Tämä kaikki on tietysti vain spekulaatiota ja vaikka tilanne vähän ahdistaakin, on tässä saippuaoopperassa viehättävätkin puolensa :)
Mulla tulee nyt ensimmäiseksi mieleen sellainen juttu, että teistä ei oikein kukaan tiedä, mitä Ässissä oikein on menossa. Kaikkien kirjoitukset ovat enemmän tai vähemmän juuri spekulaatioita ja en oikein ymmärrä, mikä tai mitkä motiivit ovat tällaisen puolihysteerisen kirjoittelun takana.
Pelaavassa joukkueessa ei ole käsittääkseni mitään hätää kenelläkään ja se on minusta kaikkein tärkeintä. Valmentajalla tällä hetkellä vielä Porissa ennenkuulumaton positiivinen ongelma siitä, kenet laittaa kentälle avausmatsiin.
Lukekaa nyt kirjoituksianne ja miettikää oikeasti, voisiko sittenkin Pekalla olla oikeasti oikeat motiivit takana. Ei kyseessä ole mikään uusi asia maailmallakaan, jossa on hieman isompia monikansallisiakin yrityksiä kuin Ässät, että johtoportaassa oleva henkilö oikeassa tilanteessa oikealla hetkellä kysymyksen tulessa esille, ilmaisee halunsa lopettaa työuransa kyseisessä yrityksessä ja ilmoitus tulee täysin yllätyksenä kaikille muille osapuolille.
Positiivista meikäläisen näkökulmasta tässä on juuri kaikki se, mitä osa on täällä nähnyt pelkästään negatiivisena. Esimerkiksi seuralla on tällä hetkellä mitä parhain tilaisuus kartoittaa ja hankkia itselleen juuri itselle sopiva valmentaja ensi kaudelle. Pekan riittävän ajoissa tullut ilmoitus antaa todellakin seuralle tässä pelimerkit käteen. Jos tämä mahdollisuus ryssitään ilmoittamalla kevätpuolella, ettei ollut sopivia ehdokkaita tarjolla niin... kohdistuu sitten se valinta Kiveen tai johonkuhun muuhun.
Pelaajalle ei liene tässä vaiheessa mitään merkitystä sille, kuka seuraavan kauden valmentaja tulee olemaan. Joukkueurheilussa kun sattuu sopimusasiat menemään kuitenkin sen verran ristiin valmentajien ja pelaajien kesken, että kauden alkaessa et voi aina tietää, kuka ensi kaudella on siellä peräsimessä. Nykyinen tilanne on mun mielestäni taas seuran etu. Jokainen jätkä joutuu puristamaan itsestään näyttöjä joka ilta seuraavalle valmentajalle, kuka sitten hän lieneekin tai vaikkapa näyttöjä toiseen seuraankin. Varmuudella sieltä kuitenkin joku nimi jossakin vaiheessa tulee ja pelaaja kuitenkin tekee sitten oman ratkaisun valmentajasta riippumatta omien mieltymystensä mukaan.
Se minkälaiset välit päävalmentajan, toimitusjohtajan tai vaikkapa hallituksen välillä on ei vaikuta pätkän vertaa suoritusportaan eli pelaajan toimintaan paskan vertaa. Ne pojat pelaavat lätkää ja heille riittää se, että saavat pelata ja palkka juoksee tilille. Luultavammin pukukopissa nauretaan tällaiselle kabinettipelleille ja -peleille, joita täälläkin harrastetaan ja joista spekuloidaan. Pukumiesten hommat yleensä duunaria vain naurattaa. Tietysti aidosti vallanhaluiset ihmiset kehittelevät kyseisenlaisista draamoista ihmistä ja vaikka tässä tapauksessa seuraa suurempia asioita.
Mä näkisin kuitenkin, että ei tässä ole mitään hätää, vaan tämä on vain normaalin elämää jossa kaikkien ei aina tarvitse eikä kuulukaan tietää kaikkia asioita etukäteen. Toisia kyseinen tietämättömyys vain harmittaa enemmän kuin toisia.
Mä näen että tässä ulostulossa nyt vain kuitenkin oli enemmän osaa sattumalla kuin kaikenlaisilla hiekkalaatikkoluottamuspulilla. Ja voelä se kaikkein tärkein asia, että aikainen ulostulo oli vain ja ainoastaan Ässien etu kaikella tapaa mun näkökulmasta. Nukkukaa tulevatkin yöt rauhassa.