Ne treenit, jotka minä olen nähnyt molempien herrojen aikakausilta, ovat kyllä vaudiltaan aivan erilaiset. Tänään luistellaan paljon enemmän vauhdikkaammin ja väistämättä se jossakin vaiheessa siirtyy jäällä myös peleihin.
Mutta kun olen perusporilainen luonne, niin uskallan odottaa sitä hieman nihkeämpääkin kautta, jolloin peli ei enään kulje tämän hetkisellä tasolla. Toivottavasti näin ei tule käymään, vaan pojat porskuttavat loppuun asti ja kauden palkintona voi olla vaikkapa mitä.
Henkilökohtaisesti minua vaan, en sano että vi..., mutta ainakin harmittaa yleisesti joukkueen osalta ja mikseipä myös yksittäisten pelaajien kohdalla, puhuminen ylisuorittamisesta. Ehkäpä joukkueen osaamisen taso tai sen pelaajan taso vain on se senhetkinen tila, jossa ollaan. Pitää ymmärtää, että ihminen on oppivainen ja kehittyvä eläin. Joskus palaset vain loksahtavat paikoilleen, toisinaan taas ei. Muuttujia palapelissä vain on niin paljon, ettei kukaan sitä osaa mieltää.
Rocky taas voi kuitenkin kaikesta huolimatta olla todella hyvä tai jopa erinomainen valmentaja huolimatta saavuksistaan tai oikeastaan niiden puutteesta. Uskon kuitenkin vakaasti siihen, että pelaajat kuuntelevat Rockya aivan toisella tavalla kuin Apea, johtuen suurelta osalta siitä, että päävalmentaja on sitoutunut VALMENTAMISEEN. Olen ymmärtänyt, että Rocky on aina paikalla, kun on treenit. Uskon, että kunnioitusta riittää molemmilla puolilla aitaa. Sitä ansaitaan ja annetaan. Vanha ja kulunut klisee tähän lopuksi. Onnistumiset ruokkivat itseluottamusta ja tukevat sitä oman tekemisen vaikeutta. Ihminen uskaltaa joskus koittaa sitä jotain uuttakin, eikä pelkää käyttää omia vahvuuksiaan.