Mun arvoihin kuuluu se, että mikäli joku kusipää teloo joltakin meikäläiseltä polven tai leuan tai mitä tahansa, niin kuittaus pitää antaa, ja mieluiten sellainen, mikä varmasti tuntuu. Jos vastustaja haluaa teloa meikäläisiä, niin miksi meidän pitää olla kilttejä niille? Vaikkakin Jeesus kyllä kehotti kääntämään toisenkin posken. Mun mielestä liian ankaraa kuittia ei tässä tapauksessa ole. Kuusisto imee puoli vuotta jaffaa pillillä ja Kuparinen linkuttaa kenties loppukauden. Kukkapuskako pitäisi narripelaajille antaa?
Ihmisten sinisilmäisyys hämmästyttää aina yhtä paljon. En tiedä missä maailmassa te elätte, mutta tarkoituksellinen väkivalta ja vahingoittaminen on mun mielestä melkoisen yleistä. Ei jääkiekko kulje muun yhteiskunnassa tapahtuvan elämän ulkopuolella.
Hohhoijjaa. Eli siis Kuparinen on kymmenisen viikkoa pois, Kuusisto pelaa todennäköisesti lauantaina.
Onneksi pelaajat ymmärtävät näitä asioita hieman erilailla. Noista korkeista mailoista syntyvät loukkaantumiset ovat lähes poikkeuksetta vahinkoja, yritetään nostaa vastustajan mailaa siihen kuitenkaan osumatta jne. Pelaajat ymmärtävät tämän, joka pelissä on riski loukkaantua, mutta on äärettömän harvinaista että kukaan pelaaja oikeasti haluaa vahingoittaa toista pelaajaa. Kukaan ei ennen taklausta ajattele, että nyt vedetään vastustajalta polvi paskaksi.
En pidä sitä ollenkaan pahana, että seuraavassa Ässät-Jokerit matsissa otetaan narreja vähän normaalia enemmän ja kovempaa, mutta puhtaasti, ketään vahingoittamatta.
Miten pitää tulkita melko raju kommentisi: "Liian ankaraa kuittia ei tässä tapauksessa ole?". Et siis rajaa mitään toimintaa koston ulkopuolelle? Kysyn että millaisessa maailmassa sinä elät? Otetaan esimerkki että kaveri teloo korkealla mailalla hampaani, osittain vahinko, osittain vastustajan yli-innokkuutta ja huolimattomuutta. Minulle ei ainakaan tule mieleenkään vetää vastustajaa sen takia mailalla päähän ja vastata samalla mitalla. Olen taklannut ja tapellut kiekkokaukalossa, mutta ikinä ei ole ollut mielessä tarkoituksella taklata jonkun polvi paskaksi tai huitoa mailalla hampaat.
Toinen esimerkki vastaavasta vaikka siviilielämässä, kun tätä kostoa janoat. Esimerkki mielestäni vastaavanlainen näihin kaukaloon verrattuihin tilanteisiin, aina on vahingon mahdollisuus ja tekijän oma pieni huolimattomuus/ajattelemattomuus osasyynä. Oletetaan, että joku ajaa talvella liukkaalla kelillä lievän ylinopeuden ollessa osatekijänä, vaikka perheenjäseneni yli, pitäisikö minun kostaa ajamalla yliajajan perheenjäsenen yli? En halua edes oikeastaan tietää millainen se sinun maailmasi on, elän mieluummin omassani.