Eikä anneta eikä halata. Missiosi yleisurheilun puolesta ja muita lajeja vastaan on niin naurettava, ettei voi antaa olla. Voisitko perustella, miksi esimerkiksi Arsi Harjun mitali on millään tavalla arvokkaampi kuin mainitsemasi purjehduskulta? Ja miten pystyt perustelemaan, että taitolajeissa voi menestyä helpommin kuin yleisurheilussa?
???
Minä olen ollu Arsi Harju -antifaniklubin puheenjohtaja siitä lähtien, kun jotain aloin ymmärtää. (Taitaa olla joskus Edmontonin kisojen aikoihin 2001.)
Purjehduskulta on ihan yhtä arvokas kuin yleisurheilukulta, mutta monelleko suomalaiselle purjehdus muka merkitsee mitään? Ainakaan Jatkoajassa ei ole ruuhkaa purjehdusketjuista. Se kertoo siitä, että purjehdus ei kiinnosta, mutta menestys kyllä. Minusta on silloin naurettavaa kiehua ja kuohua tästä Multala-episodista. Vähän kuin IFK-fanit kiehuisivat siitä, että Jokerit hylkäisi tarjolla olleen Glen Metropolitin ja ottaisivat Justin Dubermanin.
Minä taas pidän urheilusta. Purjehdusta on tosin vähän hankala seurata muuten, kuin teksti-tv:n välityksellä, mutta sillä kurin esimerkiksi 1996 jännättiin Petri Leskisen ja Mika Aarnikan mitalin puolesta 470-luokassa. Kuinka moni harcore-Multala-fani edes muistaa kyseiset urheilijat?
Olympialaisten aikaan on mahdollisuus seurata ratapyöräilyä, jousiammuntaa, telinevoimistelua, soutua, melontaa, nykyaikaista viisiottelua, judoa, maahockeya, jopa koripalloa tulee olympialaisten aikaan katsottua... sehän on kulta-aikaa ihmiselle.
Vaikka ei tulisikaan yhtään mitalia Suomelle. Jos olympialaisten onni ja autuus on kiinni siitä, mikä on veronmkasajien rahojen tuoma hyötysuhde, niin edessä on pitkä ja iloton kisarupeama.
Urheilu > Suomen menestys.
Meinasi jäädä huomaamatta tuo taitolajikysymys. Kun kysyin alunperin sen perään, missä ne kymmenen mitalia ovat, niin ennakoin, että joku sanoo, että Kyrön lääkärilaukussa. Taitolajit ovat lajeja, joissa dopingin osuus ei ole niin suuri. Kyllä jousiampujat vetävät nappeja, mutta sen verran olen sinisilmäinen, että uskon että siinä lajissa ratkaisee enemmän taito kuin lääkäri. Mitaleja ei ole helpompi saada, mutta dopingista niiden puuttuminen ei ole kiinni.