituksella olevan munaa tähän. Taloudellisestikaan tämä ei ole ihanteellinen ratkaisu mutta urheilullinen tulos jäi niin laihaksi, että ratkaisu kannatti tässä kohtaa tehdä. Voihan niin sanoa, ettei tämä huonommaksi voi tästä enää mennä. Pelillisesti TPS ei voi pelata enää huonommin. Ja toisaalta, kyllä meidän materiaalin pitää riittää parempaan suorittamiseen.

Kuka sitten johtamaan joukkoja? Jos vastaus on Juha Pajuoja, niin silloin seuran hallitus on linjannut tämän kauden tavoitteeksi vain karsintojen välttämisen. Pajuoja ei vie meitä pudotuspeleihin. Siihen hänen valmennustaitonsa ei riitä. Tarvitsemme kovemman tekijän, jolla pelikirja on ns. kunnossa.
 

tikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets, Liverpool
virta sai kuopiossa paljon aikaa rakentaa joukkuetta ja pelitapaa. yllättävän lyhyt oli tepsin johdon pinna. kuopiosta voisi kierrättää tuomas tuokkolan. olisi hiukan keskustelevampi valmentaja kuin punaniska-virta...

Noiden kommenttien perusteella, et ole nähnyt yhtään palloseuran peliä tällä kaudella. Virta kantoi peliesityksistä vastuun ja näin kävi. Oikea ratkaisu.

Nyt kaikki tuki uudelle valmennusjohdolle tulipa sieltä kuka tahansa. Nyt alkaa kausi uudelleen. Hyvä tästä vielä tulee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös